X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gratis letvægts antivirussystem?


Svar
ElgenElgenSkrevet 08/09-08 19:10 
Er der nogen der kender til et gratis letvægts antivirussystem.
Har lige afinstalleret Free AVG 8.0 fra min kones laptop (Windows XP SP2).
Efter installation af AVG, tog det 5+ minutter (uden pis, 5+ minutter) at starte IE (ja, jeg kan ikke lære hende at bruge FF, men det er en anden kamp); det er jo helt til grin!

Det er en Packard Bell EasyNote Intel Celeron M, 1.3GHz, 224MB RAM.

Der MÅ da findes en antivirus system der kan køre bare nogenlunde hæderligt på sådan en svend!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 08/09-08 19:30 
Især hvis du putter lidt ekstra RAM i :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 08/09-08 19:33, rettet 08/09-08 19:34 
Du behøver heller ikke installere alle elementerne af AVG. Linkscanner og toolbar bliver aldrig installeret her, og AVG passer mere eller mindre sig selv.
Men jeg må også sige, at man ikke bør køre XP med mindre end 512MB RAM. Så ville Windows 98 være mere skånsom for maskinens RAM-forbrug...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
scavengerscavengerSkrevet 08/09-08 19:50 
Jeg kører med avast! og er godt tilfreds med den. Den er letvægter og gratis. Man skal godt nok registrere sig, men man modtager ikke mails eller reklamer eller noget.

avast!
Nemo me impune lacessit
ElgenElgenSkrevet 08/09-08 21:02 
Wehner>
Især hvis du putter lidt ekstra RAM i :)

Der står: Designed for Windows XP på et klistermærker på maskinen };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KeenKeenSkrevet 08/09-08 21:23, rettet 08/09-08 21:24 
scavenger>
Jeg kører med avast!

nu kender jeg ikke avast så godt, men da jeg skulle hjælpe en med noget installering af programmer, og så poppede avast op med irriterende lyd og lys show, og derefter blokerede den bare alt, så måtte simpelthen afinstallere det før at jeg kunne lave det jeg skulle...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/09-08 21:44, rettet 08/09-08 21:44 
Elgen>
Wehner>
Især hvis du putter lidt ekstra RAM i :)

Der står: Designed for Windows XP på et klistermærker på maskinen };-)

Du skulle se hvad VISTA-klistermærkerne forsøger at slippe afsted med :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
tastasSkrevet 08/09-08 22:23 
Bruger også selv avast og har installeret det på 4 computere. Har ikke oplevet noget diskolys med efterfølgende dvask computer til følge.

Syntes selv det er et letvægter Anti-Virus program. Men nu kom jeg også fra Norton/Mca-Fee/Bullguard, så det meste ville sikkert være letvægter ved siden af. ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
happyEDhappyEDSkrevet 09/09-08 11:58 
Avast er rigtig godt har det på alle mine ikke vista computere.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
JAAJAASkrevet 09/09-08 20:18 
Antivir. Ville aldrig bruge andet. Ikke at jeg bruger antivirus mere. Sætter man sin firewall ordentligt op og tænker sig om, er det efter min opfattelse spild af ressourcer.
ChronoChronoSkrevet 09/09-08 21:50 
Sådan har jeg det også lidt. Det er mange år siden min virusscanner har fanget noget som helst, så egentlig burde jeg spare den væk og nøjes med at køre en on-demand scanner engang i mellem.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JAAJAASkrevet 09/09-08 23:15 
Ja, nemlig. Kører også lige systemet igennem med spybot og adaware nu og da for at immunisere, men der er nærmest aldrig sluppet noget igennem.
ElgenElgenSkrevet 10/09-08 00:09 
Sådan har jeg det også selv, men er jeg jo ikke min kone; hmmmm gad vide hvilke sider hun surfer... for grunden til at jeg i første omgang installerede AVG var, at hun var kommet i besiddelse af en nasty trojaner };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
WikzoWikzoSkrevet 10/09-08 15:26 
Jeg har avast! på min stationære XP-computer. Det er tudegrimt, men eftersigende ret effektivt.

Ellers gør jeg ikke meget i antivirusprogrammer, da jeg kører Ubuntu Linux på min bærbare computer :)

Jeg havde tidligere Bullguard på min stationære, men da jeg sjældent bruger den, gider jeg ikke betale et abonnement længere. Det er ellers et udmærket program med rigtig god og hurtig service. Det er dog ikke ligefrem en letvægter.
MarcusMarcusSkrevet 11/09-08 20:37 
Jeg skiftede også til det udmærkede Avast efter at det tidsbegrænsede gratislicens (1 år?) til Antivir udløb.
Jeg synes dog bedst om Antivir, pga. resourceforbruget.
God pointe JAA, det er lige før man skulle prøve det.
tastasSkrevet 12/09-08 08:08 
LTWW>
Jeg har avast! på min stationære XP-computer. Det er tudegrimt, men eftersigende ret effektivt.

Man kan faktisk på Avast's hjemmeside download nye skins til det. Selv har jeg på alle de installs af avast jeg har lavet skiftet til et "vista-look" skin. Det er ganske pænt og nydeligt og noget mere overskueligt end avast's standard, så det var måske værd at tjekke ;)

Avast Skins ("Vista-look" skin er den øverste)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
WehnerWehnerSkrevet 14/12-14 13:34 
Jeg bumper lige et gammelt emne her.

Jeg har en ældre bærbar med Windows XP, som jeg bruger i ny og næ til lidt småting. Jeg orker ikke rigtig se på den konstante advarsel Microsoft Security Essentials, om at jeg skal opgradere til et Windows, computeren aldrig ville kun trække alligevel.

Hvad anvender man i dag, hvis man vil have en gratis virusbeskyttelse, der er så letvægt, at den kan køre på en XP-maskine?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SonicSonicSkrevet 14/12-14 13:40 
Malware Bytes.
https://www.malwarebytes.org/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KroeboCopKroeboCopSkrevet 14/12-14 13:56, rettet 14/12-14 13:57 
Jeg bruger både Malewarebytes og et gratis anti-virusprogram der hedder Panda. Fik af vide af en ven Malwarebytes ikke var til normal virus beskyttelse?
Hoid to colony C05 where the computer is...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig