X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DVD Rack / Reol


Svar
SonicSonicSkrevet 28/08-08 22:41 
Jeg har brug for hjælp her :)
Jeg har i jeg ved ikke hvor længe jagtet efter en DVD Reol, til min efterhånden noget brede spil og film samling.

Kigger man i Ikea, har de noget meget kedelige cd reoler. Kigger man andre steder (Ide Møbler m.m.) har de træ-kasser der ligner noget man kan få i A-Z (Rumdelere), blot dyrere.

Jeg søger nok noget lidt mere "alternat... Se hele indlægget


Fede DVD Racks til mange penge
Parental Advisory: Explicit Lyrics
56 emne(r).
1 2 > »

Svar
SonicSonicSkrevet 28/08-08 22:41 
Jeg har brug for hjælp her :)
Jeg har i jeg ved ikke hvor længe jagtet efter en DVD Reol, til min efterhånden noget brede spil og film samling.

Kigger man i Ikea, har de noget meget kedelige cd reoler. Kigger man andre steder (Ide Møbler m.m.) har de træ-kasser der ligner noget man kan få i A-Z (Rumdelere), blot dyrere.

Jeg søger nok noget lidt mere "alternativt" i forhold til den gængse "kasse" løsning. Jeg vil egentligt gerne have noget med nogle hylder, måske lidt minimalistisk, men dog også gerne noget i lidt mørkt træ, stål agtigt, og/eller glas agtigt, eller måske en kombination af disse.

Jeg fandt en online biks i München, men de er desværre enormt dyre (fra € 500 og opefter). De har dog enormt fede DVD racks, savl!!

Nogen der kan hjælpe?

Fede DVD Racks til mange penge
Parental Advisory: Explicit Lyrics
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 29/08-08 00:08 
Sølvagtig, minimalistisk og billig.. dog fra Ikea...

Link...
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
SonicSonicSkrevet 29/08-08 09:17 
Nej. Det er simpelthen for hæsligt og upraktisk :)
Men tak for at prøve i det mindste ^_^
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JuggernautJuggernautSkrevet 29/08-08 10:25 
Jeg bruger denne fra, ja gættet rigtigt, Ikea. Jeg kan kun anbefale den. Masser af plads, mulighed for indbygning af spot og billig.

Vitrineskab
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SonicSonicSkrevet 29/08-08 10:36 
Kan den stå på jorden, eller skal den hænges op? Og hvor mange "kassetter" er der ca. plads til i sådanne en?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/08-08 11:05, rettet 29/08-08 11:51 
Jeg har lige købt DVD-hylder fra Trævarefabrikernes Udsalg.

DVD Rack / Reol
DVD Rack / Reol
DVD Rack / Reol
DVD Rack / Reol

Det er dem, der hedder Kubik 3201 MDF (70x70x19 cm)

Jeg har dog allerede fundet ud af, at jeg havde flere DVD'er end der er plads til, så jeg er begyndt at omorganisere.

Trævarefabrikerne i Aalborg
JuggernautJuggernautSkrevet 29/08-08 11:15, rettet 29/08-08 11:15 
Den skal hænges op. Jeg aner desværre ikke hvor meget der er plads til... :(

Edit: Til Sonic.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SonicSonicSkrevet 29/08-08 11:16 
Jow jow, der er da for en sjat penge i Kubik reoler der :D
Jeg er ganske tiltreds med dybden af de der Kubik reoler.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/08-08 11:44 
Hyakotake>
Jeg har lige købt DVD-hylder fra Trævarefabrikernes Udsalg.

Hvis en reol med seks hylder har kostet 578,00, vil det så sige du har kostet næsten 7000kr på de reoler der? Det ser virkelig godt ud men hold da op :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 29/08-08 14:08 
Kvalitet og godt/gennemtænkt design koster ;)

7000 kr. er ikke engang specielt meget, prøv at kigge lidt efter Montana eller noget i den stil, og du mærker allerede dit Dankort blive smålunt af fryd :)
HeroldHeroldSkrevet 11/07-09 02:01 
KAPRING!

Jeg har brug for et system til at opbevare DVD'er og spil i. Det må gerne have en relativ høj WAF (og mørk/sort/usynligt), så kom gerne med nogle bud i den boldgade.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 11/07-09 11:01 
IKEA har nogle fine høje reoler til omkring en 500kr. Men også end masse andet reolhalløj så det ville være mit bedste og billigste bud :-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 11/07-09 11:56, rettet 11/07-09 11:59 
Jeg har det meste af min 1000+ DVD samling pakket i AM's DVD lommer i en lukket Ikea DVD reol. Lidt dyrt produkt pr. titel men kvalitet og så fylder ens samling ca. 1/5 hvad det ellers ville. En praktisk måde at spare plads på.
Kun DVD bokse, special indpakninger og bluray har jeg stående som originalt.

Link
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/07-09 14:39 
Næ dog! Så du ompakker også alle dine DVD'er, ligesom jeg gør :-)
BeanoBeanoSkrevet 11/07-09 16:05 
Ja, når man ikke har pladsen til flere reoler, må man jo gøre tingene mindre - at købe færre film er jo helt udelukket :D
dchangdchangSkrevet 11/07-09 16:49, rettet 11/07-09 16:49 
Herold>
KAPRING!

Jeg har brug for et system til at opbevare DVD'er og spil i. Det må gerne have en relativ høj WAF (og mørk/sort/usynligt), så kom gerne med nogle bud i den boldgade.

Nu ved jeg ikke om du kender Benno fra Ikea, men det kunne være et godt bud. Har selv haft 8 stk. på et tidspunkt og WAF-frekvensen er ganske udmærket. :-)

Benno...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
CoreCoreSkrevet 11/07-09 16:55 
Lidt det samme reolsystem jeg bruger. Mit er dog fra Harald Nyborg.
DVD Rack / Reol
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 11/07-09 16:58 
Se mig, se mig! Hold kæft sikke en blære tråd ;-)

Men flot ser det ud :D
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 11/07-09 17:12 
Så vil jeg da også bidrage med et billede...

DVD Rack / Reol

Lidt svært at tage et godt billede men viser vist fint de to Ikea DVD skabe jeg købte for nogle år siden. Lækkert de kan lukkes helt :)

De sorte "områder" i skabene er AM DVD lommerne mens Akira og Lau stadig battler i det fjerne :)
nerosnerosSkrevet 11/07-09 17:31 
Nydeligt og Stilrent :-)
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 11/07-09 19:02 
neros>
Se mig, se mig! Hold kæft sikke en blære tråd ;-)

Hvis jeg ville blære mig, så havde jeg taget et nyt billede. Det der er over et år gammelt og der er siden kommet flere reoler til ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 11/07-09 19:10 
Vi vil se billeder, ellers er det løwn!
CoreCoreSkrevet 11/07-09 19:10 
Jeg vil jo helst ikke have ry som en blærerøv ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 11/07-09 19:11 
For sent :D
nerosnerosSkrevet 11/07-09 19:25 
Core>
Jeg vil jo helst ikke have ry som en blærerøv ;)

:-)
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 13/07-09 17:41 
Er der virkelig ingen der har fundet noget i retning af de der Benno-søljer - bare to eller tre gange så brede? For det må da være super-belastende at holde alfabetisk orden i sådan nogle smalle rum...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/07-09 17:51, rettet 13/07-09 17:52 
Jeg har selv 3 af dem, men bruger dem kun til CD covers. Der kan være alt for få af DVD'er og PAL DC covers i hvert rum så det bliver en plage når der skal flyttes rundt pga alfabetisk orden.

Til CD'er fungerer de dog fint.

De har også nogle meget bredere alm. reoler som er ret gode. Dem bruger jeg til DVD'er, PAL Saturn og MegaDrive. Desværre er de lige dybe nok til min smag og der er ikke hylder nok med, så man er nok nødt til at købe ekstra kun for hylderne og så smide resten væk.

Jeg har selv ledt flere gange efter noget mere optimalt, men det her er det bedste jeg har fundet indtil videre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 13/07-09 18:11 
Fandt selv frem til denne variant:

DVD Rack / Reol

DVD Reol
Parental Advisory: Explicit Lyrics
RJKRJKSkrevet 13/07-09 19:06 
Og hvordan skulle man få dem til Danmark/hvad koster det mon?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 13/07-09 19:12, rettet 13/07-09 19:22 
Billy-reolen fra Ikea kunne måske være et alternativ til den fra Amazon. Den er kun 5 cm dybere, og en del billigere.

EDIT 2: Prøver lige igen. Det er kun i ensfarvet laminat, den er billigere (fx hvid og sort), da man skal købe ekstra hylder, før den kan sammenlignes med den fra Amazon.
RJKRJKSkrevet 13/07-09 19:42 
Den er bare i forvejen noget for dyb. 30cm er jo næsten det dobbelte af, hvad man har brug for :-/
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 13/07-09 19:50 
Jeg er sikker på, der nok skal findes noget, men det kan godt være, du skal kigge i specialbutikker, evt. online fra udlandet.

Men faldt over disse da jeg tjekkede noget på Ikeas site før:
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40068154 (KILBY)
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50081744 (FLÄRKE)

Ikke så pæne IMO, men kan være de kan bruges...
SonicSonicSkrevet 13/07-09 19:50 
RJK>
Og hvordan skulle man få dem til Danmark/hvad koster det mon?

Bestilte min fra Amazon, de leverede det her i Danmark, no probs. Kan ikke huske hvad jeg nøjagtigt gav, men det var håndører i fragt.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
RJKRJKSkrevet 13/07-09 19:58, rettet 13/07-09 19:58 
Hvis man kunne indstille højden af hylderne på Kilbyen, så var den da ikke helt dum. Men det kan man vist ikke...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 02/10-09 09:36, rettet 02/10-09 09:37 
Hov, jeg bør lige opdatere her.

Efter min post, var jeg i diverse møbelvarehuse for at finde et ordentligt DVD-møbel. Ingen steder var der noget tilfredsstillende, og jeg endte med at tage i IKEA efter noget andet.

Jeg var dog ret heldig, for IKEA har netop lige udgivet en ny serie BESTÅ, med en masse forskellige elementer. Et af disse er en perfekt DVD-reol!

BESTÅ-reol hos IKEA (http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40102105) Møblet er 20 cm dybt (inkl. bagbeklædning), og koster kun 300 kr. Dertil kommer så 4x40 kroner for ekstra hylder. Det giver en reol med syv hylder, hvor de to nederste pladser har lidt ekstra til evt. større boxsæt. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 02/10-09 09:58 
Virker som en fornuftig løsning til god pris - kunne være jeg skulle nuppe sårn een også ;)
SumezSumezSkrevet 02/10-09 10:23 
De ser ret gode ude, men nu har jeg jo allerede en masse Bennoer >_<
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 02/10-09 10:27 
Benno er lige dét dybere, ikke? Den her har næsten perfekt DVD-dybde, så vi valgte at skrotte én BENNO til fordel for et par BESTÅ'er istedet. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 02/10-09 10:32 
Jeg går bare ikke ud fra at de matcher så godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/10-09 11:00 
Kan man få ekstra hylder til Benno også? Det er dem jeg har. De nye reoler virker dog noget smartere hvis de ikke er meget dybere end en DVD.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/10-09 11:03 
Hvad vil du med ekstra hylder til Benno?
De kommer med så mange der skal til for at kunne fylde dem med cd'er. Jeg har selv en del hylder til overs fra dem jeg bruger til dvd'er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/10-09 11:09 
Hov det var fordi du snakkede Benno i forbindelse Herolds reoler. Dem jeg tænker på er vidst de her:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20094093

Dog har mine ikke nær så mange hylder så jeg går ud fra det er muligt at købe flere. Jeg har også selv tre Benno så derfor forvirringen fra min side :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/10-09 11:17 
Ja, Billy-hylder kan sagtens købes stykvis. De matcher også Benno, men er ikke velegnet til cd'er og dvd'er, da de er alt for dybe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/10-09 11:34 
Det er rigtigt. Der ligger også altid en masse bras foran mine DVD'er pga. den store dybde. Det var dog de eneste brugbare reoler jeg har kunne finde når jeg har været i Ikea Odense, men det er også et stykke tid siden jeg var der sidst.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 14/12-09 11:36 
Herold>
BESTÅ-reol hos IKEA (http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40102105) Møblet er 20 cm dybt (inkl. bagbeklædning), og koster kun 300 kr. Dertil kommer så 4x40 kroner for ekstra hylder. Det giver en reol med syv hylder, hvor de to nederste pladser har lidt ekstra til evt. større boxsæt. :D

Spørgsmål ang. Bestå.
Er "hyldehullerne" placeret så man, hvis man køber ekstra hylder til det, kan have et par hylder i reolen, som er optimeret til covers i cd (jewelcase) formatet?

Altså et par cm højere end et standard cd cover, ligesom Benno reoler.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 14/12-09 12:16 
Det tjekker jeg lige når jeg kommer hjem.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 14/12-09 18:59, rettet 14/12-09 19:10 
Jeg har i øvrigt lige købt 12 Bestå'er, og selvom jeg ikke har fået dem sat op endnu, så virker de gode - så tak for tippet, Herold :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 14/12-09 19:07, rettet 14/12-09 19:07 
12? God damn!

Jeg har lige målt - hullerne til hylderne sidder med ca. 3cm mellemrum, så der burde være mulighed for alle behov. Der er ca. 58 huller ialt. Sætter man en hylde ved hvert 7. hul, er der plads til DVD'er hele vejen ned. Den sidste hylde har jeg sat i 8. hul, og det giver lidt ekstra plads til større boxset på de nederste hylder.

Edit: Og det sidste havde jeg skrevet højere oppe :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 14/12-09 19:47, rettet 14/12-09 19:47 
Herold>
12? God damn!

Ja, nu skal jeg bare lige finde noget væg at kunne stille yderligere 24 på, så kan jeg vist få ryddet gulvene for film og spil ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 14/12-09 20:06 
Jeg regner med at købe nogle stykker af dem her snart:
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30123231

Vil gerne have låger, så tingene ikke samler for meget støv.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
56 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig