X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Angående køb af MP3-afspiller


Svar
KnightrideRKnightrideRSkrevet 09/10-08 22:43, rettet 09/10-08 22:55 
Jeg er på udkig efter en billig god Mp3 afspiller og er kommet frem til Creative's ZEN Stone PLUS. Men kender dog ikke så meget til den model - evt nogle som kan kommentere den?

Fandt den så med 2 GB til 327 kr:
http://getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=70PF233009115&GroupGuid=2580&SelectedGroup=2580


Og med 4 GB til 419 kr:
http://www.prcdata.dk/produkt/creative-zen-stone-plus-with-speaker/80995442/


Spørgsmålet er så om, hvor jeg skal købe den? Har kun haft gode erfaringer med Getmore, men hvad med PRC-data?

Håber i kan hjælpe :)

EDIT: Er det indbyggede genopladelige batteri kvalitet og som evt. kan skiftes ud, når det er slidt op?
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
KTCKTCSkrevet 10/10-08 08:22 
PRC-data kan du roligt handle hos.
Jeg har handlet med både PRC og Getmore mange gange, og jeg stoler mere på PRC end Getmore.

Min svoger har lige købt sig en Creative ZEN Stone PLUS, og den virkede meget lækker. Med hensyn til batteriet, så ved jeg det ikke, men i min gamle Creative Jukebox Zen kunne man sagtens skifte batteriet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WikzoWikzoSkrevet 10/10-08 09:17 
Jeg har en Zen Stone (altså uden display). Den kan bedst betegnes som en USB-nøgle med hovedtelefonindgang. Fungerer fint og lader automatisk op, når den er sat til computeren.
tastasSkrevet 10/10-08 09:34 
Jeg har Zen Stone plus - altså med Display og er ikke helt tilfreds med den.

Altså, den virker fint - men shuffel funktion er shit på den. Ofte er det samme "liste" man hører igen og igen når man hører shuffled musik. Forstået på den måde, at når du tænder den igen, starter den forfra med at spille samme sange. Så det virker som om den generer en liste første gang du har lagt noget nyt musik på den, og så ellers bare bruger den liste indtil du smider nyt musik over igen. Og så starter fra starten af listen hvergang du tænder den. Og det er pænt irriterende at have 4gb musik men hører de samme 15 sange...

Hører mest musik ud fra albums, virker den self fin nok.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KnightrideRKnightrideRSkrevet 10/10-08 09:44, rettet 10/10-08 09:47 
Ok. Så vil jeg rolig bruge PRC-Data :)

Efter hvad jeg kan forstå på jer, så er det egentlig en god afspiller til prisen? Hvordan er batteri-levetiden på "PLUS"? Har læst et par anmeldelser og de eneste minusser er dårlig batteri-levetid samt langsom navigation - passer dette?


EDIT: Har lige fundet den i Limegrøn til en rimlig penge hos luxeus.dk - Nogen gode erfaringer med dem, eller skal jeg holde mig væk?
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
tastasSkrevet 10/10-08 09:51 
Well, den navigere ikke helt så hurtig som min gamle ipod. Det tager lige et sekund fra man trykke til den fx. flytter sig ned på næste album når man bladre på den, så det er ikke slemt men lidt irriterende når man skal bladre 20 albums ned i menuen. Med hensyn til batteri levetid, vil jeg tro den er en 10-12 timer før den skal oplades. Ved ikke lige hvad specs siger.

Det er så til gengæld bedre end min gamle ipod (som var en Ipod Mini ;)

Generelt set har jeg ikke været tilfreds med den, og leder selv p.t. efter en ny afspiller.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KnightrideRKnightrideRSkrevet 10/10-08 09:56 
Ok.. Mener specs var en 20 timer. Nu bliver jeg lidt i tvivl om jeg skal købe den, når du har været utilfreds med den, så hvis det ikke skal være den, hvilke kan i så anbefale til samme pris?
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
BeanoBeanoSkrevet 10/10-08 10:01 
Jeg vil også lige anbefale PRC - købt hos dem flere gange uden problemer, mens Getmoore er nogle halv-fuskere.
KnightrideRKnightrideRSkrevet 10/10-08 12:01 
Nu har jeg bestemt mig for at købe en af disse - men hvilken havde i valgt?

Creative ZEN Stone PLUS 4GB til 419 kr:
http://www.prcdata.dk/produkt/creative-zen-stone-plus-with-speaker/80995442/

Creative ZEN Mozaic 2GB til 420 kr:
http://www.prcdata.dk/produkt/creative-zen-mozaic/95126672/


Skal lige siges at Mozaic'en har længere batteri-levetid, samt indbygget SD-kort plads.
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
JuggernautJuggernautSkrevet 10/10-08 12:06 
Så siger det vel næsten sig selv? ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KnightrideRKnightrideRSkrevet 10/10-08 12:09 
Tjo... Men Mozaic'en har mindre plads, samt den fylder lidt mere i lommen - Men er måske mig, som er lidt for skeptisk...
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
JuggernautJuggernautSkrevet 10/10-08 12:27 
Den mindre plads, kan du jo selv udvide vha SD kort.
Og hvis maskinen har længere levetid på batteriet, ville jeg afgjort vælge den afspiller.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KnightrideRKnightrideRSkrevet 10/10-08 12:29 
Du siger noget :) Tror også bare jeg vælger den, var bare lidt skeptisk over størrelsen..
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
JuggernautJuggernautSkrevet 10/10-08 12:49 
Og nu du er igang... Hvorfor ikke tage skridtet og fyre lidt over 200,- ekstra oven i hatten og få 8gb?

Link...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KnightrideRKnightrideRSkrevet 10/10-08 12:52 
Regner ikke med at få brug for alt den plads.. Var også min mening ikke at bruge alt for mange penge på en Mp3 afspiller, for ellers havde jeg da kigget lidt på Ipod istedet :)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
BeanoBeanoSkrevet 10/10-08 12:56 
Creative's afspillere er helt ok, men vil du bruge dem til podcasts vil jeg gerne advare imod deres produkter. Ville jeg bare lige nævne... just in case ;)
KnightrideRKnightrideRSkrevet 10/10-08 13:00 
Ok, skal kun bruge den til musik og måske lidt musikvideoer, men skærmkvaliteten gør ikke så meget :)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
BeanoBeanoSkrevet 10/10-08 13:02 
Ok np then ;)
KnightrideRKnightrideRSkrevet 10/10-08 22:39 
Nu fik jeg bestilt Creative's Mozaic med de 2GB hukommelse, så kan jeg da lige give en tilbagemelding, når jeg engang får den :)

Men... er dog blevet lidt i tvivl om det med indbygget SD-kort læser var indbildning? :/ Men går nok, 2GB er jo også en del, når det bare skal være til musik :)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/10-08 22:49 
Jeg synes heller ikke jeg kan finde noget om SD kort nogensteder. Gider du melde tilbage når du får den om man kan slå alt det equalizer fis helt fra, og om man kan smide musik over på den uden at skulle installere programmer først.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JAAJAASkrevet 10/10-08 22:56, rettet 10/10-08 22:58 
Find da hellere en Sansa e250. Den koster ca. det samme, den er møglækker, super kvalitet, tager micro SD kort oven i de 2GB indbyggede hukommelse, afspiller video, kan bruge Rockbox CFW o.s.v. Batteriet holder længe, men kan let og billigt skiftes ud, hvis det nogensinde bliver aktuelt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/10-08 23:03 
Den er i hvert fald pænere :) Der står ikke noget om equalizer så man kan håbe den slet ikke har den funktion, så er mit problem da løst. SD udvidelse er virkelig lækkert så jeg ville nok vælge den frem for Creatives. Jeg går ud fra at selvom der står at windows skal bruges som operativ system så vil den også virke til Linux og Mac? Jeg er lidt skeptisk da Apples afspillere ikke virker på Linux mere... :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
KnightrideRKnightrideRSkrevet 11/10-08 12:57 
JAA>
Find da hellere en Sansa e250. Den koster ca. det samme, den er møglækker, super kvalitet, tager micro SD kort oven i de 2GB indbyggede hukommelse, afspiller video, kan bruge Rockbox CFW o.s.v. Batteriet holder længe, men kan let og billigt skiftes ud, hvis det nogensinde bliver aktuelt.

Kan godt give dig ret i, at den er pæn. Men den koster dog en 800-900 kr, hvor Creatives koster en 400 kr.

Skal nok give en bedømmelse af den, når jeg får den ind af døren :)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
JAAJAASkrevet 11/10-08 13:21, rettet 11/10-08 15:02 
Den har været på pixmania til lige under 400 (!). Selv fik jeg den til lige over 500. Den har equalizer, men jeg bruger bare en preset, som passer bedst til stort set alt, jeg hører. Den kan også bare sættes til helt neutral.

Den kan bruges med Linux. Se link.

Link...
KnightrideRKnightrideRSkrevet 11/10-08 14:16, rettet 11/10-08 14:17 
Alligevel billigt nok så :) Har dog ikke haft noget godt held med Pixmania desværre.

Blev dog lidt irriteret over, at jeg bestilte udgaven med 2GB, så den har jeg lige afbestilt til fordel for den med 4GB. Kostede en 100 kr mere.
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/10-08 15:31 
JAA>
Den har equalizer, men jeg bruger bare en preset, som passer bedst til stort set alt, jeg hører. Den kan også bare sættes til helt neutral.

Den kan bruges med Linux. Se link.

Tak for info, den skal jeg da ha' kigget nærmere på når jeg engang har penge i overskud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KnightrideRKnightrideRSkrevet 18/10-08 13:33, rettet 18/10-08 13:34 
Nu har jeg haft afspilleren (Creative ZEN Mozaic 4GB) i et par dage snart, og vil da lige give en lille bedømmelse af den.

Kan fortælle at den ikke fylder meget i lommen, troede den var en del større, men det er jo kun et plus, at den ikke fylder meget mere end et kreditkort. Skærmen er lille, men tydelig - dog ikke den bedste kvalitet til videoer, men fint til mig ihvertfal :)
Menuen er nem og hurtig at navigere rundt i, og så har den indbygget søgefunktion, så man kan finde et specifikt nummer, ud af de par 1000 numre man har liggende - Men er vel ikke noget nyt? (Er min første "dyre" Mp3-afspiller).
Lyden er fremragende - syntes jeg selv, og et ekstra plus, er den indbyggede højttaler, som giver en høj og overraskende klar lyd. Batteriet holder også overraskende længe (ca. 32 timer), og så tager det "kun" en 3 timer for at oplade den.

Jeg vil klart anbefale den til andre, som går og leder efter en billig Mp3-afspiller, som skal kunne lidt mere og alligevel være i god kvalitet - Kan kun anbefale den!

Hvis jeg skal give den karakter fra 0-5, hvor 5 er det bedste, så vil jeg give den et 4-tal, set ud fra prisen. Vil ikke give den et 5-tal da Creative mangler at give en 220 volt oplader med til den, for de giver kun et USB-kabel, og det er da lidt akavet :/ En anden ting er også dens design, som måske kan diskuteres en del.

OBS: Har ikke haft dyrere Ipods og lign. før, så kan desværre ikke sammenligne med f.eks. Ipod nano.

Link til afspilleren - Creative.com
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 19/10-08 14:41 
Hold da op, den er godt nok ikke køn :-/

Men ja, jeg har i de sidste 2 år brugt en Creative Vision:M, og hvis man holder volumen på et moderat niveau, holder batteriet utrolig lang tid, det er virkelig lækkert.

Desværre gik stikket til hovedtelefoner i stykker, det er en kendt fejl, og da den er over 2 år gammel, var det en mulighed for at tjekke nye afspillere ud. Derfor har jeg købt den nye iPod Nano (min første iPod), den er sgu ret fed. :-) Jeg savner bare en custom EQ :-/
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KnightrideRKnightrideRSkrevet 19/10-08 22:39, rettet 19/10-08 22:40 
Vil dog ikke sige den er grim - men man skal da lige vende sig lidt til dens udseende. :)

Har dog ikke prøvet at afspille for fyld lydstyrke i en længere periode endnu, men kunne da godt forestille mig, at den sluger lidt mere strøm.

Hvordan gik i stykker? På Mozaic'en kan du både vælge custom, normal osv...
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 19/10-08 23:00 
Så vidt jeg kan se, er det metal dimserne inde i selve stikket den er gal med. Venstre kanal har fin forbindelse, men den højre falder ud hele tiden, så jeg må sidde og vrikke, vride og slå til den før det virker :-/ frustrerende.

Men det er en kendt fejl, du kan sikkert læse om mange frustrerede brugere på diverse fora.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KnightrideRKnightrideRSkrevet 20/10-08 08:56 
På den måde.. Men er det kun et typisk problem hos Creative eller er det ved alle Mp3-afspillere?
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 20/10-08 10:20 
Det er model specifikt, jeg har ikke hørt nogle af mine venner klage over lignende problem, men jeg kender så heller ikke rigtig nogen som har den samme afspiller. ;)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KnightrideRKnightrideRSkrevet 20/10-08 13:04 
Okay.. Så må jeg bare håbe min ikke begynder på dette :)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 20/10-08 15:55 
Bestemt, men jeg tror kun det var den model jeg har som havde fejlen.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JAAJAASkrevet 20/10-08 16:22, rettet 20/10-08 16:23 
Hvordan er videoafspilningen? Jeg tænker på skærmopløsning, videoformat (MP4?), begrænsning på længde, muligheder for resume/bookmarks? Vender man den på siden for at få ordentlig opløsning, eller skærer den top og bund af? Den slags ting.
KnightrideRKnightrideRSkrevet 20/10-08 17:02, rettet 20/10-08 17:03 
Cenobite DK>
Bestemt, men jeg tror kun det var den model jeg har som havde fejlen.

Ok :)


JAA>
Hvordan er videoafspilningen? Jeg tænker på skærmopløsning, videoformat (MP4?), begrænsning på længde, muligheder for resume/bookmarks? Vender man den på siden for at få ordentlig opløsning, eller skærer den top og bund af? Den slags ting.

Skærmopløsningen er faktisk rimelig god, men kan dog være svært at se video 100% tydeligt, da det jo er en forholdsvis lille skærm. Har ikke haft andre Mp3-afspillere med farveskærm før, så kan desværre ikke kommentere, hvordan opløsningen er iforhold til andre. Ved faktisk ikke hvilke videoformater den kan afspille udover AVI. Der er ingen særlig begrænsning for længden af video'en - og ja, der er bookmarks :) Den afspiller automatisk videoen lodret, dette ser dog også bedre ud, da skærmen jo kun er 1,8 tommer. Man kan selv bestemme om den skal skære top og bund af eller den skal vise i fuld format.

- Håber det var besvarelse nok, ellers må du lige sige til ;)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
JAAJAASkrevet 20/10-08 21:33, rettet 20/10-08 21:34 
Det var helt fint, takker! Lyder som en fornuftig maskine, du har fået fat i (men køn er den ikke :P).
KnightrideRKnightrideRSkrevet 20/10-08 22:02 
Jep, er også rigtig glad for den :) Men som sagt - udseendet kan diskuteres...
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig