X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

360 vs. PS3 og levetid


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/11-08 12:51, rettet 15/11-08 15:22 
Affødt af en diskussion i Gears 2 tråden.

360'eren er et år ældre end PS3 og derfor er der selvfølgelig [Edit] flere spil ude til Xbox 360. Det er indlysende. Og det er der vel heller ikke nogen, der problematiserer som sådan.


MEN!!!
For forbrugerne, dem der rent faktisk skal købe spil og konsoller i antal der betyder noget, er det da fløjtende ligegyldigt h... Se hele indlægget
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
307 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 08/12-08 22:51 
Hvad er det der giver mening ved hele det koncept? :)
Bruger folk det seriøst som en målestok om hvor god man er til et spil?
Nu har jeg selv lige fået testet trophies i et par spil og det jeg har set er så absolut ligeså åndssvagt som achievements er på 360.
Det bedste ville være, at man kunne fravælge alt det pjat!
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 08/12-08 22:55 
De er som sådan også valgfrie, du kan bare lade være med at spille efter dem...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 08/12-08 23:05 
Kristensen>
Hvad er det der giver mening ved hele det koncept? :)
Bruger folk det seriøst som en målestok om hvor god man er til et spil?
Nu har jeg selv lige fået testet trophies i et par spil og det jeg har set er så absolut ligeså åndssvagt som achievements er på 360.
Det bedste ville være, at man kunne fravælge alt det pjat!

Problemet er jo ikke at det ikke kan fravælges, problemet er nærmere at det irriterer dig, at du ikke kan fravælge det. Er det ikke bare nemmere for alle, hvis dem der ikke gider det bare ignorerer det?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 08/12-08 23:39, rettet 08/12-08 23:40 
Det er da så rart, at du kan fortælle hvad problemet er :)
Nu ville det så være grænsende til guddommeligt, hvis du ligefrem kunne forklare hvad det fantastiske ved konceptet er...andet end at snage i ligegyldigheder?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
HeroldHeroldSkrevet 08/12-08 23:54 
Konkurrence-elementet. Det var da ikke så svært? :P Se det som en form for high-scoreliste ud over evt. leaderboards. Derudover er det et ekstra delmål i spillet, og noget man evt. kan bruge ekstra tid på, hvis det gør noget for en. Bare fordi det ikke gør noget for dig, betyder det jo ikke at resten af verden ikke synes det er fedt... Hvorfor programmere en ligegyldig til og fra-knap, når fåtallet bare kan lære at ignorere funktionen - det ødelægger jo ikke noget for dig? Jeg tror faktisk du er den første jeg nogensinde har observeret, der har et problem med systemet. Dermed ikke sagt at jeg tror du er alene - jeg synes bare den generelle betragtning er at det holder. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/12-08 23:58 
Jeg er også overbevist om at langt de fleste der har brugt systemet synes det holder. Jeg forstår ikke Kristensens voldsomme irritation over det, men siden det nu pisser ham så meget af (og sikkert et par hundrede andre mennesker verden over) så er det faktisk lidt dårligt at der ikke er mulighed for at slå det fra.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 09/12-08 00:36 
Herold>
Bare fordi det ikke gør noget for dig, betyder det jo ikke at resten af verden ikke synes det er fedt...

Nej, men sig dog helt ærligt hvad det ville skade at lave en mulighed så det kørte i baggrunden. Du ville stadig kunne konkurrere og jeg ville kunne leve i total uvidenhed om hvor surrogatsej jeg var første gang jeg failede en sang i Guitar Hero ;)
Jeg taler ikke om den generelle betragtning for der kan jeg jo kun være enig i, at achievements sørgeligt nok er noget flertallet kan lide. Men flertallet forstår så ofte ikke ret meget.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
HeroldHeroldSkrevet 09/12-08 00:46 
Der er også mange minoriteter der ikke forstår så meget :D Det kan vi jo diskutere i timevis.

Jeg synes sgu det er lidt af et luksusproblem, men jeg vil godt gå med til at det bare er endnu en måde at måle pikstørrelse på.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 09/12-08 08:15, rettet 09/12-08 08:17 
Herold>
Gives der også point med trophies?

Ja. Der findes fire typer trophies, bronze, sølv, guld og platin som har en skjult værdi der tæller til ens trophy level/XP som man level'er op i lidt som et RPG. Så eneste forskel er at man har en trophy level frem for en gamer score - begge dele er ret ligegyldige IMO så længe man ikke kan bruge points/XP til noget.


Herold>
......jeg ser ikke den store forskel på Achievement og Trophy som sådan, før man kan rende rundt i Home og glo på dem.

Præcist - kan man li' konceptet med achievements er der ingen grund til at afvise trophies da "ideen" jo er tyvstjålet fra achievements - specielt på multiplatform titler hvor de er helt ens. Ihvertfald ikke hvis man vil være en smule objektiv :)
Visningen i XMB kan dog være ret langsom in-game, som KK også nævner.

3D trophies i Home tror jeg aldrig kommer - de har ændret helt på konceptet siden Home blev fremvist med det for 1½ år siden og har ikke været i nogen betaer eller nævnt siden.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/12-08 10:36 
Jeg forstår heller ikke Kristensens rant. Det virker lidt som at bitche over, at der er 8 sværhedsgrader i et spil, når man alligevel altid spiller på "normal". Man kan jo bare lade være med at spille de andre dele.

Lige således med achievs. Og ja, man kunne da godt lave det, så det kunne slås fra, men det fremgår jo alligevel tydeligt af ens score, om det er noget man bruger tid på. Hvis du f.eks. kun har 200 point i Halo 3, så er det sgu nok ikke fordi du jager specielt meget efter de ekstra ting (den ekstra konkurrence-dimension) som achievs er.

Se bare på Bede-x's score på det sidste; vi har virkelig mistet en gamer dér :-)

Måske er det svært at grave tilbage til, men har det ALTID været meningen at PS3 skulle have achievs (altså en udmelding HELT tilbage til FØR X360 udkom) eller er det noget Sony kunne se at der var fremtid i EFTER at X360 var udkommet, og så har de snølet sig til en kopi af konceptet?
BeanoBeanoSkrevet 09/12-08 10:48 
Det er en klar kopi - tror ikke Sony har påstået at de har haft det på tegnebrættet før 360 :)
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 09/12-08 11:30 
Hyakotake>
Jeg forstår heller ikke Kristensens rant. Det virker lidt som at bitche over, at der er 8 sværhedsgrader i et spil, når man alligevel altid spiller på "normal". Man kan jo bare lade være med at spille de andre dele.

Det lyder altså som den samme plade fra Aalborg. Alt hvad der kan anses som bonus kan ikke trække ned i helheden.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/12-08 11:50, rettet 09/12-08 11:50 
Hvis du var tvunget til at spille efter Achievements/Trophies, kan jeg forstå din utilfredshed hvis du ikke bryder dig om dem.

Men er det så svært bare at ignorere dem? Der går jo ikke noget af din spiloplevelse, fordi der kommer et *bling* af og til...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/12-08 12:19, rettet 09/12-08 12:38 
Kristensen, når du spiller Aalborg-racistkortet kan jeg kun sige at du er kraftedme en ringe debattør.

EDIT: Nårh, lyder det for hårdt? :-) Jeg kan forsikre om, at det er helt upersonligt, og en følelseskold og objektiv vurdering af Kristensens argumentationsteknik.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 09/12-08 13:51 
Det var heller ikke min mening at generalisere hele Aalborg, undskyld. Jeg kan godt se nu, at det er langt mere passende at skrive Aalborg-banden.
Vi har bare forskellige ting vi ikke orker, og jeg orker så ikke achievements, men det bliver jeg nok ikke fri for når andre bare har det vildt, og sluger møget rådt og ukritisk.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
HeroldHeroldSkrevet 09/12-08 14:17, rettet 09/12-08 14:17 
Ja, fordi det er selvfølgelig resten af verden der tager fejl, og _ikke_ dig. :D

Undskyld, men det er altså fjollet. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 09/12-08 15:03, rettet 09/12-08 15:03 
Hvordan i alverden kommer du frem til det her handler om at have ret og tage fejl?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
HeroldHeroldSkrevet 09/12-08 15:25 
Det synes jeg er ret nemt at konstatere, når du ene mand kan sidde og kritisere et system ved at argumentere for at alle andre sluger det råt og ukritisk. Det er tydeligt hvor problemet er, og det er ikke systemet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/12-08 15:25 
Så igen kommer det ned til personlig præference og kan så ikke diskuteres?

Du starter med at kalde achievement-konceptet for "åndssvagt" umiddelbart begrundet i at du "ikke orker" dem. Dertil kommer at du generaliserer at dem, der spiller efter achievs æder det "rådt og ukritisk".

Der er mange måder at "anvende" achievs på. Det er i min verden rigtigt, at hvis man bruger det som målestok for "hvor god" man er til et spil er man ude på et skråplan. Bare fordi man har 1000/1000 siger ikke en skid om, om man er dygtig til spillet eller har brugt X tusind timer på det. Det er de forskellige spils achievs ALT for forskelligt opsat til at man kan sammenligne generelt.

Men på det separate spil-plan kan man godt få et indtryk at om en spiller er dedikeret til en titel. Hvis man har 100.000 kills-achiev'en i Gears of War 2, har man jo nok spillet det en pæn del timer - ligegyldigt om man har "snyde"-grindet eller reelt har spillet kampagne og Horde igennem hundrede gange hver.

Personligt bruger jeg achievs til at fordybe mig yderligere i spillene. Normalt ville jeg måske bare have vadet igennem en kampagnedel/singleplayerdel, men når der er opsat del-mål (som ikke har indflydelse på spillets oprindelige gameplay og "fun factor") får jeg lyst til at stræbe efter dem (så længe de holder sig på et nogenlunde fornuftigt og overkommeligt plan - jeg regner f.eks. aldrig med at spille GoW2 så meget at jeg får 100.000 kills uanset at spillet er vældigt gennemført og sjovt at spille).

Det forlænger spillets levetid (jeg har hørt at nogle vil argumentere for at det er en kunstig forlængelse), men ikke desto mindre bruger jeg længere tid på et spil, hvor jeg spiller videre efter "normal" gennemførsel. På den led er achievs jo nærmest en hæmsko for spilproducenterne, for så længe jeg har smidt mine 400 kroner på disken for et spil, som jeg bruger 50 timer på MED achievs, ville jeg måske kun have brugt 25 timer på uden achievs, så dermed har jeg ikke brug for at punge ud så tit.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 09/12-08 15:57 
Herold>
Det synes jeg er ret nemt at konstatere, når du ene mand kan sidde og kritisere et system ved at argumentere for at alle andre sluger det råt og ukritisk. Det er tydeligt hvor problemet er, og det er ikke systemet.

Hold da op.
Jeg spørger hvad det fantastiske er ved konceptet, fordi jeg gerne vil have en mulighed for at slå det fra. Du siger, at man bare kan ignorere det og mit ønske er noget pjat. Samtidig medgiver du så elegant, at det bare er endnu en måde at måle pikstørrelse på...
Så er vi allerede henne ved personlige præferencer, hvis ovenstående er et af formålene for dig. Og hvis det så er standarden for verden, så synes jeg endda, at man sluger noget råt og ukritisk er blide vendinger ;)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
dpldplSkrevet 09/12-08 15:57 
Hyakotake>
(jeg har hørt at nogle vil argumentere for at det er en kunstig forlængelse)

Jeg elsker når folk kommer med den, især vis de er nogen dem som tit prøver gennemføre et spil 100%.
For mig er achie bare en ny måde at få 100% i et spil på. Bare her kan gøres en del sjover samme tid(Crackdown. Damn nice brug af achies)

Personlig går jeg selv efter 1000/1000 i fable 2 lige nu. Bare fordi jeg nydt spillet så meget. (samme grund til jeg fik 1000/1000 i først viva pinata)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
HeroldHeroldSkrevet 09/12-08 16:08 
Kristensen>
Hold da op.
Jeg spørger hvad det fantastiske er ved konceptet, fordi jeg gerne vil have en mulighed for at slå det fra. Du siger, at man bare kan ignorere det og mit ønske er noget pjat. Samtidig medgiver du så elegant, at det bare er endnu en måde at måle pikstørrelse på...
Så er vi allerede henne ved personlige præferencer, hvis ovenstående er et af formålene for dig. Og hvis det så er standarden for verden, så synes jeg endda, at man sluger noget råt og ukritisk er blide vendinger ;)

Kogt ned er det jo hvad det er - hvis vi virkelig skal se overordnet på det... Men er al konkurrence ikke det? Lidt ligesom konsolsamlinger, "hvad kom ind ad døren i dag-tråden", mærketøj og så videre. Selvfølgelig er det ikke eneste formål med achievements: Jeg kan godt lide selve belønningselementet. Der er præmier ved milepælene. Fair nok, jeg kan ikke bruge præmien til det store, men det gør det ikke mindre betydeligt - det er jo bare for sjov? Jeg er da ked af at du ikke er med i det sjove, men nogle klubber er bare ikke for alle. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 09/12-08 16:09 
Uanset hvordan man vender og drejer det, er achievements/trophies jo bare en ny og på sin vis dybere version af high scores.

Hvis det ikke er nok at ignorere dem, og man seriøst mener de bør kunne slås fra, så kan man lige så godt argumentere for, at high score bør kunne slås fra.


I øvrigt har jeg hørt at EverQuest 2 havde/har achievements, så det er måske Sony selv, der har opfundet dem?
De er i hvert fald også blevet kopieret til WoW - hvor de fungerer rigtig godt, hvis jeg selv skal sige det :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 09/12-08 16:12 
Achivements, badges, medaljer, etc. i spil er slet ikke nyt - det nye er standadiseringen og måden man kan blære sig med dem på :)
nerosnerosSkrevet 09/12-08 16:21, rettet 09/12-08 16:39 
Jeg gør mig overhovedet ikke umage med at søge eller spille efter Achiements gøgleriet, men spiller fordi jeg har stor kærlighed til computerspil generalt. For mig betyder den visuelle spille stil alt, og i min verden er det det som beviser om man er god til det bestemte spil eller ej og ikke en Achivements score! Dog er da der selvfølgelig spil af den gamle skole som kan måles om man er god eller ej på ens highscore som f.eks Pacman eller Tempest 2000 og diverse shoot-em-ups ;-)

At det skal være Achivements eller Trophies der skal afgøre hvilken platform man vælger, er det da meget sørgeligt for spilleverdenen generalt. Skal alt virkelig gå så meget op i den slags?
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 09/12-08 16:26 
Det er jo bare ét ekstra element i den store pose af beslutninger.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 09/12-08 16:38 
Siden det bliver diskuteret så meget i denne tråd og folk konstant udpensler det må det jo virkelig stå meget højt på listen!
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 09/12-08 16:55 
Nej, det er bare fordi det står meget højt på én persons minusliste ;)

Der er flere der har listet andre argumenter, såsom controller og at versionen er bedre.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/12-08 17:01 
Jeg tror ikke du skal tage antallet af indlæg om emnet i denne tråd som mål for vigtigheden - det er tilfældigvis det spor, snakken er faldet ind på.

Måske kunne nogle nye salgstal fra hhv. X360 og PS3 bringe det tilbage til det oprindelige versus-oplæg. Hvordan er det egentlig gået de 2 konsoller i 2008? Det er så længe siden vi har set tal for det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-08 18:19 
SeventhSun>
Uanset hvordan man vender og drejer det, er achievements/trophies jo bare en ny og på sin vis dybere version af high scores.

Der er da noget helt galt hvis du mener at Achivements er de nye high scores. Der er jo INGEN balance i achivements fra spil til spil.

High scores handler om at være god til et spil det har intet med achivements at gøre. Er man god til 360 fordi man har venner man kan låne en masse spil af og få nemme point på den måde? Eller er man god til 360 fordi man har røven fuld af penge og køber samtlige spil på markedet for at få nemme point? Nej.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 09/12-08 18:35 
Det er bare en high-score der giver udtryk for noget andet end øvelse/tid brugt. Spillene skal jo stå for sig, hvis du skal sammenligne dem med almindelig highscores. Samlet antal point er ikke udtryk for noget særligt, men det er da en 'high-score' at se hvor mange achievement points folk har - og mange achievements er rent faktisk sjove.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-08 18:42 
Det holder stadig ikke at kalde det for high scores når balancen i hvert spil er så forskellig. Isåfald kan man KUN bruge det til noget når man sammenligner med andre der har spillet de præcis samme spil og ikke flere end det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/12-08 18:43 
Ja, achievs er utroligt dårligt sat op i forhold til hinanden. Tænk bare på f.eks. King Kong, hvor du på 4-5 timer har alle 1000 point uden at skulle gøre andet end at vælte igennem hovedspillet. Eller Avatar, hvor du på 5 minutter har alle 1000 ved at sætte sig i et hjørne og sparke vildt ud i luften. Totalt crap!

Men på den anden side var de "gammeldaws" highscores med simple tal-point jo heller ikke sammenlignelige på tværs af titlerne. Hvis du får 1 milliard point i en eller anden random sidescroller-shooter har du måske klaret dig gennem 2 baner, mens 1 milliard point i Tetris ville gøre dig til Gud.
HeroldHeroldSkrevet 09/12-08 18:43 
Nogle achievements har jo med evner at gøre? Andre gives ganske rigtigt bare for at være med, men det er vel ligegyldigt, hvis man betragter hvert spil isoleret - istedet for at kigge på den samlede score. Det ville jo svare til at RJK havde den største high-score ever, fordi han har en hel hal af maskiner stående og en uendelig pose med tokroner :D

Det er bare en anden måde at score på, der tæller efter en anden målestok. Hvert spil har sine egne parametre.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/12-08 18:44 
Konsolkongen>
Isåfald kan man KUN bruge det til noget når man sammenligner med andre der har spillet de præcis samme spil og ikke flere end det.

Ah ja, hvis man kunne vælge kun at sammenligne achiev-score i de spil begge parter havde spillet... så kunne man rigtig måle virtuel pede-størrelse :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-08 18:48, rettet 09/12-08 18:51 
Jeg gik ud fra at i snakkede den samlede gamerscore. At lægge scores fra rigtige arcade-spil sammen giver slet ingen mening i den sammenhæng.

Det kan godt være at der er flere der kræver skills. Men ud over de Q4-vær-nummer-1-i-verden-achivements så er 99% af dem bare et spørgsmål om at bruge tid nok. ALLE kan få 100.000 kills i GoW2, nogle får den bare hurtigere end andre. Men siden man ikke kan se på listen hvem der klarede sig bedst kan de achivements ikke bruges som high scores.

Du kan bruge uendelig tid på et spil som Mars Matrix, men hvis du ikke er god nok får du aldrig første pladsen. Der er tale om rigtige high scores og rigtige evner.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 09/12-08 18:49 
Kristensen>
Samtidig medgiver du så elegant, at det bare er endnu en måde at måle pikstørrelse på...

Dem kan man vel heller ikke få for mange af? Specielt ikke, hvis den er lang (eller tyk).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 09/12-08 19:17 
Konsolkongen>
Det kan godt være at der er flere der kræver skills. Men ud over de Q4-vær-nummer-1-i-verden-achivements så er 99% af dem bare et spørgsmål om at bruge tid nok. ALLE kan få 100.000 kills i GoW2, nogle får den bare hurtigere end andre. Men siden man ikke kan se på listen hvem der klarede sig bedst kan de achivements ikke bruges som high scores.

Du kan bruge uendelig tid på et spil som Mars Matrix, men hvis du ikke er god nok får du aldrig første pladsen. Der er tale om rigtige high scores og rigtige evner.

Jeg synes et eller andet sted godt man kan sige at det går ud på det samme. Du kan også godt træne dig op til en high score i et random spil, bare du bruger tid nok. Det er jo bare et spørgsmål om at indstudere mønstre og lære spillet at kende, med mindre du er fysisk eller psykisk ude af stand til at lære dig disse ting.

(men jeg kender ikke Mars Matrix, så det kan være eksemplet, der gør at jeg tager fejl)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/12-08 19:18 
Konsolkongen>
...rigtige evner.

På den anden side kan man også kalde det en "evne", at man formår at bruge 1000 timer på at få 10 skallede pseudo-point. Andre vil mene, det skal betegnes en "sygdom". :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-08 19:22 
Herold>
(men jeg kender ikke Mars Matrix, så det kan være eksemplet, der gør at jeg tager fejl)

Forskellen er at det ikke er en selvfølge at du slår verdensrekorden i Mars Matrix hvis du bruger tid nok. Det er det derimod at du før eller siden når de 100.000 kills i GoW2. Det kan ikke sammenlignes.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 09/12-08 19:27, rettet 09/12-08 19:29 
Herold>
Det ville jo svare til at RJK havde den største high-score ever, fordi han har en hel hal af maskiner stående og en uendelig pose med tokroner :D

Næeh, det er bare fordi at jeg ER den bedste ;p

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/12-08 19:31 
Jeg ved hvad RJK ikke ønsker sig i julegave: et målebånd :-D
CoreCoreSkrevet 09/12-08 19:58, rettet 09/12-08 19:59 
Mens vi alligevel snakker om achievements, så har jeg lige lidt galde.

Er det kun mig der er ved at brække mig over spiludviklernes idé om at spiloplevelsen forlænges, hvis de bare smider et par hundrede "collectibles" ind i spillet?

Det er efterhånden ALLE spil, der har en eller åndssvag due eller et kranie eller noget endnu mere åndsvagt, som man skal rundt og samle op. Jeg ved godt at det måske ikke har pissemeget med Ahcievements at gøre, men det har det jo lidt alligevel.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/12-08 20:02 
Jeg kan nu meget godt lide at samle lidt i de fleste spil. Det sikrer, at man kommer godt rundt på banerne/i terrænet og ser mest muligt af spillet.

Jeg plejer dog ikke at gide mere end 100 ad gangen. Det er så'n nogenlunde passende... jeg forstår ikke helt min stamina i at jeg samlede alle 400 dimser (uhh, hvad hedder de nu, "Smashes", methinks) i Burnout Paradise (et spil jeg har været uforklarligt draget imod mange gange på det sidste).
CoreCoreSkrevet 09/12-08 20:05 
Hyakotake>
Jeg kan nu meget godt lide at samle lidt i de fleste spil. Det sikrer, at man kommer godt rundt på banerne/i terrænet og ser mest muligt af spillet.

Af og til er det også passende og med mening, men idag syntes jeg bare at alle spil har et eller andet der skal samles sammen, og det er ikke længere en selvfølge at man rent faktisk får noget ud af det.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 09/12-08 20:16 
Det er en form form modernisering af Marios mønter og Donkey Kongs bananer.

Jeg er ved at samle Death Cards i World at War just nu. Fed fest...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 09/12-08 20:21 
Konsolkongen>
Forskellen er at det ikke er en selvfølge at du slår verdensrekorden i Mars Matrix hvis du bruger tid nok. Det er det derimod at du før eller siden når de 100.000 kills i GoW2. Det kan ikke sammenlignes.

Men hvorfor gør du det så? Ville det ikke være mere nærliggende at sammenligne med et spil med en achievement, der er baseret på evner og ikke tid? Jeg er næsten sikker på at det findes.

Men det er jo heller ikke meningen at Achievements skal konkurrere med high scores eller leaderboard. Det er bare en "ny" måde at gøre det på. Der er ingen der siger at det er bedre - det er bare sammenligneligt (men ikke det samme).
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-08 20:26, rettet 09/12-08 20:33 
Herold>
Men hvorfor gør du det så?

I dit eget forrige indlæg sammenligner du selv Achivements og rigtige high scores, det er det jeg besvarer...

Men nu var det jo Seventhsun der lagde ud med at skrive at det på sin vis var dybere end High scores. Så længe der ikke er tale om evner men bare brugt tid så har det i min verden intet med en high score at gøre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/12-08 20:29, rettet 09/12-08 20:29 
Hyakotake>
jeg forstår ikke helt min stamina i at jeg samlede alle 400 dimser (uhh, hvad hedder de nu, "Smashes", methinks) i Burnout Paradise (et spil jeg har været uforklarligt draget imod mange gange på det sidste).

He he he.. jeg fandt også alle smashes, gates, jumps etc. i BOP... og helt uden achivements eller trophies til at motivere mig - bare nogle helt kedelige awards inde i spillet. Utroligt ;)
jaesjaesSkrevet 09/12-08 20:37 
Apropos, så ville det være ret fedt, hvis flere spil havde "Challenges", der så var forbundet med en high-score-liste. Fx a la Horde Mode i Gears of War 2, eller nogle af de bedre af slagsen fra TimeSplitters-serien.

Den helt simple model er bare at genbruge baner og fjender, og så skal man gennemføre banen på bestemte måder; hurtigst, med flest/færrest kills osv.

Og nu kom jeg lige til at savne old-school-FPS'er - I ved, den slags, hvor man kan bære rundt på 10 våben af gangen, og hvor banerne er tydeligt adskilte og ikke for store :/
307 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig