X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

RAGE, Quake Con 08: In-game Teaser


Svar
nerosnerosSkrevet 20/08-08 12:47, rettet 20/08-08 12:48 
Damn tror det her er lige noget for mig. Det ligner jo noget fra en Mad Max film :O!

In-game Teaser
Bashful Neophyte
152 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 02/10-11 15:45, rettet 02/10-11 15:47 
Jeg så også de videoer fra RajmanGamingHD men observerede ikke de framerate problemer du nævner - sikker på det ikke bare var videoen der hakkede hos dig?

Bortset fra texture loads, syntes jeg Rage så meget flot ud - havde frygtet at der ville være meget tearing når det kører 60fps, men det så jeg slet ikke noget af heller :)
Men 30fps video af et 60fps spil kan jo snyde lidt mht. framedrops.

Der er angiveligt også texture pop-op/loading på 360 udgaven selv med fuld HDD installation, så jeg tvivler på en hurtigere HDD på PS3 vil hjælpe. Jeg så på er tidspunkt en test (tror det var fra DF) hvor man havde installeret forskellige HDD'er og hvor hastigheden kun var minimalt hurtigere ifm. spil-installation osv., selv med SSD.

Konsolkongen>
Hehe kan man bruge en SSD harddisk i en PS3? :)

Ja selvfølgeligt - men vist ikke den store gevinst ved det.


Konsolkongen>
Jeg har også spekuleret på om han måske er helt pirat, har downloadet det ulovligt og kører hele lortet fra HDD?

Tror jeg ikke - der er flere som allerede har fået spillet der udgives i morgen eller tirsdag i USA.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/10-11 15:49 
Det lyder fedt, hvis du slet ikke så de framerate problemer og tearing. Så er det nok bare videoen her hos mig :)

Man må håbe at de kan fikse texture loading vha. en patch så. Sjovt nok var det næsten altid gulvet der skulle gentegnes når han vendte sig om, mens mange af de andre objekter så fine ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/10-11 15:55 
Konsolkongen>
Det lyder fedt, hvis du slet ikke så de framerate problemer og tearing. Så er det nok bare videoen her hos mig :)

Jeg nåede dog kun at se 2 ud af de 3 videoer, må jeg skynde mig at sige :)

Tvivler på at der kommer en patch, men man har jo lov at håbe ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/10-11 15:56 
Så er det vidst første spil i denne generation der ikke patches på en eller anden måde ;)

Men ja, det virker usandsynligt at det fikses med en patch :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/10-11 15:57 
Det er det jeg mener ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/10-11 16:03 
Her skriver Digital Foundry at en SSD harddisk har positiv effekt på GT5:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-ssd-halves-gt5-loading-times

Selvfølgelig ikke sikkert at det vil betyde noget for RAGE.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/10-11 16:10, rettet 02/10-11 16:12 
Ja ikke lige hvad jeg huskede - my bad!

Men ja, kan sagtens være forskel på at læse store mængder ind (load af level, opstart, etc) og på at læse få data men mange gange. Tror altså at HDD hastighed har minimal indflydelse på det texture halløj i Rage.
enfenenfenSkrevet 02/10-11 17:01 
Jeg ser i hvert fald frem til spillet - forudbestilt til Xbox hos Elgiganten til 333,-
What is the Matrix?
dRxLdRxLSkrevet 02/10-11 17:29 
Husk at der er 2 vigtige metrikker for hdd ydelse. Throughput og random access time. Random access kunne påvirke dynamisk indlæsning af vilkårlige teksturer og SSDer excellerer især hvad denne metrik angår. Men resultatet afhænger af så mange faktorer at det bedst afgøres med afprøvelse i praksis.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
enfenenfenSkrevet 04/10-11 07:20 
Første anmeldelser er kommet. Ikke helt hvad jeg havde håbet på men stadig ganske godt:

Gamespot: 8/10
IGN: 8.5/10
Joystiq: 3/5
Eurogamer: 8/10
What is the Matrix?
dRxLdRxLSkrevet 04/10-11 12:12 


Gametrailers 9.0
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/10-11 13:39 
Denne her comparison er totalt modsat de videoer jeg så på YT af PS3 versionen for nogle dage siden:
http://www.computerandvideogames.com/video/1197760654001/rage-ps3-vs-360-gameplay-comparison/?mode=hd

Her er texture pop-ups næsten helt væk og nogenlunde lige godt i begge versioner. Men den viser jo så heller ikke noget vildere action, men bilturen burde da have fremprovokeret problemet på PS3 versionen uanset.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 04/10-11 15:37, rettet 04/10-11 15:39 
Hvorfor ?

Alle textures installeres på HDD.
SumezSumezSkrevet 04/10-11 15:47 
Konsolkongen>
Denne her comparison er totalt modsat de videoer jeg så på YT af PS3 versionen for nogle dage siden:
http://www.computerandvideogames.com/video/1197760654001/rage-ps3-vs-360-gameplay-comparison/?mode=hd

Er der nogen forskel på de to versioner? :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 04/10-11 16:11, rettet 04/10-11 16:11 
Udfra de videoer jeg har set og diverse udmeldinger, så er de åbenbart reelt ens. Største forskel er at spillet kommer på 3 DVD'er til 360 og en BD på PS3. PS3 udgaven kræver installation af 8GB på HDD, mens 360 installation er frivilligt, ellers er fuld installation ca. 20 GB. 360 installation eliminerer desværre ikke swap af DVD'er svjv.
Men skal nok have DF og LoT på banen før vi helt ved det - youtube videoer er ikke perfekt til at måle framerates og tearing :P
nerosnerosSkrevet 04/10-11 16:23, rettet 04/10-11 16:23 
Installation af 8GB på PS3'en...!?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 04/10-11 16:30 
Ja det er temmelig voldsomt men du kommer vist ikke uden om HDD installation uanset platform hvis du vil minimere texture pop-ups.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/10-11 16:41 
Ars Techinica lyder meget lidt imponerede. Jeg var egentlig ret hooked på Rage, men det lyder som om, RPG-elementer er ikke eksisterende. Jeg venter til det falder i pris.

..men det er flot!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 04/10-11 16:44 
Jeg havde heller ikke regnet med et RPG :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/10-11 16:45 
Jeg håbede vist også kun :)

Neros: Det kan vist ikke komme bag på nogen at der er obligatorisk installation på PS3, men 8GB er godt nok en slat.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 04/10-11 16:47, rettet 04/10-11 16:55 
Beano>
Ja det er temmelig voldsomt men du kommer vist ikke uden om HDD installation uanset platform hvis du vil minimere texture pop-ups.

Ja helt sikkert det var bare fordi jeg ikke havde set den slags store installationer før på PS3 eller XBOX360. Jeg har kun hørt om de normale 4GB. 20GB er godt nok en stor mængde plads..!

Jeg er glad for spillet ikke har den helt store mængde RPG elementer. Det ligner meget et spil jeg kunne blive rigtig glad for.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 04/10-11 16:56 
neros>
Ja helt sikkert det var bare fordi jeg ikke havde set den slags store installationer før på PS3 eller XBOX360. Jeg har kun hørt om de normale 4GB.

Der er ikke nogen normal installation størrelse men desværre for mange titler der har installationer i det område. 8GB i Rage er faktisk kun textures så vidt jeg ved, fuld installation ville være betydelig større.
nerosnerosSkrevet 04/10-11 18:08 
Ok :-)
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 04/10-11 18:18 
Beano>
360 installation eliminerer desværre ikke swap af DVD'er svjv.

Du skulle netop kun ende med at swappe én gang under singleplayer.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 04/10-11 18:23 
Ja det eliminerer ikke swaps. Man skal også swappe når der skal spilles multiplayer.
enfenenfenSkrevet 04/10-11 18:27 
Jeg kan godt klare at swappe én gang under singleplayer. Det gør ikke det store for mig. Hvis det var i tide og utide, var det noget andet.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 04/10-11 18:29 
Det påstår jeg heller ikke, men siger at installation ikke ændrer på det.
SumezSumezSkrevet 05/10-11 08:55, rettet 05/10-11 08:55 
Konsolkongen>
Så er det vidst første spil i denne generation der ikke patches på en eller anden måde ;)

Det løb er vist allerede kørt :P
http://www.1up.com/news/rage-suffering-launch-issues-pc
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 05/10-11 08:58 
Wolfenstein og Quake easter eggs i Rage :)

Wolfenstein:
http://www.kotaku.com/5846496/how-to-find-the-wolfenstein-room-inside-of-rage

Quake:
http://www.kotaku.com/5846633/how-to-find-quake-inside-rage
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-11 12:26 
Hold kæft hvor kører det her godt! Det er helt Dreamcast-agtigt med 60fps. Det er crazy :D

Der er lidt texture pop-up, men det er svært at bedømme hvor meget da solen skinner på min skærm. Umildbart vil jeg dog sige at det er en hel del mindre end de videoer jeg så på YouTube til at starte med. Ved ikke hvad der er gået galt der...
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 07/10-11 12:41 
Kommer der en demo på Live?
Jeg er blevet helt hooked på det her spil nu.

De skulle efter sigende allerede være godt på vej med Doom 4, hvor de desværre kun går efter 30fps på konsollerne, til fordel for "tre gange bedre grafik" (og derefter går der rygter om et Quake 5, som vender tilbage til den Lovecraft-inspirerede verden fra 1'eren)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-11 12:49 
Hvis du godt kan lide at skyde ting i fjæset tror jeg ikke det kan gå helt galt.
Jeg venter selv til hen under aften med at spille videre da jeg gerne vil kunne se hvad der foregår :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 07/10-11 13:02 
Jeg kan godt lide at skyde ting i fjæset, men det kan man jo i så mange andre spil :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 07/10-11 14:39 
Konsolkongen>
Hold kæft hvor kører det her godt! Det er helt Dreamcast-agtigt med 60fps. Det er crazy :D

Der er lidt texture pop-up, men det er svært at bedømme hvor meget da solen skinner på min skærm. Umildbart vil jeg dog sige at det er en hel del mindre end de videoer jeg så på YouTube til at starte med. Ved ikke hvad der er gået galt der...

Syntes også det kører imponerende... virkelig poleret og smooth 60fps som 30fps videoer ikke viser :) Har observeret en anelse tearing enkelte steder, men ekstremt lidt. Frame drop er jeg ikke stødt ind i overhovedet. Texture loading er ret tydelig, men skala, detaljegrad og hastighed, er det en lille pris IMO. Savesystemet er det eneste detalje som har generet. Indtil videre sjovt at spille efter små 2 timer, positive første indtryk :)
T.L.OT.L.OSkrevet 07/10-11 14:47 
Har spillet igennem første mission ps3, virker meget stemningsfyldt. skydemekanikken og frameraten er rigtig god..
nerosnerosSkrevet 07/10-11 15:23 
Jeg er også igang med at installere det. Glæder mig for vildt til at komme igang..
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 07/10-11 16:11 
Er det meningen at spillet skal loade textures hver gang man drejer kameraet?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-11 16:51 
Det er det vi snakker om med Texture pop-up jo... :)

Jeg har spillet det lidt mere nu hvor jeg kan se noget og det er ganske rigtig lidt irriterende til tider med de pop-ups, men jeg synes for det meste at frameraten gør op for det.

Og det er virkelig sjovt at skyde fjæset i stykker på folk heri :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 07/10-11 17:13, rettet 07/10-11 18:11 
Ok sorry, troede bare ikke det var så vildt!?

Jeg er slet ikke kommet rigtig igang med det endnu, men skal vist til min første mission :-) Det virker som et rigtig fedt spil. Er helt klart vild med den verden spillet foregår i.

Der er blå SEGA himmel ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-11 17:36 
Lens of truth:
http://www.lensoftruth.com/head2head-rage-analysis/

Lidt mere texture pop-up på PS3 og lidt framedrops på 360.
Spiller nu: Phantasy Star IV
T.L.OT.L.OSkrevet 07/10-11 17:37 
Texture pop in er værst når man er i store åbne områder, det er ikke så slemt når man er i selve missioner som ikke forgår der.. men det er stadig lidt ærgeligt at det forekommer.
enfenenfenSkrevet 07/10-11 19:16 
Konsolkongen>
Lens of truth:
http://www.lensoftruth.com/head2head-rage-analysis/

Lidt mere texture pop-up på PS3 og lidt framedrops på 360.

Grafikken ser ud til at være en bitte smule bedre på 360.

Hvordan kører multiplayer? Og er det overhovedet værd at skrive hjem om?
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 07/10-11 21:12, rettet 07/10-11 21:29 
Jeg er helt tosset med det! Jeg kommer til at bruge alt min tid på det her. Fjenderne er så seje i det her spil. Det er virkelig en fornøjelse at spille, og man sidder bare og glæder sig over hvad spillet gemmer på.

DOOM 4: Wasteland ;-)

Texture pop-ups er oftere end jeg troede men efterhånden som man kommer ind i spillet glemmer jeg de er der.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/10-11 02:19 
enfen>
Grafikken ser ud til at være en bitte smule bedre på 360.

Tja jeg tror det svinger meget lidt. Jeg bed særlig mærke i disse to billeder hvor jeg klart mener at flagene er til PS3'ens fordel:

RAGE, Quake Con 08: In-game Teaser
RAGE, Quake Con 08: In-game Teaser

Men ellers ser det ud til at 360-versionen er en lille smule skarpere overall.

Jeg er ikke i tvivl om at man vil få en performance oplevelse af voldsomme dimensioner, hvis man har været vandt til alt det bras nu om dage der kun kører 20-25fps, uanset hvilken version man går efter :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/10-11 10:41, rettet 08/10-11 10:48 
Det er træls der kun er 9 coop missioner, gad godt man kunne coop i alle baner. Jeg havde købt det hvis man kunne det, gider ikke single player. Køber sku Dead Island i stedet.

Edit: Eller CODMW3
Hoid to colony C05 where the computer is...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 09/10-11 14:48 
Er nogle timer inde i spillet og er ret godt underholdt af det, omend det er tydeligt, at id software er et teknologifirma først og spilfirma sekundært, i min mening. Det er godt nok ikke megen nyskabelse der bydes på rent gameplaymæssigt, men det ser da imponerende flot ud mens det står på...

Et par strøtanker omkring starten af spillet, efter man træder ud af vaulten:

1. Flot vista der møder én, men selv med al den flotte, bagvedliggende teknologi, så bruges der stadig statiske skyboxe?! Det ser pænt mærkeligt ud, at man står i dette flotte, åbne miljø og så er der nada bevægelse i skyerne. Det vil måske være besværligt, ydelsesmæssigt, at skulle beregne skygger fra skyer der passerer forbi solen, men come on, det ser lidt fesent ud og fremhæver fornemmelsen af at stå i en kunstig verden. Måske er det nitpicking, men stadigvæk.

2. Irriterende pacing i starten. Man er lige trådt ud i spilverdenen og efter 5 sek. bliver der triggeret en actionsekvens og spilleren bliver beordret et bestemt sted hen. Jeg tillod mig at gå forbi John Goodman, der holder og venter i sin buggy, og fik konsekvent skudt knoppen af. Derefter loadede spillet så et checkpoint, der gjorde at jeg skulle se introfilmen igen inden jeg fik kontrollen tilbage. Ret symptomatisk for et spil, der holder spilleren i kort snor.

Som sagt, et underholdende, men også ret konventionelt skydespil, er mit indtryk indtil videre.
(...)
BeanoBeanoSkrevet 09/10-11 20:34 
Så kom jeg igennem - 14 timer, dog uden jeg gennemførte alle side-missioner og races.
Fortræffelig shooter som tager lidt tid at komme i gang, men syntes der er fine muligheder mht. gadgets, våben og ammunitionstyper. Udemærket variation af fjender og lokationer. Dog måtte der gerne være flere baner, eller bare mere interessante side-missioner, og for meget down-time enkelte steder. Sværhedsgraden på standard er lige i underkanten - faktisk gennemførte jeg allersidste bane næsten udelukkende med alm. shotgun, så jeg spillede den igennem igen uden at spare på våben og ammo - bare for at prøve det også :)

Til info: Går man efter at gennemføre alle side-missioner og races, skal man gøre det inden man starter sidste story mission (Authority basen). Et godt sted at lave et ekstra save game.
KTCKTCSkrevet 09/10-11 20:59 
Jeg har prøvet PC versionen i en halv times tid, og umiddelbart er jeg godt nok ikke imponeret over id's nyeste spilmotor. Texture pop-in er også til stede i denne version, og selv om det går ret hurtigt med at få dem smækket på, så generer det mig godt nok voldsomt, når man kigger sig hurtigt omkring. Det her er faktisk værre end Gears, som vælger at streame textures mens man spiller. Det er da i det mindste kun få gange man bliver generet af dette i Gears, hvor Rage konstant maltrakterer billedet.
Bevares, spillet udnytter da hardwaren godt så det kører rent og flydende, men til gengæld er det altså heller ikke så pænt at se på. Overblændede farver og mudrede textures er ikke hvad jeg forventer af fremtidens spilmotor, og så forstår jeg godt nok ikke hvad de bruger over 20GB harddisk plads på, hvis der ikke er flere detaljer...
Buske er stadig bare to flade og firkantede stykker "pap" og det eneste sted, hvor der tilsyneladende er brugt nogen form for bumpmapping, er på spillets modeller (primært personer).
At id så simplificerer indstillingerne så meget på PC, at det nærmest er identisk med konsollerne, fratager folk de muligheder man normalt har til at finde det kompromis mellem kvalitet og performance, som passer dem.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 09/10-11 21:21 
Settler Pistol med "Killbursts" ammo er en done deal :-)

Dø mutanter! :D
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 09/10-11 21:25 
Nejaltsådaosse, Wingsticks er spillets fedeste våben :)
152 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig