X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

P:R på Leipzig Game Con 2008


78 emne(r).
1 2 > »

Svar
RJKRJKSkrevet 19/08-08 23:19, rettet 19/08-08 23:23 
Per S, MIKA-L og undertegnede sidder i skrivende stund på hoteller omkring Halle i Tyskland, for i morgen tidlig at entrere årets Leipzig Game Convention.

Det er pressedag onsdag, så vi regner med at komme rundt og se en masse nye spil og spændende sager, og også snakke med nogle forskellige udviklere og udgivere. Vi regner med at alle de store ting bliver så rigeligt dækket andetsteds, så vi vil prøve at kigge efter de små DS-adventures, 2d-shootere, Dreamcast-puzzlere og hvad der nu ellers gemmer sig mellem EA, Ubi Soft og Sonys store stande.

Så følg med i tråden og der sker formentligt noget i de kommende dage. Indtil videre har vi allerede erfaret følgende.

P:R på Leipzig Game Con 2008
Mikael kan IKKE lide tysk saurkraut (så var vi to).

P:R på Leipzig Game Con 2008
Per påstår at han er lokalkendt i Leipzig, men spørger alligevel alle kvindelige forbipasserende om vej.

P:R på Leipzig Game Con 2008
Nintendo har præsteret den hidtil mærkeligste butiksudstilling, men denne fyr der dyrkede Wii Fit for offentligt skue.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 19/08-08 23:31 
God fornøjelse med det. Var dernede sidste år sammen med min bror. Vi hookede senere op med Per S, og det var rimeligt spas. Husker noget om at han fik fotograferet ganske mange unge letpåklædte kvinder med sit lille lommekamera ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 20/08-08 00:11 
I skal passe på ham der Per. Han er ikke til at styre dernede. Christian og jeg havde problemer med det sidste år. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/08-08 08:42 
Ja, jeg husker også tydeligt Per fra flere presseevents, men tydeligst fra en Microsoft X0 event i Nice, hvor han ikke var til at styre på hele den lange strand-bouldevard, på trods af, at han missede vores fly fra København, hvorefter han tog et senere fly via Zürich, som kostede ham knap 5000 kr.

Manden er lettere ustabil når han har fået de bare fødder ned i et par lette italienske designersandaler...

:D
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 20/08-08 11:03 
LOL :)

Eurogamer har live-text fra Sony's press event kl. 17.00.

"Sony GC Conference on Wednesday "
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/08-08 13:12 
GO GO Per S! Eller skulle jeg sige Run Lola Run? :-D
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/08-08 13:39 
Jamen Per... de er jo tyskere!
Det er den gamle fjende! Nu skal du passe på... De er fuld af numre dernede. ;)

Tag massere af billeder folkens.
BeanoBeanoSkrevet 20/08-08 16:34 
Opdateret Xbox 360 controller med bedre d-pad :)

"GC 2008: Xbox 360 controller's d-pad d-leted"
BeanoBeanoSkrevet 20/08-08 17:18 
Mindre revidering af PSP annonceret. Samme form factor som Slim & Lite men med bedre skærm og indbygget mikrofon.
BeanoBeanoSkrevet 20/08-08 17:34 
Og godt nyt til SingStar fanatikere: Man kan snart bruge PS2 SingStar skiverne sammen med PS3 versionen.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/08-08 17:55 
WUUUHHUUUUU! Det var eddermugme på tide!!!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 20/08-08 18:18 
Utrolig kedelig omgang ellers. Revideret PSP, 160GB PS3, et par nye SingStar titler, EyePet, chat-pad ting til PS3 controlleren, ny video/musik service. Men ikke nogle spændende nye spil.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/08-08 18:35 
Har du forresten et link med hensyn til Singstar? Kunne være rart at have det sort på hvidt.

Man må gå ud fra at SingStore er blevet et kæmpe flop, siden kompabiliteten nu annonceres.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/08-08 18:45, rettet 20/08-08 18:48 
Beano>
Opdateret Xbox 360 controller med bedre d-pad :)

Som åbenbart endnu ikke er planlagt til produktion, men blot er en "limited promotional item":

"It doesn't look like everyone should be jumping for joy about a revised Xbox 360 d-pad, yet. According to Microsoft the rumored directional pad revision is currently only slated as "a limited edition promotional item that is only available in Europe, Asia and Latin America while supplies last.""

D-pad revision is 'limited edition, promotional item'
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/08-08 18:48 
Fandt selv en kilde. Det er forhåbentligt stadig muligt at rippe DVD'erne selvom man har en PS3 der ikke kan afspille PS2 spil?

Singstar PS2 support
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 20/08-08 18:49, rettet 20/08-08 18:57 
@Echelon VI: Tror jeg ikke - salgstallene på SS sange så fornuftigt ud.
Med alle de casual ting de er ved at flytte til PS3 (Eye titler, Buzz, endnu flere SS udgivelser og sang pakker) lyder det mere som om de vil gøre PS3 platformen mere attraktiv for casual markedet og gøre det mere attraktiv for SingStar PS2 ejere at skifte når de kan bruge de gamle skiver. Meget det samme som MS gør (mht. casual marked).

Ja, det har ikke noget med PS2 BC at gøre. Sangene rippes bare fra DVD'en til PS3'ens HDD :)


@PalleJensen; Øv - men må da håbe det er en prøveklud fra MS.
BeanoBeanoSkrevet 20/08-08 18:56 
Faldt lige over billede af "chat-pad" tingen... ser ikke specielt praktisk ud når den sidder oven på controlleren.

"PlayStation 3 Controller Getting Wireless Keypad"
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/08-08 19:03 
@Beano: Så kan jeg ånde lettet op :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 20/08-08 19:08, rettet 20/08-08 19:11 
Ellers ville det jo ikke give mening: lokke PS2 ejere til at købe en PS3 ved at gøre den SingStar PS2 "kompatibel"... men nye PS3'er kan ikke køre PS2 spil.. snydt ;)

Under mig dog over hvordan Sony vil sikre at forbrugerne ikke sælger PS2 skiven efter at have rippet sangene, osv. Måske skal PS2 skiven side i maskinen før sangene kan anvendes (som på 360 efter spil installation)?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/08-08 19:12, rettet 20/08-08 19:15 
Jeg lagde mærke til at de også annoncerede SingStar Turkish Party.

http://www.youtube.com/watch?v=BuJ-9OlvYGk
BeanoBeanoSkrevet 20/08-08 19:13 
Ja... lyder fandeme kinky!
BeanoBeanoSkrevet 20/08-08 21:38, rettet 20/08-08 21:39 
Check denne EyePet reklame! Det er faktisk temmeligt cute... specielt hvis det kommer til at virke som vist :)

"New PlayStation Eye game announced: Eyepet"
HankyHankySkrevet 20/08-08 21:47, rettet 20/08-08 21:49 
Det ser da ca. lige så åndsvagt ud, som det der Disc-Dog-Throw-ting der kommer til Nintendo Wii.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DarkenDarkenSkrevet 20/08-08 22:05 
det med bilen minder mig om en concept video fra (nu lang tid siden) hvor der var et "landskab" på et bord og så var der en virtuel bil som de demonstrede at softwaren kunne reagere på objecter og bevæge bilen der efter.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
BeanoBeanoSkrevet 20/08-08 22:26 
Nu kommer det jo først i slutningen af 2009 så mon ikke vi kan forvente at det kommer til have have en form for mini-spil eller lign. hvor man bruger dyret (fnis) til mere end det der vises i videoen.
RJKRJKSkrevet 21/08-08 01:42, rettet 24/08-08 00:31 
Vi har haft en ret lang og hård dag, så jeg når ikke at få skrevet så meget nu, men forhåbentligt i morgen. Som skrevet i første tråd har vi mest kigget efter de mindre og mærkelige ting, og der er nogle ret interessante ting i mellem. Men det skriver vi mere om, når vi lige har bedre tid til det.

Her skriver jeg lige lidt om de mere mainstream-ting, som vi generelt bare prøvede kort - her er det heller ikke så nemt at snakke med folkene bag uden at skulle have specifikke aftaler osv. Anyways, lidt indtryk af forskellige ting:

LittleBigPlanet
Måske den mest profilerede ting hernede, men desværre er der ikke ret meget bane at spille, og selv her på pressedagen var der generelt fyldt meget op. Det er sjovt at spille og sjovt at se på, så hvis der er nok indhold i det, forventer jeg at det bliver så godt, som man havde håbet.

Castlevania Judgment
Godt nok ikke en færdig udgave, men førseindtrykket er særdeles dårligt. Det er utroligt grimt at se på, styringen er helt håbløs og det er bare ikke sjovt. En slags elendig udgave af PowerStone 1 med CV-figuerne.

Samba De Amigo Wii
Gameplayet er identisk med DC-udgaven og mange af sangene er de samme. Jeg har åbenbart misforstået hvordan Wii-controlleren virker for tilsyneladende kan man godt spille med remote+nunchuk og ikke to remotes. Men på to sange lykkedes det os ikke at få nogen form for ordentlig kontrol. Det virkede defekt. Når Sega-pigerne selv demonstrerede brugte de sjovt nok to remotes til at spille med, så...

Mere følger...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 21/08-08 01:49, rettet 24/08-08 00:32 
Castlevania: Order Of Ecclesia
Kun i ét eksamplar og Konami-staffet vidste ikke hvilket spil det var (okay, de vidste faktisk SLET ikke hvad Castlevania var!), og det var generelt optaget, så svært at prøve. Umiddelbart lignede det mere af det samme (og det er jo godt), men hele starten er en meget trist tutorial, så jeg kom aldrig rigtigt ind i det.

Killzone 2
Virkede da potent og gennemarbejdet, og også meget flot, men utroligt sort/hvid og vel nærmest kedeligt at kigge på. Mikael spillede, så jeg fik måske ikke det store indtryk. Jeg var ikke ligefrem blæst omkuld, i hvert fald.

Silent Hill Homecoming
Måske endnu mere stemningsfyldt end tidligere, omend det ikke teknisk virker som et ret stort fremskridt. Det var mest gameplay og meget lidt historie, så svært at sige hvordan det ser ud til at lægge sig i forhold til seriens udvikling. Men umiddelbart et must buy herfra :)

Menneske-slange-Google-Map-spillet
Har glemt navnet, men det virkede faktisk ret sjovt, og præcis som det så ud på videoerne, bortset fra at man kunne se, hvad der foregik... Kommer der byer man kender, kunne det da blive ret sjovt, tror jeg.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 21/08-08 02:00, rettet 24/08-08 00:33 
Star Wars-lyssværd-spillet til Wii
Det havde så kun en tysk titel, så er ikke helt klar over hvad det hedder på originalsproget. Men i hvert fald en grim versus-fighter, hvor man fægter med remoten for at styre lyssværdene. Så gameplayet mindede reelt en del om Castlevania Judgement - men flår rundt med remoten, og det er ikke sjovt.

Street Fighter IV
Jeg er jo ikke lige den store ekspert i serien (omend jeg da kunne tæve Mikael :)), men umiddelbart virkede gameplayet da ret tro mod tidligere spil og det kørte udmærket. Jeg var ret skuffet over grafikken, som virkede relativt ordinær og ikke havde den wow-effekt, som jeg havde troet. Måske er jeg farvet af for høje forventninger, for jeg troede lidt at det her kunne vise at 3d havde noget på 2d. Det var så ikke tilfældet.

Chrono Trigger DS
Chrono Trigger på DS. Ikke så meget mere at sige. Det så lige så flot ud som på SNES, virkede uden problemer og ligner et must buy for fans, så de kan gennemføre et endnu engang.

Infinite Undiscovery
Det har så slet ikke haft på radaren, og præsentationsvideoen var temmelig imponerende og lignede endnu et slag for PS3. Når man så stod med spillet selv, virkede det mere ordinært. Gameplayet er Kingdom Hearts-agtigt, bare uden alt det fede design, med ret ordinær grafik og en temmelig kedelig første boss. Jeg gik fra positiv til negativ overraskelse, så det skal nok ikke tages ret alvorligt, hvordan jeg opfattede det.

Prince Of Persia cell-shaded
Dette var ikke spilbart offentligt, men det blev demonstrationsspillet på storskærm. Førsteindtrykket var meget positivt, og både gameplay og grafik virkede af høj klasse. Hvor SF4 skuffede mig med sin cellshading, så var det her mere imponerende. Måske kan man få lov at spille det backstage.

Vi spillede sikkert også en masse mere, som jeg er for træt til at huske lige nu :) Billeder og mere "spændende" spil i morgen...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 21/08-08 08:14 
Bruger SF4 cell-shading? Er det ikke bare nogle specielle teksturer?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ComradeComradeSkrevet 21/08-08 10:33 
Har i prøvet PES2009? vil gerne vide om grafikken endelig har fået det nødvendige hak opad og om styringen føles lidt mere "realistisk" alá Fifa 08, hvor bevægelserne synes lidt mere "raffineret"?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
RJKRJKSkrevet 21/08-08 22:41 
Vi er vist gået i en stor bue udenom alle sportsspil :)

Om SF4 teknisk set er celshaded eller ej ved jeg egentligt ikke, men det har jo groft sagt den stil med simple textures, outlines osv.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/08-08 00:00 
Comrade>
Har i prøvet PES2009? vil gerne vide om grafikken endelig har fået det nødvendige hak opad og om styringen føles lidt mere "realistisk" alá Fifa 08, hvor bevægelserne synes lidt mere "raffineret"?

Efter min mening er grafik og animationer ikke kommet op på højde. Men jeg har ikke haft tid til at spille det. :(
RJKRJKSkrevet 22/08-08 00:21, rettet 24/08-08 00:34 
Messen åbnede for offentligheden i dag, så vi flygtede fra masserne ved mest at være i de lukkede områder. Så vi oplevede ikke så mange spil i dag, men havde til gengæld mere ro og tid med tingene, og typisk en producer til at fortælle om sagerne. Blandt de ting vi så (og generelt ikke måtte fotografere...) var:


Dead Space

I følge EA selv et "survival horror in space". Ikke ulig andre EA-produkter virkede det meget professionelt og lækkert. Man spiller en "helt normal" rum-reperationsfyr som kaldes til et Aliens-agtigt signal på et stort minerumskib, hvorefter alting så går galt. Vores primære problem med denne titel er vel at genren virker helt forkert placeret. For denne "helt normale fyr" kan så få vilde rustninger med telekinetiske evner, slæbe rundt på fire kraftige våben der kan blive endnu kraftigere, smide om sig med alle mulige eksplosioner og halløj. Samtidig kan han tåle masse af hug af de tonsvis af monstre der kommer frem over det hele. Det er med andre ord mere Doom 3 møder PsiOps end Silent Hill. Det virkede helt uden den nerve, uhygge og atmosfære som genrens gode spil har, hvormed det mere ligner et helt traditionelt actionspil. EA gjorde også meget ud af at man har fjernet HUD'et, men egentligt er det bare integreret på en lidt anderledes måde (hovedpersonen ser det på en slags display), hvilket egentligt meget godt opsummerede min oplevelse af spillet: det lader som om det er noget nyt, men når man lige kigger efter, er det bare the same old. Men umiddelbart da flot og gennemført lavet, så...


Valkyria Chronicles

Selvom dette strategispil reelt er færdigt og særdeles præsentabelt, var det gemt væk bag lukkede døre, fordi Sega åbenbart kun vil vise børnevenlige ting nu. Enormt synd, for ikke alene ser spillet fantastisk ud, men det virker også til at holde hele vejen. Det meget positive indtryk jeg havde fået af traileren for måneder tilbage, blev kun bekræftet af selve spillet. Selvfølgelig kan man ikke vurdere holdbarheden af et strategispil på en lille time, og der var da lidt dumme irritaionsmomenter, men umiddelbart var det et sikkert hit hos den rette målgruppe. Den er desværre næppe stor, og Sega-fyren der fremviste bekræftede at det ikke var noget der ville bruge ressourcer på at markedsføre. Så fans skal nok bare være glade for at det kommer på engelsk, og købe det. En for mig sjov ting var, at flere af figurerne er gengangere fra Skies Of Arcadia (Vyse mfl.), selvom der ellers ikke ser ud til at være nogen sammenhæng. Der er stort set ingen PS3-eksklusive titler på messen udover Sonys stand, men det her virkede så til gengæld også mere interessant end noget af det andet. Must buy herfra.

P:R på Leipzig Game Con 2008

P:R på Leipzig Game Con 2008


Need For Speed Undercover

Af en eller anden grund ville Per have mig til at se det her, så det gjorde jeg så... Jeg har ikke spillet de seneste i serien, og det siger mig ikke ligefrem det store, men denne gang skulle fokus altså være på nogle highway battles. Og så er det helt fantastisk fordi der er nogle Hollywood-producerede mellemsekvenser med A-instruktører, A-specialeffects og A-skuespillere - hvoraf Maggie Q så var den eneste der kunne nævnes... Den ene mellemsekvens vi fik at se varede fem sekunder og var helt ligegyldig, omend vi ikke slap for at se den flere gange... Selve køredelen af spillet virkede sådan OK flot og gennemarbejdet - trafikken måske bedre end normalt - men der var virkelig tekniske problemer. Især en generelt meget dårlig framerate, som producenten ikke mente var noget problem. Vi fik en vanvittig forklaring om, at man håbede at kunne op på 30 fps, og det ville være mere end rigeligt, for øjet kunne slet ikke se 60 fps. Desuden ville det blive bedre, når de fik lavet den sidste finpudsning, hvor de komprimerede dataene anderledes og lagde dem rigtige i lagene på dvd-skiven! Og hvis man ville have højere hastigheden, så var man jo nødt til at droppe noget af liret, og det kunne ikke komme på tale. Generelt var spillet og i særdeleshed præsentation meget negativt. Producenten virkede bestemt ikke som en der brændte for sit spil på nogen måde, og indtrykket var overordnet at her var endnu en trist samlebåndsudgivelse.


Mirror's Edge

Jeg har ikke lige fulgt med i hypen om dette spil, men hvis den er der, er det sikkert fortjent. En slags free running spil i førstepersons-vinkel, som virker meget mere intens og vedkommende, end hvad man normalt forstår ved førsteperson. Det er måske svært lige at forklare, men det virker bare friskt og tiltrækkende i sin simple opbygning. Der er også kamp og våben, men det er tydeligvis ikke fokus, hvormed det ikke ser ud til at reducere sig til den sædvanlige omgang. Den visuelle stil er måske lige en grad for simpel, og det virker fordummende at alt man kan bevæge sig på lyser rødt, men man kan da heldigvis slå det fra. Vi så intet til historien eller den slags, men der blev lovet meget på det område, og resten af spillet taget i betragtning, er jeg tilbøjelig til at tro det. Om selve grundgameplayet - altså at bevæge sig hurtigt igennem banerne via de forskellige bevægelser - bliver ensformigt, er svært at svare på. Men man kan godt forestille sig at man bliver noget tung i hovedet af det, for den "hidsige kameraføring" blev måske allerede lidt anstregende på den halve time, vi så på det. Påståeligt havde de lavet en masse tests med det, og en fast grøn cirkel som fokuspunkt i midten af skærmen skulle sørge for, at man ikke skulle blive for rundtosset. Alt i alt et spil der virkede meget lovende, og DICE har jo holdt en meget høj standard hidtil, så jeg tror det holder, omend det ikke er så bredt som deres tidligere.


Samba De Amigo (part 2)

Jeg brokkede over kontrollen i dette i går, baseret på at vi spillede det på den offentlige stand med remote + nunchuk. I dag kunne vi så i ro og mag prøve det på det lukkede område, og med to remotes ligesom Sega-pigerne gør det :) Styringen var så her markant bedre og positionering af "maracasne" mindede så meget om, hvad man kender fra originalen på Dreamcast. Det kan dertil kalibreres på en noget mærkelig måde, så måske kan dét blive helt godt. MEN styringen er desværre stadig defekt. For nu er det så tydeligt, at selve "ryste-sensoren" virker alt for ringe. Sådan groft sagt så registrerer spillet en gang ud af fem det som om man har slået med maracasen, før man reelt har gjort det. Man kan ikke stille sig ud af det, og måske kan man vænne sig til det, men som det var her, ødelægger det enhver form for rytme, hvilket jo er temmelig problematisk i et rytmespil. Man kan slet ikke komme ind i et flow, og irriteres over at det ikke fungerer ordentligt. Sega-pigerne der nu har spillet det permanent i to dage, så i øvrigt ud til at have samme problem. Dertil kan man så lægge at de nogle gange svigter helt eller placerer sig forkert osv. Ikke at noget af det er verdens undergang, og man kan da fint more sig med spillet, men jeg synes godt nok det er en streg i regningen, når styringen fungerer væsentligt ringere end med de gamle maracas, som ikke ligefrem var fejlfrie. Jeg ved godt nok ikke om spillet var helt færdigt (omend det så sådan ud), så man kan da håbe på, at det kan forbedres. Spillet ser i øvrigt groft sagt ud til at være identisk med v2000, og mange af sangene er også de samme. Det er Segas absolutte toptitel hernede og det får virkelig meget eksponering, så man må jo håbe det bedste.

P:R på Leipzig Game Con 2008

P:R på Leipzig Game Con 2008

Sonic Unleashed

Vi har nu set dette nogle gange, og det er med lidt blandede følelser. På den ene side ser det meste af spillet godt og sjovt ud, fordi det går så lynende hurtigt og ligner gammeldags 2d-Sonic. På den anden side virker det som om det går så hurtigt, at ens kontrol er reduceret til noget der næsten lige så godt kunne have været et Quick Time Event - tryk hop der, slide der osv. Der er kommet nogle nye moves, dash og slide, omend jeg ikke lige kan vurdere hvad betydning de har, og det sidste kunne Sega-folkene dårligt nok finde ud af at lave, så... Derudover er der så hele lykantrop-tingen, hvor Sonic åbenbart bliver til en "werehog" og får andre evner. Vi så kun en meget ufærdig bane med dette, men den lignede så også en katastrofe. En ting er at det kørte aldeles elendigt - det bliver sikkert fikset - men dertil virkede det direkte usjovt og u-Sonicsk. Man er helt vildt langsom og skal tæske sig igennem en masse fjender som et elendigt 3d beat 'em up. Dertil var der nogle puzzles, som var så idiotiske - "find" en klods i rummet ved siden af og slæb den hen på kontakten, og gør så det samme igen - at man troede at det ikke skulle ses igen. Alt i alt virkede det som et relativt sjovt, omend nok tyndt, spil, der havde dele der nok skulle skrottes fremfor finpudses.


Golden Axe: Beast Rider

Jeg kiggede kun på at Per spillede det her, så umiddelbart oplevede jeg ikke så meget, men groft sagt virkede det som et temmeligt ordinært og meget typisk 3d fantasy beat 'em up. Det eneste der så ud til at skille sig ud var den gode gamle mulighed for at hoppe på en drage, og spredet øget død og ødelæggelse. Der var ikke mulighed for at spille co-op, og hvis der heller ikke er dét i den færdige udgave, så ser det trist ud. Som fan af originalen og genren skal det nok spilles herfra alligevel, men det var bestemt ikke noget der blæste benene væk under nogen...


Seperate tråde om de spøjse og skandinaviske ting kommer i weekenden...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-08 00:53, rettet 22/08-08 00:53 
Sonic og Samba har man længe vidst ville gå helt galt. Sonic så fremragende ud indtil de fandt på werehog ideen (WTF!?) og Samba er på Wii... så kort kan det siges.

Valkyria Chronicles har jeg selv set meget frem til længe. Faktisk har jeg flere gange overvejet at importere den japanske version selvom man nok ikke ville fatte det store af gameplayet. Men det kan jo alt sammen være lige meget nu da det snart får `release` herhjemme. Godt at høre at det virkede meget positivt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 22/08-08 08:04 
Jeg glæder mig da lidt mere til Valkyria Chronicles nu!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 22/08-08 08:29 
RJK>
På den anden side virker det som om det går så hurtigt, at ens kontrol er reduceret til noget der næsten lige så godt kunne have været et Quick Time Event - tryk hop der, slide der osv.

Har Sonic-spillene ikke været det stort set siden de gik 3D :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-08 14:53 
Overhovedet ikke. Sonic Adventure spillene har intet QTE. Tror du tænker på Sonic til Wii der har en hel del.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/08-08 15:01 
RJK>
...men der var virkelig tekniske problemer. Især en generelt meget dårlig framerate, som producenten ikke mente var noget problem. Vi fik en vanvittig forklaring om, at man håbede at kunne op på 30 fps, og det ville være mere end rigeligt, for øjet kunne slet ikke se 60 fps.

Det er så her man hopper op og nikker ham en flyveskalle og løber skrigende væk bagefter... geee!

Men det sælger jo alligevel, så hvorfor skal grafikken køre flydende?... det tjener jo ikke noget formål!
SumezSumezSkrevet 22/08-08 15:03, rettet 22/08-08 15:05 
Konsolkongen>
Overhovedet ikke. Sonic Adventure spillene har intet QTE. Tror du tænker på Sonic til Wii der har en hel del.
Det har Unleashed jo heller ikke, Rune sammenligner det bare med den slags måde at spille på, hvilket jeg godt kan se giver mening sammenlignet med de seneste Sonic-spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-08 15:35 
QTE er når der kommer knapper frem på skærmen og man så skal trykke hurtigt på dem i den rigtige rækkefølge. Jeg forstår ikke hvad du mener.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/08-08 16:34 
Jeg glæder mig også rigtig meget til Valkyria Chronicles.
Faktisk så meget at jeg "kom til" at købe de hér gashapon på play-asia. De koster kun 3-4$ stykket

P:R på Leipzig Game Con 2008
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 22/08-08 23:09 
RJK>
Silent Hill Homecoming
Måske endnu mere stemningsfyldt end tidligere, omend det ikke teknisk virker som et ret stort fremskridt. Det var mest gameplay og meget lidt historie, så svært at sige hvordan det ser ud til at lægge sig i forhold til seriens udvikling. Men umiddelbart et must buy herfra :)

Fedt. Det virker som om folk allerede har besluttet sig for at SH5 bliver et flop, så det her var lækkert at læse.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 22/08-08 23:16 
Er Valkyria Chronicles MEGET strategi baseret eller vil en tradiotionel RPG fan kunne lide det?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RJKRJKSkrevet 23/08-08 00:48 
Konsolkongen>
QTE er når der kommer knapper frem på skærmen og man så skal trykke hurtigt på dem i den rigtige rækkefølge. Jeg forstår ikke hvad du mener.

Nu ER der faktisk også rigtige QTEs i Unleashed, men det jeg mente var, at i nogle af de hurtige sekvenser mangler der faktisk bare at knapkombinatioerne vises på skærmen, før det er QTE. Ie. at man ikke har nogen kontrol og bare skal lave et hop og et angreb her og der.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 23/08-08 00:51 
Born2Play>
Fedt. Det virker som om folk allerede har besluttet sig for at SH5 bliver et flop, så det her var lækkert at læse.

Nu skulle mit "must buy" altså læses som kommende fra en fast fan af serien. Det jeg så og spillede afslørede ikke meget der var anderledes, end hvad man kunne have forventet. Der ser ikke ud til at være nogen innovation, så hvis historie og figurer ikke holder - og det kunne jeg selvsagt ikke vurdere så hurtigt - så er det jo det afgørende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 23/08-08 00:54 
Born2Play>
Er Valkyria Chronicles MEGET strategi baseret eller vil en tradiotionel RPG fan kunne lide det?

Det vi så og spillede var uden historie og alene strategi. Altså en enkelt kamp. Ved ikke om jeg kan sige det uden at skræmme alt for meget, men det mindede opbygningsmæssigt om Hogs Of War. I stedet for at styre hver figur på skift, kunne man bare selv vælge hvilke figurer man ville fordele sine "ture" på. Altså én figur kunne flyttes tre gange, en anden to, og de sidste slet ikke.

I den forstand at det ikke virkede til at være voldsomt avanceret strategi, så tror jeg fint man vil kunne tåle det selvom man "bare" er vant til RPG'er - men fokus er altså lagt på kampene og de tager en del tid.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MusicManMusicManSkrevet 23/08-08 01:39 
RJK>
Born2Play>
Fedt. Det virker som om folk allerede har besluttet sig for at SH5 bliver et flop, så det her var lækkert at læse.

Nu skulle mit "must buy" altså læses som kommende fra en fast fan af serien. Det jeg så og spillede afslørede ikke meget der var anderledes, end hvad man kunne have forventet. Der ser ikke ud til at være nogen innovation, så hvis historie og figurer ikke holder - og det kunne jeg selvsagt ikke vurdere så hurtigt - så er det jo det afgørende.

Helt sikkert et "must buy" herfra også. Jeg har fulgt nøje med i det spils udvikling og holder mig grundigt opdateret hver gang der kommer nyt info omkring det! :-) Længe siden jeg har postet her, men så snart Silent Hill bliver nævnt så er jeg der med det samme! :-P Jeg skal helt sikkert importere det til September når det udkommer i USA, da jeg ikke kan vente til November på PAL versionen ;-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/08-08 14:51 
RJK>
Nu ER der faktisk også rigtige QTEs i Unleashed...

Jeg talte egentlig bare om de gamle Sonic 3D spil. Det nye kan jeg ikke udtale mig om :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 24/08-08 01:02 
Beano>
Det er så her man hopper op og nikker ham en flyveskalle og løber skrigende væk bagefter... geee!

Af forståelse for at det må være ret røvssygt og trættende at fortælle uimponerende journalister om et dårligt spil i et lille lummert rum hele tiden og igen, valgte vi ikke at skride til den slags metoder, omend han alt i alt gjorde sig fortjent til en hel del med mange dumme bemærkninger :)

En ligeledes bizar - omend væsentligt morsommere - EA-præsentation var Left 4 Dead. En "survival horror shooter" som det så flot blev kaldt, hvilket dækker over hvad der ligner et Half-Life mod, hvor man splatter horder af zombier. Spillet er opbygget som Resident Evil Outbreak, hvor et hold på fire personer (AI'en styrer de sidste, hvis man ikke er flere) af uforklarlige grunde ikke er smittet, og nu må pløje sig igennem de udøde. Screenshots er måske meget flotte, men når man så det køre, synes jeg det lignede et meget gammeldags og typisk pc-fps. Survival horror har det ingenting at gøre med, men sikkert ganske fornøjeligt i korte perioder.

Det morsomme var i midlertid produceren for Valve, som ikke ligefrem lagde skjul på, hvor hjernedødt det var, med tilsvarende "intelligente" kommentarer. Sådan frit fra hukommelse og ligeså frit oversat var dialogen med ham og en tysk journalist:

"Er der nogle andre zombierelaterede film eller måske spil I har hentet inspiration fra?"

"Jaja. Dem allesammen. Der er bare det hele."

"Hvad med George A. Romeros?"

"Hvem?"

"Altså Romeros zombiefilm?"

"Jaja, også dem."

"Er der så også samfundskritik i spillet?"

(lang pause)

"Jeg forstår ikke..."

"Altså, i Romeros film bruger instruktøren jo zombietemaet til at lave samfundskritik."

"Øhm, men jeg forstår ikke ordet. 'Samfundskritik'?"

"Øhm... Som at der en dybere mening med handlingen, der bruges til at beskrive og kritisere aspekter af vores samfund."

(pause)

"Nej... Nej, der er ikke noget af den slags. Ingen mening. Det gør vi ikke."

Og senere:

"Hvordan er historien? Altså, hvad er baggrunden for zombierne, fx? Er det noget i retning af Resident Evil?"

"Øhm, jeg kender ikke lige historien i Resident Evil. Jeg kan ikke li' at læse."

"Altså, der er en virus, som laver menneskerne om til zombier."

"Jaja, der er også en virus her."

"Hvordan er historien ellers?"

"Jo, altså, der står nogle gange lidt tekst på væggene og sådan, som man kan læse hvis man vil, og så kender man historien... Jeg gider ikke lige at læse. Jeg vil bare skyde zombier!"

Så, ja, hvis man ikke gider at læse men bare synes det er fedt at skyde zombier, så er Left 4 Dead sikkert noget man kan kigge på :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 24/08-08 01:37 
Var det produceren for spillet? Det lyder nemlig mere som en af de der halvhjertede folk de bare hyrer til at stå for det på en enkelt messe.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
78 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig