X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Valkyria Chronicles


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/09-08 14:17, rettet 30/09-08 14:27 
Jeg har fulgt det hér spil i noget tid og glæder mig rigtig meget til det udkommer i November.
I dag er der lige blevet annonceret at der udkommer en demo den 9'ende Oktober og at den officielle hjemmeside er gået live.

http://www.maxconsole.net/?mod... Se hele indlægget


Valkyria Chronicles homepage
203 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
ChronoChronoSkrevet 09/06-09 13:19 
Fantastisk - det spil fortjener virkeligt sine salgstal!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 09/06-09 13:27 
Ih, og her troede jeg at spillet var totalt underdog :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/07-09 06:22 
Valkyria Chronicles 2 annonceret til PSP!

http://www.joystiq.com/2009/07/15/valkyria-chronicles-2-in-development-for-psp/

Yay!
ChronoChronoSkrevet 15/07-09 07:24 
Hvorfor ikke til PS3? :( :(
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/07-09 08:38 
Ja, hvorfor dog til PSP??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 15/07-09 08:39, rettet 15/07-09 08:40 
Større installbase selvfølgeligt :)

Tror vi skal være glade for der overhovedet kommer en 2'er.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/07-09 08:53 
Det virker bare som at skyde sig selv i foden, at få uventet sucess med spillet på PS3 og så udgive en efterfølger, som fans af originalen på PS3, ikke nødvendigvis kan spille da de måske ikke har en PSP. Så de starter mere eller mindre forfra ved at udgive det til PSP. Flot - begge pistoler er rette mod begge fødder...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 15/07-09 09:01 
Hvem siger det ikke kommer på PS3?

Ikke desto mindre kan 1'erens succes, (eller mangel på samme?) have været en indikation for at PS3 ikke er den rette platform? Eller måske viser deres undersøgelser at næsten alle der købte VC, også har en PSP? Det er lidt tidligt at pive over platformsvalget, især hvis man ikke aner hvorfor de har truffet det valg - men de ved helt sikkert noget som den danske gennemsnitsgamer ikke ved :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 15/07-09 09:02, rettet 15/07-09 09:07 
Var etteren nu også en salgssucces?

Det tvivler jeg på (uden at kende de konkrete tal). Giver fin mening hvis de vil sælge mere i Europa og specielt Japan at udgive på PSP da den har flot installbase der.
Jeg havde da også hellere set at de i stedet var gået multiplatform på 360/PS3 og på den måde få højere salgstal (primært i EU). Men vi skal være glade for den overhovedet kommer.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/07-09 09:19, rettet 15/07-09 09:19 
Herold>
men de ved helt sikkert noget som den danske gennemsnitsgamer ikke ved :P

Men nu er jeg ingen dansk gennemsnitsgamer - og det ved du jo godt... :) Og jo, jeg kan sagtens pive over platformvalget, når jeg personligt synes at de har foretaget et forkert valg.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 15/07-09 09:24 
Men hvis du piver, så har du lige så bredt et perspektiv som Søren på 14, der spiller World of Warcraft. :D Sådan en beslutning bliver ikke truffet uden en god grund og uden at have argumenterne i orden.

Og dermed er det stadig ikke sagt, at der ikke kommer nogen PS3-version. En eller anden, snak med de japanere!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/07-09 09:31 
Herold>
Men hvis du piver, så har du lige så bredt et perspektiv som Søren på 14, der spiller World of Warcraft. :D Sådan en beslutning bliver ikke truffet uden en god grund og uden at have argumenterne i orden.

Jeg piver udlukkende, fordi at jeg hellere vil spille det på 360/PS3 og ikke på en fedtet lille PSP - ikke fordi jeg har nogen guddommelig indsigt i noget forretningsstrategisk... Det er udelukkende egoistisk piveri... :)

At det så - udefra - også ligner en noget mærkelig beslutning, er noget andet. Og der har du ret, de laver nok ikke platformskiftet uden at have noget at have det i... Det er nok ikke Sony, som har givet dem en røvfuld penge for at skubbe lidt gang i den døende PSP - for selv om Sony laver mange underlige beslutninger, ville de trods alt nok have valgt et andet spil at smide deres penge efter, til at gøre det... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 15/07-09 10:20, rettet 15/07-09 10:20 
Beano>
Var etteren nu også en salgssucces?

Så vidt jeg husker slog det lige pludselig rigtig godt igennem i USA. Der står noget om det her i tråden lige før snakken om 2'eren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/07-09 10:56 
Eneste tal jeg lige kunne finde hos VGChartz som siger ca. 500K worldwide. Om det er præcist ved jeg ikke lige. Det lyder umiddelbart ikke af meget - ved så heller ikke hvad normen er for den slags titler :)

Dog overraskende stor andel der er solgt i USA.

Link
SumezSumezSkrevet 15/07-09 11:01 
Nogen buldrende succes er det selvfølgelig ikke, men sammenlignet med at et high-profile spil som Bioshock til X360 har solgt 1,26 millioner ifølge samme side, er det ikke dårligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/07-09 11:04, rettet 15/07-09 11:09 
Det er nok rigtigt. En success for dem kommer nok også an på hvad de selv havde budgetteret med :)
RJKRJKSkrevet 15/07-09 11:22 
I forhold til de markedsføringskroner Sega (ikke) har brugt og hvad de folk selv regnede med, og at det er et PS3-eksklusivt spil, er 500.000 helt sikkert et overraskende godt salg. Det er jo lanceret som et nichespil, og den slags sælger vel normalt ikke i millioner :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 15/07-09 11:26, rettet 15/07-09 11:27 
Præcis, Eternal Sonata solgte under halvt så meget, og det er vel nogenlunde ligeså "aggressivt" markedsført. Og alt der går udover budgettet er jo penge lige ned i udgivernes lommer :) (udover afgifter til Sony, distributionsomkostninger, osv.)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 15/07-09 11:38 
Hvad spillet har kostet at udvikle aner jeg selvfølgelig ikke noget om. For mig ser det relativt dyrt ud, så jeg tvivler nu lidt på hvor fantastisk en forretning det har været for Sega. Men fra det tidspunkt marketingsfolkene har valgt skæbnen for spillet og frem, kan det kun have overrasket positivt :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/07-09 13:15, rettet 15/07-09 13:16 
RJK>
I forhold til de markedsføringskroner Sega (ikke) har brugt og hvad de folk selv regnede med, og at det er et PS3-eksklusivt spil, er 500.000 helt sikkert et overraskende godt salg. Det er jo lanceret som et nichespil, og den slags sælger vel normalt ikke i millioner :)

Nu skal man vel være meget kreativ, for at påstår at et salg på 500.000 er "i millioner"... :) At man vælger at kalde 500.000 for "en halv million", gør jo ikke salget til "i millioner" ... :D
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/07-09 13:36 
Jeg syntes også det er lidt ærgeligt at det er på PSP istedet for PS3 men PSP'en er jo næsten også totalt hjemmeplatformen når det kommer til SRPG'er.
RJKRJKSkrevet 15/07-09 13:36, rettet 15/07-09 13:37 
Palle>
Det har jeg da heller aldrig skrevet. Jeg skriver at nichespil ikke sælger millioner af eksemplarer, så når et nichespil sælger 500.000, så er det faktisk godt - for et nichespil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 15/07-09 13:40, rettet 15/07-09 13:58 
Sumez>
Nogen buldrende succes er det selvfølgelig ikke, men sammenlignet med at et high-profile spil som Bioshock til X360 har solgt 1,26 millioner ifølge samme side, er det ikke dårligt.

2,2 :)

EDIT: Glemte: Jeg synes en PSP-udgave giver ok mening. Det kan udvikles for væsentlig mindre end en PS3-version, og spil som Metal Gear Acid og Final Fantasy Tactics har vist at turbaseret strategi kan sælge fint på PSP. Desuden kan de så evt. porte spillet senere til PSN.

Dog kan man vel samtidig sige, at hvis de havde genbrugt motoren fra det første spil kunne 2'eren nok godt have betalt sig på PS3. Men det er så åbenbart vurderet som en lidt større chance at tage, og 2'ere sælger da som regel også mindre end 1'ere.
ChronoChronoSkrevet 15/07-09 18:39 
Jeg vil hellere have DLC til 1'eren end en 2'er til PSP. Jeg har selvfølgelig en PSP, men synes bare at det er super ærgerligt at spillet skal presses ned på den når det fungerede så godt på PS3. Og de time lange kampe - det er da slet ikke noget man gider at spille på en håndholdt?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 15/07-09 18:56 
Det virker mere som en gaiden, end en rigtig fortsættelse.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 15/07-09 19:13 
Er det helt utænkeligt, at man laver det ligesom PS1-classics-spillene?

Altså et spil der både kan spilles på PS3'eren, og overføres til PSP'en.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 15/07-09 19:18 
PS1 spillene er ISO'er som bliver emuleret af PS3/PSP. Der er kommet PSN titler i både PS3 og PSP varianter (Echocrome, Super Stardust, etc.), men seperate titler som skulle købes separat - så jeg vil ikke satse på det :)
CoreCoreSkrevet 15/07-09 19:41 
Det er da nederen. Jeg havde godt set at Super Stardust skulle købes to gange, hvis man vil have det på begge formater. Det ville da være optimalt, hvis de udgav spil der ligesom PS1-classics kunne overføres til begge maskiner.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 15/07-09 20:15 
ville bestemt være fedt, men der skal trods alt udvikles to seperate spil hvilket der ikke skal med PSone classics - skal betales på en måde ;)
KajikaKajikaSkrevet 18/07-09 10:50 
Spillets japanske hjemmeside gik online igår, der er blandt andet en række ingame billeder under 'blog', personligt syntes jeg det er ærgeligt at det ser så grovt ud, men de kan trods alt nå at forbedre det endnu.

http://valkyria2.jp/
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
BeanoBeanoSkrevet 18/07-09 12:01, rettet 18/07-09 12:13 
Jeg syntes det ser flot ud - flottere end jeg havde regnet med.

EDIT 2: Jeg havde linket til etteren først.. LOL.. tror da fanden det så flot ud :D

KORREKT link til toeren nu - men kan ikke se nogle billeder?

Link der virker
KajikaKajikaSkrevet 18/07-09 12:02 
For pokker, man skulle tro jeg havde lært det nu, tak Beano.
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
ChronoChronoSkrevet 03/08-09 19:46 
Er det nu blevet en dating sim? Lyder spændende nok, men vil stadig hellere have det på PS3...

Hitler har hørt om Valkyria Chronicles 2
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KajikaKajikaSkrevet 03/08-09 20:15 
Billederne lå inde under bloggen Beano, de er dog blevet skubbet 'bagud' af en masse japansk volapyk.

Du kan finde dem her ;)
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/08-09 20:24, rettet 03/08-09 20:29 
Jeg håber at SEGA lytter til al den whinen PS3 folket har udtrykt og udgiver det til den maskine også. Er der overhovedet sikkert at toeren vil udkomme til PSP i US og EU?

Hvis det gør bliver det spillet der sælger mig en PSP for fjerde eller femte gang... Selvom jeg meget hellere så det komme til PS3.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-10 18:38 
Valkyria Chronicles 2 fik 35/40 i Famitsu. Helt uden sammenligning det spil jeg har glædet mig mest til i mange år :D

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 25/01-10 18:50 
Jeg må indrømme jeg aldrig fattede hypen med VC.

Jeg synes gameplayet og battlesystemet er alt for begrænset, historien er små kedeligt og dialogen er på grænsen til det pinlige.

Der skal være store ændringer før jeg ville gide købe 2'eren, især på en handheld.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-10 18:50 
Det tror jeg ikke du skal regne med :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/02-10 00:40, rettet 08/02-10 00:41 
For dem der ikke kan vente ligger der en demo på JAP store. Jeg har lige spillet den en smule og mine forventninger er bestemt ikke blevet mindre.

Uden at fatte hvad missionen egentlig gik ud på gik jeg i krig med demoen uden nogen problemer. Kontrollen fungerer præcis som i etteren med den ene undtagelse at man nu kigger rundt med L og R og op og ned på trekant og kryds. Spillet kører perfekt og er ret flot ligsom sin forgænger. At dømme ud fra den teaser der kører når man starter demoen op så er der heller ikke sparet på præsentationen og jeg håber der vil være rigeligt med filmklip til de vigtige scener ligsom i det første.

Jeg regner med at den skal spilles igennem et par gange inden `release` :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 10/08-10 16:42 
VC2 demo i US PSN Store i dag...

Kilde
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-10 16:46 
Har godt nok gennemført den Japanske demo et par gange allerede, men kan nok godt klare den et par gange til på engelsk ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 10/08-10 19:32 
Lyder lovende - ser frem til at prøve det :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/08-10 22:02 
Jeg har også spillet den Japanske Demo et par gange og den er fed. Jeg er spændt på at hører hvad de har fundet på til Engelske stemmer og om der er dual language eller noget.

Jeg har spillet noget Arc Rise Fantasia for tiden og har fået min del af dårlige Engelse voice-overs

http://www.youtube.com/watch?v=zygDzAkothQ
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/09-10 12:36 


Valkyria Chronicles 3?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/09-10 12:43, rettet 02/09-10 12:44 
Ja mere for fanden! Mit Valkyriac Hronicles 2 blev sendt fra Videogameplus i forgårs. Håber meget det når at komme allerede i morgen :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/09-10 15:48 
Der er flere http://playright.dk/infotitel.php?id=186]Skies of Arcadia[/LINK]" target="">Skies of Arcadia referencer i Valkyria Chronicles II:

Valkyria Chronicles

Måske man er heldig at de hinter om et kommende Skies Of Arcadia 2 :) Det er jo samme team der står bag.

Vyse og Aika har jeg ikke mødt i spillet endnu, men mon ikke de også dukker op før eller senere?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/09-10 18:04, rettet 08/09-10 18:05 
Her er lidt copy pasta fra gamefaqs hvis du har det Amerikanske version af spillet (Konsolkongen).

Der er nemlig nogen unlock codes for ting man ikke låser op for automatisk ved at spille igennem spillet.

Blitz Logo Sticker: VWUYNJQ8HGSVXR7J
Edy's Squad: CR6BG1A9LYQKB6WJ
SEGA Logo Sticker: 6RK45S59F7U2JLTD

Man kan også få Isara ved at forbinde PSP'en til en PS3 og så kopiere et VC1 savegame over til PSP'en, gå ind i Extras Menuen og vælge Link Data for at låse op for hende og et Tank Sticker.

Jeg ved ikke om det er de samme koder i EU versionen også, men Jap versionen har sine egne koder.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/09-10 18:17, rettet 08/09-10 18:18 
Jep de koder fandt jeg tidligere. Der står i manualen at man kan downloade en udvidet guide til class changes på deres hjemmeside. Til sidst i den guide står de selv samme koder :)

Jeg skal lige ha' prøvet det med at overføre en save fra etteren, men den har jeg jo godt nok i EU...

Der er i øvrigt kode til Bayonetta stickers i JAP versionen, så det kan være at der også er samspil mellem Bayonetta PS3 save og spillet her. Der kommer sikkert også noget Vanquish content i den forbindelse :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/09-10 22:18 
Det virker helt fint med VC1 EU Save og VC2 i US :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/09-10 14:37 
Hvis man er fan nok (ligesom mig) så køber man den Japanske pre-order bonus der, med forsendelse, koster 137 kr hos NCSX

http://www.ncsxshop.com/cgi-bin/shop/27996.html
203 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig