X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Retro-computer.dk


Svar
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 18/09-08 16:23 
jeg undrede mig bare lidt over at denne "nyhed" ikke var blevet nævnt på P:R ;)

En Dansk hjemmeside vil sælge Gamle "Computere"

Intrasant udvalg.. men alt for lidt til at det kan blive intrasant.
med andre ord.. der er meget plads til forbedringer ;)

Se hele indlægget
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
69 emne(r).
1 2 > »

Svar
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 18/09-08 16:23 
jeg undrede mig bare lidt over at denne "nyhed" ikke var blevet nævnt på P:R ;)

En Dansk hjemmeside vil sælge Gamle "Computere"

Intrasant udvalg.. men alt for lidt til at det kan blive intrasant.
med andre ord.. der er meget plads til forbedringer ;)

http://retro-computer.dk/index.php

så indtil vidre bliver jeg hos Betafon hvis jeg skal have fat i noget "retro" til min amiga
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/09-08 17:23, rettet 18/09-08 19:16 
Det må man da godt nok kalde brugt-vare til overpris!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BazeBazeSkrevet 18/09-08 17:36 
i den grad.
BifkimBifkimSkrevet 18/09-08 19:41 
Echelon VI>
Det må man da godt nok kalde brugt-vare til overpris!

Lige mine ord, men ellers god idé med den side.
Spiller nu: Tour De France 2012, Astérix And The Great R..., WarCraft II: The Dark S...
happyEDhappyEDSkrevet 18/09-08 19:43 
Godnat og sov godt
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
TheDukeTheDukeSkrevet 18/09-08 20:19 
Haha! Han har en CD32 til salg for 1200 kr.!

Det kan man næsten få en 360 Arcade for nu.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/09-08 20:48 
Der er vel i forvejen tale om en niche, som stort set kun holdes kørende på brugtmarkedet? De der køber på dette, ved vel at der er tale om det rene bonde-fangeri!?

Med det sagt, så synes jeg da også at siden er en god ide, og folkene bag må da også gerne tjene en skilling, men med så høje priser, smalt udvalg osv. kan de da ikke holde skruen i vandet særligt længe...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Alf81Alf81Skrevet 18/09-08 21:07 
Mon det nu også er nogen fuldtidsbeskæftigelse? ;)
Ting om dét og pis.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/09-08 21:27 
Det er det jo sjældent, og siden passer selvfølgelig mere eller mindre sig selv ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 18/09-08 21:29 
minder lidt om det typiske:

Manden har et godt job og tjener fint med penge...
så konen kan åbne sig en lille butik, som eks. sælger babytøj eller Brugs design.

her må det så være "konen" der tjener pengene.. så Manden kan leve sin drøm ud ;)

Hvis det var mig der skulle lave en retro butik... så ville jeg havde have startet med et større udvalg af Hardware.
siden er da ellers fint bygget op.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Alf81Alf81Skrevet 18/09-08 21:39 
Echelon VI>
Det er det jo sjældent, og siden passer selvfølgelig mere eller mindre sig selv ;)

Ja, for der er med garanti masser af run på derinde, så en eller andens fritid skal jo' lønnes? ;)
Ting om dét og pis.
Zzap!Zzap!Skrevet 18/09-08 23:03, rettet 18/09-08 23:18 
Hold da op jeg viste ikke mit gamle skak cartridge var så meget værd! Kunne være jeg skulle overveje at sælge...? Hvis der bare var den mindste mulighed for at få det solgt.

Jeg ved ikke rigtig om jeg skal være vred, ligeglad eller have medlidenhed.

På den ene side vred, fordi han er så dumfræk, at han tror han har fundet en "fidus", han kan score kassen på, og måske narre nogle få godtroende fjolser. Og fordi han skaber en kræmmerstemning om noget, som af *nogen* ting burde være åbent og frit og omgivet af en antikapitalistisk ånd.

Ligeglad fordi, det egentlig ikke kommer mig ved. Han må jo selv om hvad han spilder tid og penge på.

Have medlidenehed, fordi han er så dum at han tror han kan få det til at løbe rundt. Og måske endda kommer til at sidde med en lille gæld.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 18/09-08 23:17, rettet 18/09-08 23:30 
Hvorfor er han dum? Hvad er det for nogle store udgifter han da skulle have, siden det lille projekt ikke skulle kunne løbe rundt?

Derudover forstår jeg ikke helt opfarelsen over priserne. Ja, priserne er 2-3 gange så høje, som man kan finde tingene til brugt, men...

Er maskiner man køber brugt, testet igennem og helt fungerende? Det ved jeg selvfølgelig ikke om denne shop gør, men det siger de jo. Og hvor mange af de brugte C64'er man køber på QXL er helt i orden og i pæn stand?

Når der er noget galt med maskiner man køber brugt i DBA, er der så nogen form for garanti eller 14 dages returret? Det ved jeg ikke om der er her, men det skal der vel være.

Summa summarum så koster tingene selvfølgelig noget helt andet, når de skal igennem et butiksled. Det er da ikke sammenligneligt med, hvad man kan købe på et loppemarked eller af en kone der har haft det stående nede i kælderen i fem år.

Hvis der findes folk med hang til retro, som ikke gider besværes med DBA, QXL, eBay, svindlere, krejlere, defekte maskiner, smadrede maskiner - så er det da for mig fint at der er et alternativ, hvis man vil betale for det.

Jeg vil ikke, men derfor generer det mig da på ingen måde, hvis andre gør.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 18/09-08 23:30 
Hvis man køber brugt af en privat person, kan man altid bede om at få lov til at se om varen virker. Hvis det bliver nægtet kan man vel regne med at der er noget galt.

Mit problem er lidt at han prøver at "sexe det op" på en fuldstændig latterlig måde, antageligvis for at få folk til at føle at det er pengene værd.
Køb en velholdt C64 brugt (org. model og ikke den dårlige C64 II han sælger til 1400kr.). Så kan du samtidig ved købet selv se nærmere på den.
Du slipper for at han "renser den af" på tvivlsomme og lidet skånsomme måder.
Og du har sparet ca. 1000 kr.
Born to kill space
QweetixQweetixSkrevet 18/09-08 23:34 
Go' point RJK :)

Faktisk har jeg selv gået og tænkt på noget i samme stil i meget lang tid, og nu må jeg nød til at dele denne tanke...

For et par dage siden kom jeg til at tale med en Nintendo samler ligesom mig selv. Jeg spurgte ham om hvor han købte sine Nintendo spil/konosoller, og han svarede med ebay. Da stand betyder virkelig meget for mig, gør det ikke så meget at jeg nogen gange må af med omkring 1000 kr for et spil, men det har jeg fundet ud af at der er mange der ikke er villige til at give... Ham samleren her købte udelukkende fra ebay, da sortimentet og priserne er væsentlig bedre end i Danmark. Jeg kunne personligt aldrig finde på at købe fra ebay, mest fordi jeg gerne vil have "nordiske" æsker og manualer. Det undrer mig bare at folk generelt ikke vil give mere for spil? Kan godt være det lyder lidt klagende, men vil gerne høre hvis der er andre der har det på samme måde som mig...
RJKRJKSkrevet 18/09-08 23:36, rettet 18/09-08 23:38 
Zzap:

Nu taler vi jo ikke om en fysisk butik, men en webshop. Ie. man får varer tilsendt. Derfor sammenligneligt med at man køber varer over nettet og får dem tilsendt. Jeg tror da aldrig nogensinde jeg har købt en konsol eller computer, som jeg er taget ud til sælger for at se i aktion. Hvad er det, en halv times kørsel frem, en halv times test, en halv times kørsel tilbage - det koster jo også penge.

Jeg siger da ikke at jeg vil købe noget til de priser, men for en del mennesker vil jeg da tro at det ville være at foretrække og så lad da fred være med det.

En del køber også altid hos VGI, selvom de er meget dyrere end hvad man kan finde tingene til på eBay - fordi de ved, at så får de varer som er helt i orden, og der er aldrig noget bøvl. Hvis jeg havde råd til dét, så ville jeg også gøre det sådan...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/09-08 09:36 
Men hvem har råd?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/09-08 10:29 
Jeg er enig med Rune (>>gisp<<) og så synes jeg det er en rigtig pæn shop han har. Man kan da håbe at priserne falder hvis der ikke er nogen der gider købe til de priser. Bortset fra priserne kunne jeg godt finde på at handle hos ham.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/09-08 10:34, rettet 19/09-08 10:41 
Det er svært at erklære sig uenig med Rune i forhold til de argumenter han bruger - de er som sådan alle sammen plausible. Og shoppen er da også klart at foretrække, med de fordele den har i forhold til et usikkert brugt marked... havde det ikke været for de enormt høje priser - der må være plads til at sætte priserne ned, og stadig tjene på produkterne (hvilket har været min pointe hidtil, intet andet).
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
happyEDhappyEDSkrevet 19/09-08 11:41 
Tag kontakt til dem om 2 måneder, og jeg vil æde min hat på at de ikke har solgt en eneste ting, hvis ikke..

1. priserne sættes ned
2. større udvalg

Fordi det her ikke kan lade sig gøre, er at dem der er interesseret i disse konsoller, allerede kender ebay, qxl, dba, div. andre retro sider og loppemarkeder mm, hvor priserner er mange gange lavere.

Dem som så ikke er ind i spil verden men lige pludselig får lyst til at opleve de gode gamle minder, hvad gør han/hun. Han går også på dba eller qxl fordi det kender gud og hver mand efterhånder og alle folk sælger efterhånden et eller andet.

Og hvor skullle de kende denne side fra?

En ting er at der er en (GrillBillerDK)der er inde i spilverden og nok søger på div. ord hverdag for nyheder mm. men en hverdags dansker der er målgruppen, ville ikke finde denne side, men derimod prøve dba, qxl.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
silverstarsilverstarSkrevet 19/09-08 12:30 
happyED>
Og hvor skullle de kende denne side fra?

En ting er at der er en (GrillBillerDK)der er inde i spilverden og nok søger på div. ord hverdag for nyheder mm. men en hverdags dansker der er målgruppen, ville ikke finde denne side, men derimod prøve dba, qxl.

Han har fået lidt "reklame" på et par større internet-sider, bl.a. http://www.comon.dk/news/kob.fortidens.computere.i.ny.dansk.webbutik_37727.html

Spørgsmålet er som om det typiske "klientel" på comon vil give de priser.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
happyEDhappyEDSkrevet 19/09-08 12:59 
Det er noget der lige bliver nævnt i et split sekund, hvorefter det forsvinder i de mange nye "nyheder"
Så dem der skulle have lyst skal være der lige i det øjeblik det står der.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
silverstarsilverstarSkrevet 19/09-08 14:19 
Åh jo, men nu skriver jeg også at comon blot var et eksempel. Prøv at søg på google på "retro-computer.dk", så vil du se at der er mange sider der har "reklameret" for siden.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/09-08 17:25 
Echelon VI>
Det er svært at erklære sig uenig med Rune i forhold til de argumenter han bruger - de er som sådan alle sammen plausible.


Tsk! Typisk!
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/09-08 18:21 
Jeg ærgrede mig også voldsomt :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
TheDukeTheDukeSkrevet 19/09-08 18:25 
Echelon VI>
Det er svært at erklære sig uenig med Rune i forhold til de argumenter han bruger - de er som sådan alle sammen plausible. Og shoppen er da også klart at foretrække, med de fordele den har i forhold til et usikkert brugt marked... havde det ikke været for de enormt høje priser - der må være plads til at sætte priserne ned, og stadig tjene på produkterne (hvilket har været min pointe hidtil, intet andet).

Men man kan jo få 10-15 C64'ere for 1400 spir, og så burde een af dem ihvertfald virke ;)
RJKRJKSkrevet 19/09-08 19:08, rettet 19/09-08 19:08 
Hvis du ser priserne på QXL, så ryger en C64 med lidt tilbehør til jo ofte op mod 1000 kroner. Ja, jeg synes også det er vildt, men sådan er det ofte.

Hvor køber du 15 C64'ere til 1400 henne af? Og hvor meget er den tid værd, du skal bruge på at prøve dem af? Er det fordi man ikke har et arbejde, når man ikke regner sig egen tid til at koste noget?

I øvrigt glemte jeg helt at nævne moms og skat. Også en ret væsentlig forskel på at købe noget i en butik og af en privat.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TheDukeTheDukeSkrevet 20/09-08 13:28 
Jeg plejer at kigge forbi et par loppemarkeder om lørdagen. Der har jeg bla. købt flere ganske udemærkede C64'ere med masser af tilbehør for mellem 30 til 150 kr. Så bruger jeg et par timer når jeg kommer hjem til at checke at mine indkøb virker.

Så har jeg hele søndagen til at game lidt på mit nye grej, og så er jeg klar til endnu en 45-timers uge hos IO Interactive.
RJKRJKSkrevet 20/09-08 14:58, rettet 20/09-08 15:00 
Så en 15 dages arbejde for 15 C64'er, og så mener du at det hænger fantastisk sammen? ;)

Men det er nogle fede loppemarkeder du finder. Dem jeg støder på er sådan noget med 500 kroner for en hærget Master System :-/
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TheDukeTheDukeSkrevet 20/09-08 16:39 
RJK>
Så en 15 dages arbejde for 15 C64'er, og så mener du at det hænger fantastisk sammen? ;)

Nu skal jeg jo ikke bruge 15, jeg har de fleste udgaver af den efterhånden og køber kun nye hvis de er en del af en større pakke med nogle godbidder i :)

RJK>
Men det er nogle fede loppemarkeder du finder. Dem jeg støder på er sådan noget med 500 kroner for en hærget Master System :-/

Det ikke fordi der er det vildeste udvalg altid, men man kan som regel altid finde et eller andet man kan bruge.
Jeg købte en MD2 med 8 spil samt en N64 med 13 spil idag for en samlet pris af 200 kr. Så beholder de spil jeg mangler i min samling og sælger resten fra.

Marskandiserne og genbrugsbutikkerne her i kbh. har som regel også et par ting liggende man kan købe billigt, så det gælder bare om at holde øjnene åbne.
Jagten på det gamle lort er faktisk også en fornøjelse i sig selv ;)
Zzap!Zzap!Skrevet 20/09-08 16:45, rettet 20/09-08 17:18 
TheDuke>
Så har jeg hele søndagen til at game lidt på mit nye grej, og så er jeg klar til endnu en 45-timers uge hos IO Interactive.

Mr. subtle himself. JA, vi *er* imponerede!
Men du har ret, der er (endnu) ingen grund til at gå uden for landets grænser for at skaffe en C64 i god stand til en billig penge.
Og RJK, så er det jo heller ikke fordi, det er noget man gør hver anden dag, så man ligefrem bliver nødt til at tage fri fra andre ting. Man finder en der virker, og så beholder man den.
Jeg kunne forstå hvis vi talte om super sjældent, eksklusivt vintage udstyr. Men det er jo en computer der blev produceret i 30-40 millioner eksemplarer indtil starten af 90erne.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 20/09-08 16:50 
TheDuke>
Jagten på det gamle lort er faktisk også en fornøjelse i sig selv ;)

Jeg har det til dels på samme måde, men anerkender og forstår, at der er andre der hellere bare vil betale for det. For langt de fleste mennesker giver det jo faktisk væsentligt bedre mening - også økonomisk - så lad da fred være med dét.

Og så gider jeg ikke fremover høre på københavnere der brokker sig over at der er umuligt at købe noget billigt retro derovre...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 20/09-08 16:54 
Zzap!>
Og RJK, så er det jo heller ikke fordi, det er noget man gør hver anden dag, så man ligefrem bliver nødt til at tage fri fra andre ting.

Hvad har det med sagen at gøre, hvor tit man gør det? Det handler om at man betaler en merpris for en bedre service, og at dette for de fleste mennesker ofte bliver billigere, når man lægger tingene sammen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 20/09-08 16:58, rettet 20/09-08 17:04 
Lægger hvad sammen? Jeg regner ikke et par timer brugt på en lørdag eftermiddag, eller et par minutter på at skimme en marskandiser for noget der skal gøres op i penge.
Born to kill space
TheDukeTheDukeSkrevet 20/09-08 17:05 
Zzap!>
Mr. subtle himself. JA, vi *er* imponerede!

Nå ja, det er bare som spiltester, jeg er på ingen måde Mr. Bigshot eller noget ;)

Det var mere ment som respons til Runes stikpille om at jeg måske var en arbejdsløs bums der rendte rundt og fyrede min bistand af på gamle C64'ere :P
Zzap!Zzap!Skrevet 20/09-08 17:17 
Det var måske kun før du fik arbejde hos IO? Har I forresten nogensinde lagt mærke til at gulerødder direkte fra køleskabet smager lidt af mint?
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 20/09-08 18:00, rettet 20/09-08 18:01 
Zzap!>
Lægger hvad sammen? Jeg regner ikke et par timer brugt på en lørdag eftermiddag, eller et par minutter på at skimme en marskandiser for noget der skal gøres op i penge.

Og dét er jo essensen. Du synes at en ting til tusind kroner er dyr, fordi du kan få den samme til nogle hundrede kroner, hvis du dertil bruger en håndfuld timers arbejde på det.

Andre kan arbejde i de samme timer, dermed betale de tusinde kroner for at købe tingen, og endeligt have sparet de par hundrede kroner.

Sådan er der forskel på folk og det er der vel ikke noget galt i.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 20/09-08 18:03, rettet 20/09-08 18:04 
TheDuke>
Det var mere ment som respons til Runes stikpille om at jeg måske var en arbejdsløs bums der rendte rundt og fyrede min bistand af på gamle C64'ere :P

Nu var det ikke nødvendigvis møntet på dig. Jeg synes bare tit jeg oplever folk som bruger en helt masse besvær, for at spare et beløb, som jeg slet ikke forstår kan være dette værd.

Men som det vist efterhånden fremgår en hel del gange, så værdsætter jeg generelt min tid højere, end jeg værdsætter penge :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TheDukeTheDukeSkrevet 20/09-08 18:16 
Jo, hvis man tjener så mange penge og ikke får nogen fornøjelse ud af den tid man bruger på at gå på jagt efter gammelt grej, så er det da vejen at gå.
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/09-08 19:01 
...er det ikke sån at hvis man ikke er bums når man starter hos IO... så er man det i hvert fald når man er færdig :D

Er det Hitman 4 I er i gang med at teste?
TheDukeTheDukeSkrevet 20/09-08 20:24 
Man er nok ihvertfald blevet 10 kg. tungere af kantinens mad ;)

Jeg må ikke tale om hvad vi arbejder på, men kan da sige at det er ikke Hitman 4, da det udkom for 2 år siden :P
HeroldHeroldSkrevet 20/09-08 20:46 
Derfor kan det vel stadig godt klare lidt tests :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/09-08 21:52 
Det næste Hitman så... jeg er holdt op med at tælle :D
Zzap!Zzap!Skrevet 20/09-08 22:05 
Nu er den slags noget jeg gør i min fritid, når jeg en sjælden gang gør det (ens hjem og kælder kan hurtigt blive fyldt med gammelt l*rt hvis man ikke passer på :-) ).

Hvis al ens tid skal gøres op i hvor mange penge man kan nå at tjene, så er det da en temmelig sølle tilværelse.

Forstå mig ret, hvis det er noget man gør tit, som for eksempel at handle dagligvarer, eller vaske tøj, så er det da rart at at slippe for det, og man ville måske også kunne nå at tjene lidt flere penge, eller lave andet som havde værdi for een.
Men når vi er ude i noget man ("man" som i normale nørder. Jeg er godt klar over, at der findes undtagelser, som ikke helmer før de har hver eneste maskine der nogen sinde er produceret, og ikke bare dén de har gode minder om) gør så sjældent som at købe retro hardware, så er det næsten til grin at begynde at snakke om at "tid er penge".
Så skal man også huske på, at af og til er rejsen en belønning i sig selv.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 21/09-08 02:39 
Jeg ved ikke hvorfor du insisterer på at trække den så langt ud, men jeg kan da godt prøve en sidste gang.

Pågældende projekt er jo tydeligvis ikke henvendt til folk som os, men til en anden gruppe mennesker. Nogen der ikke vil rende på loppemarkeder og hvad der ellers er foreslået i denne tråd, som jeg er ret sikker på, at de fleste mennesker vil finde temmelig besværligt og tåbeligt.

Og det er jo ikke et spørgsmål om, at den slags mennesker sjældent køber retro-hardware. Igen misforstår du da målgruppen totalt. Der er tale om alle mulige andre ting de køber. Fjernsyn, mp3-afspiller, mobiltelefon, hvad ved jeg.

Normale mennesker kan og vil ikke bruge tid og energi til at sætte sig ind i en masse specialviden om alting. Normale mennesker giver 649,- kroner for FIFA 09 i EB og køber et jævnt LCD-TV til overpris og et værdiløst pap-stereoanlæg i Fona.

Om det for de fleste mennesker handler om at tjene penge skal jeg ikke udtale mig om, men for mit vedkommende handler det nærmere om det omvendte - aner faktisk ikke hvordan du kan udlægge det modsat - at bruge sin tid på ting man finder interessante. Jeg argumenterer i mod at man spilder sin tid for at spare penge.

Og derfor synes jeg det generelt er det bedre råd til mainstream-forbrugeren, der vil genopleve noget retrospil, at han betaler for at få noget der er i orden, i stedet for at skulle spilde en masse tid på at sætte sig ind i og bøvle med ting, som han sikkert ikke synes er spor interessant, eller vil få noget brugbart ud af.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/09-08 10:08 
RJK>
Og derfor synes jeg det generelt er det bedre råd til mainstream-forbrugeren, der vil genopleve noget retrospil, at han betaler for at få noget der er i orden, i stedet for at skulle spilde en masse tid på at sætte sig ind i og bøvle med ting, som han sikkert ikke synes er spor interessant, eller vil få noget brugbart ud af.

Og så er den "rigtigste" løsning måske at løbe efter de samlinger der er til konsollerne, download via XBLA/PSN/Wii. Jeg ved godt at det ikke er muligt med C64/Amiga... men princippet i det.
JuggernautJuggernautSkrevet 21/09-08 10:13 
King Chaos>
Jeg ved godt at det ikke er muligt med C64/Amiga... men princippet i det.

Med C64, jo.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 21/09-08 10:37 
RJK>

Normale mennesker kan og vil ikke bruge tid og energi til at sætte sig ind i en masse specialviden om alting. Normale mennesker giver 649,- kroner for FIFA 09 i EB og køber et jævnt LCD-TV til overpris og et værdiløst pap-stereoanlæg i Fona.


Jeg vil give Rune ret her, det passer i hvertfald i flere tilfælde på mig nu, end da jeg fik SU. Når man begynder at tjene flere penge, gider man altså ikke sidde flere timer på nettet og tilbudsjage, for at spare 100-200 kr for et spil. Der er selvfølgelig undtagelser. Nu ville jeg dog aldrig købe et spil til 649 kr trodsalt, med mindre det er en eller anden voldsom collectors edition eller noget i den stil.
JAAJAASkrevet 21/09-08 11:13, rettet 21/09-08 11:19 
Jeg vil langt hen ad vejen give Rune ret, men man kan spørge sig selv om der findes ret mange af den her type mennesker. Mennesker, der på den ene side var så bidt af en gal hjemmecomputer i 80erne, at de sandsynligvis har rodet en del med det og nu har lyst til at generhverve sig én, men på den anden side føler det uoverskueligt at kigge lidt på QXL/DBA/Lokalavisen. Det er da muligt, men jeg har svært ved at danne mig et billede af en sådan type. Jeg mener, de skulle have ændret sig fra at have bakset med båndstationer, RAM-udvidelser til Amiga 500 og sikkert læst mange blade om deres hobby (ellers ved de da i hvert fald ikke, hvad en Aquarius er), til slet ikke at kunne overskue noget.
RJKRJKSkrevet 21/09-08 11:20, rettet 21/09-08 11:22 
Jeg tror du overser, at C64 og sidenhen Amiga var hvermandseje i 80'erne. Måske ikke i helt samme grad som PlayStation var det i 90'erne, men der var altså virkelig mange af dem herhjemme. Og det var jo ikke bare "nørder" der havde dem, men alle.

Udover folk som os, oplever vi primært to slags mennesker (spilrelateret) på arcademuséet. Dels folk der nu er hoppet helt af spilmarkedet, som er blevet for stort og indviklet for dem, men som stadig synes de gamle og mere simple ting er sjove. Dels folk der ikke har tid til det (primært pga. arbejde), men som stadig gerne vil de gamle ting, hvis de kan slippe for al besværet og få det meget nemt. Jeg kan snildt forestille mig at begge de grupper kunne finde på at købe sådan noget her, og det har jeg fuld forståelse for.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
69 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig