X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Retro-computer.dk


Svar
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 18/09-08 16:23 
jeg undrede mig bare lidt over at denne "nyhed" ikke var blevet nævnt på P:R ;)

En Dansk hjemmeside vil sælge Gamle "Computere"

Intrasant udvalg.. men alt for lidt til at det kan blive intrasant.
med andre ord.. der er meget plads til forbedringer ;)

Se hele indlægget
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
69 emne(r).
« < 1 2

Svar
JAAJAASkrevet 21/09-08 11:23, rettet 21/09-08 11:25 
Ja ok, det er da muligt, at der findes nogle folk i C64 og Amiga kategorien, men manden sælger også ting som Aquarius, Amstrad GX4000 og Sony Hitbit!
RJKRJKSkrevet 21/09-08 11:36 
Nu er jeg ikke lige ude i noget forsvar af butikken, men mere noget generelt om priser og markeder og den slags.

Jeg forstår heller ikke noget af det nævnte, og det modsiger naturligvis hvad jeg ellers har sagt om målgruppe osv. Det er kun C64 og Amiga, jeg tænker på.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 21/09-08 12:04 
Og Amstrad CPC464 :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JAAJAASkrevet 21/09-08 13:14, rettet 21/09-08 13:15 
RJK>
Jeg forstår heller ikke noget af det nævnte, og det modsiger naturligvis hvad jeg ellers har sagt om målgruppe osv. Det er kun C64 og Amiga, jeg tænker på.

Tja, og så er der vel folk med friværdi som ville falde for bare at klikke på indkøbskurven i stedet for at skulle bakse med auktioner og lokalaviser. Med andre ord, du har sikkert ret. Om den type så overhovedet ville finde retro-computer, er jeg så ikke sikker på.

Wehner>
Og Amstrad CPC464 :)

Nu strammer du den! :P
RJKRJKSkrevet 21/09-08 18:44 
JAA>
Om den type så overhovedet ville finde retro-computer, er jeg så ikke sikker på.

Nej, det har du ret i, tror jeg.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 21/09-08 18:48, rettet 21/09-08 18:58 
Det handler vel primært om eksponering. Som alle vel ved, så har der været en 80'er-retrobølge i gang de seneste 9-10 år. Først var det start-80'erne som rykkede - primært indenfor musik og mode - med tiden har det så flyttet sig lidt, så det nu er perioden fra midten af 80'erne og helt frem til starten af 90'erne, der er populært. Og nu er det ikke længere kun i tøjet og musikken, folk får deres fix, men også i møbler, drejeskive-telefoner og andet tilbehør.

Med andre ord: Tiden er stort set perfekt til sådan en retroshop (måske kommer den lige et par år for sent). Dels har mange, der var børn/teenagere i 80'erne lyst til at genoplive lidt nostalgi, og dels er der en stor gruppe unge mellem ca. 15-25 år, som er vilde med alt, der lugter af Miami Vice, Pisang Ambon og synth-pop.

Man kan også se det på spilmarkedet. De seneste år er der udgivet utrolig mange retro-opsamlinger, og retro-spil som Galaga og Frogger sælger ret godt på download-tjenesterne.

Så hvis retro-computer.dk formår at eksponere deres produkter og gro et stærkt koncept, vil der ret sikkert være salg i det. Priserne er lidt grumme, men det justerer de forhåbentlig, hvis de ikke kan skubbe gang i salget.

Desuden tror jeg, at Game og GameStop ville kunne få held med samme koncept, hvis de gad. At se et par retro-maskiner og sprøde pixels blinke på skærmen, ville nok sætte et par tårer i øjenkrogene hos familiefædre mellem 30-40 år, når de var på spil-indkøb med børnene :) Og sikkert også imponere unge 80'er-freaks.

EDIT: Indlægget er ikke en specifik kommentar til JAA's og RJK's diskussion.
CoreCoreSkrevet 21/09-08 19:36 
TheDuke>
Nå ja, det er bare som spiltester, jeg er på ingen måde Mr. Bigshot eller noget ;)

Så Kane & Lynch er altså din skyld? ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JAAJAASkrevet 21/09-08 19:49, rettet 22/09-08 16:24 
jaes>
Desuden tror jeg, at Game og GameStop ville kunne få held med samme koncept, hvis de gad. At se et par retro-maskiner og sprøde pixels blinke på skærmen, ville nok sætte et par tårer i øjenkrogene hos familiefædre mellem 30-40 år, når de var på spil-indkøb med børnene :) Og sikkert også imponere unge 80'er-freaks.

Det kunne jeg også sagtens forestille mig, og de har gjort sig lidt i det med bl.a. gamle N64ere og nogle få andre maskiner. Ikke helt nostalgi, men dog ældre maskiner. Jeg tvivler dog på, at disse forretninger vil kaste sig ud i hjemmecomputere. Eller rettere, jeg er villig til at sige, at det sker ikke.
ElgenElgenSkrevet 21/09-08 23:20 
RJK>
Jeg ved ikke hvorfor du insisterer på at trække den så langt ud, men jeg kan da godt prøve en sidste gang.

Måske ikke lige 'hvorfor'; men du vidste jo 'at' det ville ske };-)

Anden tråd der løb af sporet };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Zzap!Zzap!Skrevet 21/09-08 23:38 
Og jeg forstår ikke hvorfor du så ikke bare stopper? Jeg prøver bare at gør mig forståelig, at kommunikere mit synspunkt. Du kører den jo lige "så langt ud" som mig. Men der er nogen der åbenbart vil have det sidste ord, bare for at få det...? Er det ikke lidt potten der kalder kedlen sort?

Jeg kan heller ikke se hvorfor jeg skal udråbes til trold for at tage et synspunkt og argumentere for det. Hvis man ikke synes om det, kan man jo bare lade være med at deltage. Jeg har ikke fornærmet nogen eller sagt noget usportsligt.
Born to kill space
WonderboyWonderboySkrevet 06/09-13 14:59 
Er den lukket igen retro-computer.dk, kan ikke komme ind på siden?.
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 06/09-13 15:00 
Nogle der ved hvor man kan finde en Commodore VIC 20 henne?.
I love monster land
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/09-13 15:00 
Ja jeg gør.
WonderboyWonderboySkrevet 06/09-13 15:05, rettet 06/09-13 15:06 
Okay hvor?.
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 06/09-13 15:56 
Kender du nogle der har en til salg?.
I love monster land
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/09-13 16:09 
Jeg har en selv.

Men skidtet ligger på et loft i Vejle, imens jeg selv bor i lyngby, desuden er den ikke ret meget værd, så det vil være for dyrt at hente den.
WonderboyWonderboySkrevet 06/09-13 16:14, rettet 06/09-13 16:16 
Okay er den komplet med strømforsyner?.
Og hvad skal den koste hvis det er?.
og er der båndstation med?.
I love monster land
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/09-13 16:17 
Ja den er komplet.

Det vil være for dyrt hvis jeg skal køre hele vejen til jylland for at hente skidtet.

Du kan vel købe en på ebay for en 2-400.
WonderboyWonderboySkrevet 06/09-13 16:20 
Kan man selv hente den i Vejle måske?.
Og hvad skal den koste?, og hvad følger der med til den?.
I love monster land
69 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig