X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

360 vs. PS3 og levetid


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/11-08 12:51, rettet 15/11-08 15:22 
Affødt af en diskussion i Gears 2 tråden.

360'eren er et år ældre end PS3 og derfor er der selvfølgelig [Edit] flere spil ude til Xbox 360. Det er indlysende. Og det er der vel heller ikke nogen, der problematiserer som sådan.


MEN!!!
For forbrugerne, dem der rent faktisk skal købe spil og konsoller i antal der betyder noget, er det da fløjtende ligegyldigt h... Se hele indlægget
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
307 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/01-09 15:47, rettet 05/01-09 15:48 
Wii er da en monstersucces økonomisk set! Det kan slet ikke diskuteres... spiludvalgsmæssigt og spilkvalitetsmæssigt kan vi sagtens snakke, og dér vil der nok være rimelig enighed om, at Wii'en er det største paradoks i dette århundrede!
RJKRJKSkrevet 05/01-09 15:50, rettet 05/01-09 15:51 
Nu har jeg ikke checket op på det overhovedet, men ville det ikke være naturligt at antage, at antal spil solgt per konsol solgt er meget lavere på Wii end hvad man normalt forbinder men en succesfuld konsol? Slet ikke fordi jeg vil tage succesen fra Wii på nogen måde, men normalt regner man vel med at (fuldpris)spilsalget er den væsentligste indtægtskilde på en konsol og så er billedet måske ikke helt så ekstremt lyserødt i Wiis tilfælde?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AmbyAmbySkrevet 05/01-09 15:55 
Jeg er helt enig i at det er en økomomisk succes. Jeg synes også bare det er noget paradoksalt.
Burde enhver spilfirma ikke forsøge at lave spil til en konsol med så mange potentielle købere? Hvorfor lykkes det nærmest ikke at lave gode spil?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/01-09 16:02 
Rune, bede-x og jeg snakkede attach rate for nogle uger siden, og så vidt jeg husker ligger tallene cirka sådan:

Wii 4
PS3 6
360 8

Jeg skal nok lige finde en "rigtig" artikel om det...
SumezSumezSkrevet 05/01-09 16:04 
RJK>
Slet ikke fordi jeg vil tage succesen fra Wii på nogen måde, men normalt regner man vel med at (fuldpris)spilsalget er den væsentligste indtægtskilde på en konsol og så er billedet måske ikke helt så ekstremt lyserødt i Wiis tilfælde?

Men så omgår man jo helt det faktum at Nintendo er de eneste, der faktisk tjener penge på at sælge deres maskine. Jeg vil skyde på at det spiller en rimelig stor rolle. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 05/01-09 16:12 
Hyakotake>
Wii 4
PS3 6
360 8

Nu regnede jeg altså hverken PS3 eller 360 for "succesfuld konsol" :) Jeg tænkte mere på NES, SNES, PS1, PS2, GB, DS - dem der virkelig har solgt igennem, som WIi jo også gør.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 05/01-09 16:13 
Sumez>
Men så omgår man jo helt det faktum at Nintendo er de eneste, der faktisk tjener penge på at sælge deres maskine. Jeg vil skyde på at det spiller en rimelig stor rolle. :)

Jeg ved slet ikke nok om tallene til at kunne afgøre dét, men hvis de som tænkt eksempel tjener 100 kroner per solgt konsol, så skal man altså ikke sælge mange spil, før de er tjent ind andetsteds :) Sælger man nok konsoller, så vil man jo altid tjene på dem.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/01-09 16:23 
RJK>
Nu regnede jeg altså hverken PS3 eller 360 for "succesfuld konsol" :)

Haha, vi snakkede kun denne generation. Jeg kender ikke til de gamle generationers salg - men PS2 må da ligge pænt i topper dér, så vidt jeg kan bedømme (uden tal/facts/links).
WehnerWehnerSkrevet 05/01-09 16:29 
En anden faktor, der spiller ind, er at spillene til Wii er yderst billige at udvikle sammenlignet med Xbox 360/PS3-spil, så fortjenesten er meget højere. En blandt mange fordele ved shovelware :)

(der er naturligvis undtagelser osv., men ovenstående gælder overordnet set)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 05/01-09 16:36 
Nu udvider vi nok begrebet ret meget, men Nintendo tjener jo ikke mere fordi tredjepartsspil X er shovelware, ergo spiller det ikke ind, hvis det er Nintendos økonomi vi vurderer "økonomisk succes" ud fra. Og deres egne spil holder vel generelt cirka samme produktionsniveau som de plejer (med undtagelser).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 05/01-09 16:48 
Det tror jeg nu ikke - nok med undtagelse af Mario Galaxy - men min poinjte var, at netop trediepartsproducenterne behøver at sælge færre spil for at tjene de samme penge.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 05/01-09 17:56, rettet 05/01-09 17:56 
Jojo, men nu opfattede jeg det som om vi snakkede om hvor vidt konsollen var en økonomisk succes for Nintendo, og så er det jo irrelevant. Men stadig helt korrekt :)

Nintendo har jo kun lavet en lille håndfuld spil til Wii, og mon ikke Twilight Princess, Super Paper Mario, Smash Bros, Mario Kart, Super Mario Galaxy og den slags har relativt samme budget som de plejer. Så er der selvfølgelig et par gimmick-spil, men pointen er vel stadig at det ikke så meget er Nintendo, der har lavet skramlet og udnyttet succesen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 05/01-09 18:16 
TP var jo lavet, og SMG har givetvis været dyrt, men de andre tror jeg bestemt ikke koster det samme, som hvis de skulle have lavet et HD 7th-gen spil.

Der er jo reelt set tale om, at de koder GameCube i SD i år 2008, og det sparer alt andet lige tid og dermed penge.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 05/01-09 19:07, rettet 05/01-09 19:08 
Nu er HD-grafik jo ikke alt der koster :) Derudover kan du altså ikke seriøst mene, at hvis vi har Pippa Funnell i den ene ende af budget-skalaen og Gears Of War i den anden, så falder spil som Mario Kart og Smash Bros. i den første...

Derudover lyder det da som om du er enig med mig i, at Nintendos spil koster det at lave, som de plejer :) Nu har de jo immervæk aldrig været de store tekniske foregangsmænd, så forskellen er vel ikke så voldsomt stor.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 05/01-09 19:47 
RJK>
Derudover kan du altså ikke seriøst mene, at hvis vi har Pippa Funnell i den ene ende af budget-skalaen og Gears Of War i den anden, så falder spil som Mario Kart og Smash Bros. i den første...

Næh, men jeg er helt sikker på, at de omkostningsmæssigt ligger langt under Gears of War - det kan man godt, selvom man også ligger omkostningsmæssigt langt over Pippa Funnell.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 05/01-09 23:01 
Med mindre du mener at Nintendo tidligere lavede langt dyrere spil end de nævnte, så er du jo dermed også enig med mig :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/01-09 16:29 


Mere doom & gloom :-)
nerosnerosSkrevet 06/01-09 17:27 
ÅH NEJ! Hvad gør vi, hvad gør vi? Så dør PS3en sku... :-(
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/01-09 17:39, rettet 06/01-09 17:42 
Hvis det sker var det da alligevel en hobby der varede i næsten 20 år for mit vedkommende. Godt der er masser af retro man kan samle på et godt stykke tid fremover :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/01-09 18:34 
Har du spillet Playstation siden 1988? Eller mener du bare at Sony var de eneste, der kunne løfte arven fra Sega?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/01-09 18:34 
Der er anderledes positive toner fra MS.

17 mio. Live-brugere. Og størstedelen er Gold Members. Lad os bare sige at "størstedelen" = 10 mio., og de hver smider $50 om året. Det er da en fin lille pengemaskine :-)

360 øger forspringet til PS3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/01-09 19:51, rettet 06/01-09 19:53 
Sumez>
Har du spillet Playstation siden 1988? Eller mener du bare at Sony var de eneste, der kunne løfte arven fra Sega?

Det du skriver giver delvist ingen mening :) Jeg snakker selvfølgelig fra dengang jeg først fik Master System og til måske nu. PlayStation 3 og 360 er de eneste nogenlunde seriøse konsoller på markedet. Og når nu 360'eren har så dårlig hardware er der kun PS3 tilbage der kan holde denne generation oven vande.

EDIT: Men lad os nu se hvad der sker hos Sony, jeg tvivler også på at de vil droppe så stort et mærke som PlayStation. De kan droppe deres digitalkameraer, mobiltelefoner eller tage et lån i banken :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 06/01-09 19:51, rettet 06/01-09 19:57 
Artiklen nævner 28 mill solgte XBox 360 maskiner på 3 år mod 20 mill solgte PS3 maskiner på 2 år. Jeg troede egentlig at salget af 360'eren var længere foran.

Der er også et par interessante kommentarer efter artiklen, bl.a. denne:
"Something to consider would be how many consoles are sold to repeat customers? I've actually made three Xbox purchases thus far- two to replace defective units."

Med estimater på failure rates på 20%-30% af alle 360-maskiner er det da et væsentligt tal der lægges oveni salget for XBox 360, forudsat at folk enten køber en ny eller får erstattet den defekte maskine.
Hvis (og det er selvfølgelig behæftet med en del usikkerhed) failure rate reelt er på 30% svarer det til at der reelt er solgt ca. 21,5 mill 360-maskiner på 3 år, hvis man samtidig forudsætter at alle defekte maskiner enten har resulteret i en ombytning til ny maskine via garanti eller et salg af en ny maskine.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
BeanoBeanoSkrevet 06/01-09 19:59, rettet 06/01-09 20:00 
Konsolkongen>
jeg tvivler også på at de vil droppe så stort et mærke som PlayStation. De kan droppe deres digitalkameraer, mobiltelefoner eller tage et lån i banken :)

Ja, PS droppes selvfølgeligt ikke... endnu ihvertfald :). De har mange andre "hellige køer" der taber flere penge som kan slagtes først og som ikke har så store konsekvenser på lang sigt. Men derfor kan der selvfølgeligt godt ske nedskæringer som påvirker deres PS forretning.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/01-09 20:05 
Jeg tror ikke at nogen seriøst kan mene at det ville være godt for mediet og industrien hvis Sony trækker sig. Monopol har aldrig været en god ting for nogen parter.

Jeg nægter dog at tro, at Sony dropper Playstation brandet. Alt andet lige, så er det et af deres stærkeste.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
rapsacrapsacSkrevet 06/01-09 20:12 
silverstar>
Artiklen nævner 28 mill solgte XBox 360 maskiner på 3 år mod 20 mill solgte PS3 maskiner på 2 år. Jeg troede egentlig at salget af 360'eren var længere foran.

Der er også et par interessante kommentarer efter artiklen, bl.a. denne:
"Something to consider would be how many consoles are sold to repeat customers? I've actually made three Xbox purchases thus far- two to replace defective units."

Med estimater på failure rates på 20%-30% af alle 360-maskiner er det da et væsentligt tal der lægges oveni salget for XBox 360, forudsat at folk enten køber en ny eller får erstattet den defekte maskine.
Hvis (og det er selvfølgelig behæftet med en del usikkerhed) failure rate reelt er på 30% svarer det til at der reelt er solgt ca. 21,5 mill 360-maskiner på 3 år, hvis man samtidig forudsætter at alle defekte maskiner enten har resulteret i en ombytning til ny maskine via garanti eller et salg af en ny maskine.

Uanset hvordan man vender og drejer tingene, viser salgslisterne dog tydeligt at multiplatformsspil sælger bedst på 360. Læste også på ps3fanboy sony forsvare julen 08´s salg med en fænominal 07 grundet en vis billigere ps3 der blev introduceret i den periode. Meget sjov måde at få noget positivt ud af noget ikke så imponerende :)
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
ChronoChronoSkrevet 06/01-09 20:14, rettet 06/01-09 20:16 
Det ville da godt nok være trist! Jeg håber det er deres alt for dyre Vaio bærbare de lukker.

Ellers må Nintendo købe rettighederne til navnet - de har sikkert penge nok nu, og navnet kunne komme hjem hvor det blev fundet på i første omgang :)

EDIT: Nintendo PlayStation 3 - nu med Wii-emulation og adgang til Wii Shopping Channel :p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 06/01-09 20:16 
Når nu Microsoft har lovet 3 års ubetinget support på X360, er det da rimelig dumt at købe en ny maskine?

(os nørder der går efter at finde en Jasper osv. undtaget :P)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/01-09 20:18, rettet 06/01-09 20:18 
silverstar>
Artiklen nævner 28 mill solgte XBox 360 maskiner på 3 år mod 20 mill solgte PS3 maskiner på 2 år. Jeg troede egentlig at salget af 360'eren var længere foran.

Ja, tallet virker slet ikke så flot igen... og slet ikke hvis "gensalg" tæller med! Hvis det nu var 50 mio mod 20 med kun 1 år mellem, så kunne man snakke om at "være foran". Med ca. 10 mio per år passer det jo helt fint med 30 på 3 år mod 20 på 2 år.

silverstar>
Med estimater på failure rates på 20%-30% af alle 360-maskiner er det da et væsentligt tal der lægges oveni salget for XBox 360, forudsat at folk enten køber en ny eller får erstattet den defekte maskine.

Jeg undrer mig egentlig også over, at der er 28 mio solgte X360 og så kun 17 mio på Live! Det kan da ikke passe at der er så mange offline-folk, kan det virkelig? Det giver bare mere mening, hvis det er næsten alle (dvs. næsten alle 17 mio), der er på Live (guld eller sølv) og salgstallet på 28 mio så er 11 mio ombytninger :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/01-09 20:20, rettet 06/01-09 20:20 
Chrono>
Ellers må Nintendo købe rettighederne til navnet...

Nintendo må helst ikke blive meget større hvis der skal være en chance for at de i fremtiden afviger fra deres familie venlige konsoller, og går tilbage til det vi godt kunne lide.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/01-09 20:21 
Sumez>
Når nu Microsoft har lovet 3 års ubetinget support på X360, er det da rimelig dumt at købe en ny maskine?

Der er da kun "ubetinget garanti" på Red Ring! Hvis dit drev dør, så må man håbe det er indenfor den normale ombytningsgaranti. Er den i øvrigt ikke uhyggelig lav i USA? Så man kun har garanti i få måneder? Jeg mener i hvert fald ikke den er lige så "flot" som Danmarks 2-års garanti.
nerosnerosSkrevet 06/01-09 20:22, rettet 06/01-09 20:24 
Echelon VI>
Jeg tror ikke at nogen seriøst kan mene at det ville være godt for mediet og industrien hvis Sony trækker sig. Monopol har aldrig været en god ting for nogen parter.

Jeg tror at Hyakotake ville sove bedre om natten når nu frygten fra det sorte imperium er borte spist op af den bedst sælgene maskine ever! :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/01-09 20:23 
90 dage mener jeg er normal garanti i USA. MS ændrede den for 360'eren fordi den netop var så broken (de er sikkert også blevet sagsøgt en del gange).
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 06/01-09 20:25, rettet 06/01-09 20:29 
Chrono>
Det ville da godt nok være trist! Jeg håber det er deres alt for dyre Vaio bærbare de lukker.

Det er også min tanke. Det kunne de sagtens droppe uden de store konsekvenser på lang sigt. Konsolmarkedet er trods alt noget man ikke lige hopper ud og ind af inden for et par år som platformudbyder :)
Og droppes PS3 er det reelt det samme som at nedlægge PS brandet. PS2 og PSP tjener de penge på, så de maskiner droppes heller ikke nu.
Har Sony ikke også brændt nallerne (he!) et par gange med batterier mht. recalls? Måske kunne de genoverveje den forretning.
silverstarsilverstarSkrevet 06/01-09 20:54 
rapsac>
Uanset hvordan man vender og drejer tingene, viser salgslisterne dog tydeligt at multiplatformsspil sælger bedst på 360. Læste også på ps3fanboy sony forsvare julen 08´s salg med en fænominal 07 grundet en vis billigere ps3 der blev introduceret i den periode. Meget sjov måde at få noget positivt ud af noget ikke så imponerende :)

Nu handlede den artikel der blev linket til jo ikke om spilsalg, men derimod hardware-salg af hhv 360 og PS3 og hvordan 360 havde øget forspringet til PS3 salgsmæssigt.

Men hvis vi taler om attach-rate (antal solgte spil pr maskine), så er 360'eren klart foran, som det er nævnt tidligere i tråden. Det gør jo faktisk tallene endnu mere favorable for 360, hvis vi antager at det reelle salgstal af antal 360-maskiner minus gensalg p.g.a. defekte enheder er 21,5 mill og ikke 28 mill., så bliver antallet af solgte spil pr solgt maskine endnu højere.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
HeroldHeroldSkrevet 06/01-09 21:59 
Hyakotake>
Jeg undrer mig egentlig også over, at der er 28 mio solgte X360 og så kun 17 mio på Live! Det kan da ikke passe at der er så mange offline-folk, kan det virkelig? Det giver bare mere mening, hvis det er næsten alle (dvs. næsten alle 17 mio), der er på Live (guld eller sølv) og salgstallet på 28 mio så er 11 mio ombytninger :-)


Dét kan sagtens passe. Der er mange der overhovedet ikke er interesseret i hvad online delen indeholder, eller værre, slet ikke aner at den eksisterer. Vi kan jo nemt nok sidde her og tro at vores mønster er det mest normale - vi er bare ikke billedet af en gennemsnitsforbruger. Det er derfor der kan sælges et nyt FIFAXX hvert år.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 06/01-09 22:26, rettet 06/01-09 22:27 
Du har så meget ret! Jeg kender ihvartfald en del som ikke ved ret meget om onlinedelen. Det er sku sørgeligt :-(
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 06/01-09 22:31 
Ja, jeg synes da selv at fx. Xbox Live er 50% af oplevelsen :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 06/01-09 23:18 
MS er åbenbart også blevet "moderne"... i en eller anden grad.

"Microsoft Planning "Significant" Cuts, Source Says Layoff Reports "Exaggerated""
nerosnerosSkrevet 06/01-09 23:39 
Things are tough all over, man.

Haha jaja det kommer nok ikke bag på nogen 09 vil blive skidt for alle med den verdens finanskrise!
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/01-09 00:32 
Puha, 17% af 95000. Så snakker vi 16000+ fyringer... det får jo nærmest Sony's fyringsrunde til at ligne et par venlige skulderprik. Men hvem dælen er Fudzilla? Jeg har aldrig hørt om den kilde, og om ikke andet, så lyder den ekstremt useriøs.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/01-09 00:38 
neros>
Jeg tror at Hyakotake ville sove bedre om natten når nu frygten fra det sorte imperium er borte spist op af den bedst sælgene maskine ever! :-)

Ja nemlig ja, det er lige præcis sådan det IKKE hænger sammen. En gang for alle: ja, jeg spiller primært X360, men det betyder så sandelig ikke at jeg ikke kan se fordelen i at Sony får lov at leve side om side og give god konkurrence.

I allersidste instans er jeg dog fløjtende broderende ligeglad med, hvordan det går for nogen af parterne. Jeg fylder min fritid med 360, men hvis det ikke fandtes (og ej heller PS3 og Wii osv.) så fandt jeg da bare noget andet at gå op i. Det er skam ikke spændende emner at fordybe mig i jeg mangler.

Se langt op af banen og gå efter bolden - det andet er så f-ing barnligt.
jaesjaesSkrevet 07/01-09 01:37, rettet 07/01-09 01:41 
Jeg tror næppe PS-brandet nedlægges. Gaming er gået frem i 2008, og der var en artikel for nylig, som viste, at folk har købt FLERE spil i julesalget sammenlignet med 2007 på trods af finanskrisen. Årsagen skulle være, at når folk har (eller tror de har) færre penge mellem hænderne, så er skærer de ned på at gå ud at spise, og andre steder, mens de faktisk køber flere spil for at sidde privat og hygge sig med familie og venner. Artiklen var muligvis danske tal, men tendensen er nok den samme i de fleste andre vestlige lande.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/01-09 04:38 
Hyakotake>
Rune, bede-x og jeg snakkede attach rate for nogle uger siden, og så vidt jeg husker ligger tallene cirka sådan:

Wii 4
PS3 6
360 8

Jeg skal nok lige finde en "rigtig" artikel om det...

Havde du et link til det, eller var det var rent gætværk fra jeres side?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 07/01-09 06:42 
Pr. september 2008:

Xbox 360: 8,1
Wii: 5,5
PS3: 5,3

Kilde
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 07/01-09 07:41 
Hvordan mon de tal så ser ud hvis man medregner download-spil? På PS3 er der jo titler som Wipeout og Siren som sagtens kunne have været solgt i butikkerne i stedet - er der den slags titler på Live også?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 07/01-09 08:05, rettet 07/01-09 08:30 
Hyakotake>
Men hvem dælen er Fudzilla? Jeg har aldrig hørt om den kilde, og om ikke andet, så lyder den ekstremt useriøs.

Enig - CNBC's kilde bekræfter dog fyringer men bare ikke i den grad. 17% lyder for voldsomt IMO.
nerosnerosSkrevet 07/01-09 08:12 
Hyakotake>
Se langt op af banen og gå efter bolden - det andet er så f-ing barnligt.

LOL :D Hold nu kæft barnlighed er da en stor del det jeg får ud af denne tråd..Shit!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 07/01-09 09:20 
Flere nedskæringer i spilbranchen : Ziff Davis lukker EGM og sælger 1UP fra.

Edge: "EGM Closed; 1Up Sold"
CronossCronossSkrevet 07/01-09 09:57 
Og stort set alle er blevet fyret. Dette betyder at alle aktiviteter unikke for 1UP er stoppet - 1UP-show, samt alle podcasts med undtagelse af muligvis Retronauts.

En ganske sørgelig dag for spilpressen, for selvom 1UP for mig virkede til at ville fremstå mere elitære end holdet bag kunne håndtere, så var deres tilgang til branchen både seriøs og ganske bredt dækkende.
307 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig