X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ghostbusters: The Video Game


Svar
nerosnerosSkrevet 03/12-08 08:37, rettet 03/12-08 08:47 
Jeg glæder mig seriøst til det her og håber ikke det skuffer.

You read that right: the Ghostbusters go to Hell in this game. :-)

The boys are back!
Bashful Neophyte
126 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
SumezSumezSkrevet 29/06-09 09:24 
Jeg venter stadig på X360-udgaven :(
Ifølge dem jeg købte den af, er det blevet udskudt, og det er stadig på vej fra Hong Kong.

Ifølge T&T er det dog ankommet til omdelingen i lørdags, så hvis jeg er heldig, får jeg det i dag! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 29/06-09 09:38 
Me too };-)
Har du også købt fra Gamehubs?
- Nå nej, de sender vist fra Malaysia, my bad };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 29/06-09 09:43, rettet 29/06-09 10:00 
Ja jeg vil ihvertfald bytte mit igen. Vil ikke røre det med en ildtang ;-) Jeg skulle have købt BlazBlue: Calamity Trigger i stedet....Damn!

Så hvis nogle vil købe mit så kom med et bud :-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 29/06-09 09:47 
Ghostbusters er også en skuffelse for mig. Ok, grafisk er PS3 udgaven ikke noget at råbe hurra for (mildt sagt!) men værst er at det slet ikke er sjovt at spille. Ret rodet og forvirrende. Måske skal jeg bare spille det mere for at få overblikket?
nerosnerosSkrevet 29/06-09 22:57 
Det var måske også dumt at have forventnninger til det ville blive godt, men jeg ved ikke måske er den slags bare dømt til at fejle? Jeg tør snart ikke glæde mig til noget mere ;-) Synes der er ret mange spil som har skuffet mig på det sidste.
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/06-09 23:35 
Jeg venter også på 360 udgaven. Købte min fra Axelmusic og de har for vane og være åndsvagt lang tid om at levere efter at deres butikker i Danmark lukkede.... Men det kommer nok. Jeg har travlt med Dynasty Warriors 6: Empires for tiden så det gør ikke så meget.
SumezSumezSkrevet 30/06-09 01:24 
Mit spil ankom så til det lokale postkontor kl 12 i dag, så der skulle da gå noget grueligt galt før jeg ikke har det i morgen. Desværre kan jeg ikke rigtig nå at spille det før næste uge :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 02/07-09 02:30, rettet 02/07-09 08:28 
Første indtryk (X360):

Uhh, I like this game. Busting really does make me feel good! };-)

Jeg synes at stemningen, humoren, historien og helhedsindtrykket rammer filmene spot on. Det her er faktisk lige som at være med i en Ghostbusters-film.
Når man lige har vænnet sig til at alle de herlige gadgets som Egon pakket i ens backpack, er det for fedt at zap'em, grap'em, trap'em gang på gang. Jeg er ikke blevet træt af det endnu...

Jeg har dog kritikpunkter omkring savesystemet:
Der bruges autosave, og det er ikke på nogen måde klart hvornår den checkpointer. En lille indikator ville have været nice, så man vidste hvornår det er sikkert at kvitte.
En anden ting jeg lige har opdaget (som jeg synes der er langt mere foruroligende, det første er dog velkendt fra mange andre spil) er at man kan risikere at blive snydt for dele af spillet hvis man kvitter på et uheldigt tidspunkt. Altså at den springer til næste checkpoint og omgår cutscenes osv.

Eksempel:
SPOILER COMMING UP
Jeg var lige færdig med det de der transdimensional portals henne på biblioteket og valgte så at kvitte lige da jeg var kommet tilbage til GHQ, da det virkede ret 'sikkert'. Ville så lige checke om der skulle genspilles en sekvens næste gang, men opdagede så til min skræk, at jeg startede ved næste lokation EFTER GHQ. Dvs. at jeg er blevet snydt for GHQ-sekvensen!
SPOILER END

Bedste råd må være at spille så meget som muligt ud i et!? };-!

-og lige en sidste ting omkring loadingsekvenserne:
Er jeg den eneste der bare er ved at få lange nosser af at se det SAMME F... klip hver evige eneste gang den laver et længerevarende load, fx. hvis man skal reloade et checkpoint?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 06/07-09 19:10 
Sødt :D

Ghostbusters: The Video Game
SumezSumezSkrevet 07/07-09 09:42 
Hold op hvor er der mange fejl i det spil. Jeg måtte tage den del af hotelbanen der kommer lige før fiskerspøgelset tre gange før den ikke buggede, og jeg kunne komme videre (og det var to forskellige bugs der skete de to første gange)

Men bortset fra det, utroligt kreativt og underholdende spil, selvom man ikke kan holde ud at spille så langt ad gangen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 27/07-09 17:24 
Det var så den "eksklusivitet" :)

"Ghostbusters non-Sony Euro releases dated Oct. 23"
millenniummillenniumSkrevet 28/07-09 06:54 
tja, er det ikke bare et spørgsmål om de vil tjene mange penge (sony eksklusiv) eller RIGTIG mange penge (multi-platform)...?
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 28/07-09 08:04 
Jow jow... jeg er skam heller ikke spor overrasket :D

Spillet fortjener ikke al den omtale for det er temmeligt middelmådigt, men nu slipper EU 360 ejere i det mindste for at skulle importere.
SumezSumezSkrevet 28/07-09 09:18 
Jeg er faktisk rimelig imponeret over hvor omfattende spillet er.
Indrømmet, det er ikke noget fantastisk spil, det formår ikke at løfte sig over "rende rundt og skyde på ting", men det gør det fint nok, og på trods af en del bugs rundt omkring, slog det mig hvor gennemført et arbejde, udviklerne har sovet. De har bestemt ikke sovet i timen, men arbejdet hårdt på at tilføje ekstra oplevelser til spillet. Især biblioteket, der bare bliver ved med at udvide sig til en mere og mere ekstrem bane, ligesom bosserne er kreative, og udvalget af varierede fjender også konstant bliver større.

Ikke ligefrem en milepæl, men oplevelsen værd.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/07-09 09:25 
Det kunne være du skulle have sovet lidt længere selv... :)

Sumez>
... slog det mig hvor gennemført et arbejde, udviklerne har sovet. De har bestemt ikke sovet i timen, men arbejdet hårdt på at...

Jeg er enig med Beano (WHAT!?), Ghostbusters får for meget omtale - for mig er det en helt standard "filmkonvertering"... Jeg kedede mig i hvert fald hurtigt, men nu har jeg heller aldrig været fan af Ghostbusters filmen.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 28/07-09 09:29, rettet 28/07-09 09:30 
Jeg synes at der er ret blandede meninger omkring det. Jeg glæder mig til at prøve det, når det har ligget i en bargain bin i noget tid.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 28/07-09 09:37, rettet 28/07-09 09:38 
En "standard filmkonvertering" ville ikke have så mange gennemførte mellemsekvenser, og originale og kreative lokaliteter og figurer, der udover at være helt nye til spillet, passer perfekt ind i hvad man kunne forestille sig i en spil-udgave af Ghostbusters-stemningen.
De kunne have lavet et spil, hvor man bare render rundt i New York og skyder spøgelser, men nej, man udsættes for historier om forskellige spøgelser og monstre, der fuldstændig overtager deres bane, man bliver fanget i en oversvømmelse, en edderkoppehule, bliver sendt ud på krydsdimensionale rejser, flygter gennem en bygning mens den bliver smadret, udforsker et gammel slot, og render rundt i huler under byens kirkegård. Jeg fik i hvert fald en meget vildere tur end jeg havde ventet.

Altså, gameplaymæssigt ikke det store, men fungerer, samt en præsentation, der nok rammer bedre end nogen "spilmatisering" jeg har set før.
Spillet får et solidt 7-tal fra mig, og den velkendte notits om at hvis man holder af Ghostbusters-konceptet, SKAL man prøve spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 28/07-09 10:56, rettet 28/07-09 11:00 
Host...host! Hvaaa snakker du om? Jeg er bestemt ikke til det. Det er et af de ringeste spil jeg har prøvet i år. Gameplay fungerer overhovedet ikke optimalt, og er utrolig forvirrende og kaotisk lavet, og det gør det heller ikke bedre, at der er dumme bugs og spillet er utrolig grimt at se på, og hvorfor skal hovedpersonen ligne en lille mus? Spillet er ikke andet end en ordentlig omgang mainstream action pladder af værste skuffe. Desværre fordi jeg havde set frem til spillet da jeg elsker Ghostbusters-konceptet..

En ting jeg er sikker på nu er at man skal lade Ghostbusters værer i fred. Det vil bare aldrig få det samme 80'er feel idag. Den slags ting kan man bare ikke finde ud af mere.
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 03/01-10 23:30, rettet 03/01-10 23:39 
neros, hvad mener du dog med en "lille mus"? :)

Sumez har sagt det meste - alt det der får spillet til at hæve sig over middelmådige (film)spil.

Men spillet er ikke bare en rustjetur. Der er ikke noget specielt mainstream over Ghostbusters, ud over at spillet er baseret på filmenes univers. Batman: AA er langt mere mainstream.

Ghostbusters tager et skridt videre og udbygger filmenes univers, bl.a. gennem de originale skuespillere. Og det gør spillet med en spilmekanik, der stiller krav til spilleren. Spilkontrollen er ikke lige-ud-ad-landevejen, men kræver indøvelse, før den skaber mere sjov end frustration.

Derudover er spillet lig med kreativt spildesign og indeholder det, filmene ikke gør: lokaliteter i spøgelsernes dimension.

Ghostbusters er et af de mest medrivende miks mellem film og spil, som der nogensinde er lavet. Og det ikke min mening, men et faktum. Jeg har en bred nok referenceramme til at jeg tør sige dette.

Her er fuld tryk på og ikke så meget pladder. Hele spilforløbet stråler af charme, især opnået via de oprindelige skuespillerstemmer.

Spillet er ikke perfekt, men det er de færreste spil. Jeg er dybest set mest skuffet over, at det ikke er muligt at spille de arcade-spil, der findes i Ghostbusters' hovedkvarter. :/

En del af spillet foregår nok for meget i New York, og med gentagelser af visse lokaliteter, men Shandor-øen fik mig på andre tanker. Den er virkelig gotisk flot at se på og at spille igennem.

Der er også (be)lønnende udforskning at give sig i kast med via Ghostbusters-scanneren (hvorfor er det blevet så typisk for spil at indeholde scannere?), og sjove baggrundshistorier at læse til hver af de fundne spøgelsesobjekter. Det giver troværdig (spil)integritet.

Fik jeg sagt at fysikmotoren, Infernal Engine, også bidrager til underholdningen og er blandt de bedste, jeg nogensinde har set i et (konsol)spil? :) Batman: AA hører til stenalderen i den retning...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 03/01-10 23:42, rettet 03/01-10 23:43 
haha ja jeg var vist meget sur på det da jeg skrev min kommentar ovenfor der :-) Nok mest fordi jeg havde glædet mig som et lille barn og havde købt det til fuld pris. Måske man skulle give det en chance til men så bliver det ihvertfald til min XBOX360 da PS3 versionen virkelig er dårlig.
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 03/01-10 23:47, rettet 03/01-10 23:47 
X360-udgaven - som jeg har spillet - udkom flere måneder senere (sidst i oktober), så der er sikkert optimeret lidt her og dér. Nu har jeg så endnu ikke spillet Live-delen, men det skal jeg helt sikkert.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 04/01-10 10:47, rettet 04/01-10 10:48 
Jeg er helt enig med Skyblazers kommentarer, forstår ikke hvorfor så manger hader det her spil.

SkyblazeR>
X360-udgaven - som jeg har spillet - udkom flere måneder senere (sidst i oktober), så der er sikkert optimeret lidt her og dér. Nu har jeg så endnu ikke spillet Live-delen, men det skal jeg helt sikkert.

Nej, den kom samtidig, det er kun i Europa de skubbede udgivelsen. Jeg købte selv Xbox360-udgaven, fra USA da det kom.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 04/01-10 13:07 
Men Xbox udgaven ser alligevel ud som en stærkt optimeret version af PS3 spillet :)
Eller det gjorde den i hvert fald, kom der ikke en patch til PS3 for at rette lidt op på problemerner?
BeanoBeanoSkrevet 04/01-10 13:28 
Nøgleordet er vist "lidt" :)

"Ghostbusters PS3 patch doesn't deliver 720p"
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/01-10 13:52, rettet 04/01-10 14:03 
X360-udgaven er grafisk flottere med bedre opløsning (720p, 1280x720 med 2xMSAA). Teksturkvaliteten er ringere og i lavere opløsning i PS3-udgaven (960x540 med quincunx AA). Her mangler der efter sigende også visse effekter. Som Beano fulgte op, så lyder den patch ikke helt optimalt, men retter "lidt" op på nedenstående mudder i PS3-udgaven.

Sammenligning af X360/PS3 (før patch):

X360
Ghostbusters: The Video Game
PS3 (før patch - tjek Beanos link i tidligere indlæg for "efter patch"-sammenligning...)
Ghostbusters: The Video Game

http://www.lensoftruth.com/?p=10974

EDIT: Beano nåede at poste først
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/01-10 14:01 
Beano>
Nøgleordet er vist "lidt" :)

Jep, detaljerne i det patchede PS3-spil virker stadig udtværede ift. X360-udgaven.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
126 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig