X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Erfaringer/Ødelægger det noget?!


Svar
UnknownUnknownSkrevet 29/06-03 12:34, rettet 29/06-03 12:35 
Så er "Spørge Jørgen" tilbage igen :)

Nogen der har erfaringer med dette produkt (Se link)
Jeg har aldrig nogensinde spillet med GameCube-kontrollere, kun PlayStation-controllere...
Kan jeg så ikke bare bruge de adaptere (ødelægger det noget ved spillenes gameplay?!)

Link...
.: Post Danmark sucks :. Har nu mistet to pakker...!
majjohamajjohaSkrevet 29/06-03 12:39 
Jeg tror følesen ville virker forkert...
RJKRJKSkrevet 29/06-03 12:43 
Jeg har brugt en lignende og var glad for de bedre (det er så min mening) analoge sticks. Men fx i spil hvor skulderknapperne er udnyttet ordentligt, kommer PS-controllerne til kort. Og så virkede den forresten ikke med PS1-controllere...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
UnknownUnknownSkrevet 29/06-03 13:01 
Matt >
Jeg tror følesen ville virker forkert...

Men hvis nu at jeg aldrig har prøvet GameCube-kontrollere før, så har jeg jo ingen følelse med dem!
.: Post Danmark sucks :. Har nu mistet to pakker...!
NaieraNaieraSkrevet 29/06-03 13:05 
Følelsen er ikke forkert. Jeg har også haft en, og det virker som det skal, på nær når man skal bruge skulderknapperne ordentligt, som RJK siger.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
UnknownUnknownSkrevet 29/06-03 13:08 
Okay, men der "mangler" ikke nogen knapper på PS-controlleren, vel?!
.: Post Danmark sucks :. Har nu mistet to pakker...!
NaieraNaieraSkrevet 29/06-03 13:09 
Der er flere knapper på en Dual Shock 2 end der er på en GC controller...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Zzap!Zzap!Skrevet 29/06-03 15:06 
Det er så igen noget der kan diskuteres, nogen ville måske mene at GC-paddets triggere er af bedre kvalitet og at "klikket" gælder for i hvert fald en halv ekstra knap (½ + ½ = 1 :).

Nu RJK nævnte DS2 stikkene som værende bedre (de er i hvert fald mere halvkugle formede) vil jeg lige spørge; er jeg den eneste der synes at gummi belægning på stickene, ikke er en ubetinget god ide? Faktisk virker det mange gange mere glat end f.eks. DC-Paddets stik eller N64ens.
Born to kill space
NaieraNaieraSkrevet 29/06-03 15:31 
Hvad så med det klik der er i de analoge sticks på en Dual Shock 2?

Det kan altså ikke diskuteres, om der er flere knapper på en Dual Shock 2, eller ej.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 29/06-03 15:34, rettet 29/06-03 15:36 
Jeg synes også at PS stickene mangler "grip". Ret irriterende i Gitaroo Man btw.

Det med at det "føles forkert" er at nogle spil er ikke bare designet til en kontroller med to analog sticks, et dpad, fem knapper og to triggers, men til at tingene sidder præcis som de gør.

Edit til Naiera:
Men de cliks kan man jo ikke bruge til noget når man spiller med adapter på GCN.
NaieraNaieraSkrevet 29/06-03 15:37 
Det sagde jeg heller ikke noget om. Zzap! sagde at det kunne diskuteres om der var flere knapper på en DS2 eller ej, men det kan det så ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 29/06-03 16:05 
Zzap! >
Nu RJK nævnte DS2 stikkene som værende bedre (de er i hvert fald mere halvkugle formede) vil jeg lige spørge; er jeg den eneste der synes at gummi belægning på stickene, ikke er en ubetinget god ide?

Nej.

Med bedre tænkte jeg også mere på at man slipper for "hakkene" i GCN-controlleren og C-sticket, som er ubehageligt at spille FPS'er med i længere tid (med twin stick-styring).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 29/06-03 20:14 
Naiera >
Hvad så med det klik der er i de analoge sticks på en Dual Shock 2?

Det kan altså ikke diskuteres, om der er flere knapper på en Dual Shock 2, eller ej.

Ah ja, dem havde jeg lige glemt. Det er da også de færreste spil der bruger dem til noget desværre. Jeg kan kun komme i tanke om Ape Escape.
Born to kill space
fumfumSkrevet 29/06-03 20:20 
Jeg mindes også at kliket kunne bruges i nogle af tomb raider spillene.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
APHAPHSkrevet 29/06-03 20:25 
og GTA
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
ChronoChronoSkrevet 29/06-03 20:27 
Og Splinter Cell hvis vi skal blive ved :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
APHAPHSkrevet 29/06-03 20:28 
og det skal vi:)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
Zzap!Zzap!Skrevet 29/06-03 21:23 
RJK >
Med bedre tænkte jeg også mere på at man slipper for "hakkene" i GCN-controlleren og C-sticket, som er ubehageligt at spille FPS'er med i længere tid (med twin stick-styring).

GC sticket føles mere smooth i sin gang, mens DS sticket ligesom skal "rykkes" ud af neutral position.

Jeg er enig med dig i at "hakkene" er en dårlig ide. Et analog stick skal jo netop have "uendeligt" mange retninger, i modsætning til et digitalt pad. Så det går imod formålet med et analogstick, at have de otte "guides".

C-sticket er fandme også underligt. Jeg har engang læst noget med, at det var fordi Miyamoto synes, at de forskellige dele af paddet skulle have størrelse efter hvor meget de blev brugt. Men hvorfor skal nogen af knapperne (og spilleren) straffes, selvom der er rigeligt med plads? Z-knappen, C-sticket start knappen og til dels og D-paddet er grundløst alt alt for små, selvom de pladsmæssigt sagtens kunne have været gjort større (Det er jo faktiske en smule større end DS).

Mærkelig, at det er den samme person der designede det næsten fejlfri N64 pad, som pludselig begår sådan en række brølere.
Jeg er meget for symetrisk opbygning hvor alle knapper er lige tilgængelige (som DS kun til dels har).
Born to kill space
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 29/06-03 23:44 
Analog stickene på PS controlleren er slatne.

Xbox'en har de bedste sticks.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dRxLdRxLSkrevet 30/06-03 04:22, rettet 30/06-03 04:27 
Jo ser du min dreng, dine erfaringer er som en lagkage, hvor du hver gang du er sammen med en ny giver halvdelen af det du har tilbage af lagkagen til vedkommende. Måske skulle du overveje at gemme hele lagkagen til den der helt særlige som du ønsker at tilbringe resten af livet med?

:-p

Nå, det var slet ikke det du spurgte om, men det kunne man jo desværre ikke se af overskriften. Prøv med en mere rammende beskrivelse en anden gang som f.eks. "psx->GCN kontroller konvertor?".

/brokkehoved
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig