X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Navnet på to C64 spiltitler


Svar
HolisticHolisticSkrevet 12/09-08 16:39 
Nu hvor vi lige har C64 oppe at vende i et andet emne kommer jeg til at tænke på 2 spil jeg brugte umådelig meget tid på men som jeg har glemt navnene på.

Spil 1:
Man er en form for swat team som man kan sætte ind på banen, det foregår i et isometrisk miljø, som jeg husker det har man forskellige items til rådighed og ens folk kan forskellige ting afhængig af hvem man vælger i sit team. Det hele foregår så vidt jeg husker i gråtoner. (spillet er ikke hostages:))

Spil 2:
Det er et cowboy spil, figurene er næste stick figures.
Som jeg husker det skal man redde skønjomfruerne og kan skyde bad guys i vinduer og på gaden, men der er også mulighed for at duellere med en form for endbosses. man ser det sådan lidt skråt oppe fra med gul sand og bygninger i forskellige farver. Musikken fra spillet var meget karakteristisk og minder mig mest af alt om en simpel udgave af en gammel dansktop sang jeg heller ikke lige kan huske hvad hedder, så kunne det jo måske ha hjulpet lidt :)(og denne gang er spillet ikke law of the west:))

Nogen der lige har en skarp hukommelse eller en ide om hvilken retning vi er i :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
RJKRJKSkrevet 12/09-08 16:53 
Jeg spillede ikke C64, men sidstnævnte lyder lidt som Kane.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HolisticHolisticSkrevet 12/09-08 17:05 
Jeg takker Rune, Det kunne godt være Kane... Erindre ikke det med teltene, men det med hesten og togene ringer en klokke, Nu har jeg da ihvertfald mulighed for at lokalisere den på et af mine gamle BasF bånd :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
ElgenElgenSkrevet 12/09-08 19:27 
Den første lyder for mig umiddelbart som Force Seven (et fantastisk spil, som jeg (ligesom med så mange andre C64-spil) desværre aldrig helt nåede at finde ud af hvad gik ud på };-)

Lemon64 (kunne ikke finde det i P:R\'s DB, sorry)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 12/09-08 19:32, rettet 13/09-08 09:30 
Holistic>...lokalisere den på et af mine gamle BasF bånd :)

Ellers finder man relativt enkelt downloads af de fleste spil på fx. Arnold.
Med lidt snilde, en loddekolbe og en tur i Brinck er det også ret enkelt at lave et kabel så du kan koble dit 1541 direkte i parallelporten på PC'en og overføre spillene til ægte 5 1/4" disks med StarCommander };-)

Link til info om kabel: http://sta.c64.org/xcables.html
Link til hjemmesiden for StarCommander: http://sta.c64.org/sc.html

(SC er et DOS-shell program og kører klart bedst på en dedikeret DOS-maskine; jeg har selv lavet en gammel bærbar jeg fandt på storskrald om til en sådan og det fungerer fint.)

Arnold
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HolisticHolisticSkrevet 13/09-08 19:59 
Negativ, det er ikke Force seven :)
Den har et mere 3D feel over sig

Har en Dos maskine til at stå så det kunne da bestemt være en mulighed :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
HolisticHolisticSkrevet 14/09-08 09:41 
Fandt cowboy spillet, det var High Noon der var tale om.
Så mangler Swat spillet bare :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
HeroldHeroldSkrevet 14/09-08 10:43 
Det lyder lidt som Police Quest: SWAT2, men det var til pc og er kun 10 år gammelt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HolisticHolisticSkrevet 14/09-08 11:25, rettet 14/09-08 11:26 
Ja det er ældre end det, vi snakker omkring 87-88
Jeg var kun omkring 7 år dengang, derfor husker jeg ikke de fleste af titlerne på de spil vi spillede da vi tit bare kaldte dem ting, High Noon var f.eks bare lucky luke spillet :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
solid snakesolid snakeSkrevet 15/09-08 23:35 
Jeg håber nogen kan huske denne titel til Commodore 64, jeg har været irriteret af, at ikke kunne huske netop denne titel. Så vidt jeg husker var du enten en figur eller mindre fly, altså tro jeg.. Man skulle bevæge sig rundt i nogen gange. Jeg husker det som om, det var noget med, man skulle finde udgangen før tiden løb ud. Det kan måske godt være du skulle samle nogen ting op inden du kunne komme til udgangen. Mere husker jeg ikke, er der nogen der har et gæt?

Jo en ting, der var noget fedt musik, så vidt jeg husker.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JAAJAASkrevet 16/09-08 01:05, rettet 16/09-08 01:11 
RJK>
Jeg spillede ikke C64

Spectrum? :D

Holistic>(spillet er ikke hostages:))

Lidt off-topic: Det var fransk lavet, så vidt jeg husker, og vi kaldte det derfor "Ostechips". 'Ostages.

...... nå, men det gjorde vi altså ...
ElgenElgenSkrevet 16/09-08 08:42 
solid snake>
Jo en ting, der var noget fedt musik, så vidt jeg husker.

Well, hvis du ikke lige havde sagt 'fed musik', havde jeg sagt H.E.R.O.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
solid snakesolid snakeSkrevet 16/09-08 17:13 
Det er desværre ikke den, jeg kan desværre heller ikke huske hvem der udgave spillet.. :O(
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
RJKRJKSkrevet 16/09-08 20:35 
JAA>
RJK>
Jeg spillede ikke C64

Spectrum? :D

C16 :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 17/09-08 00:56 
Det var ikke meget du spillede, så :(
solid snakesolid snakeSkrevet 18/09-08 20:47 
solid snake>
Det er desværre ikke den, jeg kan desværre heller ikke huske hvem der udgave spillet.. :O(

Andre forslag?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 22/11-08 00:30, rettet 22/11-08 00:32 
Endelig fandt jeg det spil jeg har tænkt på i lang tid, dog var mine detalje lidt forkert, men man er jo gammel og glemsom... Men stadig er der fed musik i spillet........
Så det er ikke alt jeg har glemt..

One Man And His Droid
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KTCKTCSkrevet 22/11-08 10:15, rettet 22/11-08 11:50 
Det spil har jeg originalt til min Amstrad :)
Monsterprovokerende hyrdehelvede...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
solid snakesolid snakeSkrevet 22/11-08 10:41 
Jeg husker det som fedt, men min hukommelse er også som en si... Det er kun musikken der holder.. :-D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KTCKTCSkrevet 22/11-08 11:51 
I forhold til standarden var det vel ganske okay, men det siger så ikke så voldsomt meget, når man sammenligner med senere spil.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 22/11-08 11:53 
"Gode" gamle Mastertronic.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 07/06-15 10:11 
Går ind for genbrug, så jeg genbruger lige denne tråd til at efterlyse navnet på et C64.

- Nok fra den ret tidlige æra.

- Man er en bjergbestiger der skal bestige et bjerg.

- Det er ret kort. Bjerget er vidst en 4-5 screenshots hvorefter man starter forfra.

- Første bane er lidt donkey kong agtig hvor man går på stier og skal hoppe over sten eller geder (så vidst jeg husker)

- I andre leves skal man kravle direkte op og undgå laviner.

- Når man når til toppen sættes et flag, det spilles en melodi og så starter man forfra.


Jeg har søgt i ordene "mountain" og "climb" men ikke fundet det.
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 07/06-15 10:32 
Er det Spike's Peak?
Per SPer SSkrevet 07/06-15 10:57 
Jeps. Spike's Peak er klart bedste bud. Man kan krydse alle dine ting af i det spil.

Spike's Peak gameplay
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
millenniummillenniumSkrevet 07/06-15 10:59 
Awesome, tak. Det er dette spil jeg tænkte på.
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig