X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Brætspil


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 22/08-08 17:12 
Jeg er faldet over spillet Ticket to Ride Europe, og har efter at have læst en del anmeldelser om det, stor lyst til at købe det. Men er der andre, måske lidt tungere spil derude? Spillet virker som om at det er forholdsvist hurtigt overstået.

Fut-fut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 23/08-08 12:20, rettet 23/08-08 12:21 
Ticket to ride er et super fedt spil! Først og fremmest er det et rimelig fast-paced gameplay og det er let at gå til. Som du selv siger er det vel et det man kalder et light-boardgame så et spil tager en times tid og er ikke særligt dybt! Flere af spillene fra Days of Wonder bygger på at man skal kunne spille et par gange over et par timer i stedet for eet spil af 3-4 timer.

Udover Ticket to Ride kan Memoir 44, Settlers (selvfølgelig) og Formula Dé kraftigt anbefales! Formula Dé har været udgået i et par år men bliver genoptrykt i år og er et formel 1-brætspil der tager 2-3 timer at spille. Det er lidt tungere/dybere end Ticket uden at være et handels- eller krigsspil. Ellers tjek boardgamegeek.com...

Link...
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
JuggernautJuggernautSkrevet 23/08-08 12:22 
Takker for linket. Har dog brugt rigeligt tid de sidste par dage på den side. Den er iøvrigt ret god.
Memoir 44 står også på listen over mulige indkøb. Men for at tilfredsstille familien, tror jeg at Ticket To Ride bliver det første jeg køber.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 23/08-08 12:38 
Ja der kan godt gå et par timer på den side! Ticket to Ride er klart det mest familievenlige, specielt fordi Memoir 44 er bedst med kun 2 spillere. Hvis du også er interesseret i kortspil er Bohnanza også et ret sjovt spil.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
millenniummillenniumSkrevet 26/12-18 08:14 
Jeg har spillet vildt mange brætspil i min barndom og ungdom, men har også haft en ret lang periode hvor brætspillet forsvandt fra spisebordet - nok mest fordi alt gik op i børn, arbejde og konsolspil. Nu er børnene heldigvis blevet så tilpas store (10 og 14), at vi kan spille nogle brætspil som ikke er i de kedelige junior-udgaver, og de smadret ikke hjemmet hvis de taber :D

Det er, under fraværet, blevet en ny verden for mig, men antallet af spil herhjemme er pludselig vokset kraftigt.

Vi spiller:

Exploding Kittens (kortspil, så). Fedt spil der kræver held blandet med kortsigtede og langsigtigte taktikker. Kan spilles af to personer og tager 10 minutter at lære.

Ticket to Ride: New York
Startede med denne lidt kompakte udgave, for at se om det var godt. Nu har datteren fået den store Europa-udgave i julegave, så vi har opgraderet togvognen.

Kingdomino
Også et ret hurtigt spil - tager måske 15-20 minutter at spille. Men man kan sagtens udvide med turneringer efter eget valg, og det er fedt at spille en 5-10 omgange i stræk.

Tror jeg ønsker mig et Othello spil. :P Kan godt lide de 2player taktiske brætspil.
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 26/12-18 10:34 
Jeg har ligeledes også først ret for nyligt begyndt på brætspil! (Jeg har så før aldrig gidet dem. Computerspil var meget mere interessante :b)

Jeg er blevet helt vild med Carcassonne:
Du får én brik på din tur. Der kan være vejdele, by-dele eller klostre på. Så skal du lægge det ned på bordet et sted, hvor din brik matcher med en eller flere andre brikker, som du eller andre allerede har lagt ned.
Man får point for hvor mange dele man får overtaget med sine små træmænd.

Det er utrolig simpelt, men man kan hurtigt lære at være strategisk og ødelægge det for alle andre. Samtidig et der en masse små udvidelser, som virkelig kan udvide kompleksiteten (Hvis man har lyst til det!)

Exploding Kittens ser sjovt ud!
millenniummillenniumSkrevet 27/12-18 09:42 
Nice, Carcassonne ser godt og simpelt ud. Den tager jeg lige med på ønskelisten.

Ligner noget a’la Kingdomino.
The medium is the message.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 28/12-18 14:54 
Er det nogle her der også spiller terraforming mars.
Og spiller med de andre udvidelser end next venus?
Jeg kunne godt tænke mig at vide om hvor uoverskueligt det bliver
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
millenniummillenniumSkrevet 26/07-19 18:47 
Jeg er blevet lidt tændt på at købe Khet. Det har umiddelbart noget af den dybde såvel som simplicitet i skak, og så er konceptet med laser og vinkler noget der måske kunne få aktiveret børnenes geometriske hjerne. :D

Khet video review
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig