X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dreamcast NAT router


Svar
dRxLdRxLSkrevet 27/06-03 19:52 
Min Dreamcast er min router =)

Læs forklaringen her: http://www.linuxdevices.com/articles/AT2269911435.html

Bemærk dog at hans konfiguration er rettet mod en PPP (adsl mdoem) forbindelse mens mit formål er at lave en nøderstatningsmaskine i tilfælde af at min linux-shaping-router i kælderen bryder sammen. Hvilket vil sige at jeg har været nødsaget til at udskifte PPP0 med eth0:1 (første virtuelle ethernet device) og indskrive min hardware router i route tabellen.

Hvis der er nogen der er interesserede i mine konfigurationsfiler så sender jeg dem gerne =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 27/06-03 22:53 
Why ? Because he can...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 27/06-03 23:01 
Ja selvfølgelig skulle jeg blære lidt, men jeg havde ikke gjort mig den umage (har taget nogen timer at at få hans konfiguration ændret til mine behov) hvis jeg ikke havde et meget konkret behov for en maskine der kan overtage i tilfælde af service og nedbrud på min rigtige server. Det er da fedt at det er Dreamcasten der sikrer oppetiden =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 27/06-03 23:11 
Det kan jeg også sagtens affinde mig med, men jeg må indrømme jeg er for funktionel til den tankegang.
Jeg stiller ikke en sekundær server og en UPS op privat, i tilfælde af at min primære server, som forøvrigt kun kører min ftp, går ned.

Det er sikkert sat på spidsen, men grundtanken er der.
I enhver privat sammenhæng er det "overkill". Enhver privat gør det derimod fordi "han kan". At det hele så foregår på en DC tager jeg hatten af for.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 27/06-03 23:27, rettet 27/06-03 23:29 
Det skal så også lige siges at jeg er en fattig studerende der stykker maskinerne sammen af dele jeg finder (den nuværende server er en K6-350 med 64MB ram). Lige nu har jeg et behov for at tage den router ned i et par timer som 100 menneskers Internet forbindelse er afhængig af. Jeg er med andre ord tvungen til at finde en afløser og Dreamcasten er det bedst egnede hardware jeg har liggende.

I det her øjeblik hvor jeg skriver er den ikke en geek løsning, det er den bedste løsning.

edit: læste lige din post igen og blev klar over at jeg måske har glemt at gøre opmærksom på at jeg styrer netværket på mit kollegie med hård hånd. Det er altså ikke kun for min egen fornøjelses skyld.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 27/06-03 23:39 
Det sætte det hele lidt i perskeptiv. Jeg troede kun det var for dig selv.

Folk skal da vide om DC'en og dens bedrifter og det er en fremragende indgangsvinkel :)

Jeg kender problemet med fattig studerende og behovet for en server. I øjeblikket er min P-75, 16 Mb ram og 500 Mb HDD server nok. Det er ikke smukt. Der er ikke glimmer med, men det virker.

Lortet kører self. Linux. Det er jo portable som bare fanden.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 27/06-03 23:47 
Teoretisk set kunne jeg også bruge xbox'en, men jeg tror ikke kernen i standard distributionen er konfigureret til routing, så det ville være overkill at gå i gang med at installere xbox linux værktøjerne og lave et setup fra bunden ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig