X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Anbefaling af mobiltelefon


Svar
BeanoBeanoSkrevet 24/11-08 11:08 
Jeg står og skal have ny mobiltelefon men er i tvivl om hvad jeg skal købe, så har brug for anbefalinger af mærker/modeller jeg skal kigge efter ;)

Min krav/ønsker:

- Lille og slank form faktor (dvs. ikke iPhone og HTC)
- God buildkvalitet, gerne metal body hvis muligt
- Gode knapper
- Hurtige menuer og nem og intuitiv navigation
- God batterilevetid
- God e-mail klient

Jeg er ligeglad med "gimmicks" som webbrowser, kamera, MP3, radio, GPS, sodastream-automat, etc. Den skal bruges til at tale i, SMS og læse/skrive e-mail.
Prisen er ikke så vigtig da jeg ikke selv skal betale, men selvfølgeligt inden for rimeligheden grænser :)

Har i dag en Nokia N73 som er noget værre skrammel - billig buildkvalitet, langsom software og rodet menuer. Hader den!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/11-08 12:13, rettet 24/11-08 12:15 
Nokia 6220 classic.

-Det en er i plastic men føles solid
-Menuerne er nemme at komme rundt i og man kan flytte på menu punkterne hvis de ikke passer én
-Batteriet holder godt

Jeg har ikke selv brugt email klienten så jeg ved ikke hvor god den er men webbrowseren er rimeligt hurtig så mails med billeder er nok ikke noget problem. Selv er jeg ret glad for GPS når man er til fods og jeg syntes at kameraet er rigtig godt.

http://www.nokia.dk/A4852100
ComradeComradeSkrevet 24/11-08 13:22 
Mht. 6220 synes jeg netop at denne ikke har en særlig god samlekvalitet, og knapperne er imo lidt trælse at trykke på. Derimod synes jeg at den halvgamle Nokia 6300 har en rigtig lækker fornemmelse og gode taster.

Den har dog ikke nogen fancy funktioner, der er værd at nævne, til gengæld er den rigtig billig!
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 24/11-08 14:52 
Jeg kan også kun anbefale Nokia 6300.
Har holdt mig fra Nokia i mange år, men har kun haft et positivt indtryk siden jeg købte 6300 modellen for nogen tid siden.
Jeg synes alle de punkter du spørger til at dækket godt. Det eneste jeg ikke ved, er mht email klienten, der må jeg være svar skyldig.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
GreaseballGreaseballSkrevet 24/11-08 18:13 
Mail klienten på en 6300 er standard Nokia og virker fint med de fleste POP3 mails. Undgå at købe 6500Classic da den ikke kan snakke med Outlock som de fleste andre.

Men efter hvad du siger om dit behov så ville jeg også, hvis du kom forbi butikken, anbefale en 6300 fra Nokia. Eller en Samsung L700 som har en hurtiger netværk opkopling da den er en 3G telefon og stadig er i samme pris leje som 6300. Den ligner den også, og er næsten lige kommet på market.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/11-08 19:03 
-----Indsæt alt, hvad Cenobite DK skrev i sit indlæg-----

6300'eren er den bedste telefon, jeg har haft siden min 3310'er. Den er elendig som MP3-afspiller, men det kan du jo være ligeglad med :)
AV Intelligent Terminal
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 24/11-08 19:44 
Lige en tilføjelse...

Nokia Suite er et glimrende program, desværre dog kun til Windows. Til Mac har de kun et sync program indtil videre.
-Hvis det altså har nogen relevans. :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
BeanoBeanoSkrevet 25/11-08 10:18, rettet 25/11-08 10:41 
Mange tak for input!

Jeg fik mulighed for at prøve nogle forskellige modeller og besluttede mig for en Nokia 6600 Fold da den havde en god størrelse, fornuftig batterilevetid og store pølsefinger-knapper :)
Hastigheden af menuer virkede også fornuftig men nok bare standard Nokia software.

Jeg bruger Windows men har kun brugt Nokia Suite et par gange med den gamle telefon - kalender bruger jeg min iPod Touch til og kontaktpersoner normalt oprettes manuelt. Man selvfølgeligt rart at jeg stadig har muligheden hvis jeg får lyst ;)

Nokia 6600 Fold
GreaseballGreaseballSkrevet 25/11-08 23:26 
Godt valg. Selv jeg er lidt skeptisk over for Nokia's valg af bruge magnet lås. Den går lidt for let op, IMO.
Men meget lærker menu. En af de få klap telefoner på market.
Meget fed detajle med at man lige kan tappe to gange på fronten af den mens den ligger på bordet så kommer uret frem.

6600 Slider er også nice. Men ikke mange udbydere der har taget den ind.
BeanoBeanoSkrevet 26/11-08 13:24 
Nåede at få telefonen i går og syntes den fungerer rigtigt godt ... indtil videre ;)

Klapmekanismen spiller perfekt, men hvordan den lige er om 1-2 år efter slitage, må tiden vise.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/11-08 15:35, rettet 26/11-08 15:36 
Jeg har haft én folde telefon og har undgået dem lige siden...

Grunden til det er at jeg ofte fik viklet bakkenbarterne ind i ledet på telefonen og blev træt af at afslutte alle telefonsamtaler ved at rive hår ud af hovedet på mig selv.

Ud over det havde jeg min klap telefon i 2 års tid og den virkede fint selvom den blev brugt meget.
GreaseballGreaseballSkrevet 02/12-08 14:55 
Beano>
Nåede at få telefonen i går og syntes den fungerer rigtigt godt ... indtil videre ;)

Klapmekanismen spiller perfekt, men hvordan den lige er om 1-2 år efter slitage, må tiden vise.

Lidt nysgerrig efter at høre din mening om hvordan klapmekanismen er på din udgave. Vi har en liggende som butiks telefon og jeg har lagt mærke til at den let, ALT for let, klapper op hvis den bare bliver sluppet 1cm over bordet. Der skal ikke meget til før den smutter op.
Det kan bare vores der ikke er optimal i magneten. Så ville lige høre hvad du har af erfaring som bruger af den?
BeanoBeanoSkrevet 02/12-08 15:07, rettet 02/12-08 15:08 
Ja, hvis man slipper den et par cm over en hård overflade (bord eller lign) åbner den sig. Lige lovlig følsom IMO. Har dog ikke oplevet at den har åbnet sig i en lomme.
Dog ikke så irriterende at jeg har gidet finde en anden telefon, men hvis det bliver værre vil jeg brokke mig :)
GreaseballGreaseballSkrevet 02/12-08 21:23 
Ok, så det er kun når den bliver ramt af noget hårdt. Lage mærke til idag at den også kan flappe op hvis den ligger på et bord og man rammer det for hårt så det ryster, også noget der får den til at klappe op.
Men at den ikke bliver påvirket i en lomme det er nice nok.
nerosnerosSkrevet 30/12-08 13:09, rettet 30/12-08 13:09 
Jeg har købt en Nokia E66 og har et lille problem med den. Jeg synes den taber ret hurtigt strøm selv om jeg har haft den i opladeren hele natten! Det kan da ikke passe at det skal gå så hurtigt? Er der noget man kan gøre ved den slags. Jeg tænker på om det er fordi jeg har indstillet et eller andet forkert på den som tager en del strøm fra telefonen? Efter 3 opkald er jeg næsten nede på halv strøm og jeg er ikke den type som elsker at snakke alt for meget igennem mobilos ;-)
Bashful Neophyte
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 30/12-08 15:51 
jeg vil anbefale en Sony Ericsson C905, den har det hele, og er oven i købt ekstrem god som bare "alm" brug.. tror det er årets mobil også, har selv bestilt en idag, som gerne skulle komme fredag, den mobil vil du blive glad for 100%
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
KeenKeenSkrevet 30/12-08 16:15, rettet 30/12-08 17:16 
Er der nogen der har prøvet sony ericsson W910i?
dchangdchangSkrevet 30/12-08 20:27 
NuckingBigFuts>
jeg vil anbefale en Sony Ericsson C905, den har det hele, og er oven i købt ekstrem god som bare "alm" brug.. tror det er årets mobil også, har selv bestilt en idag, som gerne skulle komme fredag, den mobil vil du blive glad for 100%

Er du stødt over et godt tilbud på den? Har tjekket via mobilpriser.dk, men syntes godt at den kunne komme en lille smule ned i pris.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
GreaseballGreaseballSkrevet 01/01-09 17:01 
neros>
Jeg har købt en Nokia E66 og har et lille problem med den. Jeg synes den taber ret hurtigt strøm selv om jeg har haft den i opladeren hele natten! Det kan da ikke passe at det skal gå så hurtigt? Er der noget man kan gøre ved den slags. Jeg tænker på om det er fordi jeg har indstillet et eller andet forkert på den som tager en del strøm fra telefonen? Efter 3 opkald er jeg næsten nede på halv strøm og jeg er ikke den type som elsker at snakke alt for meget igennem mobilos ;-)

hvis du har BlueTooth tændt så tager det meget strøm. Det samme gælder animeret baggrunde eller pauseskærme.
En mobil som E66 har en standby tid omkring en 3 dage. Man kan altid få lavet en batteri test hos et Nokia værksted gennem sin garanti.
Husk at se om du har nogen programmer der kører, hold Symbian tasten(menu) inde så kommer der en pop-down menu der viser de aktive programmer der kører. Har du ikke BT tændt så skulle den kun vise standby funktionen.
nerosnerosSkrevet 01/01-09 17:24 
Ok tak for de gode råd. Jeg har nu slået bluetooth fra så håber jeg det bliver bedre, men faktisk er det lidt som om det går lidt bedre med batteritiden efter jeg lod den gå død for strøm hvor efter jeg har opladet den til fuld igen.

Symbian tasten er det menu tasten du mener?
Bashful Neophyte
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 02/01-09 08:12 
dchang>
NuckingBigFuts>
jeg vil anbefale en Sony Ericsson C905, den har det hele, og er oven i købt ekstrem god som bare "alm" brug.. tror det er årets mobil også, har selv bestilt en idag, som gerne skulle komme fredag, den mobil vil du blive glad for 100%

Er du stødt over et godt tilbud på den? Har tjekket via mobilpriser.dk, men syntes godt at den kunne komme en lille smule ned i pris.



Købte den igennem Getmore,(fri fragt) tirsdag kl 12 om dagen og fik den nytårs dag. tror ikke den kommer længere ned i pris foreløbigt, prisen på den mobil med de ting de har fået ned i den er meget fair syntes jeg.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
GreaseballGreaseballSkrevet 02/01-09 15:08 
neros>
Symbian tasten er det menu tasten du mener?

Ja, på E og N serien fra Nokia bruger de alle Symbian OS og har en tast som aktiver menuen hvor de "normale" Nokia serier some benytter Serie 60 systemet har bare den normale menu funktion.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/09-11 22:54 
Nu står jeg efterhånden og får lyst til en ny mobil.
Jeg har haft en Nokia 6303i Classic i et stykke tid, og på trods af at menusystemet på den er retarderet, har den rigeligt kunnet dække mit mobil-behov. Men på det seneste er den begyndt at have en irriterende tendens til at frastøde ladestikket. Lidt trælst at have en telefon som kun har ladet 5 sekunder, når man tror den har ladet i en time. Så nu skal den snart på pension.

Jeg aner ikke, hvad markedet kan tilbyde for tiden, men jeg leder efter noget der kan følgende:

- Lille og slank
- God build quality
- Godt og intuitivt menusystem
- God batterilevetid
- 3.5mm jack stik og anstændig MP3-afspiller
- Micro-SD slot
- GSM

Den skal IKKE have touch skærm og den skal IKKE have 3G eller noget andet brugbart internet-halløj.

Nogen forslag?
AV Intelligent Terminal
RaGeRaGeSkrevet 18/09-11 23:10, rettet 18/09-11 23:13 
Hvad med den nye SE Xperia Mini pro? Så er der også et fysisk tastatur med.

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/sony-ericsson-xperia-mini-og-mini-pro-relanceres,lid.15505/

EDIT:

Bare se bort fra mit forslag, læste ikke det sidste i dit indlæg.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
WonderboyWonderboySkrevet 28/09-11 20:43 
Tænker på en ny Mobil telefon, nogle der kan anbefale en skal være en smartphone/touch telefon?, men ikke iphone.
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 28/09-11 21:07 
Findes der andet? ;)
TLTLSkrevet 28/09-11 21:09 
Har selv en HTC sensation og kan varmt anbefale den.

Den er måske lidt stor og dyr for nogen, så måske en mindre model fra HTC kunne være sagen, eller sonyericsson Xperia måske.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
dRxLdRxLSkrevet 28/09-11 23:20 
Jeg er stadig helt tosset med min Samsung Galaxy S II. Den er snappy og skærmen er knald lækker. Bemærk dog at jeg ikke bruger den til at spille på.

Hvis man står og vil købe den ny lige nu, skal man være opmærksom på at Samsung lige har annonceret varianter af den med højere opløsning eller fuldt qwerty.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WonderboyWonderboySkrevet 29/09-11 20:12, rettet 29/09-11 20:15 
Okay, nogle der ved om Samsung Nexus S
er en god mobil eller HTC Wildfire S eller LG Optimus ME
?
I love monster land
dpldplSkrevet 29/09-11 20:38, rettet 29/09-11 22:20 
Nexus S er enlig en galaxy S, men ændret lidt, da nexus telefoner mere er en google telefon (Første nexus telefon var lavet af HTC).

Personlig har jeg første galaxy s, efter jeg smed Poweramp ind til flac, så er det det bedste telefon jeg nogensinde har haft.(stadig ingen penge til s 2 :'( )

Men mit største problem med nexus er mangle på MicroSD slot!.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
WonderboyWonderboySkrevet 29/09-11 20:50 
Hvad koster sådan en galaxy S ?
I love monster land
dpldplSkrevet 29/09-11 22:32 
Gamle model (Den som jeg har) ligger vel på 2300kr nu(CDON). og den nyere S2 koster fra 3500 og op efter(Vis man tager chance med en firma der fået dårlig anmeldelser på trustpilot)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
WonderboyWonderboySkrevet 12/10-11 11:22 
Hvad skal en HTC Desire koste brugt?.
I love monster land
dchangdchangSkrevet 12/10-11 16:03 
En ny kan fås uden abonnement til godt og vel 2500 kr, så alt afhængigt af alder, stand og tilbehør vel et sted mellem 1100-1400 kr.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
WonderboyWonderboySkrevet 12/10-11 17:43 
Okay Takker :-)
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 30/12-11 12:36, rettet 30/12-11 12:37 
Hvad er bedst en iphone 4 8gb eller en HTC Desire S
?, eller hvad er fordele eller ulemper ved dem?, have tænkt mig at købe den hos telenor med deres Dobbelt Deal.
I love monster land
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 30/12-11 15:52 
Jeg vil nu anbefale en Windows Phone7, frem for en Andrid og IOS.
min tid med Android var jeg meget iriteret over at den hele tiden løb tør for main memory og at det hele ikke kørte gladt når man scrollede.
(HTC Desire med stortset siden Android 1.5 til 2.4)

IOS... fordi brugerfladen er gået hen og blevet gammeldags.

Selvom jeg er mac bruger må jeg dog sige at wp7 fungerer ganske godt.
Det eneste jeg savner fra Android/HTC er smartdial.
det funker kun med 3th part software på WP7 og ikke helt optimeret.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
BeanoBeanoSkrevet 30/12-11 16:45 
Hvis man vil bruge telefonen til mere end blot de standard programmer der er på den, så gå efter en IPhone frem for W7. Måske lidt dyrt og ikke så mange gimmicks i UI men fungerer godt, hurtigt, stabilt og har et enormt udvalg af apps og spil. Gå evt ind i en butik og få en demo af telefonerne og se hvad du bedst kan li'.
JuggernautJuggernautSkrevet 28/04-12 18:05 
Jeg har siden sidste træf været ejer af en Macbook Pro og skal nu til at skifte mobil. Skal man vælge en Iphone og hvorfor? Kan Mac'en og mobilen noget sammen der gør, at det er værd at investere i? Har i tidernes morgen haft en Iphone 3 og synes at huske at der en del apps til telefonen der også samtidig involverer brugen af en Mac.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SonicSonicSkrevet 28/04-12 18:16 
Beano>
Hvis man vil bruge telefonen til mere end blot de standard programmer der er på den, så gå efter en IPhone frem for W7. Måske lidt dyrt og ikke så mange gimmicks i UI men fungerer godt, hurtigt, stabilt og har et enormt udvalg af apps og spil. Gå evt ind i en butik og få en demo af telefonerne og se hvad du bedst kan li'.

This basically. Jeg har masser af venner med androids, blackberrys osv., men personligt holder jeg nu så meget af iPhone, at jeg ikke kunne drømme om at skifte væk :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
nerosnerosSkrevet 28/04-12 18:22, rettet 28/04-12 18:22 
Jeg har købt en android mobil og er nu bundet med skidtet! Androids har det mest usle bruger system jeg længe har set!
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/04-12 19:37, rettet 28/04-12 19:38 
Nu er der jo forskel fra Android til Android, da det er open source og tilladt producenterne at smide deres egne ui'er på systemet. Min HTC Desire HD virker upåklageligt (og det er altså ikke fordi der er kæmpe store forskelle, i forhold til styresystemet på min iPad). Hvilken telefon er der tale om Neros?

Edit: faktisk er telefonen mere stabil end min iPad.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 28/04-12 19:51, rettet 28/04-12 19:51 
Det er ligesom at sidde med en PS3 hvor man skal trykke sig igennem så mange omveje for at nå til sit mål :-(
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/04-12 19:52 
Det er som om du ikke læser hvad jeg skriver?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 28/04-12 21:18 
Det var nu heller ikke et svar på dit indlæg..Jeg følte bare jeg måtte ud med det!
Bashful Neophyte
SonicSonicSkrevet 28/04-12 22:24 
Forskellen på de forskellige androids er vel mest, at producenten af telefonen smider deres eget sukkerstads henover, og gør det lidt mere klistret end det burde være? No pun intended.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig