X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Castle Crashers-tråden


Svar
WehnerWehnerSkrevet 28/08-08 11:26 
For ikke at stjæle al pladsen i Xbox Live-tråden oprettes her en tråd specifikt til Castle Crashers.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
162 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 01/09-08 11:31 
Patch på vej...

"Castle Crashers MP patch coming soon"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-08 13:32 
Herold>
Sjovt, jeg synes at den grafiske stil er noget af det bedste og mest charmerende jeg har set på Arcade endnu. Smag og behag :)

Det minder alt for meget om Alien Hominid der heller ikke er specielt kønt. Det er bare alt for flash-webbrowser-agtigt og selv på trods af det virker det ikke som om de har gjort noget ud af det. Det må virkelig ha' været nemt at være grafiker på Castle Crashers. Grimme flashspil kan man spille på komogvind.dk gratis :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/09-08 14:19 
Ja, tegnestilen er den samme som Alien Hominid (samme tegner!), men der er da en verden til forskel på de to spil. Jeg synes også AH er relativt grimt. Og det ER jo også oprindeligt et flashspil. Men grafikken i Castle Crashers er langt mere imponerende. Jeg var også skuffet da jeg så første bane, men som man kommer ind i det, er der virkelig mange flotte områder, store, flotte sprites (hvis det da ikke er vektor det hele, ligesom AH?), morsomme animationer, og gennemførte effekter.

Konsolkongen>
Det må virkelig ha' været nemt at være grafiker på Castle Crashers.

.... Jeg ved slet ikke om jeg gider kommentere på den der.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-08 14:25 
Hvorfor bliver du mopset over det? Det ligner standard Cartoon Network discount tegninger, og det synes jeg ikke særlig godt om. Jeg synes også godt 360'eren må yde noget der er lidt flottere end det Firefox kan præstere.

Bevares du må da gerne have din egen mening.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/09-08 15:26 
Hvad har tegnestilen med 360'erens ydeevne at gøre?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/09-08 15:35 
Konsolkongen>
Hvorfor bliver du mopset over det? Det ligner standard Cartoon Network discount tegninger, og det synes jeg ikke særlig godt om.

Helt enig det ser virkelig ikke kønt ud og jeg er slet ikke til den grafiske stil som spillet har. At man overhovedet som spil designer vælger dette er mig uforståeligt? Gameplay mæssigt ved jeg ikke noget om det da jeg ikke har prøvet det, men udfra screens ser det virkelig grimt ud.
Bashful Neophyte
WikzoWikzoSkrevet 01/09-08 15:57 
Jeg synes, den grafiske stil er perfekt. Den er virkelig bizar og anderledes, og stilen er meget varierende fra verden til verden. Bosserne er virkelig sejt lavet, og visuelt oser det af humor over det hele. Og så er ALT grafik kun lavet af én mand o.O

Om spillet foregår på Xbox, PlayStation eller Wii er sgu mig ligegyldigt. Det er en 2D-arkadetitel, som måske ikke tvinger hardwaren i bund, men stadig fungerer helt perfekt til formålet.
ChronoChronoSkrevet 01/09-08 16:14 
Jeg har talt med Dan Paladin for to år siden da han stadig var i fuld gang med grafikken til spillet - det har været et kæmpe arbejde. Han er mega sej, og det synes jeg også stilen i spillet er.

En lidt vild ting, er at udviklerne ikke har siddet sammen i et studie et sted. De har siddet hver for sig derhjemme. Sådan var det i det mindste da jeg talte med Dan for to år siden, men det kan da godt være det har ændret sig siden.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KalicolaKalicolaSkrevet 01/09-08 16:24, rettet 01/09-08 16:27 
Det her er virkeligt et smukt spil. Det er en fair sag hvis man ikke kan li stilen. Men det er ikke grimt. Alene designet på de simple hovedpersoner er genial... Flot grafik har intet at gøre med hvor mange polygoner der er, eller hvor meget dynamisk lys der er. 2d sprite baserede spil kan være lige så smukke som crysis. Men det er en lang og træls diskution at begynde på :)
For The Love Of The Game
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-08 16:39 
Sumez>
Hvad har tegnestilen med 360'erens ydeevne at gøre?

Fordi det ligner et crappy flash spil der kan køre på din internet browser.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 01/09-08 17:46 
Teknisk kan det sikkert nemt afvikles via flash (som AH) på en PC men syntes nu ikke det ser spor crappy ud... tværtimod syntes jeg stilen er herlig og ser godt ud :)
HeroldHeroldSkrevet 01/09-08 19:17 
Konsolkongen>
Hvorfor bliver du mopset over det? Det ligner standard Cartoon Network discount tegninger, og det synes jeg ikke særlig godt om. Jeg synes også godt 360'eren må yde noget der er lidt flottere end det Firefox kan præstere.

Bevares du må da gerne have din egen mening.

Platformen er da underordnet, når det gælder den grafiske stil. Jeg forstår heller ikke at du taler om ydeevne, når det er stilen, der er i fokus. Stilen er jo ikke valgt for ydeevnens skyld overhovedet, men fordi det skulle være 2D og cartoony. Jeg synes det er nemt at se at der er lagt timevis af arbejde i udtrykket, og bare fordi du ikke kan lide måden som han tegner på, så betyder det da ikke at det er hverken discount, amatør-agtigt eller grimt. Jeg synes at det er 100% gennemført, og vil faktisk vove den påstand at det er de færreste, der vil kunne gøre det så gennemført, som det Dan Paladin har gjort med Castle Crashers.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-08 19:36, rettet 01/09-08 19:36 
Jeg kan jo kun tale for mig selv. Som du måske kan læse så kommer konsollens ydeevne på tale når spillet kunne køre ligeså godt i et flash vindue på din computer. Om det er baseret på flash eller ej ved jeg ikke. Men teknisk imponerende synes jeg bestemt ikke det er.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WikzoWikzoSkrevet 01/09-08 20:01 
Der er nok også en grund til, at det ikke er et fysisk spil, men i stedet en lille download på Xbox Live Arcade. Dér kan man godt tillade sig at udvikle små spil, der principielt sagtens kan køre i fx en browser :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-08 20:23 
Alien Hominid fås også som "fysisk" spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KalicolaKalicolaSkrevet 01/09-08 20:28 
Jeg havde med glæde givet 450kr for castle crashers i en butik.
For The Love Of The Game
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-08 20:32 
Ja hvis det er "verdens bedste spil" så må 450kr være billigt sluppet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 01/09-08 20:43 
Konsolkonge: Er det ikke fjollet at du diskuterer spillet så meget, når det så tydeligvis ikke er noget for dig?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-08 20:48 
Kan det ikke være lidt ligemeget? Jeg kommenterede bare grafikken og den smule af gameplayet jeg har prøvet. Det er vel mere fjollet at nogen bliver stødt af at jeg kritiserer spillets stil?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/09-08 20:58 
Omg live catfish!
Castle Crashers-tråden
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 01/09-08 21:02, rettet 01/09-08 21:02 
Konsolkongen>
Som du måske kan læse så kommer konsollens ydeevne på tale når spillet kunne køre ligeså godt i et flash vindue på din computer.

Men det er jo lige meget? Det er komplet ligegyldigt for hvordan spillet ser ud!

(og nej, Flash ville halte sindssygt med det spil her, men som sagt er det ret lige meget...)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-08 21:12 
Sumez>
(og nej, Flash ville halte sindssygt med det spil her, men som sagt er det ret lige meget...)

Så har jeg overvurderet flash...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 02/09-08 00:41 
Det står allerede til 9/10 i min vurdering, elsker også graffiken, virkeligt originalt. Bedste beat´em up ever! (ved godt det er anden gang jeg skriver det (=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/09-08 09:57 
Jeg har lige købt nogle MS-points, så de ankommer nok om et par dage... så er jeg klar til multiplayer.
SumezSumezSkrevet 02/09-08 10:11 
??
Når jeg køber MS point får jeg dem da øjeblikkeligt...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 02/09-08 10:25, rettet 02/09-08 10:26 
Nu snakker vi så meget om grafikken, og personligt synes jeg altså heller ikke den er så fantastisk, som nogen af jer beskriver.

Den type grafik som spillet benytter, blev generelt udbredt og kendt med Flash-spillene, da Flash som udgangspunkt arbejder med vektorgrafik, hvor vi stort set altid havde med bitmap sprites at gøre på de klassiske konsoller.
En af fordelene ved vektorgrafik er, at man kan skalere det, uden at bekymre sig om kæmpe store pixels, ligesom det i de fleste tilfælde også er simplere at animere en vektormodel.
Mange vil også have lettere ved at tegne noget, der "ligner noget" med vektorgrafik, da bitmap grafik for de fleste er mere abstrakt, da den virkelige verden jo ikke er bygget op af pixels i en bestemt opløsning. Cirkler, streger og polygoner er derimod lettere at forholde sig til, og det er nok heller ikke uden grund, at hovedparten af Flash-spil og animationer ikke benytter bitmaps ret meget, selv om programmøren ved hvordan man kan lave det i Flash.

Af ovennævnte grunde ser mange, inklusiv mig selv, 2D vektorgrafik af denne type som en "billig" form for grafik, der ikke kræver så meget arbejde som gode gamle sprites.
Det er også en smagssag, om man kan lide 2D vektorgrafik, og personligt har jeg noget mere respekt for animatorerne bag f.eks. Metal Slug end ham, der har lavet det grafiske design til Alien Hominid og Castle Crashers. Dermed er det dog ikke sagt, at jeg synes grafikken er grim eller middelmådig. Jeg kan sagtens se, at manden har nogle talenter med 2D vektorgrafik...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 02/09-08 10:27 
Sumez>
??
Når jeg køber MS point får jeg dem da øjeblikkeligt...

Det er nok fordi du, som jeg selv, ikke er smart nok til at købe dem suspekte steder på nettet hvor de er billigere ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 02/09-08 10:42 
KTC:

Jeg kan ikke selv se om Castle Crashers kører på vektorgrafik. Det ligner det, men alle figurerne er jo tydeligvis håndtegnet, og hvis de er blevet konverteret til vektor, må det skyldes skalering alene - jeg har i hvert fald ikke bemærket én eneste -animation- i spillet, der er vektorbaseret! Hver eneste frame er en ny tegning, og ikke en vektor-transision, så at det er en "billig" løsning, holder ikke.

Jeg var som sagt heller ikke vild med grafikken før spillet udkom, og synes heller ikke Alien Hominid er særlig pænt, men efter at have set Castle Crashers i sin færdige udgave, må jeg konkludere, at det er lige akkurat finpudset nok til at det imponerer i stedet for at irritere, selvom tegnestilen ikke er min kop the.
Ja, hvis det kørte på Cartoon Network, ville jeg nok være irriteret over at de ikke har brugt tid nok på animationerne, men til et spil som dette fungerer det perfekt IMO.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 02/09-08 10:57 
Sumez>
Jeg kan ikke selv se om Castle Crashers kører på vektorgrafik.
Det synes jeg ellers er ret tydeligt.

Sumez>
Det ligner det, men alle figurerne er jo tydeligvis håndtegnet
Er de det? Det synes jeg ikke de ser ud til. Alle næsten alle streger er pæne lige kurver og jeg vil næsten vædde med at manden har siddet med en digitizer i og tegnet det i vektorer.

Sumez>
jeg har i hvert fald ikke bemærket én eneste -animation- i spillet, der er vektorbaseret! Hver eneste frame er en ny tegning, og ikke en vektor-transision, så at det er en "billig" løsning, holder ikke.
Man kan altså sagtens lave vektoranimationer uden at benytte kalkulerede transitioner, og det vil altid være lettere at rotere, strække eller på anden måde modificere en vektormodel end at gøre det samme pænt med en bitmap. Jeg har ikke påstået, at der bare benyttes kalkulerede frames imellem nogle keyframes, for det er de fleste steder tydeligt, at dette ikke er tilfældet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WikzoWikzoSkrevet 02/09-08 11:01 
Konsolkongen>
Alien Hominid fås også som "fysisk" spil.

Ja, men det udkom jo også før, at Xbox Live, PlayStation Store og Virtual Console blev opfundet og udbredt. Man bliver jo nødt til at starte ét sted for at tjene penge :)
nerosnerosSkrevet 02/09-08 11:06, rettet 02/09-08 11:16 
Sumez>
Ja, hvis det kørte på Cartoon Network, ville jeg nok være irriteret over at de ikke har brugt tid nok på animationerne,

Derfor må jeg sige at det ikke er noget jeg ville bryde mig om. Jeg skal simpelthen have det hele på en gang. Jeg er dødtræt af det MTV look :-(

Jeg er selv tegner og kan med sikkerhed sige hvis der er folk som har tegnet det her først er det virkelig ikke spor interessant også selv om det til sidst ender i et spil som dette. At folk falder sådan på halen over grafikken kan jeg fandme ikke forstå. At det er håndtegnet gør det kun endnu mere håbløst og så har vi virkelig med nogle dårlig valg at gøre med hensyn til designvalg fra udviklernes side.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/09-08 11:12, rettet 02/09-08 11:14 
KTC>
Alle næsten alle streger er pæne lige kurver og jeg vil næsten vædde med at manden har siddet med en digitizer i og tegnet det i vektorer.

Så er det jo også håndtegnet....

KTC>
det vil altid være lettere at rotere, strække eller på anden måde modificere en vektormodel end at gøre det samme pænt med en bitmap.

Jamen det er jo netop det, spillet ikke gør. Kun ved enkelte større bosser, og dér kender vi jo også tendensen fra sprite-baserede spil som Symphony of the Night og Odin Sphere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 02/09-08 11:16, rettet 02/09-08 11:16 
neros>
Jeg er selv tegner og kan med sikkerhed sige hvis der er folk som har tegnet det her først er det virkelig ikke spor interessant også selv om det til sidst ender i et spil som dette. At folk falder sådan på halen over grafikken kan jeg fandme ikke forstå.

Jeg har selv tegnet meget, og kender også til mange andre tegnere. Derfor bryder jeg mig heller ikke om tegnestilen. Det, jeg synes spillet vinder på er animationerne, figurernes udtryk osv. Det er ikke nødvendigvis "flot", men det er perfekt til spillet, og ser i sidste ende fedt ud. Lidt ligesom man kan lave et spil med tændstiksmænd, der ser røvfedt ud hvis man gør det rigtigt (tænk f.eks. på de gamle Xiao Xiao animationer)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 02/09-08 11:21 
Sumez>
Så er det jo også håndtegnet....
Vi ved begge at det ikke var det du mente i dine tidligere indlæg. Desuden vil jeg ikke kalde det håndtegnet, bare fordi han bruger en digitizer. Der er stor forskel på at male/tegne på et stykke papir, og så benytte et program på en computer. Interfacet er sådan set fløjtende ligegyldigt, om han så brugte en trackball eller joystick til det.

Sumez>
Jamen det er jo netop det, spillet ikke gør.
Har du prøvet at arbejde med 2D vektorer? Du starter ofte mere eller mindre forfra med bitmaps, hvis der skal laves en større ændring, hvor du med vektorer har lettere ved at genbruge dine elementer.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 02/09-08 11:31 
Sumez>
jeg synes spillet vinder på er animationerne, figurernes udtryk osv. Det er ikke nødvendigvis "flot", men det er perfekt til spillet,

Det kan jeg selvfølgelig ikke snakke med om og her kan det godt være du får ret ;-)
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/09-08 11:35 
Sumez>
??
Når jeg køber MS point får jeg dem da øjeblikkeligt...

Åh æh, de er købt analogt :-) Jeg vil ikke have mit Visanummer tilknyttet MS.
SumezSumezSkrevet 02/09-08 12:03, rettet 02/09-08 12:04 
KTC>
Vi ved begge at det ikke var det du mente i dine tidligere indlæg. Desuden vil jeg ikke kalde det håndtegnet, bare fordi han bruger en digitizer.

Jo, det var da i hvert fald det jeg mente, synes ikke sådan en antagelse er passende..
Jeg tror du får meget svært ved at finde en 2D spilgrafiker, der ikke benytter digitizer.

KTC>
Har du prøvet at arbejde med 2D vektorer? Du starter ofte mere eller mindre forfra med bitmaps, hvis der skal laves en større ændring, hvor du med vektorer har lettere ved at genbruge dine elementer.

Jamen det gør han jo ikke i spillet. Det er præcis det samme, som jeg også mener gør mange flash spil i denne (tegne)stil rimelig grimme, men Castle Crashers er heldigvis en undtagelse - alle de normale animationer er lavet på den gode gammeldags måde, og det gør virkelig en betydningsfuld forskel. Hvor meget har du overhovedet spillet det?

Og jo, når du arbejder med bitmaps beholder du det fra den forrige frame, der ikke bliver ændret, ellers kommer det hurtigt til at se ret underligt ud, medmindre det er et bevidst stilvalg. Og det er på samme måde, Dan Paladin har arbejdet med animationerne i Castle Crashers.
Det er også derfor jeg ikke mener at det er synligt om der er tale om reelle sprites eller vektorer, selvom du nok har ret i at det er vektorer (det sparer i hvert fald også en masse plads)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/09-08 12:09 
KTC>
Der er stor forskel på at male/tegne på et stykke papir, og så benytte et program på en computer.

Forskellen er at det altid vil være meget nemmere at tegne på computer da man har langt mere frihed til at prøve sig frem og altid kan slette 100% hvis det ikke skulle lykkedes. Blyant eller digitizer/tablet føles ret ens at tegne med.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 02/09-08 12:47 
Her er film af Dan Paladin der tegner grafik til spillet:
http://www.gametrailers.com/player/32001.html
http://www.xbox360fanboy.com/2008/04/24/video-castle-crashers-drawing-fun-times-three/

Selvfølgelig er det håndtegnet grafik.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 02/09-08 12:59 
Menmenmen han bruger jo digitizer :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 02/09-08 13:07 
Konsolkongen>
Forskellen er at det altid vil være meget nemmere at tegne på computer da man har langt mere frihed til at prøve sig frem og altid kan slette 100% hvis det ikke skulle lykkedes. Blyant eller digitizer/tablet føles ret ens at tegne med.
Ja, det er præcis det jeg mener. På en computer har du mulighed for at flytte ting rundt, slette 100%, lave bløde overgange uden at skulle gnide med en svamp, du kan arbejde i lag, og specielt med vektorgrafik har du mange fordele.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 02/09-08 13:09 
Jeg tror vi er ude på et kæmpe sidespor her. Der er ikke tale om en Disneytegnefilm fra 1928 her. Alle kunstnere har disse værktøj nu om dage, uanset om man arbejder i 3D, sprites eller vektorer. Det har ikke rigtig nogen relevans..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 02/09-08 13:23, rettet 02/09-08 13:28 
Sumez>
Jo, det var da i hvert fald det jeg mente, synes ikke sådan en antagelse er passende..
Jeg tror du får meget svært ved at finde en 2D spilgrafiker, der ikke benytter digitizer.
Nå, så skal jeg åbenbart til at citere dit tidligere indlæg:
Sumez>Det ligner det, men alle figurerne er jo tydeligvis håndtegnet, og hvis de er blevet konverteret til vektor, må det skyldes skalering alene
Her står da sort på hvidt, at du mener det er håndtegnet og så konverteret til vektor. Det er det jo ikke, hvilket Chronos film glimrende viser. Det er lavet som vektorer fra starten af, hvilket er hele min pointe. At vi så har forskellig definition af begrebet "håndtegnet" er så en anden sag. Noget, der er skabt på et digitalt medie er for mig ikke håndtegnet...

Sumez>
Jamen det gør han jo ikke i spillet. Det er præcis det samme, som jeg også mener gør mange flash spil i denne (tegne)stil rimelig grimme, men Castle Crashers er heldigvis en undtagelse - alle de normale animationer er lavet på den gode gammeldags måde, og det gør virkelig en betydningsfuld forskel.
Jeg tror helt ærligt ikke du forstår hvad jeg snakker om, men se de film Chrono linker til for at forstå, hvorfor vektorer giver nogle klare fordele når man skal lave design og animationer.

Sumez>Hvor meget har du overhovedet spillet det?
Dette vil jeg slet ikke svare på, da det bare er en ussel og billig måde at prøve at lukke munden på mig.

Sumez>Og jo, når du arbejder med bitmaps beholder du det fra den forrige frame, der ikke bliver ændret, ellers kommer det hurtigt til at se ret underligt ud, medmindre det er et bevidst stilvalg.
Enig, og det var også derfor jeg skrev "hvis der skal laves en større ændring", som hvis man f.eks. skal vise et element, der tidligere var skjult. Det skal man jo til at tegne forfra.

Sumez>Og det er på samme måde, Dan Paladin har arbejdet med animationerne i Castle Crashers.
Det er også derfor jeg ikke mener at det er synligt om der er tale om reelle sprites eller vektorer, selvom du nok har ret i at det er vektorer (det sparer i hvert fald også en masse plads)
Nu er du jo lige ved at modsige dig selv. Men med vektorgrafik arbejder du meget mere modulært, og hvor du ikke nødvendigvis arbejder med lag ved bitmap-grafik, så er det mere eller mindre uundgåeligt med vektorgrafik, og det gør en kæmpe forskel.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 02/09-08 13:23 
Det er heller ikke alle der bare lige tegner sådan, selvom det ser enkelt ud, sådan er det også i kunst miljøet nogle er meget detaljeret og andre meget enkelt, nogle har stadig meget udtryk i ders enkelte streger, om man så bruger 5 min, 5 dage eller 5 år på det, har ingen ting med sagen at gøre.
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 02/09-08 13:26, rettet 02/09-08 13:27 
KTC>
Sumez>Hvor meget har du overhovedet spillet det?
Dette vil jeg slet ikke svare på, da det bare er en ussel og billig måde at prøve at lukke munden på mig.

Nej, jeg mener faktisk det er relevant. For jeg ved udmærket hvad du snakker om, og jeg har de samme tanker omkring vektorgrafik. Og det var først da jeg fik spillet Castle Crashers, jeg blev overbevist om at det ikke var som grimt som jeg troede.
Er som sagt stadig heller ikke meget for tegnestilen, men håndværket fejler i den grad intet.


Og jeg har skam en masse erfaring i at arbejde med både vektor- og bitmapgrafik, så jeg er udmærket med på hvordan det hele fungerer. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 02/09-08 13:38 
Sumez>
Nej, jeg mener faktisk det er relevant. For jeg ved udmærket hvad du snakker om, og jeg har de samme tanker omkring vektorgrafik.
Hvad er det så vi diskuterer, og hvorfor har du så en mistanke om at jeg ikke har set spillet nok til at snakke med?

Sumez>
Og jeg har skam en masse erfaring i at arbejde med både vektor- og bitmapgrafik, så jeg er udmærket med på hvordan det hele fungerer. :)
Ok, så forstår jeg bare ikke hvorfor vi diskuterer dette, og hvorfor du ikke kunne se at spillet er vektorgrafik. Se "King's Boat 1" videoen, hvor han glimrende demonstrerer, hvordan vektorer kan roteres, skaleres og på andre måder manipuleres smertefrit og "pænt", hvilket aldrig ville fungere med bitmap sprites. Vil du virkelig påstå, at bådens animationer var lige så lette at lave med bitmap-grafik?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 02/09-08 13:40, rettet 02/09-08 13:42 
KTC>
Se "King's Boat 1" videoen, hvor han glimrende demonstrerer, hvordan vektorer kan roteres, skaleres og på andre måder manipuleres smertefrit og "pænt", hvilket aldrig ville fungere med bitmap sprites. Vil du virkelig påstå, at bådens animationer var lige så lette at lave med bitmap-grafik?

Det kan du sagtens gøre med bitmap sprites. Selv på SNES var det muligt med mode7 - i dag er det nærmest standard at man gør det. Jeg nævnte selv Castlevania-spillene og Odin Sphere som eksempler førhen, de gør præcis det samme som Castle Crashers gør. :)

Faktisk vil jeg vove at påstå at det er væsentlig LETTERE at rotere og flytte elementer på "tegnebrættet" før man konverterer det til sprites, end at gøre det realtime via programmering i spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 02/09-08 13:53, rettet 02/09-08 14:32 
Sumez>
Det kan du sagtens gøre med bitmap sprites. Selv på SNES var det muligt med mode7 - i dag er det nærmest standard at man gør det. Jeg nævnte selv Castlevania-spillene og Odin Sphere som eksempler førhen, de gør præcis det samme som Castle Crashers gør. :)
Man kan sagtens gøre det, men det ligner for det meste lort, specielt hvis man ikke "snyder med opløsningen" og bruger bitmaps med lineær opskalering. For mig har det heller ikke ret meget med animation at gøre, og mere eller mindre i samme kategori som vektorgrafik. Metal Slug spillene gør det på den gode gamle måde, hvilket jeg har respekt for, og synes gør en verden til forskel.

Sumez>
Faktisk vil jeg vove at påstå at det er væsentlig LETTERE at rotere og flytte elementer på "tegnebrættet" før man konverterer det til sprites, end at gøre det realtime via programmering i spillet.
Det kan da ikke være lettere at rotere ting med den hardware vi har i dag. Så kan man bruge alle mulige filtre for at sløre aliasing og diverse andre ulemper fra resultatet. Det er noget helt andet, hvis man skal tegne rotationen som bitmap og få det til at se pænt ud, hvilket kræver den gode gamle manuelle metode, hvis du vil have Metal Slug kvalitet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 02/09-08 14:33 
Jeg har tænkt lidt over, hvorfor jeg respekterer detaljerede bitmaps og sprites så meget over vektorgrafik. Det kan sammenlignes lidt med Disney-film, som blev nævnt tidligere i tråden.
Nyere animationsfilm har en fantastisk detaljerigdom og flydende animation, som man aldrig ville kunne opnå med de metoder og værktøjer, man havde i gamle dage.
Derfor kan man have en helt anden respekt for, hvordan animatorerne udnytter de digitale værktøjer, som de har til rådighed, ligesom man kan respektere, hvordan datidens animatorer kunne trylle med en blyant eller en pensel.

Nu kommer så pointen, og hvordan dette relaterer til vektor vs. lavtopløselige bitmaps med få farver. Jeg forventer at kunstneren skaber detaljer og udnytter mediet til fulde, ligesom det er beskrevet ovenfor. Derfor ser det billigt ud, når man ser de grove streger og få farver, som grafikken i f.eks. Castle Crashers benytter. Prøv at sammenligne med Metal Slug, som med en opløsning på 304*224 og sølle 4096 farver, hvoraf de for det meste benyttes under 200 farver, har en fantastisk detaljeret grafik. Der er ikke en pixel, som ikke er nøje overvejet.

Dermed er det ikke sagt, at jeg synes Castle Crashers ser grimt eller middelmådigt ud, men jeg kan sagtens følge Konsolkongens syn på sagen.
Det er en bevidst stil, man har valgt til spillet, men det ændrer ikke på, at der er mindre arbejde i at lave den, og derfor forstår jeg ikke hvorfor folk synes det er så flot...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 02/09-08 14:33, rettet 02/09-08 14:33 
Jeg mener bestemt heller ikke at det kan sammenlignes med imponerende flotte 2D spil som Odin Sphere og GrimGrimoire. Aldrig!

Men grafikken er sjov, velgjort og effektfuldt. Havde en tilsvarende simpel stil været brugt i et 3D-spil, ville det have været virkelig grimt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
162 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig