X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Giga Wing rebooter?


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 10/10-08 09:02 
Hvordan kan det være at mit JAP Gigawing rebooter? Disken er ren og maskinen har ikke problemer med at starte andre spil.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HulleHulleSkrevet 10/10-08 09:41 
Godt spørgsmål! Min US gør præcis det samme. Det når slet ikke at starte op.. Irriterende.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Alf81Alf81Skrevet 10/10-08 13:04, rettet 10/10-08 13:44 
Kun PAL versionen understøtter RGB.

EDIT:

Der er forresten flere af Capcoms titler der lider under dette fænomen. Jeg har haft mine problemer med Street Fighter Zero 3. Eftersom jeg ikke orker at spille noget der hedder Alpha, eller hvor characters omdøbes af fucked up årsager, ville jeg have det i JAP, men det er kun den ene version (den med 'Matching Service') der understøtter RGB.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/10-08 14:06, rettet 10/10-08 14:09 
Heldigvis understøtter de fleste Capcom titler VGA hvis man har mulighed for at bruge det. Ellers burde man kunne spille dem med S-Video, hvor kvaliteten ikke er ret meget dårligere end RGB. Sørger man for at købe PAL burde man uden problemer kunne spille dem med RGB, men i mange tilfælde er VGA så fjernet og spillene kører kun i 50hz.

Ærgeligt at Capcom lavede så sløsede udgivelser når spillene ellers var af så høj kvalitet.
Også andre spil lider under video forskelle afhængig af region. Skies of Arcadia i PAL har ingen VGA og US versionen har ikke RGB, men understøtter VGA. Og så er der JAP versionen der klarer alt...
Men Capcom er nok det firma der har den største procentdel af spil med video-inkompabilitetsproblemer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HulleHulleSkrevet 10/10-08 14:32 
Men burde den reboote bare fordi den ikke understøtter RGB. Ville dette ikke få spillet til at starte op, og så flimre løs eller slet ikke vise billed?

Men ja, det er ærgeligt at Capcom har sløset med udgivelsen af dette og andre.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/10-08 14:40, rettet 10/10-08 14:50 
Hvis spil ikke understøtter VGA går maskinen tilbage på dashboardet og fortæller at spillet ikke understøtter VGA. Men jeg tror bare ikke Dreamcasten kan kende forskel på S-Video og RGB da den nok konstant outputter begge dele. I linket kan man se at den fint kan sende både S-video (Luminans, Chroma og GND) samt RGB (GND, R, G, B, Sync og 5V) på samme tid. Når man skal skifte til VGA skal to pins i Video out kortsluttes, men jeg tror ikke at det er nødvendigt for at den viser S-video eller RGB.

Altså, den burde nok bare flimre eller vise sort skærm ja :( Men Killer Bean er nok mere inde i DCens video output end jeg er, linket er fra hans side :)

EDIT: Men hvad bruger i til at spille imports med? Jeg bruger selv en chip på en JAP maskine. Bruger man chip eller utopia boot disc på en PAL vil maskinen tvinge spillene i 50hz, og det kan måske være det der går galt?
(VGA på en PAL maskine vil dog altid outputte i 60hz.)

EDIT2: Spørgsmål. Hvis maskinen outputter begge dele (S og RGB). Kan man så tage Luminans fra S-video, altså Y. Og R og B fra RGB og så lave et component output (ikke progressive selvf). Er det ikke sådan det laves på en Neo Geo AES? Jeg ved at den har samme video decoder chip som SMS1 og 2 samt MD1. Og den outputter både S-video og RGB på samme tid, og jeg mener at have læst at den så skulle kunne vise component på den måde. Bare en tanke :)

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/10-08 16:32 
Konsolkongen>
Når man skal skifte til VGA skal to pins i Video out kortsluttes, men jeg tror ikke at det er nødvendigt for at den viser S-video eller RGB.

Ikke helt. Du skal forbinde den ene af de to pins til stel for at få maskinen til at output'e RGB, og du skal forbinde begge til stel for at få den i VGA mode. Måske (bare et gæt) bliver S-video og composhit -signalerne ikke, lige som i de ældre Sega maskiner, lavet på grundlag af RGB-signalerne, hvilket gør at både RGB og VGA betragtes som noget "extra". Hvis du feks. sætter et S-video -kabel til maskinen, vil den kun smide S-video og composhit ud.

Konsolkongen>
Spørgsmål. Hvis maskinen outputter begge dele (S og RGB). Kan man så tage Luminans fra S-video, altså Y. Og R og B fra RGB og så lave et component output (ikke progressive selvf)?

Det tror jeg næppe. Y+R&B er ikke det samme som YPbPr. Y er det samme, men Pb og Pr indeholder også informationerne om den grønne farve. Desuden indeholder R, G og B også Y's informationer, så det ville være lidt dobbeltkonfekt at begynde at blande den sammen med RGB-signalerne ;)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/10-08 16:36 
Gad vide hvordan der så laves component på en Neo Geo? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/10-08 16:51, rettet 10/10-08 16:52 
Jeg gætter på, at de har bygget en hel converter ind i dyret :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/10-08 19:38 
Skidt nu troede jeg lige jeg var så smart :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 11/10-08 04:31 
Konsolkongen>
EDIT: Men hvad bruger i til at spille imports med?

For mit eget vedkommende smider jeg bare originalen i den japanske maskine. Og jeg bruger RGB. Måske skulle jeg prøve at tilslutte det medfølgende standard av-kabel og så se hvad der sker.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/10-08 15:22 
Prøv det og hvis du ikke har mulighed for at bruge VGA på dit tv så anskaf et S-video kabel istedet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HulleHulleSkrevet 11/10-08 21:13 
Fyldestgørende svar, udemærket :)

Nogen der kender et sted i DK hvor man kan investere i et VGA kabel til DC?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/10-08 21:37, rettet 11/10-08 21:44 
Jeg tror jeg med 99% sikkerhed ikke kan lade sig gøre. Måske der er en herinde der har et du kan købe men ellers ikke.

Hvis du går meget op i billedkvalitet bør du lede efter en af de originale. Billedet er altså en smule bedre på dem men prisen er så også mindst fem gange højere. Jeg gav 500kr for min for et års tid siden.

Den jeg linker til har jeg selv haft og den er ganske udmærket.

EDIT: Hvis du vælger at lede efter en anden så er det en god ide at få fat i en der har S-Video også (som den i linket) da der er ganske få spil der ikke vil spilles i VGA. Enkelte spil kan tvinges som Gunbird 2 og Dino Crisis (mangler FMV) ved at starte spillet med et alm kabel og så skifte til VGA. Sådan en box gør det noget nemmere da man bare kan slå kontakten over på S, starte spillet og skifte til VGA. Så slider man heller ikke DCens video out port.

Husk at du så skal bruge et S-video kabel (han/han) samt lydkabler fra boxen, enten minijack eller phono til hvad indgang dit tv nu bruger til PC lyd.
Dem jeg har set har alle haft minijack men tjek lige bagpå dit eget selv :)
Du skal også bruge et ganske alm. VGA kabel (han/han).

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig