X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dårligt designede ting på Xbox Live


Svar
KTCKTCSkrevet 21/08-08 14:59, rettet 22/08-08 17:55 
Nu har jeg igennem længere tid ladet mig irritere over en masse ting på Xbox Live, der virker som totalt tåbelige designvalg. Derfor har jeg besluttet mig for at lave en tråd om emnet, for at høre om andre har lignende eksempler eller ligefrem løsninger på disse ting.

1) Man kan ikke få lov at se hvad man køber før man har smidt pengene, hvis man vil investere i temaer, gamerpictures eller meget af spillenes DLC.
Det giver jo ingen mening, at man skal købe katten i sækken. Tænk på hvis det var en tøjbutik, hvor man kun kunne få lov at se navne og prismærker på deres udvalg, og hvis man så fik en hjerneblødning og smed pengene, var det bare synd hvis tøjet lignede en affaldssæk eller slet ikke passede. Sådan kan man da ikke drive en forretning, så min teori er, at de slet ikke ønsker at sælge tingene.
Findes der et eller andet sted på nettet, hvor folk viser screenshots eller billeder af disse ting?

2) Hvorfor kan man ikke få lov at lave gruppechat? I de fleste spil kan man snakke med en flok af mennesker, men Xbox Live's egen chat giver stadig kun mulighed for at snakke med én person på et givet tidspunkt. Dette tvinger folk til at bruge Skype eller lignende, hvis de vil snakke med flere af deres venner på samme tid, eller starte en lobby i f.eks. Halo 2 eller 3.

3) Man kan ikke ændre land på sin Xbox Live konto.
Ja, det er rigtigt. Efter mange års kamp, er det endnu ikke muligt at få ændret sit land på Xbox Live. Resten af adressen, betalingskort og endda selve ens gamertag, som burde være det mest besværlige at ændre, kan sagtens ændres. Det er da tåbeligt.

4) Hvorfor skal ens liste over downloadede ting stå og scanne harddisken hver eneste gang man har været væk fra dashboardet? Det kan tage ret lang tid, hvis man har købt eller hentet meget. Hvor svært kan det vælge at lave en lille cache, som kan indlæses på et sekund, og eventuelt lave en "refresh" knap hvis man ikke kan finde ud af at opdatere cachen automatisk, hvis man downloader noget nyt?

5) Hvorfor skal man automatisk smides af Live og eventuelle chats, hver gang der er en opdatering til et spil? Der er da ingen grund til at smide en af, før man har svaret på, om man vil opdatere eller ej. Som det er nu, aner man ikke om man bliver afbrudt i en samtale, når man sætter et spil i maskinen. Hvorfor?

6) Hvorfor kan man ikke se leaderboards fra de forskellige spil på www.xbox.com? Det er vildt irriterende, at man skal tænde sin Xbox 360 og ind i de enkelte spil, hver gang man vil se om ens rekorder er stukket. Nu har de gjort så meget ud af at man kan se alt muligt andet, og så dropper de noget af det vigtigste?

7) Hvorfor kan man ikke vælge, hvilke notifications man gerne vil se? Man kan kun vælge om de skal være der eller ej, i stedet for at lade en bestemme, om man gerne vil vide når ens downloads er færdige, men ikke plages med en besked, hver gang en eller anden kommer online. I visse spil ødelægger det alt, og hvis de i det mindste bare havde gjort, så man kunne vælge kun at slå dem fra når man er inde i spil, ligesom de har gjort med DVD-film.

Der er sikkert flere punkter, så listen bliver eventuelt udvidet senere.

Har jeg overset løsningerne på en eller flere af disse ting, eller er den bedste online løsning på konsollerne virkelig så fuld af tåbelige fejl og mangler?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 21/08-08 15:10 
KTC>
Findes der et eller andet sted på nettet, hvor folk viser screenshots eller billeder af disse ting?

Der er nogen der kalder sig Microsoft der har et site til det :

http://www.xbox.com/en-US/live/marketplace/themes.htm

;)
KTCKTCSkrevet 21/08-08 15:26, rettet 21/08-08 16:21 
Okay, fair nok, men man burde stadig kunne se hvordan de f.eks. har stylet guide-bladet, da det tit er her det går galt, så man ikke kan se en fis. Og så burde de også lave, så man kan se dem på sin Xbox 360, i stedet for at man skal ind og finde dem på hjemmesiden fra en computer.
Men ja, du har skudt dette punkt delvist ned :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WikzoWikzoSkrevet 21/08-08 16:15 
Jeg er meget enig med dig i alle punkterne. Heldigvis har Microsoft vist valgt at lytte til kundernes ønsker for én gangs skyld, og derfor bliver Dashboardet totaltrenoveret til efteråret. Hele menuen skulle være nemmere at gå til og være meget bedre integreret med Marketplace.

En lille kommentar angående temaer, billeder osv.:
For det første er det vildt irriterende, at man skal bruge penge på en pakke billeder, der blot fylder nogle få hundrede kilobytes. Men det er dælme da for dumt at man ikke kan se dem før købet! Kun ved udvalgte pakker er det muligt at se et preview, hvis man venter i nogle sekunder ved pakken. Ovenover beskrivelsen kommer der et billede, som nogle gange viser billederne og andre gange bare en kedelig reklame. Men hvad fa'aen, de tjener jo penge uanset hvad, da der findes mange halvdumme mennesker, som blot køber et billede/tema pga. navnet ... ligesom med licensspil.
dpldplSkrevet 21/08-08 17:09, rettet 21/08-08 17:09 
mere eller mindre enig med alt samme. Heldigvis kommer 6 eller 8 mands chat jo med næste update.

Så du overset 1 løsning der er på vej ellers har du ret.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 21/08-08 19:33 
KTC>
4) Hvorfor skal ens liste over downloadede ting stå og scanne harddisken hver eneste gang man har været væk fra dashboardet? Det kan tage ret lang tid, hvis man har købt eller hentet meget. Hvor svært kan det vælge at lave en lille cache, som kan indlæses på et sekund, og eventuelt lave en "refresh" knap hvis man ikke kan finde ud af at opdatere cachen automatisk, hvis man downloader noget nyt?

Den irriterer mig virkelig konstant! Hvorfor fanden tager det overhovedet så lang tid at læse? Man burde da formode at Xboxen har et index, som ethvert andet filsystem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 21/08-08 19:38 
Har også undret mig - meget sluggish. De har dog lovet at det bliver bedre i den næste store update :)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/08-08 09:43 
KTC>
3) Man kan ikke ændre land på sin Xbox Live konto.

Ja det er jeg lige stødt ind i.
Jeg skal opdatere mit Visa kort, men det fejler.

Det eneste problem, jeg kan identificere, er at mit land og postnummer står til at være UK.
Det plejer ikke at være noget problem ift. at ændre sit visa kort, men det kan jeg altså ikke nu.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig