X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gamepad til Pc - Hvilken?


Svar
KnightrideRKnightrideRSkrevet 27/11-08 16:11, rettet 27/11-08 16:18 
Har lige fået bestilt GTA IV til PC, og vil gerne have købt mig et gamepad, så det kunne blive lidt mindre akavet at spille GTA - Har ikke lyst til at bruge tastatur. :)

Mine krav til gamepad'et er at det skal kunne kobles til USB og skal være ergonomisk - altså, det skal være en "fornøjelse" at bruge det :P

Har kigget på disse:

http://getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=963325-1914&GroupGuid=3585&SelectedGroup=3585

http://getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=963326-1914&GroupGuid=3585&SelectedGroup=3585


Er de gode nok, også til GTA? De er jo lidt i stil med Playstation controlleren. Hvad havde i valgt - trådløs eller kabel?

kan i foreslå andre gamepads, som er bedre? Må ikke koste over 400 kr.

Andre Logitech gamepads (link) - Hvad skal jeg vælge?
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
dRxLdRxLSkrevet 27/11-08 17:02, rettet 27/11-08 17:03 
Du kan brug en xbox 360 kontrollere med din PC.
Se her:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=306753&searchArea=products&Soegeord=Xbox+360+Wireless

Det er en rigtig udmærket trådløs kontroller til en meget rimelig penge.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 27/11-08 17:02, rettet 27/11-08 17:03 
Har du overvejet en trådet Xbox 360-controller?

Edit: Arh for fanden, Derxel :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 27/11-08 17:03, rettet 27/11-08 17:05 
Jeg kan anbefale X360 controlleren til Windows.

Edit: Øv!
(...)
HolisticHolisticSkrevet 27/11-08 17:04, rettet 27/11-08 17:05 
Jeg bruger selv 2 stks af de trådløse Logitech til min mediacenter løsning i stuen og de fungere super.
Så dem kan jeg klart anbefale
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
happyEDhappyEDSkrevet 27/11-08 17:26 
Jeg bruger playstation controller, da det efter min mening er den bedste.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KnightrideRKnightrideRSkrevet 27/11-08 17:34 
Ok, så må jeg da lige overveje 360 kontrolleren. Men vil dog indrømme at jeg er mest til Playstation, så jeg vil da også lige tage logitech's trådløse gamepad med i overvejelsen.

Jeg takker for svarene. :)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
ChronoChronoSkrevet 27/11-08 18:39 
Man kan også bruge en almindelige PS3-controller via USB (ikke via bluetooth):
http://news.filefront.com/how-to-use-a-ps3-controller-on-a-pc/

Eller en PS2 controller via USB:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11707
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KnightrideRKnightrideRSkrevet 27/11-08 19:49 
Smart nok, vidste jeg faktisk ikke man kunne. Tak for hjælpen!
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
KnightrideRKnightrideRSkrevet 01/12-08 22:03, rettet 01/12-08 22:05 
Efter en længere tids overvejelser, fik jeg overtalt mig selv, til at købe Logitech's trådløse udgave af deres gamepads. Kan sige, at den ligger godt i hånden, dens trådløse funktion fungerer rigtig fint og reaktionsmæssigt føles den, som om den er trådet. Kan klart anbefale den!

Vil give den en karakter på 9/10.

Hvis den skulle have topkarakter, ville jeg dog have ønsket mig lidt gummibelægning på grebene. Føles lidt kedeligt med kun plastik.

Logitech Cordless Rumblepad 2
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/12-08 22:48 
Jeg har samme controller, og synes også fint om den, men synes alligevel at den føles en anelse billig at have mellem hænderne, især når det kommer til de to analoge sticks - hvilket den selvfølgelig også er :)

Personligt ville jeg vælge en 360 controller til Windows.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KnightrideRKnightrideRSkrevet 02/12-08 21:25 
Har aldrig før ejet en Xbox - mærkeligt nok :/ Så er ikke så fortrolig med Xbox controlleren. Derimod er jeg mere til Playstation - som gamepaddet dog også minder lidt om.

Vil du ikke forklare lidt nærmere om, hvorfor du mener, analog sticks'ene er "billige"? Er nu ikke helt enig i at den er billig, for hvis du søger efter gamepads på edbpriser.dk, så ligger den i den dyre ende (se link).

Edbpriser (prisforskelle)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/12-08 22:09 
Nu ved jeg ikke om man kan forvente noget overhovedet, af et joy-pad til under 100/200 kr. hvis vi skal snakke prisklasser :) IMO er 250 ikke galt for et joy-pad, selvom det på EDB-priser ligger i den dyrere ende. Prisen har måske nærmere noget at gøre med, at det ikke kan betale sig for tredjeparts producenter, at lave dyrere og bedre produkter end de originale, da købere af uoriginale joypads leder efter noget der er billigere.

Med hensyn til de analoge sticks: Jeg synes de er en anaelse for løse, både i forhold til dem på DUAL SHOCK/SIXAXIS og Xbox 360 joypaddet - du kan selv lave en hurtig sammenligning ved at "flikke" med stick'ene. Man kan desuden se at plasticen er samlet midt på selve stick-bunden, hvilket ødelægger æstetikken. Derudover sidder de to sticks i næsten kvadratiske huller, i stedet for cirkulære, hvilket gør dem lettere irriterende at bruge IMO, og fjerner en del af ideen med analoge sticks.

Hele joypaddet føles endnu mere målrettet mod meget små hænder, end f.eks. Sony's DUAL SHOCK. "Vingerne", man holder om, er ekstremt korte og når ca. mig til midt på håndfladen. Derfor må så min ringe- og lillefinger hvile i håndfladen, i stedet for rundt om joypad'et.

D-pad'et er næsten endnu værre end det på Xbox 360 joy-pad'et. Den løse kvalitet, gør det næsten umuligt at ramme retninger præcist.

Resten af de digitale knapper er iorden, og sidder fornuftigt. Desuden synes jeg godt om den silikonebelægning joypad'et har fået.

Jeg ville ikke give det meget mere end 5 eller 6 på en ti trins skala.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HolisticHolisticSkrevet 02/12-08 22:47, rettet 02/12-08 22:54 
Kunne det ikke evt. lade sig gøre at bruge ps3 controlleren på pc'en med en bluetooth dongle og nogle specielt software/driver skrevet dertil?
Ved det kan lade sig gøre med usb kablet, men det burde vel være muligt med bluetooth også

Edit: Nevermind, fandt et svar via min gode ven google :)
http://boards.ign.com/Boards/Message.aspx?topic=163284350&brd=8269&start=163295180
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
KnightrideRKnightrideRSkrevet 03/12-08 08:14 
Tror du snakker om udgaven med ledning (http://www.logitech.com/index.cfm/gaming/pc_gaming/gamepads/devices/264&cl=dk,da).

Men kan dog godt se hvad du mener. Prøvede for sjov, at sammenligne med en PS2 controller og kan godt se, at sticks'ene er en smule anderledes på Logitech's. Føles også bedre at bruge dem på PS2'eren. Har dog ikke rigtigt oplevet den "løse" kvalitet, som du snakker om. Men altid rart med lidt kritik - dog syntes jeg stadig positivt om gamepad'et.
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/12-08 15:13, rettet 03/12-08 15:14 
Nej, det er skam det trådløse joypad fra Logitech du linkede til, jeg også sidder med mellem hænderne! Den "løse kvalitet" jeg omtaler, er kun rettet mod d-pad'et, resten af joypad'et føles egentlig fint, bortset fra de analoge sticks.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KnightrideRKnightrideRSkrevet 03/12-08 16:35 
Ok, bare mig, som misforstod dig :) Men ja det er rigtigt nok!
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig