X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Apple garantipolitik?


Svar
heheheheSkrevet 30/11-08 20:47, rettet 30/11-08 20:48 
vil lige høre om hvordan apple politik er angående garanti af beskadigede ipods blandt anden hvordan jeg står hvis jeg har en fra udlandet og den går i stykker
nerosnerosSkrevet 30/11-08 21:18 
Så er du fucked :-(

Du skal kontakte det sted du har købt den. Min kærste havde købt en Macbook pro på nettet. Den havde fejl i sig, og det var en meget hård og lang kamp at få apple til at indrømme at det var deres fejl og de skulle lave den. Der var ingen hjælp at hente i butikkerne. Apple er nogle røvhuller når det kommer til den slags :-(
Bashful Neophyte
RaGeRaGeSkrevet 30/11-08 21:39, rettet 30/11-08 21:40 
Det er jo heller ikke så underligt, når de tager en million for deres Mac books.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
nerosnerosSkrevet 01/12-08 00:38 
Man skulle da netop få alt den hjælp man kan få når de har så høje priser trods deres gode maskiner.
Bashful Neophyte
RaGeRaGeSkrevet 01/12-08 18:36 
Nej, de forventer at folk køber en ny maskine istedet for at stille krav, så kan de tjene lidt mere til kaffekassen ;-)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/12-08 19:18, rettet 01/12-08 19:20 
Men hvis man ikke orker besværet med Linux så er den højere pris vel mere end fair for at slippe for Windows og få et OS der er psykomeget bedre?

Men skidt hvis deres support er så elendig :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
RaGeRaGeSkrevet 01/12-08 19:52 
Jeg ville gerne have en Mac book fordi jeg er vild med deres design generelt, men så skal det satme os være med XP :p
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
nerosnerosSkrevet 01/12-08 21:02 
Jeg tror bare jeg har været uheldig, men man skal tænke sig en ekstra gang om før man køber ind fra nettet af den slags.

Apple er uden tvivl høj kvalitet.
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/12-08 22:55 
Jeg vil bestemt ikke sige "uden tvivl" efterfuldt af "høj kvalitet" når vi snakker Apples produkter. De hørertelefoner der følger med til diverse Ipods, er notorisk kendt for at være mere eller mindre elendige - jeg fandt ikke de der fulgte med min Nano specielt ringe, men jeg skiftede dem dog ud med en bedre model.

Jeg kender desuden en del der har været igennem Apples elendige garanti-service med Mac-Books og Ipods, der simpelthen har været for dårligt producerede (plastic der falder af forskellige steder, interne HDD'er der er for ustabile).

Det kunne hurtigt lyde som en rant, men det er det egentlig ikke ment som. Der er ting ved Apple og deres produkter jeg tager stor afstand fra, ligesom alle andre firmaer jeg ejer ting fra. Pointen er blot at man skal passe på med at sætte lighedstegn mellem Apple og god kvalitet. Godt design, kan de for min skyld sagtens siges at være de bedste til, men når det kommer til at producere, er de altså fuldstændigt lige så dårlige som alle andre firmaer.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KTCKTCSkrevet 01/12-08 23:05 
Vi har en Macbook på mit arbejde, som netop er blevet ramt af et problem, som mest minder om en "hovsa" fra Apples side. Desværre vurderede supporten ikke, at vi var berettiget til et nyt batteri, selv om den lever op til alle de ting som er nævnt på følgende side...

Batteri-hovsa
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 01/12-08 23:25 
efter jeg har skiftet min stationær & windows bærbar ud med Mac book & Imac, er jeg ikke andet end over-lykkelig for maskinerne, de har ik meldt 1 fejl eller crashet 1 eneste gang OS-X Tiger er VIRKELIG lækkert, og super-brugervenlig, forhold til vista og xp.

har dog heldigvis ikke sku gøre brug af deres service, har forsikret begge mine maskiner. :). hvis uheldet er ude.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/12-08 23:51 
Det skulle bare i mine øjne ikke være nødvendigt med sådan en "extra" forsikring, når man nu er sikret under dansk lovgivning i forvejen - du lader dem jo vinde på den måde :)

Jeg er fuldstændig enig i at OS/X vinder stort på brugervenligheden, det mister bare også en del af funktionaliteten/bredden, som du som normal bruger (hvis jeg tager fejl må du bærer over med mig) ikke har brug for. Jeg ville dog helt sikkert komme til at mangle det, selvom jeg synes godt om mange af aspekterne ved OS/X.

Det var nu heller ikke fordi at jeg ville overbevise nogen om ikke at købe en Mac-book - det er det rigtige valg, for rigtigt mange brugere!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
McBrainMcBrainSkrevet 02/12-08 10:16 
KTC>
Vi har en Macbook på mit arbejde, som netop er blevet ramt af et problem, som mest minder om en "hovsa" fra Apples side. Desværre vurderede supporten ikke, at vi var berettiget til et nyt batteri, selv om den lever op til alle de ting som er nævnt på følgende side...

Min sorte macBook er i præcis samme situation.

Så er det jo heldigt at der er en gældende forbrugerlovgivning :)
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
nerosnerosSkrevet 02/12-08 10:28, rettet 02/12-08 22:25 
Især hvis man vil have en virusfri computer for life! Apple er og bliver et af de bedste computer mærker man kan få derude. Apple har siden deres Macintosh Plus været en af pionerende indenfor computerteknologi det kan ikke diskuteres og det er de stadig. Men det vil ikke sige de er fejlfri. Selvfølgelig har deres nye produkter til tider fejl med sig, men det er oftes kun i deres design bortset fra den min kærste fik hjem :-( og sådan er det vel for alle slags mærker af den type. Hardwaren og brugervenligheden er i topklasse. Ved man noget om Apple's prudukter og hvordan man skal behandle og programmere sin Mac kan den på alle måder blive lige så avanceret som en drønhamrende hurtig PC.
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/12-08 16:49 
Det passer simpelthen ikke! Du kan ALDRIG få samme funktionalitet og mulighed for rode med et system, når et produkt er købt direkte fra Apple - de muligheder er du fuldstændig afskåret fra ligemeget hvad! Jeg taler f.eks. om sad-mac syndromet, der afskærer dig fra selv at forsøge at rede din computer/bærbarer etc. Jeg tror egentlig bare vi taler om to forskellige ting/niveauer af funktionalitet.

Igen: Hardwaren er som sagt ikke altid i topklasse! Jeg har allerede nævnt et par eksempler. Hardwaren er ofte ikke særligt anderledes på diverse MacBooks, end hvad der sidder i en normal bærbar PC, så selvfølgelig er produktions-kvaliteten og fail-raten den samme. Apple producere ikke andet end den ydre skald/software!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 02/12-08 18:38, rettet 02/12-08 18:39 
Echelon VI>
Det passer simpelthen ikke! Du kan ALDRIG få samme funktionalitet og mulighed for rode med et system, når et produkt er købt direkte fra Apple - de muligheder er du fuldstændig afskåret fra ligemeget hvad!

Det kommer fuldstændig an på hvilket type menneske man er og hvor meget man ved ;-)
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/12-08 18:46, rettet 02/12-08 18:49 
Jeg bliver simpelthen nødt til at bede dig om at bevise det! Fortæl mig hvordan jeg kan rode med min stationære Macs bios, hardware configuration etc. som almindelig bruger uden at have adgang til helt specielt udstyr og software?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dRxLdRxLSkrevet 02/12-08 19:11, rettet 02/12-08 19:23 
@Echelon IV: Det er relativt let, google det.

edit: Den apple-silo du forestiller dig man bliver lukket inde i er ikke så slem ved deres computere. Mit indtryk er dog at det er rigtig galt fat med deres telefoner, og noget de er gået bevidst efter da de designede dem.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 02/12-08 19:17 
Som du selv skriver så tror jeg vi taler om to forskellige ting/niveauer af funktionalitet. Der er ingen specielt grund til at bevise dig noget. Synes nu heller ikke jeg har skrevet på noget tidspunkt "uden at have adgang til helt specielt udstyr og software", men måske jeg husker forkert.
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/12-08 19:42, rettet 02/12-08 19:49 
Men så giver det jo ingen mening, hvis det ikke er uden "at have adgang til helt specielt udstyr og software", for så kan ALT jo selvfølgelig lade sig gøre! Men det giver da ingen mening i forhold til den diskussion vi kørte, uden at det bliver det rene nonsens, især i forhold til den normale bruger. Men lad nu det ligge, for det var egentlig ikke pointen med mit indlæg. Problemet var bare at du tilsyneladende skrev noget andet, end hvad du mente. Det vigtige argument jeg som sådan gerne vil have frem, er at man ikke ophøjer Apple's produkter til noget guddommeligt rent produktionsmæssigt især med hensyn til hardware. Langt de fleste Macs, indeholder som sagt samme hardware som så mange andre bærbare!

Efter at have googlet lidt på dRxL's opfordring, må jeg indrømme at jeg vist er relativt uopdateret på hvad man kan få adgang til som Mac-bruger. Så det argument kan man vist let og elegant se fuldstændigt bort fra i mine indlæg.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 02/12-08 22:22 
Echelon VI>
Efter at have googlet lidt på dRxL's opfordring, må jeg indrømme at jeg vist er relativt uopdateret på hvad man kan få adgang til som Mac-bruger. Så det argument kan man vist let og elegant se fuldstændigt bort fra i mine indlæg.

nemlig ;-)

Jeg siger ikke Apples produkter er guddommelige, men af rigtig god kvalitet. Hvis du ser mit første indlæg i denne tråd vil du opdage at jeg selv synes Apple f.eks har en meget dårlig kunde service ihvertfald hvad jeg har oplevet og det var jo egentlig også det den her tråd handler lidt om. Jeg mener bare det er vigtigt at få med at Apple faktisk laver gode maskiner og sagtens kan følge med PC verdenen når nu nogle folk elsker at hade dem.
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/12-08 22:28, rettet 02/12-08 22:30 
Jamen de laver skam også gode produkter, det er jo ikke min pointe. Jeg mener bare at det er vigtigt at få med, at Apple faktisk ikke fokusere mere på produktionskvalitet, bare fordi deres produkter er relativt dyre i forhold til en almindelig bærbar computer, når nu så mange elsker dem :p

Og med det, må dette nok heller blive i hvertfald mit sidste indlæg i tråden, om noget der ikke omhandler Apple's garantipolitik :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 02/12-08 23:24, rettet 03/12-08 00:20 
Du har nok ret i det du skriver om deres produktionskvalitet jeg har jo som sagt selv været ramt af det ihvertfald :-(

På trods af dette synes jeg stadig de laver rigtig gode maskiner.

;-)
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig