X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Valkyria Chronicles


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/09-08 14:17, rettet 30/09-08 14:27 
Jeg har fulgt det hér spil i noget tid og glæder mig rigtig meget til det udkommer i November.
I dag er der lige blevet annonceret at der udkommer en demo den 9'ende Oktober og at den officielle hjemmeside er gået live.

http://www.maxconsole.net/?mod... Se hele indlægget


Valkyria Chronicles homepage
203 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/09-10 14:54 
Jeg er fan nok! :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/09-10 15:10 
Hvad synes du om spillet ellers Darkbeat? Jeg synes det er helt ude og skide fedt! Der er nogle enkelte begrænsninger pga PSP'en som små opdelte maps og ikke ret mange units ad gangen (kan være det ændrer sig?).
Der er sygeligt mange missioner i forhold til etteren. De udspiller sig desværre på de samme baner lidt for meget, men der har alligevel været variation og ændringer nok til at det ikke har virket trivielt endnu :) Karakter-udvikling og RPG-elementer er taget et godt stykke videre heri. Class changes og credits synes jeg fungerer virkelig godt. Sidstnævnte fandt jeg i øvrigt først sådan rigtig ud af i går efter 14 timers spil :D

Historie og personer virker også meget gennemført, men det er for tidligt at sige om det lever helt op til etterens... Voiceactingen er ikke helt i top, men jeg har alligevel lyst til at lære alt der er at vide om de forskellige personligheder på skolen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/09-10 19:40 
Ja det er super fedt. Jeg bliver konstant overrasket over hvor meget mere ekstra der er. At man kan grinde missioner hvis man har lyst er også rigtig velkomment og det er fedt at de har balanceret det så det ikke kun handler om at klare dem så hurtigt som muligt, men faktisk kan betale sig at nakke alle fjender.

Jeg er ret tidligt inde i spillet selv, men jeg er glad for at alle bi-personerne får så meget gulvplads som de gør da trioen af hovedpersoner er super cliché-agtige indtil videre.
RJKRJKSkrevet 10/09-10 19:50 
Darkbeat>
fedt at de har balanceret det så det ikke kun handler om at klare dem så hurtigt som muligt, men faktisk kan betale sig at nakke alle fjender.

Det var da ikke et spørgsmål om balance, men at spillets morale og mening også gennemsyrede gameplayet - i øvrigt en modig beslutning man sjældent oplever i et spil, og deraf synd at de er gået bort fra det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/09-10 20:09, rettet 10/09-10 20:12 
Der er stadig en speed ranking som bestemmer hvor mange XP man får. Til gengæld giver enkelte enheders perfomance i kamp (kills og såen) bonus DCT (penge) og man kan få opskrifter til at lave specielle våben ved at dræbe fjendtlige Ace's osv.

Ideelt skal man helst komme igennem en bane så hurtigt som muligt OG dræbe så mange fjender som muligt.

*EDIT* Hende stalkeren Melissa er for grineren
RJKRJKSkrevet 10/09-10 20:58, rettet 10/09-10 20:59 
Jeg fastholder blot at det var et af de meget sympatiske træk ved originalen, at det seriøst behandlede og omhandlede krig, samtidig med at det hele vejen igennem var gennemsyret af tanken om, at det i sig selv er forkert og formålsløst at ét menneske slår et andet ihjel. Både i historien og netop i dét at man intet opnår ved at dræbe modstanderne. Så tanken om at man får point efter hvor hurtigt man gennemfører den enkelte mission, er jo sådan set netop med den bagtanke, at jo hurtigere man afgører et slag, jo færre nyttesløse tab. Så igen, synd at den tanke er opgivet - selvom det måske rent gameplaymæssigt er mere givende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KajikaKajikaSkrevet 13/09-10 22:54, rettet 13/09-10 22:54 
Valkyria Chronicles 3 skulle efter sigende blive afsløret til TGS på torsdag.

Som set på Joystiq
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-10 22:56 
Så længe det ikke kommer til 3DS eller Wii bliver jeg meget glad :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KamekKamekSkrevet 13/09-10 23:13 
Er det ikke lidt tidligt at dømme 3DS? ;-)

Eller det er måske fordi du gerne vil slippe for at købe ny hardware :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
SaftenSaftenSkrevet 13/09-10 23:17 
Pleeeeease, kom til 3DS. Har altid gerne ville spille Valkyria Chronicles, men vil ikke købe en PS3 bare for det.
3DS er jeg i det mindste sikker på at købe.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-10 23:19 
Kamek>
Er det ikke lidt tidligt at dømme 3DS? ;-)

Eller det er måske fordi du gerne vil slippe for at købe ny hardware :-)

Nemlig den tyder på at blive absurd dyr. Skulle det alligevel komme til Wii eller 3DS så sælger SEGA selvfølgelig sådan en til mig... :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/09-10 13:40 
Sega er flinke til at dele nye koder ud i deres blog. Det lyder til at de har koder til alle figurene fra VC1 bla.


http://blogs.sega.com/usa/2010/09/13/valkyria-chronicles-ii-community-blitz-special-edition-part-ii/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/09-10 15:33 
Nice. Så vidt jeg har forstået unlockes Selvaria, Alisia, Welkin og Zaka ved at man får sine forskellige tropper i lv 50 :) Jeg er ca 24 timer inde nu og alle mine er omkring lv 11-12 :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/09-10 07:33 
3'eren er også en PSP titel - æv.

"Valkyria Chronicles 3 launching on PSP in Jan. 2011"
SumezSumezSkrevet 15/09-10 08:17, rettet 15/09-10 08:17 
Så havde 3DS da været bedre :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 15/09-10 11:32 
Så godt som toeren fungerer på PSP, så kan jeg ikke umiddelbart se nogen grund til at rynke på næsen af den beslutning...
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
BeanoBeanoSkrevet 15/09-10 11:43 
Næh, men jeg havde håbet på at serien vendte tilbage til PS3 :)
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 15/09-10 11:56, rettet 15/09-10 11:56 
Enig, det havde da været ønskescenariet, men jeg er stadig imponeret over hvor godt VC2 gør sig på PSP. Mit største problem er den forfærdelige voice acting. Japanske stemmer hele vejen!
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/09-10 12:53 
Det var da en lettelse :) Det bedste havde naturligvis været SEGA Saturn 2 eller PS3, men det er sgu fint nok :D

Kom nu engelsk version!!
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/09-10 15:06 
Jeg er bare glad for det ikke er på Sega CD.
Alf81Alf81Skrevet 15/09-10 15:24 
Åh... Det lyder nu ellers spændende :)
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/09-10 15:27 
Jeg kan ikke forestille mig at Valkyria Chronicles ville fungere i 2D. Sega Saturn må være et minimum, men så er jeg også klar :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 15/09-10 15:43 
Lavær'!
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/09-10 15:51 
En stor del af gameplayet består i at placere sine tropper strategisk rigtigt og i dækning bag objekter, køretøjer og bygninger. Så de også samtidig har mulighed for at skyde tilbage når fjenderne passerer. Det vil aldrig kunne fungere ordentligt i 2D.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 15/09-10 17:01 
Det fungerede ellers meget godt i Jagged Alliance...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/09-10 18:39 
Det aner jeg intet om. Jeg siger bare at Valkyrias gameplay ikke kan overføres godt til 2D.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/09-10 19:04, rettet 15/09-10 19:07 
Massere af baggrundsinfo om VC3

Valkyria: Bad Company 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/09-10 19:51 
Det synes jeg også bare lyder enormt spændende :D Håber de kan holde den enormt høje standard!
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/09-10 22:10 
You call that a gun? THIS is a gun!

Valkyria Chronicles
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/09-10 18:31 
Trailer

http://www.gametrailers.com/video/tgs-10-valkyria-chronicles/704586
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/09-10 18:44 
:)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/09-10 23:50 
Sega bliver ved med at vælte ud med unlock codes på deres blog:

Characters:
Selvaria Bles + Witch profile sticker - 53K8FKGP1GHQ4SBN

Stickers:
Sonic: CUP34ASEZ9WDKBYV
Yakuza: QAKVXZTALF4TU7SK
Crazy Taxi: 38WV17PK45TYAF8V
Super Monkey Ball: 7JMNHZ83TGH7XFKT
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/09-10 00:02 
Det er ren julekalender :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 18/09-10 12:26 
Ligner Sonic faktisk Sonic? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/09-10 13:22 
Det er bare et klistermærke til at sætte på éns tank i spillet så han er ikke med som faktisk figur.

Er ret sikker på at figurene fra Skies of Arcadia er med da Sega på deres blog lavede en poll om hvilken figur folk ville have unlock code til og dermed insinuerede at alle figurerne fra VC1 kan unlockes.

Jeg glæder mig til at få Phantasy Star Portable 2 så jeg kan låse op for Emilia i VC2 :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/05-13 20:59 
Jeg sendte Valkyria Chronicles til Mark for et par måneder siden fordi jeg ved han har det vildt over strategi RPG'er og nu har han fået taget et kig på det:

http://youtu.be/nDJ6gw_mqFI
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/05-13 21:43 
Very cool båå
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/05-13 21:56, rettet 04/05-13 21:57 
Streets of Båååå / Båååå Knuckle
FancyPantsFancyPantsSkrevet 05/05-13 01:12 
Somewhere over the rainbåååå!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Bede-xBede-xSkrevet 28/10-14 09:36 
Bedre sent end aldrig:

https://mobile.twitter.com/SEGA/status/526884918677471232
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/10-14 10:04 
Øv, har der nogensinde været brug for en PC udgave? Håbede på en udgivelse af 3'eren eller en HD Collection af begge PSP-spil da jeg så dit link :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/10-14 13:36 
Det var også på tide at PC blev en relevant platform og det er rart at se at det endelig er sket :V
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/10-14 20:29 
SÅ er det på Steam. Alt DLC til spillet er inkluderet for øvrigt. Køb køb!

http://store.steampowered.com/app/294860/
PapandPapandSkrevet 30/10-14 20:33 
Med udgivelse om halvanden uges tid. :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Bede-xBede-xSkrevet 30/10-14 22:32, rettet 30/10-14 22:34 
Det var hurtigt. Er billigere på Greenmangaming.com med koden SLICKD-EALS22-OFFGMG der giver 22% af prisen. Holder dog kun i begrænset tid, men bliver altid erstattet af nye 20-25% rabatkoder, der kan findes på isthereanydeal.com.

Lidt info om porten:

It requires a Core 2 Duo 2.0 Ghz and a Geforce GTS 240. And it has been confirmed to support arbitrary native resolution, 60 FPS and control remapping. What could possibly go wrong?

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=136649410&postcount=1796

Er ikke sikker på hvem original kilden er, men da det er Durante der poster det, skal det nok enten komme fra officielt hånd, nogen der har haft fat i spillet eller lignende. Forhåbentlig er der mulighed for 120/144fps, selv om det ikke betyder så meget for spillet og om ikke andet bliver det dejligt at genspille med en god controller :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 11/11-14 04:57, rettet 11/11-14 04:59 
Durante kigger nærmere på PC versionen, der ser ud til at indeholde stort set alt hvad man kunne håbe på af en port inkl. små detaljer som at skifte button prompts mellem joypad og keyboard løbende eller muligheden for at binde to knapper til samme funktion:

Valkyria Chronicles

As you can see in the screenshot above, the game is happy to run at any spatial and temporal resolution your system claims to support. All of my in-game screenshots in this article are taken at 4480x2520 and downsampled—that’s more than 12 times the resolution the original PS3 version renders at. The game does remain limited to a 16:9 aspect ratio, but while not ideal this is now commonplace even in PC-focused games.

Valkyria scales up beautifully to the higher resolution, with the artistic intent fully intact but freed of the artifacts that detracted from it in the original release. You might have noticed that there are no further graphics settings, which could be indicative of ugly low-res shadows or other effects. However, a more in-depth study of the game’s rendering process reveal that everything scales with resolution (which makes sense)—e.g. shadow maps are rendered at 1280x1280 if you play at 1280p, while they use a full 4480x4480 with the resolution I play at. This works out beautifully in practice, with the quality of all effects increasing with increased rendering resolution.

I was personally surprised that even in a slower-paced game such as this, playing at 60 FPS (rather than the PS3 version’s 30) not only looks but also feels better. It’s not the massive difference expected in an action title, but especially with mouse and keyboard the added temporal resolution makes the controls feel more responsive and immediate. I successfully tested Valkyria at up to 120 frames per second, and was able to run it at over 100 fps at 4K resolution—more on that in the performance section below.


Mere her
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/11-14 17:15 
Spillet har ikke nogen form for AA, men der findes et program der hedder GeDoSaTo som kan downsample de høje opløsninger. Her har jeg taget nogen screenshots i 3840x2160 downsamplet til 1920x1080.

Det får virkelig spillet's Canvas Engine til at tage sig godt ud!

Valkyria Chronicles
Valkyria Chronicles
Valkyria Chronicles
Valkyria Chronicles
Valkyria Chronicles

Cutscenes i spillet er desværre pre-renderede film, så der gør det ikke nogen forskel.
Bede-xBede-xSkrevet 12/11-14 17:46, rettet 12/11-14 17:53 
Det skulle have solgt over forventning - uden at vide hvor høje de så var - på Steam, hvor det lå nummer et på topsællerter listen, som ifølge Gaf vist er ugentlig (?) og baseret på revenue:

Valkyria Chronicles

Sega siger om de første 24 timer:

“During its first 24 hours on sale, blew all forecasts and predictions out of the water. The award-winning Strategy RPG, originally released in 2008 for PlayStation 3, forced its way to the top of the Steam download charts, beating a host of brand new games to reach number one,” Sega said.

Sega Europe’s senior VP of commercial publishing John Clark added: “We would like to take this opportunity to thank all the fans for their support in the phenomenal success of this launch. We’re also delighted at the response from the Steam community which indicates that newcomers to the series are finding it as enchanting and engaging as those who have played it before.”


Six year old RPG Valkyria Chronicles tops Steam sellers list
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 12/11-14 18:07 
Skægt, var det ikke direkte modsat dengang spillet udkom?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/11-14 22:37 
Det var fordi de udgav det i samme måned som spil som Fallout 3 udkom og så reklamerede SEGA ikke rigtig selv for det.

Det fik dog noget vind i sejlene igen om foråret hvor det begyndte at sælge rigtig godt.
203 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig