X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Burn-in på LCD TV


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 29/08-08 22:59 
Mit TV har stået, i måske 1½ time, på Xboxens dashboard og nu når jeg er begyndt at spille, kan jeg se, at dashboardet har brændt sig en smule fast i skærmen...

Mit spørgsmål er nu, om det er noget som går væk igen (f.eks. når jeg slukker tv'et og det bliver koldt), eller er det er der for good? Er der noget jeg kan/skal gøre, for at få det væk?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 29/08-08 23:19 
Shit jeg anede ikke engang der var burn in på LCD.

Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/08-08 23:21, rettet 29/08-08 23:23 
Jeg havde samme problem med alt for meget Phantasy Star Universe på PS3. Der var en hvid lodret linje i højre side af skærmen der havde brændt sig fast. Det skulle gerne gå væk, men det kan sikkert godt tage nogen dage. Det går måske hurtigere hvis du slukker tvet og lader det stå et stykke tid.
Spiller nu: Phantasy Star IV
PalleJensenPalleJensenSkrevet 29/08-08 23:25 
Okay tak... Jeg er ikke hjemme hele weekenden, så kan det få lov til at stå og forhåbentlig komme sig...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/08-08 01:23 
Hvis det kun er 1½ time så er jeg ret sikker på at det nok skal gå væk. Jeg havde spillet PSU i 8-10 timer på to dage. Det er ikke mit tv mere, men sidst jeg kiggede efter var det helt væk. Kan kigge efter i morgen hvis jeg husker det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 30/08-08 01:47 
Hvis det stadig er der næste gang du tænder skærmen så sæt den til at køre i længere tid på en kanal, hvor du ved de ikke viser et statisk billede på noget tidspunkt. For eksempel en kanal med musikvideoer såsom VH1 eller MTV.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/08-08 09:33 
Tjekkede lige min skørm her til morgen og de skygger jeg kunne se i aftes, er nu væk. :)

I fremtiden må jeg blot huske på, at burn-in rent faktisk kan ske på LCD - det havde jeg slet ikke tænkt over...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 30/08-08 10:27, rettet 30/08-08 10:29 
Den burn-in du så, var det også på andre kanaler/kilder?

For har hørt om 360'eren godt kan have noget der ligner burn-in men faktisk er selve konsollens GPU der har ophedningsproblemer og laver numre - speciel de tidlige udgaver.

Ellers burde 360'eren screen-saver starte (eller hva det hedder på konsollen), det gør min 360'er ihvertfald efter nogle minutter.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/08-08 11:19 
Ja, min Xbox går også i screensave mode (skærmen fader ned og bliver mørkere) efter 5-10 minutter... Min er en launch-version, så det kan da godt være, at det er det fænomen du nævner. Jeg tjekkede ikke på andre kanaler, om det også var der - lod bare mærke til, at det var der mens jeg spillede...

Nu er det væk - også når jeg spiller...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/01-09 03:06, rettet 10/01-09 03:07 
Mit Samsung LCD fjernsyn er begyndt at blive meget slem til at lave burn-ins - det bliver også brugt temmelig heftigt i øjeblikket. Umiddelbart er det mest synlige en linje i højre side af skærmen, som ikke ses, med mindre man virkelig ser efter, men som dog stadig irritere mig. Jeg er interesseret i, hvad jeg kan gøre, for at fjerne de burn-ins der er på skærmen, og hvilke forholdsregler jeg i fremtiden bør tage?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig