X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Valkyria Chronicles


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/09-08 14:17, rettet 30/09-08 14:27 
Jeg har fulgt det hér spil i noget tid og glæder mig rigtig meget til det udkommer i November.
I dag er der lige blevet annonceret at der udkommer en demo den 9'ende Oktober og at den officielle hjemmeside er gået live.

http://www.maxconsole.net/?mod... Se hele indlægget


Valkyria Chronicles homepage
203 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/09-08 14:17, rettet 30/09-08 14:27 
Jeg har fulgt det hér spil i noget tid og glæder mig rigtig meget til det udkommer i November.
I dag er der lige blevet annonceret at der udkommer en demo den 9'ende Oktober og at den officielle hjemmeside er gået live.

http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=32161

Det er heller ikke mere end et par dage siden at der kom en omgang DLC til den Japanske udgave af spillet med nye missioner og extra voice acting (?).

http://ps3.qj.net/New-Valkyria-Chronicles-DLC-Attack-With-Selvaria/pg/49/aid/124456

Hér er den officielle hjemmeside

Valkyria Chronicles homepage
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/10-08 19:05 
Ser interessant ud.

Længe siden jeg har spillet et rigtig godt Tactical RPG.

Skal helt sikkert prøves.
BeanoBeanoSkrevet 02/10-08 17:12 
Spillet er skubbet frem til d. 31. oktober i Europa :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/10-08 18:05 
Cool! Jeg troede først det var i November at det kom?
BeanoBeanoSkrevet 02/10-08 21:11 
Derfor "skubbet frem" ;)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/10-08 22:38, rettet 09/10-08 22:39 
Nu har jeg været igennem demo'en et par gange, og det er dejligt at kunne sige, at jeg nu endelig har fundet en PS3-eksklusiv som jeg ser frem til, og som minder mig bare en lille smule om hvor meget forskelligt (og godt), man kunne og stadig kan finde til Playstation 2. Valkyrie Chronicles ser ud til at være skide godt, rent ud sagt. Gameplayet er let at gå til, men virker til have en tilpas dybde til at holde vand. Grafikken er mildest talt glim-ragende, selvom der godt nok var voldsomt mange 'jaggies' i demo'en. Man skal selvfølgelig vente og se, men jeg tror mere på Valkyrie Chronicles, end så mange andre af de spil, vi har set i de trætte gamle genre tusind gange før.

Det er utroligt at se at SEGA sørger for ordentlige budget'er til spil, der højst sandsynligt ikke vil klare sig specielt succesfuldt (uden for Japan). At udgiveren/udvikleren nu også har Clover/Platinum Games inde under sin portofolio af udviklerhold, kan jo kun vække endnu mere glæde. Måske får vi endda et godt Sonic-spil en dag. Alt kan ske! :)

Men hov, hvorfor står der nu "coming this november" efter demo'en, og ikke oktober som det blev lovet? Snøft, piv...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/10-08 22:45 
Lad os håbe at demoen blev lavet før datoen blev skubbet frem. Spillet er absolut must buy for mig, og jeg er enig i alt det du skriver :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 09/10-08 23:10 
Jeg synes også det er temmeligt fedt. Surt at jeg skal have tid til både Fallout 3 og Little Big Planet også... men spilles det skal det!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/10-08 01:39, rettet 10/10-08 01:42 
Jeg har spillet Valkyria Chronicles demoen et par gange også og jeg syntes virkelig godt om systemet. Det eneste jeg godt kunne savne var lidt anti-aliasing da jeg syntes at der lidt jaggies hér og dér men ud over det ser grafikken fantastisk ud. Alting virker overskueligt og nemt tilgængeligt. Der mangler bare en fed collectors edition hér i vesten. I japan fik de en fed artbook og en model af den dér "Edelweiss Battletank"

Delicious Limited Edition
BeanoBeanoSkrevet 10/10-08 08:22 
Ja, syntes heller ikke jeg spottede "voldsomme jaggies" men det er lidt aliased som er tydeligt enkelte steder hvor der er hårde kontraster, linier, osv. Måtte godt være blødere at se på men generelt super flot stil IMO.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/10-08 07:05 
Jeg har spillet demoen mere end hvad sundt er og har lavet en speedrun video

http://www.youtube.com/watch?v=K-gXcJKsiDI

Det er den lidt kedelige måde at få A rank på (man kan ikke få S rank i demoen) og rank listen i det fulde spil basere også sine ranks på hvor hurtigt man klare en mission.
Dog går man glip af rigtig mange bonus XP ved at slå folk ihjel og tagge deres corpse (ved at løbe hen over det inden for 3 ture)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/10-08 12:12 
Så er Eurogamer anmeldelsen inde! 8/10

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=265469

Glæder mig rigtig meget til det.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/11-08 02:29 
Nåh nu har jeg spillet det lidt og det er rigtig rigtig fedt. Ud over at der er fed strategi i spillet så er historien også rigtig god. Det er rart at helten for en gangs skyld er en naturhistorie nørd istedet for en eller anden emo karl med 9 bælter og for mange lynlåse i tøjet.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/11-08 05:03 
De DLC pakker der er udkommet i Japan er også blevet annonceret til at udkomme i starten af næste år

http://blog.us.playstation.com/2008/11/04/segas-valkyria-chronicles-shipping-out-today-dlc-on-the-way/

Sega har også lavet en figur af Hatsune Miku som er klædt ud som Alicia Melchiott

http://miku.sega.jp/news.html

Hatsune Miku er kendt fra Voice synthesizer programmet Vocaloid og kommer snart med sit eget PSP spil "Project Diva"
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/11-08 08:58 
Jeg har lige lavet en anmeldelse af det som ligger på youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=jR9u5Qr2ykE
BeanoBeanoSkrevet 18/11-08 09:32 
Godt gået... og fed introsang :D
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/11-08 09:44 
Tak :D

Titel nummeret er ment som en parodi på det irreterende dårlige nummer med Black Out Band - I just wanna play video games

http://www.youtube.com/watch?v=iS0-4P6zkzY
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/11-08 12:15 
Gametrailers har endelig en anmeldelse oppe af spillet til 9.1

http://www.gametrailers.com/player/43160.html
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/12-08 13:41 
Kan Valkyrie Chronicles købes i DK/EU??? jeg prøvede demoen på PSN og synes faktisk det var sjovt (Se Sony, demoer KAN faktisk føre til evt. mersalg)... Skal jeg importere et fra USA, eller kan de fås på de her breddegrader...?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 16/12-08 13:41 
Det kan det.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/12-08 14:32 
Hvor? Coolshop har det f.eks. ikke... Heller ikke Billigespil.dk...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 16/12-08 14:34, rettet 16/12-08 14:36 
Det er udsolgt mange steder, men det er ude i EU og DK.

Coolshop har den listet men er ikke længere på lager. Gamebits.dk har haft den.
SumezSumezSkrevet 16/12-08 14:48 
Måske skyldes det at du søger på "valkyrie" i stedet for "valkyria"? Så vidt jeg kan se, har de fleste EU-butikker spillet. Beano har ret i at det er udsolgt flere steder (men der kommer vel flere snart?), men f.eks. gameplay.co.uk har det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/12-08 18:08, rettet 16/12-08 18:09 
Jeg tror det er én af grundende til at spillet har solgt så dårligt. Der har simpelthen ikke været nogen der har været interesseret i at have det på lager.

Jeg har snakket med nogen Amerikanere på et andet forum som var interesseret i spillet men ikke kunne finde det i nogen af deres lokale butikker lige omkring udgivelsen.

Amazon har det også til en fornuftig pris
http://www.amazon.co.uk/Sega-Valkyria-Chronicles-PS3/dp/B00197U1G6/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=videogames&qid=1229447260&sr=8-1

@Palle - Faktisk udkom spillet i EU før USA... Det var helt mærkeligt at have et spil før Amerikanerne :O
BeanoBeanoSkrevet 17/12-08 12:29 
Gamebits.dk har igen spillet på lager.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/12-08 13:20 
Men det er lidt svært at bestille, når det ikke er på deres site... :) Eller - jeg kan i hvert fald ikke finde det eller søge mig frem til det...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 17/12-08 13:25 
Damn... kan være jeg nuppede den sidste så :!
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/12-08 14:09 
Jeg har ikke umiddelbart kunnet finde spillet i nogen butikker i Odense - tjekkede dog ikke i GAME.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/12-08 14:48 
Ang. Game - har de samme "vi køber dine brugte spil" politik som EB Games/Gamestop?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
NaieraNaieraSkrevet 17/12-08 14:58 
Ja, men priserne er nok ikke noget at råbe hurra for :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/12-08 10:28 
Nu er jeg nået til Episode 5 i dette spil. Det er ganske underholdende nå man endelig får lov til at spille, for HOLD DA KÆFT hvor er der mange cutscenes... Det er helt på MGS4 niveau - heldigvis kan de skippes... men det er altså i overkanten, for man er jo bange for at misse noget ved at skippe dem, så man sidder i halve timer og glor på cutscenes... *suk*
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 22/12-08 10:41, rettet 22/12-08 12:51 
Valkyria Chronicles
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 22/12-08 10:59 
Tja, hvis man absolut vil finde noget at brokke sig over så er cut-scenes spillet's svage side. Men så er det altså heller ikke værre. Trods alt et strategi spil i lavt tempo og som sagt så kan de skippes. Ikke mange spil på markedet af denne type og jeg kan også godt li' det.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/12-08 11:13 
Det har ikke noget med det at gøre - men det er okay at sige sin mening om et spil ikke? Også selv om det er til PS3? Eller??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 22/12-08 11:15 
Det må du da meget gerne. Men hvorfor er det altid kun det negative du bringer op?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/12-08 11:22 
Det er fordi, at det i dette tilfælde er meget relevant for vurderingen af spillet... jeg ved f.eks. ikke klar over, at halvdelen af tiden gik med at se på mere eller mindre ligegyldige mellemsekvenser.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 22/12-08 11:26, rettet 22/12-08 11:28 
Fair nok du syntes det er slemt. Jeg er bare ikke enig (hvis det er ok?) i at det er så slemt og syntes resten af spillet og originaliteten trækker helheden op.
Så gerne at det er et spil der får en fortsættelse - men sker nok desværre ikke med de salgstal :(
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/12-08 11:37 
PalleJensen>
jeg var f.eks. ikke klar over, at halvdelen af tiden gik med at se på mere eller mindre ligegyldige mellemsekvenser.

Du virkede ellers enormt opsat på at få fat i spillet. Så jeg troede faktisk du havde sat dig ind i det før du købte. Jeg er enig i at der er mange cutscenes men for mig gør det ikke spor og historien er da heldigvis udmærket fortalt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/12-08 12:49 
Jeg havde sat mig noget ind i spillet - men åbenbart ikke nok. Men jeg har faktisk samme holdning til det som Beano - men jeg måtte bare nævne det med cutscenes, fordi det kom meget bag på mig... Overall, er det et fint strategispil - ikke noget der.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/12-08 13:39 
Jeg kan nu godt lide de dér cutscenes :)
Jeg holder stadig på at det er årets spil
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/12-08 13:45 
Du spiller ikke mange spil hva'? ;)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 22/12-08 13:47 
Årets strategispil... på en konsol... fra Sony... ihvertfald! :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/12-08 14:00 
Squad-based SRPG spil er nok også én af mine favorit genre.

Jeg har ikke tal på hvor mange baner jeg lavede i Jagged Alliance: Deadly Games da jeg var knægt.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/05-09 13:53, rettet 05/05-09 13:54 
Så kan man lære at vente for længe: Jeg har netop gennemgået de danske og større engelske webshops, og INGEN af dem har Valkyria på lager? Hvad sker der!? Hvordan kan alle løbe tør på samme tid? Selv Coolshop skriver at de ikke ved om de får det på lager igen, i stedet for deres sædvanlige "Vi har netop snakket med distributøren..."-snak :S
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 05/05-09 13:59 
Lavt salg = ingen grund til at hive mere underskud hjem fra det store udland. :(

(ikke at jeg ved at det ikke har solgt så meget, men det er nemt at forestille sig)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/05-09 14:06, rettet 05/05-09 14:06 
Synes ellers jeg læste at det gik ret godt for Valkyria rent salgsmæssigt - noget om et sleeper hit.

Jeg fandt spillet nyt i folie på Amazon.co.uk til 311,- og turde ikke gøre andet end at købe det.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 05/05-09 14:09 
Ja, jeg tænkte også mere på herhjemme/Skandinavien generelt. Jeg kan ikke forestille mig at der er mange udover os herinde, der overhovedet har hørt om spillet. Jeg tror også at shops som KewlShop hiver flere MGS4 hjem end Valkyria Chronicles, fordi det ikke har blockbuster-værdi nok.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/06-09 10:11 
Takkebrev fra Sega

http://blogs.sega.com/usa/2009/06/08/valkyria-fans-we-love-you/
rapsacrapsacSkrevet 09/06-09 11:17 
Hold da op, man bliver jo helt varm om hjertet :)

Men ja, jeg var der også en af dem som overså spillet ved detss launch, men har heldigvis samlet det op efterfølgende grundet folks snakken på nettet. Virkelig et spil som har fortjent opmærksomheden
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/06-09 12:49 
Fedt, nu er der ret stor sansynlighed for at en toer også vil udkomme i vesten. Hurray!
Spiller nu: Phantasy Star IV
203 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig