X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spildatabaser


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/08-08 22:34, rettet 15/08-08 22:35 
Jeg må indrømme at jeg holder utroligt meget af database-delen af Playright. Jeg kan få timer til at gå med, at se på statistikker og gennemse min samling, og tjekke at den er up-to-date.

Som min samling er blevet større, er et godt overblik også blevet mere nødvendigt, og til dette formål er databasen på Playright måske ikke helt så god og hurtig til at give, som jeg personligt kunne ønske. Jeg fandt, og købte, på denne baggrund Collectorz.com's Game Collect 3.0 Pro, der giver en (næsten) uanede muligheder hvad overblik og særligt statistik. Jeg tænkte at andre kunne være interesserede i, at investere i dette dejlige værktøj.

Det er desuden meget nemt at lave filtre, så man f.eks. kan få en liste over spil man stadig mangler at gennemføre osv.

Man skal lige være opmærksom på at mange auto-genererede info, holder sig til de amerikanske fakta.

Jeg tænkte at tråden kunne bruges til andre forslag, udover kommentarer.

Game Collector
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WikzoWikzoSkrevet 02/08-12 22:22 
En ny spil-database er dukket op, og de kalder sig selv spilverdenens svar på IMDb. Ser ganske lovende ud.

The Archive
PapandPapandSkrevet 02/08-12 22:27 
Wikzo>
En ny spil-database er dukket op, og de kalder sig selv spilverdenens svar på IMDb. Ser ganske lovende ud.

Hmm.. Det virker noget amatøragtig og uorganiseret. PlayRight føles bestemt overlegent som spildatabase i forhold til de øvrige sider man støder på.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/08-12 00:20 
P:R mangler stadig en smartphone app eller en mobile site samt muligheden for at scanne barcodes for at tilføje spil.
KTCKTCSkrevet 22/01-17 17:29, rettet 22/01-17 17:50 
Nu har jeg et godt stykke tid gået og overvejet at få lavet en komplet oversigt over mine spil og film, både fysiske og digitale udgaver. Alder og størrelse af samlingen gør, at jeg ind imellem kommer til at købe dubletter, fordi jeg glemmer at jeg allerede har spillet stående på hylden. Alle de digitale platforme gør også, at det nogle gange kan være et detektivarbejde uden lige at huske, hvilken af konsollerne eller tablet/telefon det var, man havde købt et spil, eller ved PC om det var på Steam, GOG, Humble, Origin, uPlay o.s.v.

Jeg har lavet noget research, men det er en jungle, og jeg gider ikke at kaste penge efter noget, der viser sig at være dårligere end andet. Det er også vidt forskelligt, hvad de forskellige systemer koster, og man kan desværre ikke altid gå ud fra, at de dyreste er de bedste - tværtimod vil brugerbasen her ofte være mindre, hvilket betyder en ringere opdateringsfrekvens og kvalitet af databasen.

Det kunne være fedt med ét system, der håndterer både spil og film, alle platforme, import/eksport af lister (gerne i XML), stregkodescanning, apps og programmer, der også gerne må fungere offline.
Der skal selvfølgelig være gode muligheder for filtrering og søgning, både på titler og platforme/medier, ligesom der også gerne må være mulighed for at vise metadata.

Hvad bruger I selv, og kan I anbefale noget, der kan hjælpe mig med at modstå lysten til at programmere noget selv?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
AmbyAmbySkrevet 22/01-17 17:36 
Måske http://www.collectorz.com/game/?

Eller lidt mere frihed i AirTables?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KTCKTCSkrevet 22/01-17 17:59, rettet 22/01-17 18:07 
Jeg har faktisk kigget på Collectorz, men jeg synes bare de virker voldsomt dyre, hvis jeg gerne vil kunne bruge min computer, android og apple enheder, og så har jeg ikke lyst til at betale abonnement, som deres webklient kræver, ligesom prisen for computer-programmer kun dækker opdateringer for et år.

Bare for programmerne kommer jeg jo af med langt over 1000 kroner, hvis jeg skal se listerne over film og spil på alle mine enheder, og det synes jeg godt nok er noget pebret for en database.

Bruger du selv Collectorz?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 22/01-17 18:19 
Jeg har tidligere anvendt Collectorz og var godt tilfreds med det. Har Windows klient og iPad viewer, men ikke deres cloud fnidder. Produktet er fornuftigt men jeg faldt bagud med oprettelserne så er ikke længere opdateret. En dag jeg får god tid.... ;)
KTCKTCSkrevet 22/01-17 18:57 
Ok, men hvordan funker det så med iso/android-apps og windows programmet? Kører man en server på computeren, eller hvordan synkroniserer man imellem de forskellige platforme?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 22/01-17 19:14 
iOS appen har en import funktion som man først starter så eksporterer man blot samlingen fra Windows programmet over wifi, ingen cloud nødvendig :)
KTCKTCSkrevet 22/01-17 22:39 
Ok, det er vel en rigtig synkronisering, ikke? Altså, så den også kan overføre data fra ios, hvis opretter titler uden for hjemmet, ikke?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 22/01-17 23:03, rettet 22/01-17 23:03 
Nej, ikke 2-vejs sync. Forsøger man at oprette en titel i iOS app får man fejlen:

"Your database originates from a direct export from PC/Mac. Any additions or changes to this database cannot be synced back to CLZ Cloud or your PC/Mac.”

De skriver dog på sitet at deres cloud halløj er gratis til sync.
KTCKTCSkrevet 23/01-17 01:24 
Umiddelbart har jeg ikke en god fornemmelse i maven med Collectorz, så hvis nogen bruger andre systemer og er glade for dem, så sig endelig til.
Det kan vel ikke være så svært at lave en forholdsvis simpel relationel database, uden at det skal koste et firecifret beløb at benytte.
Metadata og så videre er endda frit tilgængeligt fra gratis dataproviders.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Mes1983Mes1983Skrevet 23/01-17 06:30 
Jeg har android og bruger Mygamecollection, er dog kun til android. Har dog hørt at nogle også kører det på pc igennem bluestacks.

Appen kan også eksportere til csv
slk486slk486Skrevet 23/01-17 09:55, rettet 23/01-17 09:56 
Har brugt Collectorz i en del år efterhånenden og prøvede en del før jeg faldt på dem. Klart det bedste på tværs af platforme - har både brugt det på iOS, Android og Windows og synkroniserer problemfrit - især nu om dage, hvor synkroniseringen tidligere var udført en smule bøvlet.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 23/01-17 12:53 
@KTC: De har en gratis trial version som du kan prøve.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig