X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvem designede NES'ens udseende?


Svar
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 06/10-08 14:59 
Jeg sidder her med en designopgave hvor jeg arbejder med stilperioden 'High Tech' (1980-1988) og som et design ikon fra 80'erne så ligger den grå NES som et kært minde, men hvem fra Nintendo designede den i sin tid?

på forhånd tak for hjælpen :)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
LarsGLLarsGLSkrevet 06/10-08 15:06 
Ifølge David Sheffs 'Game Over: Nintendo's Battle to Dominate an Industry' var det Masayuki Uemura, der på tidspunktet ledede Nintendos R&D-afdeling.

Hvorvidt kilden er god nok er vel op til dig. ;-)

Mvh,

Lars
Spiller nu: Call Of Duty: WWII, What Remains Of Edith F..., FIFA 18
dRxLdRxLSkrevet 06/10-08 16:34 
Du skal lige være opmærksom på at NES'en så forskellig ud i Japan og resten af verden.
Jeg skal ikke kunne sige om det det design Lars referer til ovenfor er det japanske eller internationale.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 06/10-08 16:40 
Takker :D

LarsGL>
Hvorvidt kilden er god nok er vel op til dig. ;-)

...om min lærer finder besvarelsen fyldig nok... :/ - men jeg kommer med en længere forklaring på hvorfor, hvordan og hvorledes ;)

Spilkonsoller er jo også små kunst/designværker der afspejler tiden den blev skabt :D
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
LarsGLLarsGLSkrevet 06/10-08 16:57 
Nu bliver jeg pludselig usikker.

Umiddelbart kommenterer Sheff og Uemura mere på indmaden end det æstetiske, men da det aldrig bliver nævnt, om der har været en eventuel tredjepart til at stå for udseendet, går jeg ud fra, at dette også hørte til en opgave under Uemaras R&D-hold. Dette er den japanske version.

Hvem der har designet den NES vi kunne købe i resten af verden bliver desværre ikke nævnt. Uemara kunne ligeledes have stået for denne, men jeg er ikke sikker.
Spiller nu: Call Of Duty: WWII, What Remains Of Edith F..., FIFA 18
HeroldHeroldSkrevet 06/10-08 17:19 
Står R&D-afdelingen da for design i det hele taget? Det lyder lidt mærkeligt IMO. De kan selvfølgelig godt have en design-afdeling under sig.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
LarsGLLarsGLSkrevet 06/10-08 17:40 
Det kan du have ret i. Det var nok snarere en underafdeling.
Spiller nu: Call Of Duty: WWII, What Remains Of Edith F..., FIFA 18
KamekKamekSkrevet 06/10-08 17:47 
Her er et tidligt design af NES'en:

http://farm1.static.flickr.com/186/390319597_66224dafd6.jpg?v=0

http://thewarpzone.classicgaming.gamespy.com/tech/nes2.JPG
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 06/10-08 17:59, rettet 06/10-08 18:11 
Iflg. Wiki:

"Uemura became the head of Nintendo's Research and Development 2 team. This team focused exclusively on hardware. It is better known for designing the NES and SNES consoles, but it also was responsible for the NES Zapper and other peripherals involved in playing their games."

Såå... der er en god chance for at den grå box også er udviklet af det japanske team...

EDIT: Søgte yderligere på nettet og fandt dette:
"Yokoi was also responsible for hiring the man who would later become legendary for designing the Famicom/NES and Super Famicom/SNES- Masayuki Uemura"
http://en.wikipedia.org/wiki/Gunpei_Yokoi

YAY :D

Wiki
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig