X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tversity Media Server


Svar
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 10/10-08 17:04 
Hey.

Jeg ville bare lige høre om der er nogle herinde, som bruger Tversity til at streame podcasts/musik/whatever til jeres PS3? Jeg kan sagtens få den til at streame mit musik og film, men jeg har et problem med at få den til at streame youtube videoer. Den kan fint se filen, og den kommer frem med et preview billede. Den kan se filstørrelse, og længde på filen, men når jeg prøver at afspille den, siger den bare at filen ikke eksisterer.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/10-08 19:48 
Er det ikke fordi at Youtube videoer er forbundet med flash på en eller anden måde? Sikker på at du skal kunne streame dem fra en server?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 11/10-08 01:52 
Ja.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/10-08 01:58 
Jeg har tversity men jeg har ikke prøvet med youtube videoer. Det kan måske have noget at gøre med hvilke formater PS3'en supportere men jeg er ikke sikker.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/10-08 02:03 
Svovlmunk>
Ja.

Det ser ud til at andre har samme problem.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 11/10-08 04:10, rettet 11/10-08 04:24 
Darkbeat>
Det kan måske have noget at gøre med hvilke formater PS3'en supportere men jeg er ikke sikker.

Men man kan jo sagtens se Youtube via PS3'ens browser, så det kan ikke have noget at gøre med at filformatet ikke er supported skulle jeg mene. Desuden Transcoder programmet bare til et format PS3'en kan supporte, hvis det ellers ikke skulle virke på den. Nåh, jeg må bare prøve at nørkle lidt mere med det :) Men umiddelbart er Tversity en rigtig fed løsning. Indtil videre kan jeg få den til at dele alt mit musik samt alle mine film (.MKV filer virker ikke super godt - endnu). RSS feeds fra x-play virker også fint - men jeg fatter simpelthen ikke hvorfor youtube ikke virker :(
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 11/10-08 04:16, rettet 11/10-08 04:18 
Nåh, så fik jeg det til at virke. Jeg skulle åbenbart lige "rydde op" i diverse codec packs og lignende der lå på computeren, og derefter geninstallere Tversity. Men ellers tak fordi i forsøgte at hjælpe :) Og jeg kan da kun komme med en anbefaling til andre PS3 brugere, at checke dette program ud! Det er ret nice at have adgang til YouTube fra sofaen, uden at skulle ind igennem en irreterende browser og skrive alting manuelt. Her kommer de bare frem som filer i XMB'en, i folders som f.eks "most viewed", "top rated" etc, alt efter hvad man vælger at tilføje.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-08 22:27, rettet 27/10-08 22:42 
Jeg forsøgte for et par uger siden at få sat en media server op vha programmet mediatomb på linux. Det virkede rent ud sagt ad H til og ud af alle de videofiler jeg havde på harddisken ville PS3'en kun afspille tre Disturbed musikvideoer... Så PS3'en har altså en fantastisk musiksmag :)

Nu ser det lige pludselig ud til at alt virker og jeg er pt ved at tilføje mit musik til serveren. Er der nogen der ved om det er muligt at streame musik til spil som f.eks wipeout? Og kan det passe at det skal tage over 10 sek inden afspilningen af et nummer begynder?

EDIT: Efter den var færdig med at føje al musikken til databasen afspiller den lidt hurtigere. Stadig langt fra så hurtigt som XBMC vha. Samba men det kan måske være fordi PC'en er sat til router med kabel og PS3 er forbundet wireless?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/10-08 22:57 
Konsolkongen>
...muligt at streame musik til spil som f.eks wipeout?

Nej desværre, in-game afspilning er kun fra HDD. Det nærmeste er at kopiere filerne over på PS3 HDD direkte fra serveren.


Konsolkongen>
Og kan det passe at det skal tage over 10 sek inden afspilningen af et nummer begynder?

Nej, det lyder som netværksproblemer.


Konsolkongen>
...men det kan måske være fordi PC'en er sat til router med kabel og PS3 er forbundet wireless?

Måske... men 10 sekunder er MEGET lang tid :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-08 23:07 
Beano>
Nej desværre, in-game afspilning er kun fra HDD. Det nærmeste er at kopiere filerne over på PS3 HDD direkte fra serveren.

Nå ja det kan man selvfølgelig altid gøre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/05-09 12:22 
Jeg låner lige tråden her til at anbefale programmet PS3 Media Server der umildbart virker fremragende. Det streamer og konverterer on the go så PS3'en tror det hele er MP4.

Alt hvad jeg har i avi og divx osv. ser ud til at virke perfekt, og det ser også ud til at den klarer mkv filer (720p og måske højere) uden problemer. Sidstnævnte kræver nok at man har en lidt kraftig computer men så vidt jeg kunne se kom min aldrig over 25-30% CPU. (Min er noget Intel quad core 2-halløj).

Netværket er den største begrænsning og jeg har kun 100mb porte i min router. Indtil videre har jeg ikke oplevet noget stuttering eller forringelse af kvalitet i billede og lyden. Det er også muligt at ændre i indstillingerne så der konverteres dårligere og bruges mindre båndbrede.

Det rigtig fede er at man fra PS3'en kan vælge nogen af de mere simple indstillinger. Der ligger en mappe ved navn "Video Settings" hvor man bla kan slå deinterlacing filter til og fra, ved at trykke på det PS3'en tror er en videofil og det opfatter programmet og så funktionen til og fra. Smart :)

Jeg har selvfølgelig kun pillet ved Linux versionen men jeg går ud fra at Windows vil virke ligeså godt.

For the record kører jeg Ubuntu 8.10 (clean installation, downgradede i går) og måtte installere følgende før det virkede:

Sun Java 6 Runtime, sun-java6-plugin, ffmpeg, mencoder, mplayer og vlc.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/08-09 23:17 
Jeg har længe kørt en kablet løsning fra min router til min Playstation 3 sammen med PS3 Media Server, hvilket har fungeret fremragende. Efter at være flyttet er jeg blevet nødt til at droppe kablet, og benytte det trådløse i stedet, hvilket mildest talt ikke fungerer særligt godt. Forsøger jeg at afspille en film med en bitrate på over 15 mbit/s hakker det voldsomt, hvilket det vel i teorien først burde gøre ved en langt højere bitrate!? Jeg har en Linksys WRT54G router forbundet til min computer, og signalet til min Playstation 3 ligger støt på 77%. Er der nogen der har en idé til hvor flaskehalsen er, og hvad jeg overser?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/08-09 23:26, rettet 29/08-09 23:27 
Overførsel ved wireless er en del lavere end ved kabel. Af det jeg har læst på PlayStation Media Server-forummet så plejer det netop at være wireless der er skyld i stuttering og lign.

Jeg har i hvert fald indtrykket af at det fungerer ret dårligt over trådløst.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/08-09 23:50, rettet 29/08-09 23:56 
Nu jeg tænker og nærlæser lidt mere om Wireless-G passer de 15 mbit/s og hakkeriet, vel egentlig meget godt med et maximum throughput på 19 mbit/s for standarden.

Der er ingen chance for at Sony har glemt at nævne at de smidt en WiFi enhed i den nye slim, der er native Wireless-N, vel? :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig