X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Yay! Blu-ray of Death


Reply
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 29/08-08 09:12 
Det ser ud til at alle konsoller skal have en dødelig fabriksfejl denne generation. Hvis man kigger lidt på nettet er PS3en ved at få sin egen rød ring. Blu-ray drevet dør hårdt og brutalt.

Jeg savner virkelig da en konsol var en konsol. Man købte den pga unikke Japanske spil (de genrer jeg stadig kalder konsolspil) og vigtigst af alt plug and play og det faktum at skidtet kunne holde til næsten alt.

Jeg vil med glæde gå en lille smule ned i maskinkraft hvis det betyder en holdbarhed som en NES.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 29/08-08 09:32 
Links?
happyEDhappyEDSkrevet 29/08-08 09:46, rettet 29/08-08 15:57 
ALtså det er da ikke noget nyt at der er fejl ved konsollerne. De har da alle gennem tiderne haft deres fejl.

Den eneste forskel der er nu, er at der er så stor dækning med medier, debat fora, nyhedssider, der køre problemerne op lyn hurtig.

Du er jo et glimrene eksemple. Har du selv haft problemer, eller er det bare noget du har læst?

Prøv så at tænk på at du nok ikke er den eneste der skriver det et eller andet sted, selvom du ikke selv har haft problemer. Og sådan kommer det til at virke som et stort problem.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SonicSonicSkrevet 29/08-08 09:49 
Screenshot or it didn't happen :P

On topic; Det groveste tilfælde jeg har hørt om, og oplevet, er Xbox 360, samt Microsofts glimrende (!) support.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 29/08-08 09:50, rettet 29/08-08 09:54 
@happyED: Ja, al konsum elektronik har fejl - DVD/CD/MP3, forstærkere, TV, PC'er, PDA'er, konsoller, etc. Så uden tvivl også PS3 maskiner der er gået i smadder. Ihvertfald mindst een herinde der har haft en PS3 der er gået kold.

Pga. 360 omtalen har folk måske bare en tendens til at gå i panik når et par PS3'er går ned.

Personligt har jeg gået helt fri med 360/PS3/Wii nedbrud mens anden elektronik (DVD, forstærker, etc,) er gået i smadder om ørerne på mig - go figure!
King ChaosKing ChaosSkrevet 29/08-08 09:54 
Beano>


Pga. 360 omtalen har folk måske bare en tendens til at gå i panik når et par PS3'er går ned.


Som f.eks. Born2Panic? :D
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 29/08-08 12:12 
Hehe :-)


Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
JmogJmogSkrevet 30/08-08 01:50 
Born2Play>
Jeg vil med glæde gå en lille smule ned i maskinkraft hvis det betyder en holdbarhed som en NES.

Vil du også være villig til at undvære optiske drev? ;-)

Bevægelige dele (og stor varmeudvikling) er nok en af de primære forskelle på de gamle konsollers holdbarhed og alt fra og med Playstation 1.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/08-08 10:35 
Jmog>
Vil du også være villig til at undvære optiske drev? ;-)

Det noget som jeg ville være MEGET villig/glad for at undvære! :)

Jeg kan ikke understrege nok, hvor meget jeg betragter optiske diskdrev som en voldsomt forældet hovsa-løsning. Når nu industien efterhånden kan spytte USB keys på 8 Gb ud til lidt over 150 kr stykket, hvad venter de så på!?

Gi' os nu bare de cartridges tilbage!! :D
AV Intelligent Terminal
JuggernautJuggernautSkrevet 30/08-08 10:47 
Killer Bean 2>
Gi' os nu bare de cartridges tilbage!! :D


Hørt hørt!
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 30/08-08 10:49 
Det var dog en skrækkelig tanke - endnu dyrere spil pga. fabrikation medie er ikke hvad branchen har brug for.

Hurtigere og mere stabile optiske medier er vejen IMO, for ikke at tale om digital distribution :)
NaieraNaieraSkrevet 30/08-08 10:56 
Killer Bean 2>
Når nu industien efterhånden kan spytte USB keys på 8 Gb ud til lidt over 150 kr stykket, hvad venter de så på!?

En Blu-ray-skrive til 'trykkeriet' med 50GB plads koster vel et par kroner. Har du nogen idé om hvor meget USB-nøgler koster per megabyte/gigabyte i forhold til optiske medier?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 30/08-08 11:02 
Helt enig - tror ikke forbrugeren er villig til at æde den ekstra udgift og publishers glade til den ekstra risiko det involverer ved fejlestimering af salg.
HeroldHeroldSkrevet 30/08-08 11:32 
Nu ville en USB-nøgle jo bare kunne overskrives, hvis den ikke bliver solgt :D

Men tiden er helt sikkert ikke til det endnu. Giv det et årti eller to.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/08-08 12:32, rettet 31/08-08 09:08 
Beano>
Det var dog en skrækkelig tanke - endnu dyrere spil pga. fabrikation medie er ikke hvad branchen har brug for.

Hurtigere og mere stabile optiske medier er vejen IMO, for ikke at tale om digital distribution :)

Som jeg ser det har branchen efterhånden begivet sig ud på et meget, meget skidt sidespor. En konsol skal sgu da ikke bare være en billigere måde at opnå det samme som PC-folket får smidt i hovedet!? En konsol skal kunne tilbyde køberen langt flere af de ting, som vedkommende finder irriterende ved en PC, end blot prisen. Det ville være lækkert, hvis konsoludviklerne fuldstændig droppede deres latterlige kapløb mod PC'eren og rent faktisk gav sig til konstruere ægte konsoller.

Jeg har et direkte usundt nørdet forhold til elektronik. Det kan ofte gå så vidt, at jeg griber mig selv i at blive en smule sexuelt opstemt af et specielt lækkert PCB layout. Men når jeg betragter PS3'ens og Xbox 360'erens tekniske konstruktion, får jeg bare en fuldkommen kold og tom fornemmelse i kroppen. Hvorfor er den så stor og klodset? Hvorfor bruger den så meget strøm? Hvorfor er den aktivt kølet? Hvorfor kan mine spil gå så nemt i stykker? Hvorfor er den opbygget stort set fuldstændig som en PC? Og frem for alt.. hvorfor skal jeg sidde og spille den ene ligegyldige FPS'er efter den anden på min konsol, når jeg bare kunne afvikle lortet på en PC!?

Føj, hvor er moderne konsoller bare en lort i ansigtet på enhver, som virkelig værdsætter elektronik! :D

... jeg ved godt, hvad i tænker: "Hvorfor har manden så en Dreamcast i sin samling?"

Jeg har et temmelig ambivalent forhold til min DC. På den ene side finder jeg den ulækker af alle de ovennævnte grunde (pånær strømforsyningen og størrelsen) og har derfor allermest lyst til at sælge den, men på den anden side er det en Sega-maskine, så fanboy'en i mig forbyder det :/

Naiera>
En Blu-ray-skrive til 'trykkeriet' med 50GB plads koster vel et par kroner. Har du nogen idé om hvor meget USB-nøgler koster per megabyte/gigabyte i forhold til optiske medier?

Det er jeg udmærket klar over. Men der er heldigvis også noget, der hedder udbud og efterspørgsel. På trods af at der findes et konstant stigende udbud af FLASH-baserede produkter på markedet, er produktionen af FLASH-chips stadigvæk forsvinden lille i forhold til produktionen af alle andre typer medier. Hvis der pludselig opstår et voldsomt behov for chips, falder prisen også drastisk ;)

Beano>
tror ikke forbrugeren er villig til at æde den ekstra udgift

Men på den anden side, havde forbrugeren ingen problemer med at skulle betale det samme for et disk-spil, som de havde gjort for et cartridge-spil, da udviklingen i sin tid gik den anden vej. Hvor dumt er det lige?! Forbrugene er nogle underlige snegle :D

Herold>
Men tiden er helt sikkert ikke til det endnu. Giv det et årti eller to.

Jeg skulle gerne blive færdig med min uddannelse og få sparket gang i mit eget firma om ca. 1½ år. Jeg satser på, at forbrugene er klar til den tid :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 30/08-08 13:04 
Løsningen er selvfølgelig en teknologi, hvor ikke-optiske medier er næsten ligeså billige at producere som de optiske.

Nu er DS-spil jo f.eks. ikke særlig dyre, men optiske medier er jo så desværre bare altid på forkanten hvad angår plads vs. omkostninger, og udviklerne vil jo gøre alt for at få deres spil til at fylde så meget som muligt.

Jeg savner også cartridges! Rigtig meget, endda!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/08-08 13:42 
Sumez>
og udviklerne vil jo gøre alt for at få deres spil til at fylde så meget som muligt.

Ja, det vil de jo. Og jeg kan ikke tolke det som andet en vammel blanding af dovenskab og mangel på kreativitet. Hvis man kun kan få solgt sit spil ved at gøre det pompøst og forblændende vha. af noget så billigt som ukomprimerede ressourcefiler, så er det sgu en faliterklæring! :D
AV Intelligent Terminal
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 30/08-08 14:19 
Jeg er helt vild med MS' update. Det bliver muligt at rippe spillet til harddisken. Disken skal godt nok stadig være i drevet, men kun for at checke "licens".

Jeg har en ide om at det vil være specielt lækkert i free-roam spil.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/08-08 14:53 
Men hvis det tager ligeså lang tid som det tog at rippe et spil på den gamle xbox så kan du godt regne med en 20 min hver gang du skal ha' lagt et nyt spil ind. Og siden 360'eren også er nogenlunde ligså langsom til at rippe musik som den gamle så tror jeg ikke at det vil gå ret meget hurtigere med spillene.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/08-08 16:05 
Men nu er 360'eren DVD drev jo noget hurtigere ;)
dpldplSkrevet 30/08-08 16:42 
Konsolkongen>

Mener de sagde 360 versionen af DMC4 tog lige omkring 10minuter(kan ikke finde link, da alt for meget om PS3 og DMC4 instal. Så umugligt at google ><). Hvilket skulle være en hel del korter en på PS3.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 30/08-08 16:49 
Det we også også ca. den tid jeg har læst et sted. Men om det tager 10 eller 20 min. syntes jeg er ligegyldigt så længe det er muligt og helt frivilligt :)

Ingen info om nye HDD'er til 360 eller evt. prisfald på 120GB modellen?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/08-08 17:19 
Dpl>

Om spillet installerer data eller om hele spillet bliver smidt over gør nok også en forskel. Men ok 10 min var en del hurtigere end jeg havde troet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dpldplSkrevet 30/08-08 17:43, rettet 30/08-08 17:43 
I know. Men de kun nævnet DMC4´s tid indtil videre. Hvilke nok er fordi alt det der var med PS3 instal da den udkom.
Var enlig bare for at give folk en ide om tiden på det.

Men nej 10min valg fri "instal" er nu nice. Regner med have 3 spil på min maskine (skal lige opgradere til en med HDMI og større HDD først ><).
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
solid snakesolid snakeSkrevet 11/12-14 16:51, rettet 11/12-14 17:03 
Havde vi en anden tråd om det med PlayStation 3 røde død eller ring eller hvad tråden hed?
Jeg kan ikke finde den..

Er der evt nogen der kan fikse sådan en brødkasse mod betaling?
Eller vil i mene det er ikke det værd, det er bedre bare og købe en ny...
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/12-14 18:06 
Din PS3 er i stykker og lyser gult?

Der skal højst sandsynligt noget re-balling halløj af CPU og GPU til før den virker. Jeg tror ikke der er nogen herinde der har udstyr til den slags :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Username
Password
Remember me