X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Levering fra england blevet langsom?


Svar
dpldplSkrevet 01/12-08 01:23, rettet 01/12-08 18:31 
Er det kun for mig at sider som Amazon, gameplay, Game og andre engelsk sider er blevet ekstremt langsomme når de sender med post.

Normalt tog alle steder kun 2 dage og engang imellem 3. Men nu går der 1 uge til 2 uger.

Så er det kun mig der oplever dette lige nu?
(Venter stadig på NHL og fifa 09 jeg bestilte for min fætter. Gået over en uge nu :@
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
AmbyAmbySkrevet 01/12-08 08:37 
PostDK har sat "check efter told" systemet i højeste gear her op til jul. Det kan være derfor.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dpldplSkrevet 01/12-08 08:46 
Skal siges dette har været et problem i flere måneder nu (startet ved omkring Too Human udgivelse). Alle shops jeg har nævnte sender jo fra england. De skulle da gerne gå hurtig igennem det check, især amazon?
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 01/12-08 09:52 
Jeg har oplevet det sammme, også i flere måneder, ikke bare her i november.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
tmliljatmliljaSkrevet 01/12-08 18:21 
Til gengæld er der en del at glæde sig over for os gamere, der gerne vil have spil fra Østen og USA lidt billigere.

Højere toldgrænser
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/12-08 18:24, rettet 01/12-08 18:26 
Ja, jubii, det hjælper ikke en skid, når Told og Spat stadig vil formomse alt over 80 kroner, og så påsmække deres sindssyge gebyr på, hvad er det efterhånden, 150 kroner?

EDIT: Jeg har forresten kun oplevet en enkelt forsinkelse på ca. 6-7 dage fra gameplay.co.uk... alt fra play og amazon og andre netshops er kommet til normal tid det seneste halve år.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/12-08 18:27, rettet 01/12-08 18:28 
Hvis man handler over eBay plejer mit aldrig at blive taget i tolden hvis sælgeren er flink til at skrive "Gift" på pakken.

Inden Beano går i selvsving så er det gift som i gave på dansk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 01/12-08 18:38 
Hyakotake>
Ja, jubii, det hjælper ikke en skid, når Told og Spat stadig vil formomse alt over 80 kroner, og så påsmække deres sindssyge gebyr på, hvad er det efterhånden, 150 kroner?

Det stiger faktisk til 155,- per 1. januar.

Og nej, som nævnt hjælper det ikke en disse, når momsgrænsen stadigvæk er latterlige 80,-, og det sindssyge gebyr bare stiger og stiger.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dpldplSkrevet 01/12-08 18:38, rettet 01/12-08 18:40 
Hyakotake>
EDIT: Jeg har forresten kun oplevet en enkelt forsinkelse på ca. 6-7 dage fra gameplay.co.uk...

Startet faktisk med gameplay, hvilket enlig er grunden til jeg aldrig handler der mere. Men nu er det alt, hvilket er så irriterene.

Oh enig, Det hjælper ikke ret med når told grænsen er stadig er så lav :(. Selvom det er enlig PostDk gebyr de flest af os hader og ikke moms eller told/skat.....
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 01/12-08 19:12 
Konsolkongen>
Inden Beano går i selvsving så er det gift som i gave på dansk :)

Åh.. puha... så kan jeg roligt gå i gang med at pakke den stak pakker op som jeg har liggende :D
jaesjaesSkrevet 02/12-08 02:39, rettet 02/12-08 02:40 
Man skal lige være opmærksom på, at gebyret på de 150 kr. faktisk er betalingen for en udført service - man kan godt selv stå for fortoldningen og dermed spare gebyret. Det skal dog naturligvis ske inden, pakken lander i DK.

Men det er så ikke så aktuelt i denne sammenhæng, da folk jo udpræget forsøger at slippe for told og dansk moms, når de køber i udlandet. Men pointen er, at Post DK egentlig har ryggen fri.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=135010
NaieraNaieraSkrevet 02/12-08 09:54 
Post-DK har ikke ryggen fri, overhovedet. Man har intet valg, for denne 'service' udfører de automatisk, selvom man aldrig nogensinde har bedt om det. I teorien er det måske muligt at udføre opgaven selv, men i praksis er det på alle måder umuliggjort. Desuden kan prisen for denne 'service' jo umuligt lige stige med 100% fra det ene år til det andet. Det er ikke andet end en pengemaskine.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
tmliljatmliljaSkrevet 02/12-08 10:12, rettet 02/12-08 12:39 
Fuldstændig enig!
jaesjaesSkrevet 02/12-08 10:20 
Vi kan godt blive enige om, at det i øjeblikket føles som et begrænset valg, da Post DK nærmest hemmligholder muligheden for at fortolde på egen hånd (det er tilsyneladende ikke engang oplyst på hjemmesiden). Men det er nok bare et spørgsmål om tid - forbrugerstyrelsen har i hvert fald generelt sat luppen på Post DK.

At gebyret er steget så meget er selvfølgelig lidt suspekt, men det kan jo skyldes ændrede procedurer hos både SKAT og Post DK og/eller at det er længe siden, at gebyret er blevet justeret.
NaieraNaieraSkrevet 02/12-08 12:40 
Det er blevet justeret flere gange over de sidste par år. Det er ikke længe siden det var 50,-.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig