X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Arcadehal med 'nye' maskiner


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 16/08-08 20:41, rettet 16/08-08 20:42 
Her i sidste uge var kæresten og jeg oppe i Søndervig ved Ringkøbing Fjord for at besøge et vennepar.
Søndervig er en turistbombe af format. Måske af samme årsag kunne der findes den hidtil lækreste spillehal jeg længe har set herhjemme. Det var ikke pga antallet af maskiner. Der var faktisk ikke ret mange. Men de var af nyere dato. Og det i sig selv synes jeg er ret positivt.
Selve arcade hallen ligger i et større bowlingcenter og husede bl.a. følgende maskiner:

The House of The Dead 4
http://www.klov.com/game_detail.php?game_id=13628

Time Crisis 4
http://www.klov.com/game_detail.php?game_id=13617

Sega Rally 3
http://www.youtube.com/watch?v=zzKoBYSSwFo

Outrun 2 (4 player)
http://www.klov.com/game_detail.php?game_id=12905

Let's Go Jungle
http://www.segaarcade.com/video/letsgojungle.aspx

Et fedt sted at nyde lidt fadbamser og få brugt lidt mønter :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/08-08 20:48, rettet 16/08-08 20:49 
Ahhh Søndervig. Vesterhavets paradis.

Besøgte i 60'eren nu i var der? Hyggeligt sted med en fantastisk bartender.

Jeg kan huske jeg har besøgt arcadehallen mangt en gang, og kan også klart anbefale den.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/08-08 22:13, rettet 16/08-08 22:14 
Det er træls hvis man gerne vil ud og spille arkade i Århus er det i Tivololi, men så koster indgangen bare lige 60-80kr, der står også en pinball(Indiana Jones) på Sharks poolhall og mener vist også de har Sega Rally. Nogle der har noget arkade i jers by?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/08-08 22:17 
Nå ja også en eller anden Sega rally i Bowling nord.
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/08-08 22:26 
Jeg mener de har et par gamle maskiner i Damhus Tivoli som jeg bor i nærheden af... Det ku være jeg skulle kigge forbi.

Ellers er der selvfølgelig Professor Olsens Spilleland hvor jeg ikke har været i lang tid.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/08-08 22:31 
Hvor ligger det henne i danmark ?=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-08 22:48 
I Svendborg har jeg kun set en omgang Sega Rally 2 med godt smadrede skærme i bowling hallen.

Så var der noget mere ved bowling hallen på Ærø hvor der både har været Motor Raid og Daytona begge i twin seat.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/08-08 23:16 
KroeboCop>
Hvor ligger det henne i danmark ?=:P

Damhus Tivoli er et patetisk Tivoli i Rødovre og Professor Olsens Spilleland ligger i kælderen i Scala, Axel Torv, København
JuggernautJuggernautSkrevet 17/08-08 08:40 
Echelon VI>
Besøgte i 60'eren nu i var der? Hyggeligt sted med en fantastisk bartender.


Nej. Vi gik forbi den flere gange, og det virkede lidt som om det ikke var sæson for åbning.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 17/08-08 08:41 
Darkbeat>
...Professor Olsens Spilleland ligger i kælderen i Scala, Axel Torv, København

Eksisterer det i grunden stadig?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
lightyear dklightyear dkSkrevet 17/08-08 09:27, rettet 17/08-08 09:34 
Nej.

En del år siden det lukkede.

Edit: Palads nede i kælderen lige ved siden af scala, har faktisk stadigvæk ca 10 maskiner.
are you CHICKEN?
CoreCoreSkrevet 17/08-08 09:46 
Legelandene i henholdsvis Århus og Vejle har begge en længere række arcademaskiner stående. Men det er ikke alle sammen der virker optimalt, og nogle få virker slet ikke. Til gengæld er de gratis at spille på, når indgangen er betalt, men man skal stadig slås med ungerne om dem, hvilket måske virker lidt kikset, hvis man selv er der uden børn :)

Der ligger også en lille arcadehal på Fanø. Den har faktisk en del, men de er vist ikke ret nye. Jeg og mine unger morede os godt med Afterburner II-maskinen, da vi var der her i sommers.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 17/08-08 10:12, rettet 17/08-08 10:26 
De to legelande til sammen har vist én maskine der er mindre end ti år gammel. Tempo Camping på Fanø har de ældste maskiner der kører herhjemme (udover her), og intet nyt. Til gengæld er det vist den største deciderede arcadehal herhjemme (udover her).

Action House i Løkken har de nyeste maskiner jeg har set herhjemme (bl.a. Time Crisis 4), omend et stykke fra dem i Søndervig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 17/08-08 11:05 
Core>
Legelandene i henholdsvis Århus og Vejle har begge en længere række arcademaskiner stående.

Hvilke legeland? Fun city er lukket, hvis det er den du har i tankerne Gudfar?
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
RJKRJKSkrevet 17/08-08 11:17 


Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/08-08 11:40, rettet 17/08-08 11:44 
Hvilke maskiner har de i legeland (Århus), er det ældere maskiner?=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
RJKRJKSkrevet 17/08-08 11:46, rettet 17/08-08 11:46 
Mest de typiske 1991-1996-maskiner. Alpine Racer, Prop Cycle, Sega Rally, Lethal Enforcers, Cruis'n og den slags. Der er også et par JK'er med Neo Geo-spil og Street Fighter: The Movie ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/08-08 11:49 
Sejt det må jeg se C=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
ChronoChronoSkrevet 17/08-08 12:03 
Jumboland i Aalborg har også Prop Cycle og Alpine Racer. Tivoli Karolinelund har også nogle, men så vidt jeg husker ikke noget nyt heller.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JAAJAASkrevet 17/08-08 16:05, rettet 17/08-08 16:07 
Her har jeg tre-fire arkadehaller med nye og halvnye maskiner inden for 5 kilometers radius, øv bøv :P Sikkert det tidobbelte hvis radius udvides til 50 km! Har over sommeren bl.a. spillet en del Sega Race TV, som rammer den gode gamle Sega stemning ret godt. 5 kroner per spil! En god del af pladsen i flere af hallerne er dog fyldt op med kranmaskiner, som er det rene fup. Ingen Evangelion figurer til mig :P Savner også et retrohjørne, men bevares. Namcos Midnight Maximum Tune serie er jeg ikke stødt på før, og ville meget gerne have en hjemmeversion. Ikke fordi det er superfantastisk, men det er rendyrket arkaderæs.
jaesjaesSkrevet 13/09-09 18:14, rettet 13/09-09 18:38 
Tivoli har åbenbart to Sega Rally 3. Jeg synes dog ikke umiddelbart, at spillet er noget specielt. Men svært at bedømme efter et enkelt spil. 20 kr. per spil virker også lidt latterligt. Men da det er baseret på check points (den mode vi spillede i hvert fald), kan det selvfølgelig være, at man kan holde spillet i gang et stykke tid med lidt øvelse.

EDIT: Forresten blev der vist råbt fra baggrunden, at vi var på vej til sidste omgang, så muligvis var den mode vi spillede en blanding af et fast antal omgange, og evt. baner, samt check points. Det giver vel også mest mening.
3of193of19Skrevet 13/09-09 19:35 
OutRun slutter jo også efter 5 baner :)
jaesjaesSkrevet 14/09-09 00:29 
Det var sådan set det, jeg mente med min edit :) Altså at hvis man kan fortsætte på andre baner er spillet ok opbygget.
MusicManMusicManSkrevet 14/09-09 17:57 
Er der nogen her der kender nogle gode steder man kan spille på flippermaskiner? :)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 19/04-11 22:15 
Da dette er en gammel tråd.

Ville jeg høre om der er åbnet noget nyt/gammel sted hvor man kan drikke en kold øl, og penge mange mønter på arcade spil?

I københavn?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig