X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

RAGE, Quake Con 08: In-game Teaser


Svar
nerosnerosSkrevet 20/08-08 12:47, rettet 20/08-08 12:48 
Damn tror det her er lige noget for mig. Det ligner jo noget fra en Mad Max film :O!

In-game Teaser
Bashful Neophyte
152 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 09/10-11 21:27 
KTC>
Jeg har prøvet PC versionen i en halv times tid, og umiddelbart er jeg godt nok ikke imponeret over id's nyeste spilmotor.

Noget tyder på at konsollerne er blevet prioriteret ret højt i udviklingen fremfor PC. Eksempelvis giver GameSpot konsolversionerne 8.0, mens det kun får 7.0 på PC, grundet omfattende grafiske (og driver-) problemer. De siger ligefrem at konsol er den foretrukne måde at spille det på pt. Ret påfaldende i betragtning af id's historik som PC-centrisk udvikler...
(...)
nerosnerosSkrevet 09/10-11 21:47 
Beano>
Nejaltsådaosse, Wingsticks er spillets fedeste våben :)

Det er også et møg fedt våben ;-) Lige nu er jeg bare løbet tør...!

Ret fedt at man kan trække sin velramte Wingstick tilbage efter et kill.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 09/10-11 21:50, rettet 09/10-11 21:53 
Køb nogle flere - jeg havde typisk 50+ med mig altid :)

Sentry bots er også fede...

Edit: Kunne faktisk være fedt hvis man havde mulighed for at spille baner igen efter gennemførelse.
nerosnerosSkrevet 09/10-11 21:55 
Beano>
Edit: Kunne faktisk være fedt hvis man havde mulighed for at spille baner igen efter gennemførelse.

Er det ikke det man kan med co-op missionerne, eller er det en slags stand alone i stedet så ?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 09/10-11 21:57 
Ved jeg faktisk ikke. Men ville bare selv spille nogle af dem igen :)
nerosnerosSkrevet 10/10-11 08:59, rettet 10/10-11 09:13 
Nu er jeg ca. halvvejs igennem spillet tror jeg, og har et par tanker omkring det. Mange beskylder spillet for at have snydt dem, eller på anden måde fået dem til at tro at man endten havde med en nyskabelse af et FPS eller et FPS/RPG at gøre. Jeg tror udviklerne har haft hensigt i at lave en god gammeldags shooter som de selv var med til at skabe fra starten af med titler som Wolfenstein og DOOM. De vil tilbage til rødderne i FPS genren kan man mærke synes jeg. Simpel men godt! Og så er AI'en helt deroppe i blandt de bedste.

Noget andet er den her apokalyptiske verden spillet foregår i rammer mig fuldstændigt, og jeg kan ikke lægge spillet fra mig igen.

Jeg har ikke haft det så vildt med et moderne spil i flere år..

Foresten var der andre end mig, som fandt plakaterne med RAGE 2 og DOOM 4 eller 5 (kan ikke huske det) inde i Dead City ?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 10/10-11 09:53, rettet 10/10-11 09:55 
Ikke her, men jeg fandt Wolfenstein værelset og Vault Boy figuren :)

Breaking Bad easter-egg
nerosnerosSkrevet 10/10-11 10:16 
Haha!

Tror ikke jeg opdagede det, og glemte også Wolfenstein værelset.

Dobbelt Æv ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 10/10-11 10:34 
Udover Quake værelset, er det også en mini Doom level :D

Spoiler alert!
nerosnerosSkrevet 10/10-11 10:55, rettet 10/10-11 10:55 
Arrgh! Ved ikke om jeg tør åbne det link. Vil jo gerne opdage den slags selv, men de er sikkert meget godt gemt :-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 10/10-11 11:02 
Hvis du har gennemført Gearheads Vault banen, så er der ingen spoilers.
SumezSumezSkrevet 10/10-11 11:07 
Er der nogen af de der easter egg områder der er reelt spilbare, eller er det allesammen et enkelt rum uden indhold?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/10-11 11:16 
Ja der er ikke noget gameplay - Wolfenstein og Quake rummene har en lille item man kan sælge. Doom banen er lidt større men stadig uden fjender.
SumezSumezSkrevet 10/10-11 11:47 
Nå, så venter jeg til Doom 4 :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/10-11 11:51 
Den har nok Rage easter-eggs :)
SumezSumezSkrevet 10/10-11 12:20 
- er det egentlig noget, Id har gjort i længere tid? Doom 3 havde også en del referencer i http://www.youtube.com/watch?v=wFH9v_0cW0I#t=5m12s]sine easter eggs[/LINK]" target="">sine easter eggs, og kan huske Wolfenstein-banen i Doom 2, men Quake havde vist ikke andre referencer til tidligere Id-spil end Dopefish(?).
Har aldrig rigtig brugt særlig lang tid med de andre Quake-spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 10/10-11 18:26 
Fik endelig købt spillet (til PC for 135kr), nu sidder jeg er kigger på download speed over steam. Hvorfor er skolehjemmet i Sønderborg internet så langsom! At det er en 22GB download hjælper heller ikke.

Savner mit 40/40mbit :'(
Bliver nok ingen rage til mig idag, men til den pris jeg fået den til kan jeg nok overleve at vente en dag :P
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KTCKTCSkrevet 10/10-11 18:47 
135kr?
Hvor kan man få det så billigt?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dpldplSkrevet 10/10-11 20:06 
Købe en Cd key af RU(Russisk) udgave og aktiver den på steam. Eneste kræver at man har en russisk IP at aktiver den med, hvilket kan gøres med en gratis VPN.

Købte det her:
http://www.cdkeysdirect.com/products/Rage-Steam-Cdkey-RU%252dMulti-with-the-Sewer-DLC-.html

brugte den guide til VPN:
http://cdkeyshere.com/how-to-redeem-a-russian-cd-key-via-vpn.html
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/10-11 15:26 
Så kom jeg igennem. Jeg vil ligsom Beano råde folk der endnu ikke har startet spillet til at spille på mindst Hard. Det blev simpelthen ALT for let mod slutningen. Jeg var rigtig godt underholdt på trods af meget genbrug og mangel på variation. Jeg gik efter at finde så meget som muligt, men fandt kun 72% af kortene og faldt aldrig over de tidligere nævnte eastereggs. Jeg synes spillets svageste del var billøbene, som jeg alligevel valgte at klare det hele af...
Jeg kunne godt finde på at gennemspille det hele igen på Nightmare og så vidt muligt undlade at køre ræs, så tror jeg at jeg vil få en noget bedre oplevelse ud af det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 11/10-11 18:06 
Nu er jeg slet ikke nogen garved FPS spiller, men jeg synes faktisk at fjende AI'en på normal er ganske fair :-) Fjenderne er rigtig sjove at kæmpe imod, men jeg har da også tænkt at spillet måske var lidt let til tider, men ikke at det spiller den store rolle synes jeg.
Bashful Neophyte
HulleHulleSkrevet 11/10-11 18:46 
Spiller på hard, er 3 timer inde og ikke død en eneste gang, så er bestemt glad for at jeg startede på den sværhedsgrad. Syntes godt om spillet, men er enig i de kritikpunkter der er kommet i tråden. Yderligere så syntes jeg at der er vildt mange punkter hvor jeg føler jeg laver fetch quest, på den knapt så spændende måde.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
enfenenfenSkrevet 29/01-12 10:25 
Bedre sent end aldrig; Er endelig - på godt og ondt - kommet igennem Rage.

Jeg vil starte med at sige, at jeg havde forventet meget mere af id. Det mest positive i spillet er vel, at det kører 60 fps, og at det er flot, når man ikke kigger på textures up close.

Missionerne er acceptable, men der er for mange gentagelser. Historien er kedelig, og jeg blev faktisk hurtigt ret ligeglad med den. Slutningen sementerer dette ved at være en simpel og ret grim bane (i forhold til de andre), der slutter hurtigt.

Følelsen med bilerne er ikke specielt god. Værst er det med ATV'en, man har til at starte med. At køre fra A til B gør ikke noget godt for spillet. Fjenderne møder man samme sted hver gang. Løbene gør det heller ikke meget bedre, og er langtrukne at komme igennem. Jeg gennemførte dem kun for at klare alle løb og sidemissioner i spillet.

NPC virker alt for stive i det. Står typisk med begge ben plantet samme sted på jorden under hele samtalen.

AI'en var jeg heller ikke imponeret af. Jeg spillede på Hard. Jovist, mutanterne og banditterne kan da løbe og rulle, men Authority virker dumme. De laver den klassiske med at kigge frem løbende fra deres skjul. Ikke noget, der gør det specielt svært at skyde dem. Stealth er stort set umuligt at benytte sig af i spillet, hvilket er ærgerligt. Oplevede fjender, der så mig igennem minimale sprækker på alt for lang afstand.

Hvis man skal sammenligne styringen med kongen inden for konsol FPS - COD serien - så er den slet ikke på samme niveau. Den er ikke dårlig, men slet ikke præcis nok. Og det er sikkert også derfor, id har valgt, at autoaim er aktiveret uden mulighed for at kunne slå det fra.

Alt i alt blev jeg ret skuffet over spillet. Det lægger sig for mig lige over middel.
What is the Matrix?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/01-12 10:33 
Jeg er mere eller mindre enig, med undtagelse af de stive karakterer. Det kan godt være at mange af dem er stationære, men deres animationer er virkeligt flotte.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
enfenenfenSkrevet 29/01-12 11:43, rettet 29/01-12 11:53 
Animationerne i ansigtet ser ok ud, men det ødelægges bare af stivheden i det meste af resten af kroppen.
What is the Matrix?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/02-12 11:13 
Så er jeg gået i gang med at installere dyret på min PC. 21GB!? Det tager jo en krig og æder 1/3 af min SSD :(

Det HAR satme bare at være godt, når jeg engang får mulighed for at spille :)
AV Intelligent Terminal
KTCKTCSkrevet 29/02-12 11:38 
Spillet er okay, men forvent ikke fantastiske teksturer, selv om det nærmest er det eneste man kan forestille sig burde fylde så meget :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 29/02-12 11:40 
KillerBean2>
Det HAR satme bare at være godt, når jeg engang får mulighed for at spille :)

Jeg synes det holder og AI'en er i top!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/02-12 16:49 
Har spillet ca. 4 timer nu. Jeg er sgu egentlig meget godt underholdt. Hverken nyskabende eller specielt imponerende, men bundsolidt :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 29/02-12 17:51 
Grafisk må det da se hammer godt ud på en PC ?
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 29/02-12 18:24 
Det gør det ikke...
Alt i alt føles det ret meget som en port af et konsolspil, og stort set alle indstillingsmuligheder er pist væk. Teksturer er ikke ret detaljerede, men ellers er det ganske velfungerende.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 29/02-12 19:20 
Nåh ærgeligt så er det nok XBOX360 versionen man skal gå efter. Jeg kunne ikke holde ud at se på loadningen af texture hele tiden i PS3 versionen.
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 29/02-12 19:28 
Texture-pop-in er/var faktisk også et problem i PC udgaven. Jeg ved dog ikke om det er blevet patchet bedre efter jeg gennemførte det, men jeg kunne sagtens se det da jeg spillede det.
Nu ved jeg ikke hvordan indlæsningstider er på konsollerne, men det er i hvert fald overkommeligt på PC, men jeg er ikke sikker på jeg kunne acceptere hvis det tog ret meget længere tid.
Styring med mus+tastatur er dog stadig bedre end controller, hvis du spørger mig, men det er jo en smagssag.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/02-12 19:42 
Tekstur-problematikken i Rage skulle være notorisk på Playstation 3. Jeg synes det var acceptabelt på Xbox 360, men jeg har også en ret høj tolerance for tekstur pop-in.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/03-12 08:30 
neros>
Grafisk må det da se hammer godt ud på en PC ?

Måske hvis man har en state of the art maskine. Men min egen PC er så småt begyndt at vise sine svagheder :/
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 01/03-12 08:58 
Rage er piv hamrende billigt nu. Er det værd at købe?
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 01/03-12 09:02, rettet 01/03-12 09:02 
Ja tro ikke hvad folk siger det her ER et godt spil, men gå efter 360'er versionen.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 01/03-12 09:06 
Jeg var også glad for det sidste år. Det genopfinder ikke genren men underholdende og veludført. Kan det fås billiget er det bare at nuppe det :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/03-12 17:35 
Jeg begynder så småt at forstå, hvorfor spillet fylder så tosset meget på min harddisk. Teksturerne er ikke voldsomt flotte, men der er brugt vanvittigt mange forskellige af slagsen, hvilket egentlig giver en form for "detaljegrad", jeg personligt fortrækker frem for sindssygt flotte teksturer, som bliver genbrugt i en uendelighed. Desuden er load-tider stort set ikke eksisterende, så jeg går ud fra, at hele lortet er ukomprimeret. Jeg er godt nok plaget af vildt meget texture-pop-in, men det sker så flydende, at det faktisk ikke rigtig generer mig.

Alt i alt synes jeg, det er et rigtig fedt spil :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/03-12 18:02 
Fedt du godt kan lide det. Jeg synes også det alt i alt er rigtig fedt og forstår ikke al den negative omtale det har fået herinde.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/03-12 18:35, rettet 02/03-12 18:41 
Jeg synes også bare, det har fået dårlig omtale alle steder?

Jeg tror virkelig, det har noget med folks forventninger at gøre. ID har, efter hvad jeg kan se, koncentreret sig om at lave spillet varieret, "flydende" og sjovt at spille. Men de fleste vil bare have et spil, der voldtager deres hardware fuldstændigt og satser på en eller anden tåbelig gimmick i et forsøg på at være innovativt. Derudover lægger hele det med byer og biler lidt op til et sandkassespil, men i virkeligheden er der bare tale om et godt gammeldags FPS med et twist. Det kan jeg godt forestille mig, folk er blevet lidt skuffede over.

Jeg synes virkelig, det er et godt spil. Det prøver bare ikke på at skille sig ud på samme måde som alle de andre :)
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/03-12 19:42, rettet 02/03-12 20:23 
KillerBean2>
...men i virkeligheden er der bare tale om et godt gammeldags FPS med et twist. Det kan jeg godt forestille mig, folk er blevet lidt skuffede over.

Det er vel netop det spillet har fået kritik for: At det er gammeldags, og at tiden er løbet fra id. Personligt synes jeg det er et fint FPS, men det har også en række svagheder, som gør at spillet ikke lever op til hvad jeg forventer af en AAA titel i genren anno 2011. Noget dårligt spil er det ikke, overhovedet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/03-12 21:26 
Jeg vil også godt skriver under på, at det er alt, alt for nemt. Nu har jeg lige gennemført på "Normal" og det var der sgu ikke meget udfordring i. Jeg tror mest det er fordi, det er for nemt at tjene penge, og fordi tingene koster for lidt. Havde hele tiden 20 gange mere ammunition, end jeg havde brug for :D
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/03-12 21:31 
Jeg har spillet et par timer på Nightmare der synes jeg desværre også det er alt for let :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 02/03-12 22:23 
Så gå videre til næste spil. Livet er for kort til dårlige spil...
What is the Matrix?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/03-12 22:24, rettet 02/03-12 22:25 
Men, men... det' jo et godt spil. Det er bare nemt :)

(Og ja, jeg giver mig alligevel til at spille noget andet nu)
AV Intelligent Terminal
KTCKTCSkrevet 02/03-12 22:57 
KillerBean2>
Jeg begynder så småt at forstå, hvorfor spillet fylder så tosset meget på min harddisk. Teksturerne er ikke voldsomt flotte, men der er brugt vanvittigt mange forskellige af slagsen, hvilket egentlig giver en form for "detaljegrad"
De benytter en teknik, hvor de lægger flere teksturer oven i hinanden, roterer og skalerer dem, og derved skaber variation. Personligt gjorde det ikke noget voldsomt for mig, og jeg vil nok foretrække at de "snyder" med at smide noget bump (normal) mapping på i stedet, da det ser lækkert ud tæt på...

Men igen vil jeg nævne, at jeg generelt havde en god oplevelse med spillet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 02/03-12 23:07 
KTC>
De benytter en teknik, hvor de lægger flere teksturer oven i hinanden, roterer og skalerer dem, og derved skaber variation.

Sådan har jeg ikke forstået "megatexturering". Min forståelse at hele verden er dækket af én sammenhængende tekstur uden gentagelser.

http://en.wikipedia.org/wiki/MegaTexture#Virtual_texturing
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
enfenenfenSkrevet 02/03-12 23:25 
Det var også min opfattelse.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 03/03-12 10:46 
Echelon VI>
Det er vel netop det spillet har fået kritik for: At det er gammeldags, og at tiden er løbet fra id. Personligt synes jeg det er et fint FPS, men det har også en række svagheder, som gør at spillet ikke lever op til hvad jeg forventer af en AAA titel i genren anno 2011. Noget dårligt spil er det ikke, overhovedet.

Hm mit indtryk af demoen er lige omvendt. :)
At det er alt for moderne, og at Id vil alt for meget nyt, i stedet for det de er gode til - solide actionspil med godt leveldesign.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
152 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig