X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dead Space


Svar
nerosnerosSkrevet 09/09-08 12:30 
Er jeg den eneste som synes det her spil ser ret vildt ud? Tror måske, at vi for engang skyld vil få et EA spil som holder 100 procent!

Det bliver fandme et must have for mig i oktober. Damn det ser godt ud :-)

Developer Diary: Zero-G
Bashful Neophyte
115 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/10-08 22:29 
Sikkert... De handler jo heller ikke med de danske distributører... EB Games har den sikkert også, da de handler i UK... Men EA i DK mener altså, at det ikke skal udkomme før om 1½ uge... Tror mere, at deres website ikke er helt up-to-date - det andet giver jo ingen mening.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 21/10-08 22:40 
Jeg ved ikke hvor gamebits køber EA spillene fra så det skal jeg ikke kunne sige :)
BeanoBeanoSkrevet 22/10-08 13:00, rettet 22/10-08 13:01 
Mit Dead Space eksemplar er nordisk - står specifikt at den ikke må sælges i UK, så jeg tror du tager fejl mht. hvor gamebits køber den fra :)
nerosnerosSkrevet 22/10-08 18:50 
Nå hvad siger du så til det?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 22/10-08 18:52 
Er ikke nået til den endnu... har stået på Fable 2 de sidste par timer. Og nu er jeg booket til noget Wipeout online ;)
RaGeRaGeSkrevet 22/10-08 19:19, rettet 22/10-08 19:22 
neros>
Nå hvad siger du så til det?

Du kan roligt glæde dig. Jeg er rigtigt godt underholdt og er indtil videre kun nået til chapter 3 og spillet oser af stemning.

Fed grafik, lyd og generelt en vellykket styring, og så er det dejligt tilfredsstillende at lemlæste de monster med ens Plasma Cutter :P

Det eneste jeg ville sætte en finger på er, at der godt kunne være en større variation af fjender deri, men ellers top notch!
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
nerosnerosSkrevet 22/10-08 20:56 
Det hele lyder dejligt.

Efter hvad jeg også kan forstå på de reviews jeg har set og læst ja så mener de fleste at der godt kunne være lidt mere forskellighed i fjender, men jeg glæder mig :D
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 23/10-08 11:51 
Nåede at spille det 2 timer i går. Lever op til min forventninger indtil videre. Lækker grafik, lys, skygger, effekter, MUD/menuer, etc. Super lyd side også. Meget stemningsfuldt :D
Eneste kritikpunkt indtil videre, er grafikken der er ret aliased. For det meste ikke et problem, men nogle scener med meget kontrast (lyse rum) er det meget tydeligt. Ødelægger ikke noget og passer egentligt godt med spillets "gritty" atmosfære ;)
HeroldHeroldSkrevet 23/10-08 12:02 
Så jo mere gritty et spil er, jo flere takker kan man acceptere? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 23/10-08 12:05, rettet 23/10-08 12:06 
Nej, men "stikker" ikke så meget udenfor som det ville gøre ellers. Ville være bedst HELT uden doh!
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 23/10-08 18:21, rettet 23/10-08 18:22 
lydsiden, hvordan er det, surround mæssig? er der gjort meget ved dette,? syntes lydsiden i sådan nogle gys/action spiller en stor rolle og gir kanon stemning, og ikk mindst shock'ne ;)

edit: har fået spillet går dog først rigtig i krig med det i weekenden.!
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
IqonIqonSkrevet 23/10-08 20:05 
Nu har jeg kun spillet den første episode igennem, men so far skuffer lydsiden (eller noget som helst andet i spillet for den sags skyld) bestemt ikke. Lydeffekterne er virkelig med til at skabe en "skræmmende" stemning.

Netop lydsiden har jeg fra en del sider set fremhævet som et af spillets allerstørste forcer.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
SonicSonicSkrevet 27/10-08 23:43 
Så fik jeg da det gennemført. Fedt spil fra ende til anden :) Bliver ikke kedeligt 1 sekund imo.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KalicolaKalicolaSkrevet 28/10-08 08:19 
Det her spil er helt fantastisk. Perfekt event horizon/alien stemning.

Nongen som ved hvordan man får åbnet de skabe som lyser rødt? Og nogen som ved om det kan svare sig at ofre sådan en xp-dims for at åbne en dør?
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 28/10-08 09:23, rettet 28/10-08 09:24 
Gennemførte spillet i går - 11 timer 42 min. på normal.

Super spil og var godt underholdt fra start til slut. Specielt vild med de segmenter der foregik vægtløs tilstand eller i lufttomt område. Og et spil hvor bare det at dø er imponerende at se på!
Og så ER det altså survival horror og ikke Doom 3-klon... så vil jeg skide på hvad andre siger :D

Gik faktisk i gang med 2. gennemspilning lige bagefter for at købe military suit og for at lege med de våben jeg slet ikke havde købt i første omgang. Så gik der da lige 1½ time mere :)
Men gider ikke spille det helt igennem anden gan - så interessant er det dog heller ikke når der er masser af andre nye titler der skal spilles.

Største kritikpunkt er fjender som ikke er vildt varierende eller originale. Minder lidt for meget om noget man har set før i andre spil eller film. Og lidt for meget back-tracking også. Selvfølgeligt et indesluttet rumskib, men alligevel kunne det være minimeret og så have lavet flere sektioner man skulle spille igennem.

Spændt på at se hvad de kommer op med i 2'eren :)

@Darknon: Nogle af røde skabe åbnes op når du kommer tilbage til det samme sted senere.
Jeg har ikke spildt power nodes på dørene - har udelukkende brugt dem på at opgradere dragt og våben.
Syntes antallet af ammo og med-kits passede fint til mig på normal sværhedsgraden, så jeg følte mig ikke fristet til at ofre en power node :)
badedyrbadedyrSkrevet 29/10-08 14:47 
Min fantastiske oplevelse er stoppet ret pludselig: jeg kan ikke komme henover en bro i Chapter 2: Intensive Care, den man flytter med tele. Den er der når jeg kommer ind i rummet, men når jeg skal tilbage med minen er den væk :! har prøvet reload, men stadig ingenting...
nogle der har haft samme problem?
LarsGLLarsGLSkrevet 29/10-08 16:01 
Nej, da jeg kom tilbage var den hvor jeg efterlod den. Er du sikker på, at du ikke har fået den skubbet til venstre eller lignende?
Spiller nu: Call Of Duty: WWII, What Remains Of Edith F..., FIFA 18
badedyrbadedyrSkrevet 29/10-08 20:05 
Den er væk - pist væk...

startede et nyt spil, der var den der da jeg kom tilbage, meget underligt.
ElgenElgenSkrevet 29/10-08 20:18 
Her er een der har samme problem.

Link
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 30/10-08 08:22, rettet 30/10-08 08:23 
Damn det her spil er godt og sindsygt uhyggeligt især med ørebøffer på ;-) Jeg må også sige jeg er overordenlig imponeret over lyd og grafik siden. Super sejt spil og hold kæft hvor er de våben fede. "Plasma Cutter", er et dejligt ord. Det er som, at være med i John Carpenters The Thing og Aliens på samme tid. Genialt siger jeg bare.
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/10-08 12:52 
Spillede et par timer i går (cirka frem til thermite-minen), og damn, en fed stemning! Jeg var dog konstant presset mht. liv, da jeg har en tendens til at ammo-conserve for meget og derfor bruger for lang tid på at sigte (og så når fjenderne at komme lidt for tæt på).

Jeg døde kun én gang i løbet af sessionen, og jeg fik dersværre ikke lagt mærke til om man starter med fuldt liv efter et dødsfald (hvis nu man er max presset og starter med kun én streg, ville det være lidt øv, og måske har de lagt ind at hvis man dør for mange gange det samme sted, så får starter man efter f.eks. 5 gange med fuldt liv... det er set før).

Jeg fik ikke åbnet nogle af dørene som kræver power nodes (de røg også ind i våbnene med det samme), men det må være noget pænt heftigt loot, der ligger derinde, for det skal jo mindst være 10.000+ mønter værd (det koster en node i shoppen).
nerosnerosSkrevet 30/10-08 13:18 
Ja jeg har også brugt mine power nodes til mine våben. Den der machinegun tingest er alt for voldsom ;D

Glæder mig til at komme igang iaften igen. Mener jeg nåede til chapter 3 på normal uden at dø ;-)

En anden ting som jeg bare elsker ved den her slags spil som også gjore RE4 så godt er man konstant skal passe på sin ammo og vælge våben efter behov. Hvad venter der bag det skarpe hjørne, hvilket våben skal jeg trække osv.
Bashful Neophyte
AmbyAmbySkrevet 30/10-08 13:54 
Jeg har nu så meget ammo, at jeg ikke har plads til andet. Synes man får lige rigeligt, hvis man bare passer lidt på :)

Jeg selv gik med line-cutter, og det er også ret fed.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RaGeRaGeSkrevet 30/10-08 15:58, rettet 30/10-08 16:04 
Jeg støvsuger simpelthen alle område for ammo og health, for jeg har sarte nerver, så der bliver brugt godt med krudt i hektiske situationer, men det er nu ikk fordi jeg ikk kan ramme, har bare oplevet flere gange at de pludselig får lyst til mere, selvom man troede de var døde.. ^^
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
ElgenElgenSkrevet 03/11-08 15:18 
Er ikke nået ret langt endnu, men ønsker mig allerede en plasma-cutter i julegave...den er for feeeeed! };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 03/11-08 18:20 
Jeg er nået til chapter 6 og har næsten ingen ammo mere. Damn nu bliver det snævret... :-(
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 07/11-08 01:08 
Hyakotake>
Jeg fik ikke åbnet nogle af dørene som kræver power nodes (de røg også ind i våbnene med det samme), men det må være noget pænt heftigt loot, der ligger derinde, for det skal jo mindst være 10.000+ mønter værd (det koster en node i shoppen).

* SPOILER *
Jeg har lige prøvet det (der er een i act 2, ikke så langt fra hvor man finder kaptajnen i lighuset). Bare lige for at se hvad det var.
Men det kan IKKE anbefales. Der er ikke noget VILDT };-( Spild af go' PowerNode.
Der en 3-4 ammo-packs til hver af de våben man nu har på det givne tidspunkt (plasma, line og pulse).
Det vildste, var schematics til LineRacks, men dem finder man jo hele tiden alligevel, så hvem pokker gidder ligefrem at betale for dem???
Nå, jo og så lige i omegnen af 2000 credits.
Som sagt: Spild af go' PowerNode.
Jeg kan jo ikke sige om der er noget fedt i nogle af de senere, men jeg tvivler stærkt på det.
* SPOILER END *
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/11-08 03:05 
I stedet for selv af loade/save/afprøve/trial-and-error er det præcis sådan en situation, hvor jeg lige vil skimme en FAQ hurtigt igennem for at se om der evt. skulle være EN af dørene som kan betale sig, mens resten er spild.
KTCKTCSkrevet 07/11-08 08:15 
I ved godt, at man kan sælge ammo i butikkerne, ikke? Så vidt jeg lige kunne regne mig frem til, har indholdet af de aflåste rum altid oversteget en værdi af 10000, som en power node koster i butikkerne, og så kan det jo godt betale sig...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 07/11-08 08:24, rettet 07/11-08 08:26 
Jeg er i Chapter 8 nu og har stadig hårdt brug for mere ammo, men jeg nægter at bruge en power node til de røde døre. Jeg vil kun bruge det til mine våben og rig så jeg kan blive helt og aldeles dødbringende ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 07/11-08 08:28 
Hvorfor opgraderer du ikke også våbnene?

Jeg brugte mine noder fordelt på både våben og dragt.
nerosnerosSkrevet 07/11-08 08:37 
Jamen det gør jeg da også!
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 07/11-08 08:37 
Jeg forstår ikke helt logikken.

Hvis man potentielt tjener penge ved at åbne de røde døre, kan man jo bruge overskuddet på at købe endnu flere power nodes og blive endnu mere dødbringende.
Hvorfor så skippe dørene og tjene mindre penge, bare for at få en hurtig upgrade. Er det ikke lidt som at tisse i bukserne for at holde varmen?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 07/11-08 08:41 
Jo måske du har ret :-/
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 07/11-08 11:15, rettet 07/11-08 11:16 
KTC>
Hvorfor så skippe dørene og tjene mindre penge...

Af samme grund som når man på Festivallen giver sin tomme øldåse til en flaskesamlerdreng i stedet for at gå til købmanden og indløse panten, vil jeg tro.
(You are there for the music and beer, not the money)
En slags cost/benefit-ting };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 07/11-08 11:23 
Er det seriøst ligeså besværligt og langsommeligt at komme til i butikken i Dead Space, som pantboderne på Roskilde??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 07/11-08 11:31 
Overdrivelse fremmer forståelsen };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 07/11-08 11:56 
Elgen>
KTC>
Hvorfor så skippe dørene og tjene mindre penge...

Af samme grund som når man på Festivallen giver sin tomme øldåse til en flaskesamlerdreng i stedet for at gå til købmanden og indløse panten, vil jeg tro.
(You are there for the music and beer, not the money)
En slags cost/benefit-ting };-)
Hvorfor overhovedet spille spillet så, hvis gameplay-elementerne ikke interesserer en? ;)
Vi er åbenbart forskellige med sådan nogle ting, for jeg hader at vide, at der er steder jeg ikke har besøgt, hvor der potentielt kan gemme sig våben og andre gode sager, ligesom jeg godt kan finde glæden i at få maksimeret indtjeningen, så jeg har råd til de fede ting noget før...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 07/11-08 12:45 
Derfor spiller jeg det igennem mere end en gang :-)
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/11-08 13:12 
Ikke "måske". Han HAR ret! Så længe rummets indhold overstiger 10.000 kan det jo betale sig at samle ting op, sælge dem (for f.eks. 12.000 eller 15.000) og så købe en power node i butikken til 10.000 = overskud til yderligere power node-køb efter et par låste rum.
ElgenElgenSkrevet 07/11-08 13:25 
Jeps, men gidder man?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 07/11-08 14:33 
neros>
Jamen det gør jeg da også!


Ok, troede bare du KUN brugte noderne på dragten - my bad ;)
nerosnerosSkrevet 07/11-08 14:52 
Hehe nej nej den har jeg faktisk ikke brugt så meget tid på ;-) Mere mine våben og min Linegun eller hvad den nu hedder kan ødelægge næsten alt nu. Hold kæft de edderkoppeligende stankelben er for klamme :-(
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/11-08 14:56 
Hvis man smider en masse nodes i sin start-dragt, følger de så med over i en ny dragt? (Ellers skal man jo nærmest vente til man får en über-dragt før man begynder at booste den)
KTCKTCSkrevet 07/11-08 15:59 
Ja, opgraderingerne følger med.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/02-09 10:48 
Dead Space er på vej til Wii....

EA announces Dead Space for Wii, hints at MotionPlus support
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 04/02-09 11:09, rettet 04/02-09 11:10 
Jeg prøvede forresten demoen på X360 her for nyligt. Nogen der har prøvet både demoen og spillet? For jeg synes at demoen giver et ekstremt negativt indtryk af spillet, det virker virkelig dårligt.
Man bliver bare kastet ind i et rum, hvor man skal rode rundt med et umuligt våbeninterface, og provokerende mangel på ammo, mens man bliver dræbt af en overflod af irriterende fjender, der er besværlige at tage livet af, og umulige at administrere når de er tæt på.

Efter at være død 4-5 gange gad jeg bare ikke længere. Så har ikke engang haft tålmodighed til at spille demoen igennem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/02-09 11:43 
Jeg havde det på samme måde efter jeg prøvede demoen. Udover manglen på ammo og at man slet ikke blev sat ind i spillet synes jeg det virkede kedeligt, både at se på og spille. Demoen gav i hvert fald ikke mig lyst til at spille det fulde spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 04/02-09 11:56, rettet 04/02-09 11:58 
Jeg har kun spillet den fuldt udgave og meget glad for det - blandt de bedste spil i 2008 og en positiv overraskelse IMO :)

Begrænset ammo hører til survival horror genren og i DS skal man økonomisere med det ved at dræbe fjenderne korrekt (skyde/skære lemmer af) og ikke blindt fyre våbenen af. Brug evt. stasis (hvis det er i demoen) til at bremse fjenderne så er de nemmere at ramme rigtigt.

Kan ikke nikke genkendende til påstanden om at våbeninterfacet er umuligt - tværimod syntes jeg det fungerede super og var nemt og hurtigt at skifte våben med d-pad. Men måske smider demoen for meget i hovedet på spilleren på een gang så det er overvældende. I det fulde spil syntes jeg man bliver skånsomt introduceret til de forskellige våben, powerups, etc.

Og så kan man gå samtidig med man sigter/skyder :D
HeroldHeroldSkrevet 04/02-09 12:05 
Beano>
Og så kan man gå samtidig med man sigter/skyder :D

GOTY! :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
115 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig