X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spilmuseet åbner


Svar
RJKRJKSkrevet 06/11-08 01:11, rettet 06/11-08 01:15 
Lørdag den 29. november åbner Spilmuseet - et interaktivt museum dedikeret til spilmediets historie dækkende arcade-, computer- og videospil. Der er på dagen åbent hus fra klokken 12.00 til 20.00.

Spilmuseet er en af de eneste faste udstillinger om spilmediet på verdensplan. Museet fremviser eksempler på spilhistoriens højdepunkter strækkende fra 1970'erne og frem til i dag. Udover m... Se hele indlægget
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
116 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
RJKRJKSkrevet 26/11-08 01:19 
Nej.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 26/11-08 01:24 
"Nej tak" ville have lydt bedre :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 26/11-08 01:37 
Nej tak, så :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 28/11-08 10:57 
Og som en lille reminder, så er det så i morgen vi begynder. Jeg regner med at se en del af jer herude i løbet af dagen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HolisticHolisticSkrevet 28/11-08 20:28 
Vi kommer ihvertfald en smut forbi ;)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
KamekKamekSkrevet 28/11-08 20:51 
Jeg er desværre forhindret - men jeg kigger helt sikkert forbi en dag.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/11-08 20:56 
Os der desværre ikke kan komme i morgen må arrangere endnu en fællestur en gang. Så kan vi altid glæde os over at der til den tid sikkert er kommet mere end der er nu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 28/11-08 21:24 
Du og Thor skulle et smut i Sea World, ikk?

Killerbean og jeg regner med at mødes med den kære og syge Kristensen udenfor, inden båndet klippes :)
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/11-08 21:25 
På arbejde men tæt nok på ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 28/11-08 21:28 
Konsolkongen>
På arbejde

I Sea World, ikk?
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/11-08 21:40, rettet 28/11-08 21:40 
Jo men skulle gerne være hjemme igen allerede lidt over middag. Tror dog ikke jeg orker en togtur til Ikast efter så lang en flyvetur :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 28/11-08 21:42 
Pga Sea World, ikk?
Ting om dét og pis.
dRxLdRxLSkrevet 29/11-08 08:17 
Kan man "købe" to-kroner på stedet?
Hvad koster Virtua Racing og Daytona?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 29/11-08 09:14, rettet 29/11-08 09:14 
dRxL>
Kan man "købe" to-kroner på stedet?

Som altid, ja :)

Hvad koster Virtua Racing og Daytona?

Fem kroner. Som man også kan "købe".
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HolisticHolisticSkrevet 29/11-08 10:52 
Ser du helst vi tager 2 kroner med hvis vi har mulighed, eller er der rigelig denne gang? ;)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
DorkVonWaterfallDorkVonWaterf...Skrevet 29/11-08 11:03 
ses om lidt ;-)
ChronoChronoSkrevet 29/11-08 18:55 
Hold da op det er blevet fedt! Super gode forhold der er kommet nu - det er helt perfekt.

Jeg havde en god dag, og fik banket banditter som Ganondorf, Death Adder og dRxL :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 29/11-08 19:32, rettet 29/11-08 19:40 
Jeg fik til gengæld banket RJK i Virtua Racer og ikke mindst Alf81 i Super Street Fighter II.
Overordnet set var Alf81 nok lidt bedre, men vi havde en Ryu mod Ryu serie hvor jeg havde et tilpas langt "winning streak" til at det begyndte at påvirke ham =)
Derefter vendte det igen til hans fordel, men det var nogle fantastisk fede 2xRyu kampe =)
Og så synes jeg i øvrigt at det er for dårligt at museet ikke råder over Super Street Fighter II Turbo, som er den gode version ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WonderboyWonderboySkrevet 29/11-08 19:33 
Har i nogle Stemnings billeder der oppe fra?.
I love monster land
HolisticHolisticSkrevet 29/11-08 19:44, rettet 29/11-08 19:44 
Takker for en hyggelig dag som sædvanlig.
Er virkelig gået hen og blev super lækkert nede i museet :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/11-08 19:54 
Jaaa, vi vil se billeder!
HeroldHeroldSkrevet 29/11-08 20:31 
Chrono>
Hold da op det er blevet fedt! Super gode forhold der er kommet nu - det er helt perfekt.

Jeg havde en god dag, og fik banket banditter som Ganondorf, Death Adder og dRxL :)

Hvilket spil var det med Ganondorf?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 29/11-08 20:52 
Zelda 3 - det var på et komplet save, så det var ikke den store bedrift at hoppe ned i pyramiden og vinde kampen.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Alf81Alf81Skrevet 29/11-08 22:28 
Fantastisk dag og fantastisk sted :)

Det var nu rart at gå fra SSFII som den sejrende. Jeg ville have haft det hårdt over at få knækket psyken af en Ryu :) Iøvrigt, så udtales mit navn Tjarter :D

Rune, jeg er faktisk overbevist om, at det vil være en god ide, hvis du udlovede MCD standeren i en konkurrence, hvor kun jeg kunne vinde. Bare et forslag.
Ting om dét og pis.
dRxLdRxLSkrevet 29/11-08 22:58 
Var det mig der udtalte det forkert?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 30/11-08 00:51 
Ja, du var rimelig insisterende på navnet Karter. Men hvis jeg nu havde tabt stort i SSFII, ville jeg nok have nævnt det tidligere :D
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/11-08 10:14 
Det var en rigtig hyggelig dag, og det nye sted så også rigtig godt ud... masser af brusekabiner ;)

Og så fik jeg endelig bevist for mig selv, at jeg sagtens kunne slå P:R-rekorden i Puzzle Bobble, selvom det vist lykkedes for mig at skrive "Puzzle Bubble" på sedlen, lol :D
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 01/12-08 00:25, rettet 01/12-08 00:34 
Jeg er stadig temmelig træt efter et par hårde uger, men i hvert fald lige tak til alle der mødte op, dem der kom med gaver, dem der hjalp med det praktiske og dem der bidrog til maskinparken i sidste øjeblik. Og jeg beklager til dem jeg ikke lige fik tid til at snakke ordentligt med eller på anden måde fik syltet på en hektisk dag...

Vores fotograf i dagens anledning skal vist lige komme sig ovenpå en julefrokost, før der kommer billeder fra dagen :) Jeg kender ikke lige udsendelsesdatoen, men Gametest på DK4 kommer også med en sikkert meget uhøjtidelig reportage fra dagen inden længe. Og der kan I så se hvem jeg fik banket ;)

Dem der kender lidt til hvad vi har været igennem de sidste år, ved at vi har haft meget svært ved at trænge igennem til de lokale myndigheder, så derfor var det meget positivt for os, at borgmesteren fra Ikast-Brande stillede op med en gave og personlig lykønskning, mens vores seje viceborgmester mødte op og endda spillede Daytona USA med os. Det er et meget stort fremskridt.

Jeg håber at en masse flere af jer benytter lejligheden til at kigge forbi i den kommende tid.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 01/12-08 08:43, rettet 01/12-08 08:43 
Min kontakt i Århus var kommet til skade, så jeg måtte udsætte min tur til Jylland. :(

Er ked af at jeg gik glip af det, men må jo nok kigge forbi på et senere tidspunkt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 03/12-08 02:02 
Så er der nogle

billeder fra åbningen
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-08 02:12 
Det ser sgu godt ud! Glæder mig til jeg selv har tid til at kigge forbi :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 03/12-08 14:03 
Ja, det tør vi. Sådan alt lagt sammen syntes vi det var den klart bedste løsning, i hvert fald for nuværende. Generelt satser vi på at folk kan finde ud af at behandle tingene ordentligt og så synes vi det er meget rart, at man lige kan tage en controller i hånden og se om den er ligeså dårlig som den ser ud :) Når nogen rager en Virtual Boy på gulvet og smadrer den, så skifter vi måske mening ;)

Hvis du tænker på tyveri i åbningstiden, så skal man jo stadig forbi personalet, der er videoovervågning og værdien er vel i de fleste tilfælde meget begrænset, fordi det er meget sværtomsættelige ting. Den samler der måtte købe en komplet konsolsamling stjålet herfra, ville jo nok ikke slippe ret heldigt fra det ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 03/12-08 14:42 
RJK>
Så er der nogle

Det ser ganske fornuftigt ud. Jeg vil gerne prøve den der Aliens maskine :O!
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 03/12-08 14:57, rettet 03/12-08 14:57 
Kobra>
Jeg bemærkede et par faretruende ledninger hængende i fodhøjde, på et af billederne nemlig ;).

Det er kun de spilbare konsoller og det er mest NES, SNES og den slags som der ikke er den store fare ved. Men det er ikke lige den helt optimale løsning på dem, bestemt. Alt andet er dog bundet op osv.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 15/12-08 09:13 
Så er det indslag Gametest filmede til åbningen klar!
I får faktisk set det tidligt, for programmet kommer først på tv i aften ;-)

Spilmuseet - Gametest
KTCKTCSkrevet 15/12-08 13:57 
Klippet har da været oppe i et godt stykke tid, har det ikke? Jeg mener da jeg så det i sidste uge eller sådan noget...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/12-08 14:00, rettet 15/12-08 14:01 
Puh, det ser for vildt ud, det er virkelig som om man er i en drøm når man ser det, det sted er mit andet hjem(selvom jeg ikke har været der endnu) Tusinde tak for at gøre min drøm til virkelighed, det er jo et paradis!
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-08 14:30 
Jeg har også set det for et stykke tid siden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 15/12-08 14:36, rettet 15/12-08 14:47 
Ja det ser godt nok helt vildt ud :D

Man bliver sku helt stolt over at have sådan noget i Danmark. Tillykke med det!
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/12-08 18:42 
Fedt indslag. Jeg glæder mig til at komme og besøge det en dag snart.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 19/02-09 10:43 
->#RJK...

Forresten...
Fint interview i DR P3 Køter i går ;)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
dRxLdRxLSkrevet 19/02-09 11:40 
Kan man finde det på nettet?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/05-09 19:37, rettet 30/05-09 19:39 
Og findes billedet nedenfor som Gametest-klip?

Jeg er ret sikker på, der spilles og snakkes om Gunstar Heroes her på billedet. ;) Eller var det mere generel Sega/Megadrive/Sonic-snak?

Spilmuseet åbner

Spilmuseet åbning 2008 18/33
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/02-11 15:16 
Vi er nogle stykker der kommer til Ikast på lørdag, nogle her fra der også kommer?

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 08/02-11 15:52 
SSKT6 er i vejen :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HølleHølleSkrevet 01/04-11 02:45 
Vi er nogle stykker som også var afsted sidst, som tager der ned igen på lørdag! Så kom frisk, jo flere jo bedre :)

Link...
SumezSumezSkrevet 01/04-11 07:58 
Nogen der kører derop fra København? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BazeBazeSkrevet 17/02-12 17:09 
Den gamle og jeg kommer nok på et visit i morgen. Det skal nok blive skægt.
spectrespectreSkrevet 17/02-12 17:34 
vi kommer også 5-6 stykker, fra spille-maskiner.dk, imorgen. Sigter efter at tage 1. pladsen i Outrun.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
RJKRJKSkrevet 17/02-12 17:48 
Vi åbner forresten allerede kl. 12 i morgen, da der er en anden gruppe, der skulle passe besøget ind mellem to koncerter i Jylland.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
116 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig