X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Forskellen på diverse RGB-kabler?!


Svar
UnknownUnknownSkrevet 28/06-03 10:08, rettet 28/06-03 10:08 
Hvad er forskellen på:
Official GameCube RGB Scart vs. Logic 3 GameCube RGB Scart Cable vs. Joytech GameCube RGB Scart Cable ?!?!
.: Post Danmark sucks :. Har nu mistet to pakker...!
53 emne(r).
1 2 > »

Svar
UnknownUnknownSkrevet 28/06-03 10:08, rettet 28/06-03 10:08 
Hvad er forskellen på:
Official GameCube RGB Scart vs. Logic 3 GameCube RGB Scart Cable vs. Joytech GameCube RGB Scart Cable ?!?!
.: Post Danmark sucks :. Har nu mistet to pakker...!
RJKRJKSkrevet 28/06-03 11:22 
Det første er det originale, de andre er tredjepartsprodukter.

Med mindre prisforskellen er markant, så gå altid efter det originale...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 28/06-03 11:39 
Ved nu ikke! Fant et uoriginalt til 39,- som virker optimalt!
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 28/06-03 11:42, rettet 28/06-03 11:44 
Det kan du jo ikke vide, indtil du har sammenlignet med det officielle. Når det er så billigt, kan jeg med sikkerhed sige at det officielle er bedre, med mindre vi snakker om "Monster" kvalitets agtigt og tykke kabler på tilbud fordi butikken var ved at lukke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 28/06-03 11:44 
Jeg sammenlignede ikke med andre kabler!
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 28/06-03 11:44 
Når du siger at det virker optimalt, så gør du.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 28/06-03 11:49 
Ikke nødvendigvis!

Med optimal mener jeg, at der ingen problemmer er og at kablet giver et godt billede!
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 28/06-03 11:50 
Så forstår du ikke meningen af ordet optimalt...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MadsMadsSkrevet 28/06-03 11:57 
Optimal = Den optimale/bedste produktion.
Ergo, du sammenligner når du bruger ordet optimal.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
SøgAArdSøgAArdSkrevet 28/06-03 11:58 
Øhh jo!

Ordet 'optimalt' kan også bruges uden for sammenligninger..
Home is where the hardware is..
SøgAArdSøgAArdSkrevet 28/06-03 11:59 
Hvis noget ikke virker optimalt = Problemmer, Fx dårligt billede osv.
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 28/06-03 12:04, rettet 28/06-03 12:04 
Nej, du tager fejl. Optimalt betyder... optimalt, det bedste, mest effektivt....
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 28/06-03 12:20 
Naiera og Teki har (selvfølgelig) ret. Kig selv efter i fremmedordbogen, hvis du ikke tror...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
LWSLWSSkrevet 28/06-03 12:29 
Sikken en ligegyldig gang mundhuggeri.
Med mindre du ligger inde med en pokkers godt tv, vil du aldrig nogensinde mærke nogen forskel de forskellige RGB kabler imellem.
Køb det billigste og glæd dig over at have sparet penge.
NaieraNaieraSkrevet 28/06-03 12:33 
Det passer ikke! Tag et Blaze PS2 RGB kabel, og sammenlign det med et Euro AV kabel, og forskellen er STOR, selv på mit Philips, der er ved at have nogle år på bagen nu. Saiteks Component Scart kabel er heller ikke så godt som Advanced Scart kablet fra MS.

Og nej, det var heller ikke ligegyldig mundhuggeri.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/06-03 12:42 
B2P siger: "Køb altid officielt tilbehør".
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SøgAArdSøgAArdSkrevet 28/06-03 12:44 
I får ret, jeg får fred!

Men 39,- er stadigvæk billigt for et GODT kabel!
Home is where the hardware is..
tastasSkrevet 28/06-03 12:49 
Ja det er billigt.

Jeg har selv købt et Brooklyn RGB kabel til min GC, og har noteret, at der med den er en markant forskel sammenlignet med det standard composite kabel som følger med GC.

Om det originale er bedre, eller om der er den store billed forskel kan jeg desværre ikke sige. Jeg ville gerne have det undersøgt, men er vist for nærigt til, at gå ud og købe det originale ;)
Jeg har også svært ved at forstille mig, at det originale giver et meget bedre farve seperaring end det jeg har. Om end, hvis det gør, må det næsten hører til de små detajler, som jeg sikkert alligevel er for svagt seende til at opfatte.

Anyway Søgaard, har du prøvet at sammenligne de 2 kabler (det medfølgende til GC, og det du har købt, så kan du i hvert fald undersøge om du har fået gjort et kanon køb ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
UnknownUnknownSkrevet 28/06-03 12:53 
Nogen der har erfaringer med de kabler?!

Et uoriginalt koster 93 kr.
Et originalt koster 232 kr.
Er kvaliteten 139 kr. værd for det originale?!
.: Post Danmark sucks :. Har nu mistet to pakker...!
RJKRJKSkrevet 28/06-03 12:54 
LWS >
Med mindre du ligger inde med en pokkers godt tv, vil du aldrig nogensinde mærke nogen forskel de forskellige RGB kabler imellem.

Du tager desværre fejl. Jeg vil sige at forskellen i selve billedet er minimal på de kabler jeg har prøvet, men skræmmende nok er der ret stor forskel i støjniveauet på lyden. På de helt tynde kabler (som mange af de uoriginale er) er det ofte tydeligt meget støj, når der er meget lys på billedet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 28/06-03 12:54, rettet 28/06-03 12:56 
Ved PS er der i hvert fald store forskelle på RGB kabler. Jeg havde først et u-officielt til ca 100 kroner. Billedet var der ikke nogt galt med, men lyden. Når billedet blev meget lyst kom der en irriterende summen. Med det officielle kabel, som har meget bedre afskærmning, sker det ikke.
Til NTSC Gamecube bruger jeg et moddet component kabel som Azalon har lavet til mig. Har ikke haft mulighed for at sammenligne det side-by-side, men det ser MEGET godt ud.

Edit: lige en anelse for langsom :)
RJKRJKSkrevet 28/06-03 12:59 
Unknown >
Er kvaliteten 139 kr. værd for det originale?!

Jeg ville gøre det (og har gjort det).

Jeg synes kun det er til PlayStation man kan betænke sig på det originale. Dels fordi det er meget dyrt (449-499 vejledende) og dels fordi der er så mange uoriginale, at der er nogle udmærkede i mellem.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
UnknownUnknownSkrevet 28/06-03 13:04 
Okay...

Men er der så nogen der har et eller andet godt sted, hvor det originale fås billigere end 232 kr., eller er det, det billigste!

Fundet hos GamePlay
.: Post Danmark sucks :. Har nu mistet to pakker...!
RJKRJKSkrevet 28/06-03 13:07, rettet 28/06-03 13:08 
Set til 160,- i Toys'R'Us og 200,- i Merlin.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 28/06-03 13:10, rettet 28/06-03 13:12 
Betalte 239 for mit i Merlin, meget billigere bliver det vel ikke. En 250 stykker er altså også fair nok for et originalt kabel.

I stand corrected, men det er da vel også nok noget udsalgspris-noget i Toys Er Os (de 160)?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 28/06-03 13:29 
Begge de nævnte var udsalgsvarer pga. stop med handel med GameCube.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
UnknownUnknownSkrevet 28/06-03 13:38 
Var eller er?!
.: Post Danmark sucks :. Har nu mistet to pakker...!
NaieraNaieraSkrevet 28/06-03 13:39, rettet 28/06-03 13:39 
I de fleste butikkers tilfælde nok "var"...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
LWSLWSSkrevet 29/06-03 11:25 
Naiera >
Og nej, det var heller ikke ligegyldig mundhuggeri.

Svarer jeg på dette, vil du sikkert bare gå igang på ny. Jeg holder bøtte. :P
ZøvnigZøvnigSkrevet 29/06-03 13:35 
Hvis i vil have et originalt RGB kabel til Gc´en så sælges det i BR til halvpris.

Hygge
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
UnknownUnknownSkrevet 29/06-03 14:12 
Er det alle BR-forretninger... Nogen der ved det?!
.: Post Danmark sucks :. Har nu mistet to pakker...!
KTCKTCSkrevet 29/06-03 14:21 
Jeg kan så komme med en betragtning fra Xbox-RGB. Jeg har både et originalt og et uoriginalt kabel, og der er seriøst ingen forskel.

Og ja, jeg kan sagtens se forskel på composite og RGB ;)

Der er selvfølgelig forskel fra mærke til mærk og platformerne imellem, men uoriginalt er ikke altid ringere!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
APHAPHSkrevet 29/06-03 14:40, rettet 29/06-03 15:35 
Jeg har et Brooklyn RGB kabel til 99kr til min xb som virker perfekt, jeg kunne overhoved ikke se forskel da jeg prøvede et orginalt kabel på mit TV, men derimod mit saitek RGB kabel til GC giver et billede med en del støj, så det kan ihvertfald ikke anbefales at invistere i sådan et
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
RJKRJKSkrevet 29/06-03 14:42 
KTC >
der er seriøst ingen forskel.

Optisk lydudgang...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 29/06-03 15:15 
Hvad med det RGB kabel der følger med i DVDX sættet til PS2 (det med remote, kabel og disk til 195,-)? Er der nogen der har prøvet det?
Born to kill space
NaieraNaieraSkrevet 29/06-03 15:33 
Det er under alle omstændigheder ikke ligeså godt som Euro AV kablet. Nok nærmere Blaze eller Brooklyn kvalitet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 29/06-03 18:39 
RJK >
KTC >
der er seriøst ingen forskel.

Optisk lydudgang...?

Nu snakkede vi om billedet...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 29/06-03 18:42, rettet 29/06-03 18:43 
Det var jo netop dét, vi ikke (kun) gjorde :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
olmeolmeSkrevet 29/06-03 18:56 
Zzap! >
Hvad med det RGB kabel der følger med i DVDX sættet til PS2 (det med remote, kabel og disk til 195,-)? Er der nogen der har prøvet det?

Jeg har det, og syntes det er fint. Jeg kan ikke se nogen støj. Remoten virker fint, men er ikke særlg pæn.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 29/06-03 19:42 
Zzap! >
Hvad med det RGB kabel der følger med i DVDX sættet til PS2 (det med remote, kabel og disk til 195,-)? Er der nogen der har prøvet det?

Den pakke købte jeg, mest pga. Fjernbetjeningen og DvdX, og det laver ingen mærkbare foreskelle. Jeg fik kablet solgt for 100,-, og lagde lidt ekstra i og købte Euro AV-kablet fra Sony. Det er MEGET bedre!
Zzap!Zzap!Skrevet 29/06-03 20:18 
He he, det var faktisk præcis hvad jeg havde tænkt mig at forsøge. Hvor fik du det solgt henne?
Born to kill space
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 29/06-03 20:57 
Via en bekendt. ;)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 03/07-03 18:28 
RJK >
På de helt tynde kabler (som mange af de uoriginale er) er det ofte tydeligt meget støj, når der er meget lys på billedet.

Jeg har ikke selv oplevet det, men det skal nok passe. Godt nok har et TV fælles stel til både video og lyd, men hvis kablet ikke er skærmet (hvilket de billige kabler ikke er) og ikke har en tyk stel forbindelse, så er støj din største fjende!
Derfor er det originale kabel også udstyret med en skærm omkring hver af de 3 RGB ledere!

En anden ting ang. u-originale kabler! Benforbindelserne kan være forkerte! I mit Brooklyn GC RGB kabel var højre og venstre audio byttet. Sikke noget skod-lort!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JesperJesperSkrevet 03/07-03 19:07 
Vil egentlig slet ikke blande mig. Kan huske engang hvor jeg prøvede at forklare det samme som der bliver forsøgt her - at originalt ikke nødvendigvis er lig med det optimale (og her mener jeg det bedste produkt - sammenlignet).
IqonIqonSkrevet 09/07-03 13:49, rettet 09/07-03 14:37 
Unknown >
Nogen der har erfaringer med de kabler?!

Et uoriginalt koster 93 kr.
Et originalt koster 232 kr.
Er kvaliteten 139 kr. værd for det originale?!

Hvor har du set de priser henne? Jeg leder nemlig efter et sted, hvor man kan købe et originalt RGB-kabel til GCN (hvis det da var priser til GCN-kablet?).
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
UnknownUnknownSkrevet 09/07-03 15:24 
www.gameplay.com
.: Post Danmark sucks :. Har nu mistet to pakker...!
AmbyAmbySkrevet 09/07-03 15:37 
Er det ikke billigere på amazon.co.uk ?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
IqonIqonSkrevet 09/07-03 17:27, rettet 09/07-03 17:29 
Det er stort set det samme, på www.amazon.co.uk er kablet 1£ billigere - til gengæld tror jeg også fragten koster lidt mere. Jeg overvejer også at købe et RGB-kabel til min PS2 - er det her (linket i bunden) ikke det samme, som det de sælger på www.gamebits.dk?

Edit: Ekstra spørgsmål: Virker RGB-kabler på alle fjernsyn (hvor jeg nogenlunde ved at svaret er: nej, ikke på de ældre, eller sådan noget lignende)? I tilfælde af "nej", hvordan finder jeg så ud af, om et RGB-kabel vil virke på mit fjernsyn?

Dette kabel...
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
RJKRJKSkrevet 09/07-03 17:41 
Tjek din manual eller afprøv med et RGB-signal...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
IqonIqonSkrevet 09/07-03 17:59 
Og hvis manualen er væk, og jeg ikke aner hvordan man afprøver med et RGB-signal, satser jeg bare? :)
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
53 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig