X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

LGC 08: Alt godt fra Taiwan


Svar
RJKRJKSkrevet 24/08-08 21:57, rettet 24/08-08 22:02 
Mens japanske, amerikanske og europæiske spilfirmaer dominerede i Leipzig, så havde en række taiwanesiske firmaer slået sig sammen på en mindre stand, som generelt blev ignoreret af alle. Lidt synd, for de havde ellers mange ting der så spændende ud. Mange RPG-spil, strategi-spil og shootere, alle med lækkert artwork. Hovedproblemet var selvfølgelig, at det altsammen var til pc eller for det meste mobiltelefon...

For alligevel lige hurtigt at nævne nogen af dem, så var det firmaet http://foxy.gemmyplanet.com]Gemmy Planet[/LINK]" target="">Gemmy Planet, som så ud til at lave de fedeste ting (og et utal af "sexy games"...). Den vertikale 2d-shooter Icarus så vel bedre ud end mange af de shootere der er kommet til Dreamcast i de sidste år.

LGC 08: Alt godt fra Taiwan

Mere fokus var der på Girl Arms, der lignede et Front Mission Light med nuttede anime-piger. Spillet er designet af en åbenbart berømt anime-designer kaldet Zeco fra Taiwan - ret godt så det i hvert fald ud og Gemmy Planet lover flere "Military + Beautiful Girls"-spil...

LGC 08: Alt godt fra Taiwan

Knap så lækkert var spillet Shit War fra Goldrock. Ja, det handler om mystiske "shit warriors", som går rundt med voksenbléer for at holde sig. Men nu er shit leaderen død af forstoppelse, og så må de smide deres bléer og udløse deres ekstraordinære destroy shit power. Desværre var der ingen demo af dette formodede mesterværk. "Are you ready to use shit attack the enemies!?"

LGC 08: Alt godt fra Taiwan

(ja, jeg fik lavet en ubevidst men meget passende censur med flash-glimtet, men tænk selv til, hvad der er mellem den nøgne mand og den brune stråle...)

Det mest bizarre indslag på den taiwanesiske stand - og sikkert det eneste nogen af os nogensinde vil have en chance for at komme til at spille - var arcadespillet Parse Rorunpe Preludé fra Mega Tech & Online.

LGC 08: Alt godt fra Taiwan

Der er tale om intet ringere end en heksekost-simulator - "just like the movie Harry Potter". Arcademaskinen består af en heksekost, som man sidder på og derefter styrer ved at vippe kosten til siderne og op/ned, og derudover acceleration og bremse via knapper på kosten.

LGC 08: Alt godt fra Taiwan

LGC 08: Alt godt fra Taiwan

LGC 08: Alt godt fra Taiwan

Om styringen var håbløs eller MIKA-L var håbløs skal jeg ikke afgøre, men i hvert fald gik meget af tiden med at styrte ind i (ofte usynlige) mure og ned i jorden. Det virkede ikke ligefrem intuitivt.

Gameplaymæssigt er det et multiplayer deathmatch-spil, hvor man flyver rundt og prøver at skyde de andre hekse af deres koste. Magi bruger man ved at trykke på skærmen, der har indbygget touchscreen.

LGC 08: Alt godt fra Taiwan

Spillet er selvfølgelig online, så man kan spille otte hekse mod hinanden (så vidt jeg husker og kunne forstå på de ivrige taiwaneseres særdeles ringe engelsk) og der kommer hele tiden nyt udstyr og spells, som man kan købe og opgradere sin heks med. Det hele kan gemmes på memory card, så man har sin heks med sig overalt.

LGC 08: Alt godt fra Taiwan

Spillet er ude i Taiwan og kommer i Japan i næste måned. Skulle man stå og mangle sådan en sag, kan man købe to maskiner og en overvågningsstation for den sølle sum af 25.000 dollars.

LGC 08: Alt godt fra Taiwan

Megas lille stand havde det meste af tiden fem taiwanesere hængende over maskinen, omend de var særdeles opsatte på en slæbe enhver der viste den mindste interesse, ombord på maskinen, hvorefter de farede rundt og tog billeder af én. Eftersom de fleste gik i en stor bue udenom standen, skal man derfor ikke blive overrasket over at se billeder af MIKA-L på Parse Rorunpe i deres kommende PR-materiale :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
silverstarsilverstarSkrevet 24/08-08 22:23 
Goodness me, det er langt ude. Men det er samtidig den slags spøjse indslag der sætter lidt krydderi på den slags messer. Tænk de har fået nogle pengemænd til at investere i et spil der hedder Shit War og en heksekost-simulator. Verden er fantastisk :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/08-08 12:03 
Ah. Jeg kan huske at jeg så noget indslag omkring heksespillet ved sidste års Tokyo Game Show hvor der også var det bizarre pigespil Duel Love

http://www.gametrailers.com/player/32133.html
RJKRJKSkrevet 25/08-08 16:12, rettet 25/08-08 16:12 
Jeg tror det Parse Rorunpe der var på TGS sidste år var en forløber for dette - eller omvendt om man vil, bemærk Preludé i titlen. I hvert fald var det et helt andet (og egentligt meget pænere) kabinet, de viste i Japan.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/08-08 16:49 
Det egentlige spørgsmål er vel "Hvornår kommer der et Wii attachment der laver Wiimoten om til en kost"?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/08-08 17:00 
Du skal bare have nok af "Wii MotionPlus" så gir det sig selv :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig