X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bærbar hjælp


Svar
SyrefoxSyrefoxSkrevet 15/10-08 21:23 
Hej

Jeg søger hjælp til en acer bærbar, skærmen er helt sort, dog lyser jeg med en lommelygte på den kan jeg se windows, det er datterens pc så ved ikke hvad der er sket, og ved heller ikke hvordan jeg får det rettet, Nogen der kan skrive hvordan, gerne i step by step form, da jeg ikke har en dyt forstand på pc.

Har prøvet at skrue op for lysstyrke ved at trykke FN knappen og pil til højre, men ved sku ikke helt om jeg har gjort det rigtigt.
KTCKTCSkrevet 15/10-08 21:32 
Spørgsmålet er om den er defekt. Er problemet der også i startbilledet der kommer, før Windows bliver indlæst?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
jaesjaesSkrevet 15/10-08 22:11 
Så vidt jeg ved, er det mest almindelige at bruge Fn sammen med F-tasterne. Så kig evt. på F-tasterne efter en sol med et plus-tegn ud for, eller noget i den stil.
SyrefoxSyrefoxSkrevet 15/10-08 22:22 
Skærmen er altid mørk også under opstart.
JmogJmogSkrevet 18/10-08 11:07 
Det er backlightet der er gået. Så er der ikke andet at gøre end at få sat en ny skærm på (sikkert dyrere end ny maskine).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/10-08 23:45 
Håber ikke det gør noget hvis jeg stiller et spørgsmål her i tråden.
Jeg har en HP Pavilion dv6111eu bærbar som jeg egentlig er meget glad for. Men her den sidste uges tid har den haft enormt svært ved at tænde. Det der sker er at der fint kommer lys i og blæser og dvd-drev starter fint. Hverken harddisk eller skærmen tænder (helt sort ikke noget backlight problem). Bliver man ved med at tænde og slukke virker den til sidst.

Jeg har prøvet at tage batteriet ud og kun køre med PSU og også omvendt. Har også prøvet at pille RAMen ud og sætte dem i igen bare for at tjekke om de sad ordentligt. Det hjalp heller ikke noget. Tilbage er vel kun Bundkort, Ram (altså en "rigtig" fejl), GFX kort eller CPU?

Det sjove er at fejlen har været der to gange før men gik så væk igen efter et par dage. Første gang for ca. et halvt år siden og sidste gang for et par måneder siden. Denne gang har det varet i over en uge og det ser kun ud til at blive værre. Nogen der har en ide om hvad problemet kan være og hvad det evt. kan koste at lave det? Garantien er udløbet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 30/01-10 01:15 
Min bærbar nulstiller nogle af pegepladens indstillinger, hver gang computeren genstartes. Dvs. jeg manuelt skal ind og ændre markørens hastighed. Nogen der kender til en løsning?

Pegepladen (eller måske er det kun driveren) er af mærket Synapsis. Jeg har prøvet at opdatere driveren.

Kan det evt. være driveren til min Logitech-mus, som laver ballade? Jeg har kigget i softwaren efter en eventuel indstilling, som kan ændre tingene, man kan ikke se noget.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig