X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo DSi annonceret


Svar
BeanoBeanoSkrevet 02/10-08 07:56, rettet 02/10-08 07:57 
Ny DS model annonceret... DSi

- 12% tyndere
- Lidt større skærme
- 2 indbyggede kameraer?
- SD slot
- Ingen GBA slot
- Intern storage
- Indbygget webbrowser
- Direkte adgang til store via wifi
- Etc.

"Nintendo officially unveils Nintendo DSi and online store, coming Nov 1 in Japan for $180"
166 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/05-09 22:37 
Ja :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/05-09 23:22 
Konsolkongen>
Er det 1600kr værd? :p

Nej...

Hvis man har en DS Lite, synes jeg ikke det er værd at smide 1.600 kr. efter en DSi... Vent til den er nede i pris og til den tid begynder spillene også at bruge nogle af de nye features ordentligt.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
WikzoWikzoSkrevet 04/05-09 18:52 
Desværre kommer den nok aldrig rigtig ned i pris. Nintendo DS Lite koster i dag det samme, som da den blev lanceret i Danmark.

Jeg kunne godt tænke mig en DSi udelukkende for det nye fysiske ydre, især den ru overflade, jeg hører den har (slut med fedtede fingeraftryk). Jeg gider dog ikke give så mange penge for noget, som jeg reelt har i forvejen. Desuden ejer jeg Guitar Hero (= GBA-slot) og værdsætter min Lites batterilevetid.
GoodtimesGoodtimesSkrevet 20/06-09 13:14 
Nu har DSi jo været ude i et stykke tid. Jeg overvejer selv at opgradere min gamle DS til enten en DS lite eller en DSi, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af, om DSi'ens nye tiltag er mere værd end en GBA-port.

Hvad er jeres erfaringer med DSi? Bruger I de nye funktioner til noget, og er der nogen gode spil i download-shoppen?
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/06-09 17:03 
Det eneste gode i shoppen er browseren, så det er ikke så vildt endnu. Det bare så godt med lidt større skærme IMO. Men der ikke så meget at komme efter endnu. Det er nok mest til folk der er DS crazy (som mig). De har allerede fået 2 brugte i Gamestop i Storcenter Nord (Århus) til 1399kr.
Hoid to colony C05 where the computer is...
ChronoChronoSkrevet 18/07-09 13:00 
Jeg overvejer at købe en DSi med hjem fra USA. Er der nogle problemer i at gøre det? Hvilken region vil jeg kunne hente DSiWare fra?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WikzoWikzoSkrevet 18/07-09 15:37 
En US-DSi kan kun hente gennem den amerikanske DSiWare. DS-spil er ikke regionslåste, men der er mulighed for, at DSi-spil (ikke download) bliver i fremtiden.
ChronoChronoSkrevet 18/07-09 17:50 
Kan man logge på den amerikanske DSiWare fra en dansk internetforbindelse?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WikzoWikzoSkrevet 18/07-09 22:08 
Altså jeg ejer ingen DSi, men hvad jeg har læst om, kan du godt gøre det ... faktisk kan du ikke gøre så meget andet. Du er vist bundet til den region, din maskine er købt fra, men i dette tilfælde gør det ikke så meget, da USA ofte får spillene hurtigere end Europa.
WehnerWehnerSkrevet 22/10-09 23:44 
Jeg er begyndt at rejse en del i forb. med mit job og overvejer, om jeg skal have mig en DSi, selvom jeg aldrig har været så meget til håndholdt gaming. Jeg ser det dog som et stort minus, at den ikke har et Game Boy-slot, da flere af de spil, jeg overvejer at gå i gang med er til forskellige GB-varianter.

Så var det jeg tænkte: Hvis man nu køber et af de der flash-cartridges, som folk mest bruger til enten homebrew eller kopispil, kan man så komme til at spille Game Boy-spil på den? Og er det overhovedet lovligt? Jeg har/køber naturligvis spillene.

Og i tilfælde af ja - kan den så både køre GB/GBC og GBA eller kun GBA?

Håndholdt gaming er ikke min stærke side - håber nogen har erfaring, de kan dele ud af.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-09 23:59 
DS Lite tar vidst kun GBA-spil, så ingen GB/GBC på den heller. Ved ikke om det er så afgørende for dig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 23/10-09 07:48 
Flashkortene kan kun emulere Gameboy-spillene, men det virker upåklageligt :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WehnerWehnerSkrevet 23/10-09 10:39 
Jo, jeg har blandt andet aldrig fået spillet helt igennem de to Zelda-spil fra Capcom, så noget af min ide var netop at øge maskinens funktionalitet. Det lyder så som om, det er muligt - jeg må til at overveje nærmere.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 23/10-09 10:47 
Jeg mener at for nogle af løsningerne kræver det en memory-expansion til nogle af spillene. Minish Cap er vist et af dem.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/10-09 11:07 
Wehner>
Jeg er begyndt at rejse en del i forb. med mit job og overvejer, om jeg skal have mig en DSi...

Pas på med ikke at flashe den for meget i toget - du ender med at blive rullet at nogle 14 årige punks med kasketten omvendt på hovedet og Voice-musik på Nokia telefonen... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 23/10-09 11:24, rettet 23/10-09 12:08 
Hvorfor? Det er jo ikke en PlayStation?

Edit: Før trolden kommer ud af buksen: Jeg er faktisk glad for min PS3... :P

Ba-dum-TJIH!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HankyHankySkrevet 23/10-09 11:59 
:D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 23/10-09 12:32 
Herold>
Jeg mener at for nogle af løsningerne kræver det en memory-expansion til nogle af spillene. Minish Cap er vist et af dem.

Jeg tror Wehner tænker på de to Oracle spil? Jeg vil i hvert fald anbefale at du får spillet dem, de er virkelig gode (langt bedre end Phantom Hourglass :P), og gået under radaren på de fleste.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 23/10-09 14:48 
Ja, men har også Minish Cap, men det har jeg spillet. Vil dog have en løsning, hvor jeg også kan spille det, til hvis det er :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KajikaKajikaSkrevet 23/10-09 17:31 
Hvis du ikke har nogle kvaler kan du altid benytte dig af en PSP.
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
WehnerWehnerSkrevet 23/10-09 17:59 
Jeg vil helst have, at de drenge, Palle nævner, synes, jeg er en cool, hip midthirties i stedet for en kikset, gammel forretningsmand :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 23/10-09 19:07 
Jeg kommer til at tænke på... Har Nintendo ikke forsøgt at blokere de der flashkort med DSi'en?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/10-09 19:10 
Jo efter der kom den der update med Facebook featuren, efter den kom kunne jeg ikke bruge mit. Der er vist nogle har lagt noget ud så man kan bruge det igen, eller også er det at fjerne updaten?
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 29/10-09 10:09 
Ny DSi med større skærme annonceret... DSi LL Old Fart Edition ;)

"Nintendo Announces Big Screen DSi"
KroeboCopKroeboCopSkrevet 29/10-09 10:32 
For satan hvor sejt, den skal jeg meget have. Men phuck det er ladt, når man næsten lige har købt DSi'en :=(
Hoid to colony C05 where the computer is...
HulleHulleSkrevet 29/10-09 10:34, rettet 29/10-09 10:36 
Jeg er ikke vild med alle de opdateringer de bliver ved med at smide i DS maskinen. Jeg ved godt at det er "the ipod approach", og at jeg ikke er tvunget til at købe dem.

Men med DSi, så introducerede den noget nyt, som de gamle ikke kan, og det pisser mig af at man pludselig ikke kan det samme på de gamle, kontra de nye. Hvorfor gemmer de ikke den teknologi til næste generation.
Det er dog ikke tilfældet her, og i det hele taget så tvivler jeg stærkt på at DS kommer til at nyde gavn af en større skærm. Opløsningen taget i betragtning.

Nintendo skulle hellere få fingeren ud og sætte deres priser yderligere ned, og så annoncere en efterfølger til Nintendo DS.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 29/10-09 10:50, rettet 29/10-09 10:50 
Ved ikke lige hvor stor LL'ens appel er til de fleste forbrugere når enheden er så meget størrre. Tror heller ikke de større skærme er en god ting pga. den lave opløsning - pixels er rigeligt store på en alm. DSi :)
SumezSumezSkrevet 29/10-09 11:12 
Meh, JEG synes det er irriterende at de bliver ved med at smide nye DS'er ud, da jeg gerne vil have en ny, og det her holder desværre prisen oppe >_<
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/10-09 11:48, rettet 29/10-09 11:48 
Maskinen kommer til Europa i 2010 under navnet DSi XL

"Big-screen DSi coming to Europe too"
KroeboCopKroeboCopSkrevet 29/10-09 12:08 
Jeg elsker pixels og en større skærm, kæmpe plus for mig, jeg er solgt.
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkenDarkenSkrevet 29/10-09 12:20 
Samme her
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
BeanoBeanoSkrevet 29/10-09 12:42, rettet 29/10-09 12:52 
Sammenlignings billeder...

EDIT: Og vægtsammenligning:

158g – PSPgo
189g – PSP-2000
189g – PSP-3000
214g – DSi
218g – DS Lite
275g – Nintendo DS
280g – PSP-1000
314g – DSi LL

"DSiLL, DSi and DS Lite dimensions compared"
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/10-09 17:07, rettet 29/10-09 17:15 
Jeg er også uhyggeligt glad for pixels, når vi snakker 2D-grafik, og skal gerne have en ny model inden så længe. Jeg håber dog på at maskinen også kan fås i en pæn farve - er de vendt tilbage til den mega-irriterende blanke overflade på konsollens ydre?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/10-09 21:05 
Store pixels gør ikke mig noget heller. Jeg vil tro at komforten er bedre end på de gamle DS'er der IMO var ret dårlige at spille på i længere tid ad gangen.
Det undrer mig dog at når maskinen er så meget større at de ikke har smidt en GBA port i igen. Typisk.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 30/10-09 22:27 
Den ser for stor ud efter min mening. Ideen med en handheld enhed er trods alt at man uden videre skal kunne have den med sig. Det synes jeg den virker for stor til.

Den må se virkelig voldsom ud når den er foldet ud.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 31/10-09 21:17 
Så kan jo bare købe den der passer til en, det er vel ikke en regl at den ikke må være for stor? Nu bliver der også lidt at vælge imellem :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/11-09 19:36 
Jeg har selv fået en DSi i dag, og er glad for den indtil videre.

Har nogen fundet et fornuftigt etui til maskinen, som man også kan holde ud af se på?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/11-09 20:37, rettet 25/11-09 20:46 
Nu har jeg haft maskinen mellem hænderne det meste af aftenen igår, og dagen i dag, og synes det er en væsentlig forbedring i forhold til DS lite. Hardwaren og designet er så tilpas meget bedre, at jeg synes det har været prisen for opgraderingen værd. Knapperne er de bedste hidtil, skærmene er større og en anelse klarer, og konsollen det mere ergonomisk at have mellem hænderne.

Den største opgradering er dog software og online-delen - noget som jeg ikke umiddelbart manglede før, men nu ikke vil være foruden. DSi Ware shoppen er poleret, og langt mere overskuelig end konkurrentens, på trods/grund af den simple opbygning (og knap så opsvulmede indhold).

Nu kan man så bare sætte sig til at vente på at Nintendo får sig snøvlet sammen til at udgive GB, GBC og GBA spil som DLC. Jeg har ladet mig fortælle at de allerede har lanceret de første Game & Watch spil i Japan - man kan håbe at de også dukker op her.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 25/11-09 21:12 
Er G&W spillene kun udgivet i deres originale udformning, eller også i G&W gallery remakesne? Sidstnævnte er efter min mening overraskende solide opdateringer af det klassiske koncept.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/11-09 17:00, rettet 26/11-09 17:30 
Jeg har ikke selv haft dem mellem hænderne, men ifølge det jeg har læst, er det kun originalerne der er udgivet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JuggernautJuggernautSkrevet 15/12-09 15:37 
Den nye DSI LL er helt klart en positiv udvikling fra Nintendo.
Jeg solgte i tidernes morgen min DS Lite, da jeg ikke helt kunne leve med skærmenes størrelser. DSI LL, eller XL, er helt klart et must-have for mig. Prisen er jeg dog spændt på. Mon den rammer 2k?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 15/12-09 15:41, rettet 15/12-09 15:41 
Ikke for at trolle (kun lidt!) eller nedgøre folk med anden smag end mig, men er jeg den eneste der syntes det er en smule sjovt at PSP'en fik hårde hug for at være for stor men når der kommer en stor DS, er det en innovation? :)
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/12-09 15:46 
Jeg ville helt klart fortrække større skærm...
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 15/12-09 15:52 
Virkelig? Jeg har lige fået en DSi (Kroebocob's :P), og jeg er helt overvældet over hvor store skærmene er, jeg ville slet ikke kunne håndtere hvis de blev større.

Til gengæld forstår jeg ikke hvorfor de har smidt sådan et ringe styrekryds i, når nu det er så fornuftigt i den første DS.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 15/12-09 16:08 
Beano>
Ikke for at trolle (kun lidt!) eller nedgøre folk med anden smag end mig, men er jeg den eneste der syntes det er en smule sjovt at PSP'en fik hårde hug for at være for stor men når der kommer en stor DS, er det en innovation? :)

Kan det være fordi at PSP'en bare er stor, mens DS'en har et alternativ?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 15/12-09 16:31 
Tror du selv på den?
jaesjaesSkrevet 15/12-09 20:25, rettet 17/12-09 02:24 
Hvem taler om innovation? Folk er glade for alternativet, jeg synes ikke, der er andet at aflæse af kommentarerne :)

Personligt synes jeg, store skærme er en god ting - både DS og PSP er alligevel for store til en jakke under normale omstændigheder, så hellere gøre dem ordentlige at spille på. Så kan man bare smide dem i en taske.

Med det mener jeg både kontrolsystem og store skærme. Og det skal forstås delvis som et generelt ønske, da jeg ikke har prøvet samtlige modeller i de to serier.

Kunne jeg selv bestemme, så var de ligeså store som en netbook og havde aftagelige joypads :D

EDIT 2: Arh, jeg var træt, da jeg skrev indlægget, og det midterste afsnit (som nu er to afsnit), blev noget rod.
BeanoBeanoSkrevet 15/12-09 21:28 
"Innovation" var ikke ment på nogen bestemt herinde - bare et udtryk for den pludselige generelle begejstring for en klods (sammenlignet med DSi) af en håndhåndt som jeg slet ikke forstår :)

Men tager hatten af for Nintendo - de kender sku' deres kunder med det flotte salg i Japan. Havde ikke regnet med den ville sælge så flot da de traditionelt går efter mindre hardware.
SumezSumezSkrevet 16/12-09 10:08 
Som sagt synes jeg DSi'en er stor nok, ville hellere have et -mindre- alternativ. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 16/12-09 10:45 
Beano>
Tror du selv på den?

Ja, det er egentlig logisk nok. Lite har den kompakte skærm, LL eller hvad den nu hedder, er et større alternativ. Dermed, er der ingen grund til brok over størrelsen, fordi man kan købe den mindre istedet.

Jeg ved ikke om PSP Go tæller som et alternativ nu - bliver den gamle ikke udfaset?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
166 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig