X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation Home-tråden


Svar
BeanoBeanoSkrevet 22/11-08 12:03, rettet 22/11-08 12:04 
Tænke at Home godt kunne være en tråd værd nu hvor servicen nærmer sig åben beta :)

Fik en invitation til den lukkede beta i går og har leget med det i et par timer. Kort sagt en blandet fornøjelse.

Det positive er at det som er med i betaen, funker solidt.

Pool og bowling er ganske sjovt uden at kunne konkurrere med rigtigt spil - spillede med at par stykke... Se hele indlægget
88 emne(r).
« < 1 2

Svar
BeanoBeanoSkrevet 13/12-08 01:06 
Min router kørte kroatisk NAT frekvens ... Men nu kører XBLM igen her :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/12-08 03:07, rettet 13/12-08 03:43 
Og det var så HOME...

Jeg synes godt nok ikke der er noget der får mig til at tabe næse og mund ved dette stykke software. Et bowling center, et teater og en arcade. Er det virkelig alt hvad det er blevet til efter 2-3 års udvikling? Man kan da købe nyt tøj, og nye møbler, og designet er da ganske pænt, men så er der vist heller ikke mere at komme efter.

I mine øjne er HOME blevet et alt for isoleret projekt. Homes avatars er ikke rigtigt en integreret del af platformen, som f.eks. Mii's og Avatars på 360 er det. De er det i hvertfald ikke på nuværende tidspunkt.

Jeg har aldrig kunnet se det helt vilde i Home, ej heller på papiret, men det hænger nok sammen med at jeg ikke synes voldsomt meget om multiplayer etc.

Hvad synes i andre?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/12-08 03:22, rettet 13/12-08 03:23 
Du opsumerer meget godt hvad jeg mener. Jeg har dog ikke selv været uden for lejligheden endnu, jeg må ikke for Home. Character creation fungerer egentlig meget godt men er alt for begrænset når det kommer til hår, skæg og tøj. Skal man senere betale for at udvide det så er det helt hen i vejret. Der skal komme meget mere gratis content til Home før jeg tror det fanger.

Jeg kan godt lide ideen om at spil får hver deres område så man har et sted at søge hjælp hvis man sidder fast eller aftale online spil.

Problemet er at man er nødt til at starte Home op som ethvert andet spil for så at møde mennesker at spille med og derefter starte selve spillet. Det er meget rodet, men det kunne nok ikke være gjort så meget anderledes uden at gøre Home til det nye Dashboard, og det jeg kun glad for de ikke gjorde. Jeg håber dog at der i fremtiden kommer en eller anden for for kombinering med dashboardet så man nemt og hurtigt kan skifte mellem Home og XMB (ikke som det er nu, man kan intet i XMB når spil kører).

Det er altså ærgeligt når Sony har brugt så lang tid på det at MS uden videre kan mose en Mii kopi ud der ser ud til at fungere noget bedre.
Jeg har ikke prøvet Bowling og Arcade men jeg har svært ved at se mig selv bruge det meget i fremtiden. Det er primært frygten for at man er nødt til at punge ud hvis man vil customize sin character den mindste smule der trækker ned for mig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/12-08 07:28 
Jeg er stort set enig med jer, men har på den anden side en forventning om at dette kun er starten og at der meget hurtigt kommer mere på... og det er work-in-progress/beta og at vi derfor kan forvente meget mere af det "endelige" produkt. Der hvor jeg har både frygt og forhåbninger er den svære/nemme adgang til andre spillere, turneringer, high scores osv. Jeg gider på den ene side ikke gå gennem et 3D univers for at spille f.eks. en FIFA-turnering, på den anden side er det vel en forbedring fra det der var før?
jaesjaesSkrevet 13/12-08 11:44 


Penny Arcade om Home ;)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/12-08 12:00 
Genial opsummering, der er en tro kopi af min oplevelse.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 13/12-08 13:50, rettet 13/12-08 13:53 
Konsolkongen>
Problemet er at man er nødt til at starte Home op som ethvert andet spil for så at møde mennesker at spille med og derefter starte selve spillet.

Heller ikke ideen med konceptet - at gå til Home for at starte spil uden for Home. Ideen er at "hænge ud" i Home og møde nye mennesker. At starte spil udenfor Home er sekundært.

Men ellers enig i mange af udtalelserne - der mangler gevaldigt indhold pt. og forstår ikke hvorfor Sony ikke har sørget for at have mere klar til dag eet. Ja det er en beta, mere er på vej og alt det dér, men "first impressions counts" selv i en beta ;)

Penny Arcade opsummerer ret godt Home oplevelsen - Get's go Home-o :)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/12-08 13:53 
Jeg har så ikke haft lejlighed til at prøve det endnu, pga. Sony-klovnene ikke kan få deres servere til at makke ret (ja, jeg er skuffet...)

Det er Eurogamer også - nu skal man passe på hvad de siger, men passer det bare nogenlunde hvad de skriver her, er det noget af en skuffelse...

Eurogamer: PlayStation Home - a place you wouldn't want to live
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HolisticHolisticSkrevet 13/12-08 14:09 
Konsolkongen>
Hvor er det vildt hvis PSN og Xbox Live ligger på samme serber :)

Iqon>
Jeg ville da finde det utroligt, selv hvis de lå på to vidt forskellige serbere. Vil man virkelig have hele sin online-service liggende på en enkelt person? Og så lige fra Serbien?

Og så var dagen reddet som så god humor på PR :)

Mit første møde med PShome her i formiddag var ret grineren, ekstremt begrænset og heller ikke noget jeg klapper i mine små hænder over, indtil videre ihvertfald.

Dog kunne jeg ikke lade være med at trække på smilebåndet da vi stod 20 mennesker og lavede running man dansen til musikken fra psp reklamen ude på Homesquare.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/12-08 14:15 
Eurogamer udpensler pænt de problemer HOME har i sin nuværende tilstand.

Igen må jeg skrive en kommentar om at jeg ikke kan forstå at dette er alt hvad der er at vise efter 2-3 års udvikling!? Efter den ene udsættelse efter den anden, kan de der har ventet på HOME da ikke gøre andet end at bedømme det de får serveret nu, hvad enten der står "beta" ved siden af skiltet eller ej.

Ærligt talt så tror jeg ikke på projektet. Det virker som om at Sony så småt har indset at de store ambitioner de havde for projektet ikke kunne indløses inden for en overskuelig tidsramme, og bare har søsat projektet, for at få bare lidt ud af det. Der er under alle omstændigheder langt til den vision HOME var i starten.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/12-08 14:37 
PalleJensen>
Det er Eurogamer også - nu skal man passe på hvad de siger, men passer det bare nogenlunde hvad de skriver her, er det noget af en skuffelse...

Mja... de vender jo snart tilbage med deres eget område i Home... men det er nok ikke der de skal være kritiske overfor Sony, Playstation og Home :)
SlothSlothSkrevet 14/12-08 02:22 
Det der undrer mig mest er, at de features man har i den åbne beta er cirka lig med det, Phil Harrison viste os for 2 år siden - hvad har de lavet siden da?

Jeg håber sgu at dette her er den skrabede version, og der ligger et væld af guf til os, når den går gold.
Kiss me, would you kindly?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/12-08 09:20 
Jeg kan stadig ikke logge ind! Hvordan med jer andre?? Er jeg bare uheldig, eller er jeg ikke den eneste, der endnu ikke har kunnet logge ind...

Heldigvis lader det til, at jeg ikke går glip af noget, men vil da gerne lige prøve det...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
CronossCronossSkrevet 15/12-08 09:22 
Det længste jeg er kommet er til at skabe min karakter, men dér havde jeg ikke tid - siden har jeg slet ikke kunnet logge ind.
BeanoBeanoSkrevet 15/12-08 09:28 
Der er ikke ny info på den officielle PS blog, så de arbejder stadig på at løse problemerne.
BeanoBeanoSkrevet 15/12-08 09:49 
Nogle friske hoveder der allerede har modded Home :D

Dog ikke rigtig hacked da de kun ændrer hvad der vises lokalt, men lidt spøjst alligevel.

"PlayStation Home already hacked?"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-08 14:34 
T.L.O og jeg var begge online et stykke tid i går. Nu fik jeg set alt hvad Home indtil videre har at byde på og det var ganske kedeligt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/12-08 14:41 
Eurogamer har en god pointe med at det er latterligt man skal stå i kø for at spille pool, bowling, skak, osv. Kan godt være det er mere realistisk, men bare ikke spor sjovt hvis man vil spille med folk og er tvunget til at stå og glo på andre. Tåbelig beslutning!
BeanoBeanoSkrevet 17/12-08 12:58 
Skulle komme en patch i mogen der (forhåbentligt) hjælper på folk problemer med at komme på.

Ellers kan jeg anbefale at man prøver US Home hvis den i EU driller eller er for presset. Jeg prøvede i går og der er flere områder (Uncharted og Far Car 2) og et lille UFO spil på Main Square (der også der helt anderledes ud). Ulempen er Amerikanernes tone derinde - wow nogle narrøve der spillede smarte. Var helt fristet til at rapportere dem for dårlig opførsel, men ingen grund til at risikere min fup-US konto bliver opdaget :)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 18/12-08 13:09, rettet 18/12-08 13:10 
Beano>
Nogle friske hoveder der allerede har modded Home :D Dog ikke rigtig hacked da de kun ændrer hvad der vises lokalt, men lidt spøjst alligevel.

Nu er Home så blevet hacked rigtigt og ikke kun "modded".... Av, ikke godt...

PlayStation Home has received mixed reviews from users and industry experts. Aaron Greenberg, a senior manager with Microsoft's Xbox 360 games console division, said that PlayStation Home felt outdated. "It feels like 2005 tech in 2008," he said. "I'm not sure it's what people want."

Det skal han selvfølgelig sige, men det er nok ikke skudt helt ved siden af... Jeg har stadig ikke kunnet logge ind, men det lyder ikke godt...

PlayStation Home hacked
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
AmbyAmbySkrevet 18/12-08 13:43 
PalleJensen>
...said that PlayStation Home felt outdated....

Det kan godt være det er mig, men når man ikke har noget bedre selv at komme op med, så skal man holde sin kæft :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dpldplSkrevet 18/12-08 13:51 
Hmmm, kommer vel an på hvordan man ser på det.

MS kom med NXE og sony med HOME(begge går ud på gør gamers spiloplevelser bedre). For mig ser HOME ud til være spild a kræfter, hvorimod NXE fået mig til elske min 360 mere(Party system FTW!).

Personlig giver jeg ham ret.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SonicSonicSkrevet 18/12-08 13:51 
Ja altså, når én fra "det andet hold" rakker konkurrentens software ned, hvor meget skal man så præcis lægge idet? Er det ikke bare et typisk Console Wars træk at rakke de andres ting ned?

Anyhow, jeg har brugt ganske lidt tid med Home, og ja, det er stadig i en beta, remember? Man må dog håbe der kommer flere spændende ting derinde, men folkens... beta.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dpldplSkrevet 18/12-08 13:56 
versionen er allerede over 1,0. Så enlig på det grundlag er det jo ikke en beta mere.

Beta undskyld kan bruges, men kun begrænset. En beta slut spurten hvor man finder bugs, test balance(i spil) også videre. Og åben beta er sgu mere til stress test. Beta undskyldning holder enlig ikke ved HOME for mig.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 18/12-08 15:04, rettet 18/12-08 15:13 
PalleJensen>
Nu er Home så blevet hacked rigtigt og ikke kun "modded".... Av, ikke godt...

Nu er det den samme historie som postet før og det de har gjort er at snige filer ind i den lokale klient via DNS-tricks og ikke uploade/slette filer til serveren. Dvs. ikke hacking af deres servere. Det beskrives i den oprindelige artikel. Eurogamer skrev også noget sludder om virus hvilket heller ikke passer. En fjer...


PalleJensen>
Det skal han selvfølgelig sige, men det er nok ikke skudt helt ved siden af... Jeg har stadig ikke kunnet logge ind, men det lyder ikke godt...

Ja korrekt, det skal han selvfølgeligt sige - hvad havde du regnet med og hvorfor poste det?

Men du har vel forstået konceptet med Home? - hvis du ikke allerede nu syntes det er noget for dig, så behøver du heller ikke sidde længe oppe og prøve at komme ind.


dpl>
versionen er allerede over 1,0. Så enlig på det grundlag er det jo ikke en beta mere.

Jeg har flere gange været involveret i projekter hvor der har været betaer over v1.0 - det er der ikke noget mærkeligt i. v1.0 betyder for det meste bare feature-komplet.
Men Sony skal selvfølgelig ikke bare holde Home i beta status alt for længe og bruge det som undskyldning for problemer hvis det fortsætter.


dpl>
MS kom med NXE og sony med HOME(begge går ud på gør gamers spiloplevelser bedre).

Forkert. Sikkert målet for NXE selvom jeg har lidt svært ved at se ideen i avatars når de ikke bruges til noget endnu (som på Wii), men det kan jo komme.

Home er helt andet koncept. Det er udelukkende lavet som en måde at træffe nye personer og ikke at forbedre nogen spiloplevelse. Jo nogle spil kan startes inde fra Home (pt kun Warhawk) men det er en bi-ting.
Så to meget forskellige koncepter.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 18/12-08 15:18 
Beano>
Nu er det den samme historie som postet før og det de har gjort er at snige filer ind i den lokale klient via DNS-tricks og ikke uploade/slette filer til serveren.

Forkert. "But the most worrying vulnerability found in the Home software is the security loophole that allows tech-savvy users to upload any file to the Home server, or delete any file from the Home server."
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 18/12-08 15:21, rettet 18/12-08 15:23 
Har læst artiklen men samme historie.

EDIT: Check datoen for artiklen.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 18/12-08 20:31 
Så kunne jeg logge ind i Home - og jeg blev faktisk lidt overrasket. Det er da meget sjovt, at rende rundt og spille spil i arcaden og se trailere i biografen - men om det også er sjovt om 1 måned, tvivler jeg mere på.

De lange og hyppige loadetider er dog irriterende - og at man skal betale 15 kr. for en t-shirt i Diesel butikken er helt hul i hovedet. Men det er da heldigvis valgtfrit... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 18/12-08 20:34 
PalleJensen>
...men om det også er sjovt om 1 måned, tvivler jeg mere på.

Enig - der skal ihvertfald mere (og løbende) indhold til før det er holdbart.


PalleJensen>
...og at man skal betale 15 kr. for en t-shirt i Diesel butikken er helt hul i hovedet.

Ja jeg rystede også på hovedet da jeg så det :O !
BeanoBeanoSkrevet 22/12-08 12:32 
Sjov glitch og skjult meddelelse fundet i Home :)

(Folk MÅ kede sig!)

The Amazing Flying Couch
KilroyKilroySkrevet 22/12-08 13:25 
Beano>
(Folk MÅ kede sig!)

Jeg misunder folk der IKKE keder sig i HOME;)
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 22/12-08 13:28 
He he he... ja :)
BeanoBeanoSkrevet 03/02-09 09:15 
Street Fighter og Resident Evil spaces og kostumer på vej til Home...

"Street Fighter and Resident Evil invade PlayStation Home"
KalicolaKalicolaSkrevet 03/02-09 12:03 
Det der home er da godt nok spild af min tid.. Jeg håber ikke at ps3's nuværende menu bliver skiftet ud med den her the sims klon.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 03/02-09 12:13 
Det gør den selvfølgeligt ikke :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/08-09 23:49, rettet 18/08-09 23:50 
Nu prøvede jeg så Home igen, efter ikke at have haft lyst siden jeg testede det i første omgang. Misforstår jeg noget hvis jeg har indtryk af, at det stadig bare er en bowlinghal, en biograf og et shoppingcenter med mega dyrt dlc? Hvad med de her spaces der er blevet talt så meget om? Dem synes jeg ikke jeg kunne få adgang til/finde nogen steder!?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 18/08-09 23:56 
Ved at være længe siden jeg var derinde, men du skal bruge menuen (Start knappen) for at vælge spaces. Gå til roden og der burde være mulighed for at se de forskellige spaces.
nerosnerosSkrevet 19/08-09 00:34 
PlayStation Home sucks! ;-)
Bashful Neophyte
88 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig