X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

360 vs. PS3 og levetid


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/11-08 12:51, rettet 15/11-08 15:22 
Affødt af en diskussion i Gears 2 tråden.

360'eren er et år ældre end PS3 og derfor er der selvfølgelig [Edit] flere spil ude til Xbox 360. Det er indlysende. Og det er der vel heller ikke nogen, der problematiserer som sådan.


MEN!!!
For forbrugerne, dem der rent faktisk skal købe spil og konsoller i antal der betyder noget, er det da fløjtende ligegyldigt h... Se hele indlægget
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
307 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
HeroldHeroldSkrevet 09/12-08 20:37 
Flagene i Assassins Creed var i hvert fald en farce :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-08 20:41 
jaes>
Og nu kom jeg lige til at savne old-school-FPS'er - I ved, den slags, hvor man kan bære rundt på 10 våben af gangen, og hvor banerne er tydeligt adskilte og ikke for store :/

Jeg savnede også at man kunne have alle våben i Resistance 1 da jeg spillede toeren. Alle fps'er er begyndt at slægte alt for meget på Halo 2 formlen. Jeg savner også rigtig energi, frem for det der recharge halløj.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 09/12-08 21:18, rettet 09/12-08 21:30 
Det nye Prince of Persia er slemt med både achievements og "møntjagt". Eksempelvis får man en achievement for at starte spillet. Flot! Det giver jo ingen mening.

Og så er spillet stoppet med sådan nogle "light seeds", som først bliver tilgængelige når en bane er gennemført. En meget ussel måde at forlænge spillets længde på, specielt fordi man tvinges til at samle en del af dem, før man kan komme videre i spillet. Øv!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 09/12-08 21:19 
Jeg husker også der var et eller andet amerikansk fodboldspil, hvor man fik en achievement for at gå ind i en specifik menu :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/12-08 21:25 
Eller i Simpsons spillet, hvor der var en "Press start to begin" achievement... (5p) Den var dog ret sjov, fordi den passede ind i Simpsons humoren... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KTCKTCSkrevet 09/12-08 21:29 
Ja, eller Guitar Hero II, hvor man får en achievement for at se hele creditslisten igennem. Det tager så kun 20 minutter eller sådan noget. Spild af tid!

Eller hvad med den man får for at fejle en sang på easy. Plat!

Værst er dog Guitar Hero III, hvor man kan snyde sig til at få flere at de virkelig svære achievements. Det holder bare ikke!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 09/12-08 21:34 
Achievement hunting er en sport, hvori alle kneb gælder.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/12-08 21:36 
Beano>
He he he.. jeg fandt også alle smashes, gates, jumps etc. i BOP... og helt uden achivements eller trophies til at motivere mig - bare nogle helt kedelige awards inde i spillet. Utroligt ;)

Her synes jeg alligevel vi kommer til noget centralt: at dét at udføre en achievement objective BÅDE giver en (ligegyldig) mængde achiev-point og en direkte belønning i selve spillet. At man f.eks. får en achievement for både at finde alle smashes, og tilmed får en pænt lækker øse.

Det så jeg meget gerne at flere spil gjorde på samme måde uanset platform (om det er PS3 med trophies eller X360 med achievs). Så man f.eks. fik flere/bedre våben i AssCreed for at samle tusind irriterende og intetsigende flag (som jeg gjorde *suk*) :-)
KTCKTCSkrevet 09/12-08 21:39 
Wehner>
Achievement hunting er en sport, hvori alle kneb gælder.
Okay, så er du sikkert også en af dem, der køber sig til at lade andre optjene achievements for sig?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 09/12-08 21:55 
Næh, jeg hunter heller ikke så tit, men jeg synes det er meget sjovt, når jeg gør det. Jeg synes heller ikke det er at snyde, når man tager dem alternativt. Der er opsat et mål, og så længe det ikke skader nogen, hvordan man når det, så synes jeg, det er fint. Man kan jage dem på flere måder.

P.S. Prøv at spørge mig, hvordan man lettest får achievement for 1999 spillede runder i Gears of War 2 :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
silverstarsilverstarSkrevet 09/12-08 22:40, rettet 09/12-08 22:47 
Core>
Er det kun mig der er ved at brække mig over spiludviklernes idé om at spiloplevelsen forlænges, hvis de bare smider et par hundrede "collectibles" ind i spillet?

Nej, jeg synes også det er en "fattigmands-måde" at forsøge at forlænge gennemspilningstiden på.
Flagene i Assassins Creed er et godt eksempel, jeg synes det føltes som en eftertanke som er blevet klistret på spillet fordi man ville klemme et par ekstra spil-timer ud. Det højnede ihvertfald på ingen måde min samlede spil-oplevelse og var vel nærmest et lille irritations-moment (jeg kan ikke lade være med at tænke, at den tid udvikleren havde brugt på flag-systemet kunne være brugt bedre på at tilføje flere reelle kvaliteter såsom flere eller mere afvekslende missioner). Jeg valgte da også stort set med det samme at det gad jeg ikke spilde tid på og koncentrerede mig om hoved-historien.

Min holdning til Achievements/Trophies og lignende tiltag er også, at det er ligegyldigheder, der på ingen måde er med til at højne spil-oplevelsen for mig. Jeg ser dem som en påklistret del, som ikke bibringer nogen ekstra værdi til spillene.
Når det er sagt kan jeg sagtens følge at andre kan have glæde af disse tiltag. For mig er det blot historien/fortællingen samt det at gennemføre de "opgaver" som spiludvikleren har tænkt der har værdi.

Jeg synes sammenligningen med point-scores fra arcadespil og Achievements/Trophies ikke er helt sort-hvid. Mange, måske især ældre, arcadespil er ikke designet til at spilleren skal "gennemføre" spillet. Spil som f.eks. Pacman og Donkey Kong har ikke en tiltænkt slutning, det er meningen at man spiller indtil man har brugt alle liv. Her er point-scoren i min bog en målestok for, hvor langt man kunne komme i spillet og dermed en indikator for spillerens dygtighed.
De fleste konsol-spil (og til dels også især nyere arcade-spil) er historie-drevne, d.v.s. man arbejder sig hen mod en slutning, som belønner spilleren med at fortælle enden på historien. I disse spil synes jeg point-scoren (hvis den overhovedet er der) mister en stor del af sin betydning.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
CoreCoreSkrevet 09/12-08 22:41 
Jeg morer mig stadig over X-Men Official Game of The Movies sidste achievement. Den er på 50 points, og fås ved at opnå 950 achievement points i spillet.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 09/12-08 22:46 
silverstar>
De fleste konsol-spil (og til dels også især nyere arcade-spil) er historie-drevne, d.v.s. man arbejder sig hen mod en slutning, som belønner spilleren med at fortælle enden på historien. I disse spil synes jeg point-scoren (hvis den overhovedet er der) mister en stor del af sin betydning.

Helt enig. Men så er det jo netop godt, at achievements er der til at overtage rollen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/12-08 23:55 
Core>
Jeg morer mig stadig over X-Men Official Game of The Movies sidste achievement. Den er på 50 points, og fås ved at opnå 950 achievement points i spillet.

Heh, ja, der er masser eksempler på humoristiske achievements (også Simpsons er nævnt). Jeg kan desværre ikke huske titlen på spillet, men det er noget med, at der er en monstersvær achiev, der giver ET point... så der er ret mange spillere, der har 999 - og så kan man se de "ægte" dedikerede spillere, der har nået de 1000 :-)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/12-08 01:03 
Hér er den achievement jeg tror er den sværeste at få:

http://www.achieve360points.com/game/ghostreconadvancedwar/

World Champion (Multiplayer)
Climb to the top of the universal leaderboard.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/12-08 02:18 
Hører jeg nogen kritisere achievements?!
Hvis 360'eren var nyskabende på nogen måde, så er det da netop achievement systemet. Genial måde at sammenligne spil med kammerater og i mit tilfælde gør det ofte, at jeg bruger dobbelt så meget tid på et spil - fordi jeg synes det er sjovt at jagte achievements!
Ja, nogle achievements er decideret lamme - men tit er spillet i sig selv lamt alligevel (EA), så det kan jo være hip som hap.
LEGO Star Wars og LEGO Indiana Jones er fine eksempler. Det samme er Tomb Raider og GTA4, GoW m.fl.
Nogle kræver skill, andre kræver lang tid i selskab med spillet. De bedste spil har lidt af hvert. F.eks. havde Test Drive en sjov en, hvor man skulle køre på SAMTLIGE veje (Incl. afkørsler m.m.) paa Hawaii. Den tog et godt stykke tid, men nu var der pludselig en mening med at køre formålsløst rundt.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/12-08 02:34, rettet 10/12-08 02:37 
Jeg syntes også at achievements er en fin forlænger.
Jeg ville aldrig have opdaget er der var mere at låse op for i Bladestorm efter man har gennemført kampagnen hvis det ikke var for achievements og jeg ville nok også kun have brugt kavaleri hele tiden (for det er ikke fordi at enhederne er særligt balanceret i spillet).

I øjeblikket er jeg ved at prøve at få Test of Faith achievement for Mirror's Edge (det er den hvor man ikke må skyde fjender i spillet) og der var nok gået lidt mere Rambo i den hvis det ikke var for den.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/12-08 13:01 
Konsolkongen>
Så længe der ikke er tale om evner men bare brugt tid

Hold nu op.

Du kan jo ikke sammenligne Gamerscore med high score for et enkelt spil.

Enten sammenligner vi Achievements/Trophies med high scores fra et enkelt spil, eller også sammenligner vi på tværs af alle titler.
Sidstnævnte er selvfølgelig ikke brugbart til noget særligt.

Og jeg skrev at de nye systemer på _sin vis_ er dybere end high scores.
Det er klart, at i visse typer spil, er high score en ren og brugbar indikation af en spillers evner, som achievements ikke kan erstatte. (medmindre man baserer dem på high score, hvilket jo er en oplagt mulighed)

Men når jeg siger dybere, er det fordi achievements kan bruges til at sammenligne evner/fremskridt i spil, der ellers er vanskeligt sammenlignelige.
Der er vel ikke nogen, der for alvor bruger stjernerne i eks. Mario Galaxy som en indikation af hvor god en spiller er.
Det kunne achievements have hjulpet på.

Og at high score skulle være end indikation af evner, mens achievements kun viser tid brugt, er noget sludder.
Der er jo ikke nogen, der bliver for alvor gode til et spil uden at bruge tid på det.
Mon ikke ham, der har 100.000 kills i GoW 2 har fået en hvis træning, og dermed er god til spillet?
Hvordan er det anderledes end ham, der har brugt tilsvarende tid på Counter-strike, og også er god, men bare ikke har nogen x kills achievement?
Der er desuden masser af achievements, der er hard core og kræver skills.
Man kan påstå, at det ikke kræver andet end tid, at blive "Realm First Level 80 Death Knight" i WoW, men jeg tror de fleste WoW spillere vil være uenige.


Når alt det er sagt, så er det også klart at achievements er et mere komplekst system end high score. Det er ikke perfekt. Der findes latterlige achievements. Og det er jo en skam, men måske uundgåeligt.
Så hvis man virkelig vil sammenligne sig med andre spillere ud fra achievements, så man jo kigge på om de har boostet deres score med Naruto.
Man kan eks. også kigge på http://my360stats.com/gs/SeventhSun+DK/ og se at jeg er en forfærdelig casual gamer, som kun sjældent får mere end et par hundrede af de tilgængelige gp.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dpldplSkrevet 10/12-08 13:17 
SeventhSun>
Så hvis man virkelig vil sammenligne sig med andre spillere ud fra achievements, så man jo kigge på om de har boostet deres score med Naruto.

Håber du mener Avatar, da første naruto ikke var lettest spil at få 1000 i (Alt for meget "collect halløj").
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-08 13:18, rettet 10/12-08 13:20 
SeventhSun>
Du kan jo ikke sammenligne Gamerscore med high score for et enkelt spil.

Enten sammenligner vi Achievements/Trophies med high scores fra et enkelt spil, eller også sammenligner vi på tværs af alle titler.
Sidstnævnte er selvfølgelig ikke brugbart til noget særligt.

Og det kan stadigvæk ikke sammenlignes med high scores da du ikke kan se hvilke af to spillere der har de samme achivements er bedst.
Vi kan vel hurtigt blive enige om at alle dem der har fået alle achivements i Geometry Wars ikke er lige gode til spillet?

Man kan påstå, at det ikke kræver andet end tid, at blive "Realm First Level 80 Death Knight" i WoW, men jeg tror de fleste WoW spillere vil være uenige.

Det var dog noget forfærdeligt ævl. Som jeg også skrev i tidligere indlæg så var der nogle få spil der havde achivements som Q4 og GRAW der krævede at man lå nummer et på loaderboardet. Det er enten et spørgsmål om at være den færste spilanmelder med spillet eller være virkelig god til det. Undtagelsen der bekræfter reglen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/12-08 16:16 
Konsolkongen>
Det var dog noget forfærdeligt ævl.

Hvordan det?

Vil du påstå, at alle og enhver kan få Realm First i WoW?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-08 16:21 
Nej? Læs nu hvad jeg skriver.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/12-08 16:34 
Du skriver at det er noget ævl, og min pointe er, at der findes masser af achievements der kræver skills.

Så må jeg jo konkludere at du mener det modsatte.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-08 16:39, rettet 10/12-08 16:42 
Hold nu op med dit fis. Du starter med at skrive at man så kan sige at alle kan få den achivement i WoW hvis man bruger tid nok. Ud fra navnet på den (kender ikke spillet) lyder det som om kun een person i hele verden kan få den. Det skriver jeg så er noget ævl. Og pludselig får du det vendt til at jeg mener alle kan opnå den.

Du kan godt selv se at du ikke er nem at diskutere med ikke?
Spiller nu: Phantasy Star IV
dpldplSkrevet 10/12-08 16:46 
Ah. Det der var da en mest hadet achie´s fra WoW tilbage da beta kørte(Især mere, da de også gave en "title"). Og konsolkongen, det er 1 per server (også er der en til hver class) ;)

Hader achie som den og leaderboard achies. De begrænser achies for meget.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-08 16:49 
Ok men med flere mio. spillere så er det vidst ikke alle der kan få den. Det ændrer intet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 10/12-08 16:54 
Det er måske også en lidt bizar sammenligning - en high score i point er jo ikke eksklusiv for én person, men det vil den "achievement" derimod være. Men WoW er vel heller ikke så aktuelt, siden det overhovedet ikke er på hverken 360 eller PS3.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/12-08 18:46 
Konsolkongen>
Du kan godt selv se at du ikke er nem at diskutere med ikke?

Jo da :-)

Som jeg læser dine indlæg, mener du groft sagt, at high score siger noget om evner, mens achievements kun siger noget om hvor meget tid en spiller har brugt.

Jeg vil så mene, at der er masser af achievements, der kræver evner - og ikke bare tid.

Eksemplet Realm First er ganske rigtig kun noget én kan få (pr. class pr. server), men det er som sådan ligegyldigt.
Min pointe var at "man" (ikke jeg) kunne påstå, at det ikke kræver mere end tid, at blive den første level 80 på en server - og det handler jo så ikke om hvor lang tid du har spillet, men at spille "hurtigt" nok, altså være den første til at bruge de 60 timer det kræver.

Mens jeg vil mene, at det ikke er nok, at spille 60 timer i træk - du skal også være god til spillet, hvis du skal få levels hurtigt nok.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-08 18:52 
Det kan vi også godt blive enige om :) Jeg synes bare der er alt for mange achivements der kun drejer sig om at have spillet længe frem for at være god til spillet. Derfor mener jeg ikke de kan sammenlignes med high scores.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 10/12-08 19:56 
Gennemfør Ninja Gaiden Sigma på hard og vi kan snakke om skills ;-)
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 10/12-08 20:00, rettet 10/12-08 20:31 
...eller bare Ninja Gaiden. "Sigma" er det lette af dem.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 10/12-08 21:14, rettet 10/12-08 21:24 
Pzzzzzt

Har jeg også gennemført, men det var ikke på hard ;-)
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/12-08 13:04 


Sony in trouble - part 472
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/12-08 13:16 


Spekulation: PS3 får øksen?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/12-08 13:17 


Spekulation: Sony HÆVER prisen på PS3?
NaieraNaieraSkrevet 14/12-08 13:20 
Fakta: Dark Knight sælger 20% Blu-ray og 80% dvd. For lige at punktere Blu-ray dommedagsprofetierne fra tidligere lidt ;)

Dvd er et KÆMPE marked, og et format der kan snuppe op til 20% af det, er på ingen måde døden nær.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/12-08 13:45 
Vi må håbe det er nogle andre 20% end dem, der ikke engang aner, at de har en BD-afspiller :-)

"...and at least 20% of people who own a PS3 don't even know they have a Blu-ray player."
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/12-08 14:12 
Spekulation: Naiera har opsat et filter, der trawler P:R-forum for keywords, der har med Blu-ray at gøre, så han er sikker på ikke at gå glip af en diskussion om emnet. Andre keywords: HD, plasma, LCD :-D
NaieraNaieraSkrevet 14/12-08 14:34, rettet 14/12-08 14:34 
Fakta: Naiera læser/kigger med i så godt som alle tråde, fordi han er moderator ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 15/12-08 20:26 
Achievements er godt for en fattigrøv som jeg...Så kan jeg presse mine dyrt indkøbte spil til det sidste :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SlothSlothSkrevet 25/12-08 11:41 
Jeg vidste det!

http://i30.photobucket.com/albums/c319/mcmanic/xkneae.jpg

Synes den var ret sjov ;o)
Kiss me, would you kindly?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/12-08 15:19 
Ja, kan slet ikke få luft... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 25/12-08 21:01, rettet 25/12-08 21:02 
Sloth>
Synes den var ret sjov ;o)

He he he... Udemærket spottet :)

Og cirklen (ringen) er endda rød...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/12-08 13:18 


PS3 og håb - to ting, der ikke går godt sammen
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/12-08 13:19 


Konsolvinderen 2008
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/01-09 14:53 
Holy shit! Man kan godt nok læse meget ind i den her:

http://business.timesonline.co.uk/tol/business/industry_sectors/technology/article5446963.ece

"...Sacred cow slaying..."
"...Sir Howard Stringer, is given free rein to take on the company's old guard and erase many of its legacies."

Man skal ikke have meget fantasi til at forestille sig at PS3'en får øksen.

Eller kan en corporate restructuring, hvor Sony's spilafdeling gøres selvstændig (dvs HELT afskåret fra Sony selv), være en mulighed?
NaieraNaieraSkrevet 05/01-09 14:54 
Jeg vil påstå at man har roterende fis i kasketten, hvis man virkelig tror det er en mulighed, at Sony økser PS3'en fuldstændigt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/01-09 15:40 
Og så var der alle dem, der var sindssyge fordi de troede på at Wii'en blev en succes... hvordan var det nu det gik? :-)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 05/01-09 15:42 
Ja, den havde jeg i hvert fald ikke set komme...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
AmbyAmbySkrevet 05/01-09 15:44 
Er Wii da en succes? Det er jo en fuldstændig vanvittig situation. Alle har en, men ingen har noget at spille :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
307 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig