X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

LGC 08: Black Sigil


Svar
RJKRJKSkrevet 23/08-08 23:52, rettet 23/08-08 23:55 
En af de "små" ting vi kiggede nærmere på i Leipzig var Black Sigil: Blade Of The Exiled. Spillet har været under udvikling i nogle år af en selvstændig canadisk udvikler, der også tæller en tysker, en englænder og en japaner. Spillet var oprindeligt planlagt til GBA under navnet Project Exile, men siden flyttet til Nintendo DS med nyt navn. Spillet er stort set færdigt, men er pt. i gang med den sidste testning og fejlrettelse. Svenske Nordic Softsales - der ellers mest har udgivet Mumitrolde-spil og den slags til pc - har samlet spillet op, og udgiver det i Europa. Det kommer formentligt op til jul, måske først i starten af næste år.

LGC 08: Black Sigil

Black Sigil ligner primært et typisk japansk rollespil i klassisk SNES-stil. Grafikstilen er i retning af Final Fantasy V og Final Fantasy VI. Især baggrundene er flere steder rigtig flotte og har den samme friske 2d-grafik, som man netop forbinder med Squares SNES-spil og de senere Mana-spil til GBA og DS. Character designet er ikke helt på samme niveau, måske.

Historien i spillet tager udgangspunkt i verdenen Bel Lenora, hvor alle indbyggere har magiske evner. For år tilbage var der dog en enkelt mand uden nogen magi, som forårsagede død og ødelæggelse i landet, før han blev stoppet. Man spiller nu - femten år senere - som den unge mand Kairu, der ligeledes mangler magiske kræfter og udstødes af samfundet af frygt for at han ligeledes vil bringe store problemer med sig.

LGC 08: Black Sigil

Den svenske DS-manager (som i modsætning til de fleste andre på messen spillede sit eget spil rigtig meget og så ud til virkelig at kunne lide det) snakkede en del om actionbaserede kampe, men selvom "cirkel"-menuen lugter af Secret Of Mana, så er det nu helt traditionelle tur-baserede kampe. Opbygningen minder meget om Chrono Trigger, hvor figurerne står placeret forskellige steder i området, og ikke på lige FF-agtige linier overfor hinanden. Så vidt jeg lige kunne vurdere er der dog mere strategi ift. positioneringen end Chrono Trigger.

Om Black Sigil ender med at være i klasse med sine forbilleder er måske tvivlsomt, men det jeg så, så bestemt godt ud. For fans af genren virkede det som et dejligt spil, der både grafisk og gameplaymæssigt har alle de klassiske kvaliteter. Der er i øvrigt ingen DS-gimmicks i det - det er helt klassisk d-pad og knap-styring og intet andet. Personer og dialog skinnede ikke så meget i gennem, men som skrevet flere gange på det sidste, er den slags naturligvis umuligt at bedømme ordentligt på kort tid. Men det er i hvert fald en titel fans af SNES-RPG'erne bør holde øje med, og et must buy herfra.

LGC 08: Black Sigil

Se trailer for spillet
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkenDarkenSkrevet 24/08-08 02:32 
wow.. ja der ser ud til at være lånt rigeligt fra de gamle SNES spil.. men det er jo kun godt!
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
ChronoChronoSkrevet 24/08-08 08:37 
Det ser ret fedt og FFVI-agtigt ud. De har helt sikkert kigget på tiles og fonte fra Square. Det ligner noget man bliver nødt til at købe. Har de godt nok siddet fire udviklere fire forskellige steder i verden og lavet det?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 24/08-08 10:21, rettet 24/08-08 10:21 
Som jeg lige husker det, så har japaneren lavet character arten og tyskeren musikken - ved ikke med englænderen. Dertil er/var der så vist tre eller fire canadiere/amerikanere på selve grundholdet.

Hende der har lavet det meste af grafikken (alle baggrunde etc.) har vist forladt projektet og er nu hos Gameloft.

Her er noget mere af det
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-08 11:52 
Hvordan kan en person uden magiske kræfter være til fare for alle andre der HAR magiske kræfter? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 24/08-08 12:03 
Fordi det er unormalt + andre obskure historierelaterede årsager.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-08 13:09 
Husk spoiler tags ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 24/08-08 18:31 
Det er der vist ikke meget spoiler over - det er rent logisk gætværk ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-08 19:48 
Det var en joke... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 24/08-08 19:50 
:(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 25/08-08 08:22 
Historien lyder rimelig dum, og at det ligner et SNES-spil er jo ABSOLUT ikke garant for kvalitet, men det kan da være at vi har fat i et spil med potentiale her. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 25/08-08 10:07 
comon!
Magi-løs knægt i et magisk land.. krydret Weis/Hickman, tilføj lidt FF6 og vi har en knægt der render rundt og flækker alle i hans steampowered mech... ej =P

Jeg tog ikke den store notits af dialogen i den video, men det kan da ikke blive værre end BoF2, hvor dialogen var det der trak spillet ned (IMHO).

Helt sikkert også et must-buy for mig... om ikke andet så for at støtte ideen om at disse spil stadig sælger... også selvom det ikke er et re-release af en square title =P
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 25/08-08 10:58 
Hehe, men i FF6 er det jo netop omvendt, et magiløst land, hvor magi pludselig bliver introduceret. :)

Helt generelt synes jeg for mange RPG'er tager alt for let på hele magi-konceptet, rent historie-mæssigt. Det er virkelig blevet reduceret til en ligegyldig egenskab, fremfor noget unikt, forunderligt og, ja, magisk.

Men øh ja, det er en detalje. Det er fedt at se et spil, der tydeligvis er inspireret rigtig meget af Chrono Trigger og Secret of Mana.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 09/08-12 18:02 
Øh, er det normalt at der allerede er saves på spillet?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 09/08-12 18:18 
Fik du da et nyt og forseglet eksemplar? Jeg har selv et forseglet eksemplar, men har endnu ikke taget mig sammen til at pakke det ud. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 09/08-12 18:21, rettet 09/08-12 18:21 
Det blev solgt som nyt, der var plastfolie på så det så 100% nyt ud, og standen efter oppakning indikerede bestemt også dette. Men der var to pænt random saves på kortet...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/08-12 18:43 
Måske en reseal? Kan du huske hvor svejsningen var?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
NaieraNaieraSkrevet 09/08-12 18:48 
Øverst og nederst. Det var præcis det samme som der er på mine forseglede eksemplarer af Glory of Heracles og Atelier Annie.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/08-12 18:53 
Det er lidt pis med ds spil... der er midst 3 måder de plastfoiler deres spil på...
Tror du skal samline med sumez
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig