X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Disaster: Day of Crisis


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/09-08 11:18 
Er der nogen der kan huske det hér spil? Der blev vist et kort klip under Wii presentationen på E3 i 2006 og så forsvandt det lige pludselig totalt fra rampelyset.

Well, nu udkommer det altså snart.
Den 24 Oktober i Europa

http://www.videogamer.com/news/02-09-2008-9195.html

Nintendo har også frigivet en hel del screens her igår og det ser interessant ud.

http://www.gamershell.com/wii/disaster_day_of_crisis/screenshots.html
SonicSonicSkrevet 02/09-08 11:29 
Jup, kan godt huske det. Er spændende hvad det kommer til at ende med, om det er godt, osv :)

Hvad skete der egentligt med Projekt Hammer?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/09-08 11:41 
Det skulle vidst stadig være under udarbejdelse ifølge Wikipedia.
EchoEchoSkrevet 04/09-08 16:42 
Nintendo meldte tidligere i år ud, at de havde stoppet arbejdet på project hammer.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/09-08 16:36 
Ny video. Det ser da ret fedt ud?

Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/09-08 02:12, rettet 11/09-08 02:13 
Jow jeg kunne da godt finde på at købe det ihvertfald. Det er mærkeligt at der ikke er flere survival horror spil med katastrofer... Det virker så oplagt.
jaesjaesSkrevet 11/09-08 14:07, rettet 11/09-08 14:08 
Det virker da lovende. Og siden action-adventure-genren nærmest er død for tiden, er alt der lugter derhenad værd at holde øje med.

Dog har jeg personligt bare ikke så stor tiltro til Wii-spil i øjeblikket, og der er meget lidt info ude om spillet.

Men historieoplægget er interessant, som i larmende ufrivilligt komisk :)

"Survive nature’s most devastating catastrophes in Disaster: Day of Crisis, a panic inducing survival game for Wii. In a devastatingly short period of time, an unprecedented wave of natural disasters has pummeled the United States. On top of this inexplicable series of disasters, a rogue special forces unit has taken advantage of the chaos and seized a nuclear weapon. **Only Ray, a former member of an elite rescue task force, has decided to take a stand**."

Godt meneskeheden har Ray... :)
EchoEchoSkrevet 18/09-08 17:18 
Jeg har længe set frem til spillet, og jeg regner da også med at skulle spille det igennem, når det udkommer.

Hvis man ser traileren nederst, ser det dog ud som om, at Wii'en lidt ulogiske kontrol også har sneget sig ind her. Jeg er ved at være lidt træt af udviklere som tror, at oplevelsen bliver meget mere spændende, hvis du skal kaste dig frem og tilbage og ruske vild og voldsomt i Wiimoten. Selvfølgelig skal kontrollen udnyttes, men den skal bruges klogt og sådan så det øger spilgæden.
Der udover ser grafikken også en smule grov ud. Her savner jeg også, at udviklerne bruger lidt mere tid.

Speciel trailer
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/09-08 17:42 
Godt fund med den trailer.
Jeg syntes at vandet så helt vildt godt ud i den sekvens hvor han løber fra det inde i bygningen.
EchoEchoSkrevet 18/09-08 17:44 
Det gør det også :-)
Tilgenglæd er teksturene ikke helt i top, og det hele er meget gråt i gråt. Det var mere det jeg tænkte på.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/09-08 22:04 
Historien bliver nok ret god. Monolith Software = Xenosaga Baten Kaitos. Anede ikke at Nintendo havde købt dem.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 19/09-08 11:37 
..er spillet bare en række minispil?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
EchoEchoSkrevet 20/09-08 11:23 
Det var præcis, hvad jeg mente med min kritik af kontrollen!
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/10-08 02:11, rettet 30/10-08 02:32 
Ok jeg har nu spillet det lidt og det er faktisk rigtig godt af et Wii spil at være. Jeg syntes der er langt imellem Wii spil nu om dage og som regel ser de værre ud end PS2 spil men det hér er en undtagelse.

Det er helt klart noget der er lavet for at showcase det som Wii'en kan og det gør det godt.

Ligesom Disaster Report og SOS Last Escape går meget af spillet ud på at overleve brande, sammenstyrtende bygninger og røgforgiftning imens man prøver på at finde forsyninger og overlevende. De overlevende skal reddes i form af forskellige minispil hvor man f.eks. skal række ud efter én der hænger fra en afsats med rette timing eller vaske og forbinde et sår. En gang imellem render man på de onde terrorister og så skifter spillet til en slags Time Crisis agtigt spil.

For en gangs skyld føltes det som om at der er noget substans bag det at sidde og waggle med remoten. Du åbner døre ved at rotere Wii-moten som et håndtag, rækker ud med Wii-moten med timing for at række ud efter folk på afsatser, holder Wii-moten sidelæns som et rat for at styre den i bil scener og peger på skærmen og styre et crosshair rundt for at skyde fjender... Din walkie-talkie og pistol laver endda lyde igennem højtaleren på Wii-moten.

Du samler point igennem banerne som du kan bruge til at låse op for nye våben i et "skill tree" og du kan også bruge point på at udvikle Ray's færdigheder i forskellige retninger.

Alt i alt er det et rigtig godt spil og det virker mærkeligt at Nintendo ikke har sørget for at det blev udgivet i Amerika og heller ikke gjort opmærksom på det (den seneste nyhedsmail jeg fik fra Nintendo DK igår var en reklame for Super Mario Galaxy der har været ude i et fucking år).

Det er også en skam at det nok bliver overskygget af alle de andre spil der udkommer lige omkring det her tidspunkt men det er værd at checke ud.

*EDIT*
Håber i forstår hvad jeg mener... Det er svært at formulere sig kl 02 om natten :D

Hér er 8 minutters gameplay. De gange jeg snakker i videoen er det til folk i chatten.

http://www.justin.tv/clip/61334961bc0
SumezSumezSkrevet 30/10-08 08:01 
Det bliver vel ikke mere overkommeligt at indspille stemmer til al dialog afhængigt af årstallet. Alle spil kan ikke have et budget som Mass Effect. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 30/10-08 16:33, rettet 30/10-08 16:34 
Øv, jeg gik ud fra, at man kunne bevæge sig i skydedelen :/

EDIT: Præcisering.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig