X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Monster Hunter 3 (Tri)


Svar
HulleHulleSkrevet 01/11-08 13:21 
Er blevet håbløst ramt af hypen omkring det her spil. Så meget at jeg overvejer at investere i en PSP, blot for at spille forgængerne. Det ser jo fantastisk ud og lyder utroligt lovende som Wifi multiplayer spil. Håber virkelig på en Pal konvertering.

Trailer:
Se hele indlægget


Monster Hunter 3 interview
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
97 emne(r).
1 2 > »

Svar
HulleHulleSkrevet 01/11-08 13:21 
Er blevet håbløst ramt af hypen omkring det her spil. Så meget at jeg overvejer at investere i en PSP, blot for at spille forgængerne. Det ser jo fantastisk ud og lyder utroligt lovende som Wifi multiplayer spil. Håber virkelig på en Pal konvertering.

Trailer:
http://www.eurogamer.net/tv_video.php?playlist_id=15594

Monster Hunter 3 interview
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 05/03-09 10:16 
Skulle andre end mig vente på dette spil, så er der gode nyheder. Spillet er blevet "officielt halvt bekræftet" til US og Pal :)

Halvt bekræftet!
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 05/03-09 10:19 
Måske lidt off-topic, men nogen der kan opsummere hvad forskellen på Monster Hunter og Moster Hunter er? Er det den japanske udgave, der ikke kan stave, eller hvordan? Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvor sidstnævnte stammer fra, men har set det nævnt en masse steder....
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 05/03-09 14:21 
Heh :) Det må være et japansk fetish spil, til de som har den slags tendenser.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
JAAJAASkrevet 05/03-09 15:43 
Jeg har spillet en del MH2 Freedom, og det ligner jo det her til forveksling. Jeg må sige, at jeg stoppede med at spille after ca. 15 timer, da kontrollen simpelthen var for frustrerende. Det er ærgeligt, for det er på alle andre måder et spil, jeg ville kunne bruge hundredevis af timer på. Spillet er svært, og det gør mig intet, men når man bruger lige så meget tid på at kæmpe med kontrol og kamera, som man gør med at kæmpe med dinosaurer og andet utyske, så ryger glæden ved at spille.

Samtidig kræver spillet internetstudier før mange af missionerne, da man ellers kan bruge adskillige timer bare på at gætte sig frem til, hvordan taktikken skal lægges, mens man prøver sig frem og ens karakter ikke rykker sig ud af stedet udviklingsmæssigt. Det er ikke skide fordrende for flowet i et håndholdt spil, der gerne skulle kunne spilles på en togtur.

Men ok, 485 milliarder japanere er uenige med mig, og det kan da være, at kontrollen er bedre på Wii. Jeg spillede dog etteren på PS2, hvor problematikken omkring kontrol og kamera var den samme.

Jeg vil virkelig gerne elske serien, men jeg kan bare ikke.
jaesjaesSkrevet 05/03-09 15:53 
3'eren ser lidt lækker ud. Håber de også vil fokusere på singleplayer, da stemningen og gameplayet ser perfekt ud til lidt stemningsfuld singleplayer-udforskning også. Nærmest lidt Shadow of the Colossus-agtigt (som jeg dog ikke har spillet).

Hulle>
Heh :) Det må være et japansk fetish spil, til de som har den slags tendenser.

Det lyder som om, et meget bondsk produktionsselskab har fået idéen til en dansk hentai-inspireret miniserie med Ole Thestrup i hovedrollen.
JAAJAASkrevet 05/03-09 16:04, rettet 05/03-09 16:08 
Alle de andre spil i serien har haft en virkelig veludbygget single player del. Stemningen, du beskriver, er bestemt også til stede. Den går bare fløjten, når kameraet peger ind i en busk, mens du svinger dit sværd nyttesløst ud i luften og en T-Rex tramper på dig én gang og du dør :P

Lidt overdrevet, men ikke meget!
HulleHulleSkrevet 06/03-09 08:28 
Jeg kan godt forstå dine problemer med kontrollen af kamera, jeg var også selv ved at opgive spillet efter få timer.. Men efterfølgende er det lige som om jeg har vænnet mig til selv at styre, så det nu ligger i fingrene automatisk at styre kameraet i kampens hede, uden frustrationer. Nu sidder jeg med 65 timer i Monster Hunter Freedom 1 og estimerer yderligere 30+ i 2'eren, og har absolut ikke tænkt mig at stoppe foreløbigt.

Det er en af den slags spil man enten vænner sig til, og bliver dybt afhængig af, eller afskriver det grundet de fejl som det synligt indeholder.

Og så vil jeg mene at spillet ikke egner sig til at have med på vejen, det er det for omfangene til. Det er en af de slags spil som bedst nydes med god tid.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
JAAJAASkrevet 06/03-09 16:52, rettet 06/03-09 16:54 
Så kan du måske også fortælle mig, hvordan jeg gør kål på den der sandøgle, uden at jeg imploderer i frustration først? Jeg har prøvet med gamefaqs i hånden at kaste lydbomber, men jeg synes ikke, at det gjorde den store forskel.

Hvis du kan, må du også gerne komme med tip til sandkrabben. Det var disse to hunts, der fik mig til at lægge spillet endeligt fra mig.

Hulle>
Og så vil jeg mene at spillet ikke egner sig til at have med på vejen, det er det for omfangene til. Det er en af de slags spil som bedst nydes med god tid.

Helt enig.
HulleHulleSkrevet 12/03-09 10:36 
Kan godt forstå din frustration, men man skal lige finde tricket til de store bæster. Det er en del af glæden når det lykkes. Lige nu kæmper jeg selv med Plesioth, jeg kan simpelthen ikke få den ned med nakken. Men det skal nok lykkes.

Til Sand Wyvern skal du, som gamefaqs siger, bruge de soniske lydbomber, dette naturligvis kun når den er under overfladen. Hvis du rammer i området den bevæger sig på, så lokker du den op af sandet og kan gå løs på den. Jeg anbefaler at bruge et våben med lightning/shock, da det giver dig ekstra tid til at hamre løs på den inden den måske søger ned igen.

Til den kæmpe sandkrabbe bruger jeg selv buen. Det virker helt fantastisk med en bue med Piercing, da du på den måde kan få 3-5 skud ind i et, grundet dens mange led. Det er simpel skyd og løb væk strategi, men den virker.

Der er sikkert rigtig mange andre måder at gøre det på, og sikkert nogen mere rigtige, men det er de jeg bruger.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/03-09 10:47 
Hvordan fungerer Monster Hunter spillene online? Jeg tænker lidt Phantasy Star Online når jeg ser den trailer er det helt forkert? Og koster det noget at spille?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 12/03-09 10:57 
Hulle>
Til Sand Wyvern skal du, som gamefaqs siger, bruge de soniske lydbomber, dette naturligvis kun når den er under overfladen. Hvis du rammer i området den bevæger sig på, så lokker du den op af sandet og kan gå løs på den. Jeg anbefaler at bruge et våben med lightning/shock, da det giver dig ekstra tid til at hamre løs på den inden den måske søger ned igen.

Til den kæmpe sandkrabbe bruger jeg selv buen. Det virker helt fantastisk med en bue med Piercing, da du på den måde kan få 3-5 skud ind i et, grundet dens mange led. Det er simpel skyd og løb væk strategi, men den virker.

Der er sikkert rigtig mange andre måder at gøre det på, og sikkert nogen mere rigtige, men det er de jeg bruger.

Denne beskrivelse for godt nok kampene til at lyde rigtig gennemførte og nuancerede, jeg får virkelig lyst til at prøve spillet nu..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 12/03-09 11:18 
LOL :-) Hvad går det spil egentlig ud på andet end at tæske løs på store dyr?

Er det mest baseret som onlineplay, co-op eller?
Bashful Neophyte
HulleHulleSkrevet 12/03-09 11:50 
Konsolkongen>
Hvordan fungerer Monster Hunter spillene online? Jeg tænker lidt Phantasy Star Online når jeg ser den trailer er det helt forkert? Og koster det noget at spille?

Spillet understøtter, på PSP, ikke officielt online, med ad-hoc netværk. Der findes en løsning med Wifi Max PSP USB stick, så du kan snyde den til at tro at du spiller ad-hoc, men alligevel online ved hjælp af programmet Xlink Kai. Lidt som med den gamle Xbox og Halo, før Xbox Live kom. Har ikke selv prøvet det (mangler USB tingesten), men har været på Xlink Kai og set at en del spiller det. Og så er det gratis.

Og så til svaret, på spørgsmålet: Jeg har kun spille PSO på den gamle xbox, men ja, som jeg husker det er det meget som dette. Man vælger en mission, bliver sendt til et område, klarer den og kommer tilbage.

Monster Hunter Tri til Wii bliver officielt online, dog med månedligt gebyr.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 12/03-09 11:52 
Sumez>
Denne beskrivelse for godt nok kampene til at lyde rigtig gennemførte og nuancerede, jeg får virkelig lyst til at prøve spillet nu..

Jeg regner med at anskaffe Wifi Max. Bliver du fanget af spillet og gør du det samme, så spiller jeg gerne med online :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 12/03-09 11:54, rettet 12/03-09 11:54 
Noget tyder på at Capcom gerne vil tage månedsgebyr for at spille det online, ihvertfald i Japan. 800 point pr. måned :O

"Monster Hunter Wii Charges Subscription Fees"
JAAJAASkrevet 12/03-09 14:57 
Takker for svaret, Hulle :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/03-09 17:48 
Hulle>
Monster Hunter Tri til Wii bliver officielt online, dog med månedligt gebyr.

Ok jeg synes det ser lidt spændende ud så det kan være det skal købes hvis det kommer herhjemme. Var PS2 spillene ikke også online?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HulleHulleSkrevet 12/03-09 18:54 
Jo, begge PS2 spil var online. Serverne er dog lukket nu.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
jaesjaesSkrevet 12/03-09 18:54, rettet 12/03-09 19:02 
neros>
LOL :-) Hvad går det spil egentlig ud på andet end at tæske løs på store dyr?

Og? :) Ninja Gaiden går ud på andet end at tæske løs på... noget, og Gears of War går ud på andet end at tæske løs på rumdyr? :)

Det fikse i MH er vel stemningen, og det at der er tænkt strategi og valgfrihed ind i designet, så spillet giver en lidt usædvanlig tæske-oplevelse (mest S&M-agtige ord jeg har brugt i dag).

Men tjek Wiki, der er en del info om det hele :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/03-09 18:57 
Hulle>
Jo, begge PS2 spil var online. Serverne er dog lukket nu.

Skidt så må jeg nøjes med Wii versionen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HulleHulleSkrevet 01/08-09 10:35 
Spillet er endnu ikke udgivet i Japan, men allerede inden launch på lørdag, så slår det rekord!

Ign har også 100 nye billeder at kigge på.

Her!
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/08-09 18:23 
SAN MATEO, Calif. — August 3, 2009 — Capcom Entertainment, a leading worldwide developer and publisher of video games, today announced that Monster Hunter Tri will be released in both North America and Europe for Nintendo’s Wii system in early 2010.

http://www.gamingevolution.info/view.php?id=8188
HulleHulleSkrevet 06/08-09 09:14 
Det er jo helt fantastisk! Godt nok var det halvt officielt bekræftet, men helt er bedre end halvt :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
jaesjaesSkrevet 11/08-09 21:08, rettet 11/08-09 21:09 
Gamersyde har optaget nogle gameplay-film fra spillet.

Grafikken er virkelig flot og stemningsfuld. Faktisk så stemningsfuld, at det IMO er lidt synd, at spillet ikke har en god historiedel (det er i hvert fald ikke mit indtryk, at der er fokus på dette) :)

Haps.
HulleHulleSkrevet 29/10-09 10:08 
Det nye Monster Hunter til Wii har større fokus på singleplayer, men samtidig får vi her i EU gratis online for at få gang i serien.

Abso-mother-fucking-lutely, det er gode nyheder!

Expo preview på Eurogamer
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 06/01-10 08:45, rettet 06/01-10 08:45 
De gode nyheder: Spillet har scoret 40/40 i famitzu.
De dårlige nyheder: Spillet er udskudt til quarter 2-3.

Det her er min absolutte favorit i hele spilåret, så venter med spænding og holder abstinenserne ved lige, via Monster Hunter Freedom Unite.

Nyheden på Wiinyt.dk
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 11/01-10 15:32 
Monster Hunter Tri kommer også til at understøtte Wii Speak.

Ved godt at den slags teknologi er old-news i 360 og PS3's verden, men her i Wii land er det altså top moderne.
Så alle jer der ejer Wii Speak, bliv imponeret, for nu kan i også bruge tingesten til noget.. Hvad siger i så, i to?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 12/02-10 10:57 
Kom nu april..

Ny trailer
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/02-10 20:42, rettet 24/02-10 20:44 
Der havde gået rygter om at Capcom ville tage abonnement for at spille Monster Hunter Tri online, men det ser ud til at den idé er blevet skrottet så det er perfekt.

Nintendo hader selvfølgelig Europa så det kommer nok først i hér 2012.

Capcom Reveals Everything You Want To Know About Monster Hunter 3
HulleHulleSkrevet 25/02-10 10:57, rettet 25/02-10 11:06 
Heh, old news hvis du læser længere oppe i tråden :) Men stadig gode nyheder.. Spillet udkommer her i april. Rygterne siger 6. april. Den officielle udmelding er dog endnu blot april.

Absolut årets spil for mig, så jeg glæder mig.

Edit: Eurogamer fortæller at den europæiske udgivelsesdato forventes at blive fastsat i dag.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 25/02-10 11:58, rettet 25/02-10 11:58 
Den kommer d. 23. april i EU

Kilde
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/02-10 14:04 
De har fået en EU site op

http://www.prepareforthehunt.co.uk/
HulleHulleSkrevet 25/02-10 21:02 
Fedt, fedt, fedt :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 12/04-10 09:25, rettet 12/04-10 09:26 
Nu er der ikke længe til :) 11 dage, for at være præcis.
Jeg har oprettet en dansk facebook gruppe om Monster Hunter, så håber jeg at man kan møde andre danskere at spille med.. Der er fem tilmeldte indtil videre. Det er ikke mange, men er ca. fire mere end jeg havde regnet med :)

I fremtiden ville det være cool med en dansk hjemmeside om serien, men jeg har bare nada forstand på programmering. Er der evt. nogen der kan smække et forum op, på en hjemmeside for mig? Det ville jeg virkelig sætte pris på. Jeg ved ikke om den slags ting er noget man bare lige gør?

Gruppen på facebook
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/04-10 13:18 
Jeg ved ikke om nogen Danske sites har den, men ShopTo har den dér bundle hvor der følger en classic controller med

http://www.shopto.net/WII/VIDEO%20GAMES/WIIMO14-Monster%20Hunter3%20Tri%20with%20Classic%20Controller%20Pro%20Pack.html
jaesjaesSkrevet 12/04-10 13:53, rettet 12/04-10 13:54 
Hulle: Hvis forummet ikke behøver have sit eget navn, kan du bruge et færdigt forum, som allerede ligger på et site, klar til (som jeg husker det) simpel opsætning for sådan nogle som os, der ikke kan programmere :)

Jeg har prøvet freeforums.org, som er ok. Der er dog vist nogle begrænsninger mht. at uploade filer, men det er vel til at leve med. Måske kan man betale sig fra flere muligheder.

Navnet vil så fx blive monsterhunter.freeforums.org. Der er også Google Groups, som dog har lidt dårligere layout end et almindeligt forum.
HulleHulleSkrevet 12/04-10 21:41, rettet 12/04-10 21:43 
Darkbeat>
Jeg ved ikke om nogen Danske sites har den, men ShopTo har den dér bundle hvor der følger en classic controller med

http://www.shopto.net/WII/VIDEO%20GAMES/WIIMO14-Monster%20Hunter3%20Tri%20with%20Classic%20Controller%20Pro%20Pack.html

Tjek denne her. Den koster det samme, men har Wii Speak med i pakken også ;) Har du forresten besluttet dig for om du skal skaffe dig en Wii inden spillet udgives?

Monster Hunter Tri Ltd Edition Ultimate Hunter Pack
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 12/04-10 21:43 
Jaes-> Tusind tak for tippet, det var præcis hvad jeg ledte efter :) Jeg er allerede godt i gang med at rode rundt med opsætning. Fantastisk :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/04-10 02:21, rettet 13/04-10 02:24 
Tak for tippet. Jeg bestiller den dér Monster Hunter pack på Gameplay så. Jeg ved ikke lige om jeg skal kaste mig ud i en extra Wii lige nu... Jeg står nemlig også og skal have nogen sommer dæk.
HulleHulleSkrevet 13/04-10 08:56 
Man kan jo altid gå ;) Forstår dit valg, man har jo heller ikke råd til det hele, her i livet.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 13/04-10 10:15 
Hvad er forskellen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 13/04-10 10:23 
Sorry - Jeg havde bare læst forkert på shopto.net og har derfor slettet indlægget. Det er åbenbart pro i begge bundles :)

Classic controller pro har ekstra grips:
http://www.1337life.com/wp-content/uploads/2009/08/Classic-Controller-Pro.jpg
HulleHulleSkrevet 15/04-10 00:03 
Så kører det nye Monster Hunter forum. Endnu engang tak til dig, jaes :)

Hunt it..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 15/04-10 10:18 
Det siges at MH3 skal spilles med classic controller pga. kamerakontrol er svær med wiimore+nunchuck kombinationen - så jeg har også bestilt pakken med bundled pro controller :)
SumezSumezSkrevet 15/04-10 10:20 
uh jeg overvejer det virkelig, man kan jo også sagtens bruge sådan en classic controller
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 15/04-10 11:00 
Bliver det muligt at spille flere sammen på samme Wii, eller kun online?

Ville være fedt hvis man kunne hive sin profil med i sin wiimote og jage lidt med kollegaerne på arbejdet :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 15/04-10 18:34 
Hulle: Velbekomme.
HulleHulleSkrevet 15/04-10 19:37, rettet 15/04-10 19:38 
Man kan spille to spillere hotspot. Ved dog ikke hvor udbygget det er.. En bruger på gamefaqs skrev, at man også kan tage sin karakter med til sine venner, på sin Wiimote. På samme måde som man kan med sine Mii's.. Alle ens items og penge kan man så tage med hjem igen.
Lyder smart.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 15/04-10 20:28 
Hotspot = splitscreen? eller?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
97 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig