X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo DSi annonceret


Svar
BeanoBeanoSkrevet 02/10-08 07:56, rettet 02/10-08 07:57 
Ny DS model annonceret... DSi

- 12% tyndere
- Lidt større skærme
- 2 indbyggede kameraer?
- SD slot
- Ingen GBA slot
- Intern storage
- Indbygget webbrowser
- Direkte adgang til store via wifi
- Etc.

"Nintendo officially unveils Nintendo DSi and online store, coming Nov 1 in Japan for $180"
166 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 02/10-08 07:56, rettet 02/10-08 07:57 
Ny DS model annonceret... DSi

- 12% tyndere
- Lidt større skærme
- 2 indbyggede kameraer?
- SD slot
- Ingen GBA slot
- Intern storage
- Indbygget webbrowser
- Direkte adgang til store via wifi
- Etc.

"Nintendo officially unveils Nintendo DSi and online store, coming Nov 1 in Japan for $180"
SonicSonicSkrevet 02/10-08 08:26 
Altså en DS Lite Lite? ;D
Gad vide hvad de kameraer skal bruges til?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 02/10-08 08:34 
Video chat og tage billeder... vil jeg tro.
NaieraNaieraSkrevet 02/10-08 09:22, rettet 02/10-08 09:22 
Yes! Lige en uges tid efter jeg ENDELIG fik en DS Lite, så annonceres der en ny og forbedret udgave :p Al det gøjl med kameraer rør mig ikke så meget, men 12% tyndere og større skærme ville ikke genere mig lige at ha'. Heldigvis er opgraderingen ikke så stor som fra den gamle DS til Lite.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 02/10-08 09:23 
Var der ikke nogle som havde lavet et spil hvor man kunne tegne levels på papir, og så bruge et kamera til at få dem ind i spillet med? Sådan noget kunne det også bruges til så.

Jeg tror da at jeg skal have pensioneret min DS classic. Det eneste jeg vil savne GBA-slottet til er Slide Adventure: Mag Kid - rumblepak'en er ringe og GBA-spil tager sig alligevel bedre ud på GBA SP.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 02/10-08 09:33 
Chrono>
Var der ikke nogle som havde lavet et spil hvor man kunne tegne levels på papir, og så bruge et kamera til at få dem ind i spillet med?

Sony viste en prototype af noget lign. sidste (eller forrige) år og bruger konceptet i EyePet der kommer næste år til PS3. Men vurderet udfra DSi billederne og placering af kameraer, ligner det bare en mere konventionel anvendelse :)
ChronoChronoSkrevet 02/10-08 09:37, rettet 02/10-08 09:38 
Sidder det ikke bagved skærmen? For så er det jo let at tage billeder og se dem på skærmen samtidig.

EDIT: Eller er der to kameraer?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 02/10-08 09:39 
Sidder et kamera bagved skærmen og en foran.

Som sagt er der to kameraer. Den ene i VGA opløsning og den anden i lavere opløsning.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 02/10-08 09:41 
Yes! støre skærme den SKAL jeg have på release'en.
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 02/10-08 09:43 
Dog kun marginalt større - kan næppe være opgradering værd alene.

Billede
BeanoBeanoSkrevet 02/10-08 09:50 
Ok specs sammenligning.

"Nintendo DSi vs. PSP-3000 vs. iPod Touch, v1.0"
KroeboCopKroeboCopSkrevet 02/10-08 09:51, rettet 02/10-08 09:52 
Nej ikke kun derfor, også man downloade spil til den og alt det andet lir, men øv troede de var større )=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 02/10-08 09:52, rettet 02/10-08 10:10 
Ja der er da mange forbedringer der sammen kan retfærdiggøre en upgrade ;)

Min DS samler bare støv pga. mangel af spil og min Touch+PSP opfylder fint mine behov mht. de features DSi har - så jeg venter :)

EDIT: Kan se de også lige har annonceret en Mario & Luigi RPG 3 til DS. Så kan være jeg skulle finde min DS frem igen snart ;)

Video af software lineup
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/10-08 11:43 
For mig ser det ud som om at DSi er et led i et langsigtet mål om at gøre mere eller alt software elektronisk distribueret.
Som samler er det selvfølgeligt ikke sjovt, men det er helt sikkert noget der vil gøre det nemmere at købe nye spil og forhåbentligt også gøre dem billigere.
WehnerWehnerSkrevet 02/10-08 11:48 
Hvis skærmene er blevet større (om end kun en smule) uden at opløsningen er øget, så må det vel give en (lidt) højere dpi og dermed en (lidt) grovere synsoplevelse.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 02/10-08 11:55 
Ja, men vist meget teoretisk når man tænker på hvor lille forskellen er :)
tastasSkrevet 02/10-08 12:03 
Hvem styrer egentlig priserne på de spil når man køber dem fra Live/Ps-Store/Wii store?

Er det Sone, MS & Nintendo som fastsætter priserne?

Tænkte bare, at hvis flere og flere ting i fremtiden skal komme som elektronisk download bliver det jo sikkert sværere at finde nogle billige tilbud? :S
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
WehnerWehnerSkrevet 02/10-08 12:05 
Det er i hvert fald præcis det, vi ser på Xbox Live. Der kommer tilbud, men de er få og der er langt imellem.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 02/10-08 12:21 
tas>
Tænkte bare, at hvis flere og flere ting i fremtiden skal komme som elektronisk download bliver det jo sikkert sværere at finde nogle billige tilbud? :S

Ja. Publishers er langt fra glade for brugt-spil salget og digital distribution en måde at undgå det på - desværre.
Både XBL og PSN har dog nogle gange tilbud på bestemte titler. Ved ikke om Nintendo også har den slags.
BeanoBeanoSkrevet 02/10-08 16:47 
Du får nok "lov" at købe GBA spillene som DLC ;)
happyEDhappyEDSkrevet 02/10-08 17:01 
Kobra>
Det nye højtalerdesign virker da godt nok lidt "tomt". GBA slottet vil jeg nok komme til at savne lidt, hvis jeg er på farten.

Men ikke du kommer til at have en masse sjov på dit sd kort?
Så slipper du for at slæbe en masse løse spil med.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/10-08 18:15 
Beano>
Du får nok "lov" at købe GBA spillene som DLC ;)

Med Nintendo kan man da sige at man ihvertfald har muligheden for at købe sine spil 3-4 gang :)
MrCaseMrCaseSkrevet 02/10-08 22:40 
Jeg tænkter: Hvor smart var det at fragmentere bruger-basen så nogle af dem kan gode spille guitar-hero og andre kan ikke? Eller de kommer i hvert fald til at spille en anden version.
...
Der er jo også andet tilbehør der bruger gba porten, men det var vist det mest relavante...

Det der engang var ds og wii... mega enkelt og dominerende.. er nu blevet til ds eller dsi samt wii med og uden motion plus og med og uden balance-board... hmm... har historien ikke vist os at de er på vej ned af en farlig sti?
Have you considered sucking less?
JAAJAASkrevet 03/10-08 00:16 
De klarede sig igennem Virtual Boy, så det går nok.
happyEDhappyEDSkrevet 03/10-08 08:35 
Altså det er da meget normalt der kommer nye modeller det gjorde der da også ved GBA, PS1, PS2, og PSP som også er ved deres 3. nu.
Altså igen folk kan jo virkelig selv bestemme om de vil købe, man køber jo heller ikke en computer hver måneded forde de nu er blevet lidt bedre.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
EchoEchoSkrevet 03/10-08 08:45 
Men med DSi deler Nintendo deres brugere i to dele: dem som har en gammel DS eller en DS lite og dem som har en DSi, og det er da irriterende.

På ign.com har de tekniske detaljer om DSi, og batteritiden er en skuffelse.

The DSi will have its own unique AC adapter and will not share the same battery pack as the DS Lite handheld. But with all the extras the DSi offers, the battery life isn't quite up to the same standards as the DS Lite. At the lowest brightness setting, the DSi lasts 9 to 14 hours on a single charge depending on a variety of factors like Wi-Fi use. This doesn't quite meet the DS Lite's energy usage, at least according to Nintendo numbers where the current system lasts between 15 and 19 hours on a single charge. At the highest brightness, the usage of the DSi drops to 3 to 4 hours on a charge, compared to DS Lite at 5 to 8 hours. (fra ign.com)

Batteritiden betyder en del for mig, især fordi den er håndholdt. Det er ærgeligt, hvis DSi bliver ligesom PSP, som hele tiden løber tør.

Tekniske detaljer
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
BeanoBeanoSkrevet 03/10-08 08:48, rettet 03/10-08 08:48 
@happyED: Jeg syntes også det er fair nok med en ny DS model nu.
Det er trods alt længe siden Lite kom og masser af nye features i DSi der kan retfærdigøre en ny model. Den gamle Lite udgår jo heller ikke (lige foreløbigt ihvertfald), DSi er bare en "tunet" model for folk der vil have de ekstra features og betale for det :)
JAAJAASkrevet 03/10-08 14:45 
Jeg bruger min DS Lite på næstlaveste lysstyrke, og jeg har godt nok aldrig fået tider, der er bare i nærheden af ovenstående. Min nuværende er kun ca. et år gammel og holder vel 4-5 timer.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/10-08 17:10 
Jeg syntes forskellen var enorm på DS og DS lite, kunne aldrig drømme om at så meget som bare røre den gamle model igen, den er nederen.
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 06/10-08 18:38 
DSi-specifik software regionslåst?

"Nintendo DSi software region-locked"
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/10-08 19:32 
Så skal jeg dælme ikke have den, hvis jeg ikke engang kan spille mine US og Jap spil på den )=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 06/10-08 19:33 
Det vil du kunne - det er "kun" DSi-specifik spil/software som er låst.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/10-08 19:41 
Nå ok på den måde.
Hoid to colony C05 where the computer is...
ChronoChronoSkrevet 06/10-08 19:41 
Det lover jo ikke godt for en fremtidig håndholdt. Hvis DSi spil er regionslåste, så vil DS 2 spil sikkert også være det med de samme årsager som undskyldning.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/10-08 11:29 
Jeg tror sku ikke den er regionlåst, det skriver Play-asia :=D
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-9h-49-en-70-3161.html
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 30/10-08 11:51, rettet 30/10-08 11:52 
Hvor læser du det?

DSi *specifik* software vil være låst. Normale DS spil vil forsat være regionsfrie :)
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/10-08 12:18 
Der står da: Download and store games on your SD card (Japan only!) Der står Japan only, næste linie står der: Plays all Nintendo DS™ games! Og der står ikke Japan only, så går da ud fra det betyder der ikke er regionlås på, jeg kan ikke se det du skriver med af software vil være låst, hvor stå det?
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 30/10-08 12:22, rettet 30/10-08 12:24 
DS software er ikke DSi software.

DSi software er f.eks. spil/programmer lavet SPECIFIK til DSi, dvs. kan ikke køre på DS.

DS spil vil selvfølgeligt fortsat ikke være regionslåst.

Læs den artikel jeg linker til længere oppe.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/10-08 12:43 
Nå nu er jeg med, det var det du mente :=) Det så vigtigt DS spille kan køre på den nye dejlige sag.
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 30/10-08 12:46 
Ja bestemt, du kan roligt regne med at alle DS spil vil kunne spilles på vidunderet - ellers falder der nok brænde ned ;)
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/11-08 22:11, rettet 01/11-08 22:11 
Hvor er det vildt man kan lave stop-motion og animationer på den!
http://www.youtube.com/watch?v=-C76Uo_e-i4
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 19/02-09 08:55 
EU dato og pris annonceret... d. 3. april til £150,-

"DSi European Release Date, Price Announced"
SumezSumezSkrevet 19/02-09 09:11 
Fin måde at holde prisen oppe på DS :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/03-09 19:32, rettet 23/03-09 19:34 
Hvis man skal være sikker på at få sin DSi(EU) til d. 3/4, skal forudbestille den, fordi de ikke får så mange, det siges i Gamestop :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 03/05-09 21:27 
Nogen der har fået sig en DSi? Hvordan er kvaliteten på skærmen/lyset sammenlignet med en DSlite, der efter min mening var en stor forbedring i forhold til den oprindelige DS.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/05-09 21:30 
Der er ikke den store forbedring i skærmene, bortset fra, at de er lidt større og måske en smule klarere. De største forbedringer er de nye features og den nye lækre finish maskinen har fået.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/05-09 21:52 
Klart et køb værd!
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/05-09 22:15 
Hvad kan kameraene? Det eneste sellingpoint den maskine har i mine øjne er den højere lyd. Det tog så kun 3 forsøg før de fik det rigtigt :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/05-09 22:22 
Der kommer nye DSi spil der bruger kamarane det bliver spændende. Men indtil vidre er der shoppen. Det jeg ser mest frem til er det der flipbook halløj, hvor man kan lave sine ejne tegnefilm med lyd på, det bliver stort IMO.

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/05-09 22:34 
Er det 1600kr værd? :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
166 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig