X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Formatering?


Svar
KnightrideRKnightrideRSkrevet 15/08-08 09:25 
Skal have formateret min bærbar, da den er blevet ret langsom...

Men har ikke den originale Xp-cd længere, som fulgte med bærbaren - dog har jeg stadig xp-mærkatet bag på den (altså cd-key).

Tænkte så på om jeg kan bruge min anden Xp-cd fra min stationær, og så bruge cd-key'en fra bærbaren. Kan man det eller vil det give problemer? For vil ikke have problemer med mit Xp på min nye stationær...

Håber i vil hjælpe mig :)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
AmbyAmbySkrevet 15/08-08 09:29 
Hvis det er samme udgave. Dvs Home eller Professional, kan du sagtens bruge den samme CD. Det er bare CD-key'en der skal være anderledes.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KnightrideRKnightrideRSkrevet 15/08-08 09:32 
Ok. Mange tak for svaret! Nu blev jeg helt glad, for den er dælme blevet langsom :) Så må jeg formatere den senere... Tak for hjælpen... Bortset fra... Bærbaren's cd key står som "acer incorporated" og stationæren som "Medion", men betyder vel ikke noget, når de begge er home edition?
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
ElgenElgenSkrevet 15/08-08 13:35, rettet 15/08-08 13:36 
Du skal dog være opmærksom på, at hvis det er en recovery-cd (indeholdende en OEM-version af Windows) og ikke en Windows Installations CD, kan du risikere at løbe ind i problemer omkring drivere osv., hvis det da overhovedet vil lykkes dig at installere den...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KnightrideRKnightrideRSkrevet 15/08-08 14:27 
Ok. Jeg takker mange gange for svarene.
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
KnightrideRKnightrideRSkrevet 15/08-08 15:32 
Har lige fundet ud af at min Xp-cd er en Recovery cd-rom. Så efter hvad du skriver, så kan jeg egentlig ikke bruge den på min bærbar? Kan man så evt. hente en anden version af Xp ned fra nettet, men stadig bruge den samme cd-key, som der står på min bærbar? Eller mås man ikke det? :)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
dRxLdRxLSkrevet 15/08-08 20:57 
Jeg er ikke ophavsretsadvokat, men sådan som jeg ser det så har du licens til at bruge windows xp på din maskine, så bare kom i gang med at downloade, eller låne en CD af en kammerat.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ElgenElgenSkrevet 15/08-08 21:19, rettet 15/08-08 21:24 
Hmmm, man kan ikke umiddelbart downloade Windows (vilkårlig version) fra nettet på lovlig vis uden fx. et MSDN-abonnement eller lign.

Husk at selvom du har licens er det stadig ikke lovligt at downloade en piratkopi af Windows.

Men som også nævnt har du jo licensen, så der burde ikke være noget i vejen med at låne en cd af en kammerat og så bare bruge din egen key.

EDIT: Ved nærmere eftertanke; hvis du kan finde et 'rent' ISO-image (dvs. ikke- modificeret, cracked, hacked, osv.), burde der ikke være noget som helst ulovligt i at bare brænde en skive og installere; det er det jeg altid gør (med de udvikler-keys og de images jeg henter fra MSDN).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KnightrideRKnightrideRSkrevet 15/08-08 22:58 
Elgen>
Men som også nævnt har du jo licensen, så der burde ikke være noget i vejen med at låne en cd af en kammerat og så bare bruge din egen key.

Ok. Lyder godt i mine ører - men jeg kan så ikke bruge min egen recovery Xp-cd fra min Medion Stationær? Jeg skal finde et "rent" xp?
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
ElgenElgenSkrevet 16/08-08 00:04, rettet 16/08-08 00:05 
Altså det plejer at fungere på den måde, at hvis du laver en recover, får du installeret en OEM-version af Windows konfigureret præcis til den maskinkonfiguration som den hører til (evt. inkl. diverse programmer der måtte følge da du købte den; måske Officepakken eller lign.).
Dvs. du kan risikere at løbe ind problemer omkring manglende drivere til diverse hardware osv. = en masse ekstraarbejde med at støve det op manuelt på nettet, plus at du sikkert får en masse hø med som du ikke skal bruge til en dyt.

Jeg har aldrig være ude for at en recover-cd ligefrem checkede om det var den rigtige maskintype man smed den I inden den ville installere, men det er bestemt ikke utænkeligt, at nogle firmaer ville kunne finde på at indføre sådan et check for at undgå misbrug. På den anden side har jeg også kun prøvet at bruge recovery-cd'er på de maskiner som de rent faktisk var tiltænkt...

Jeg ville personligt ALDRIG anvende en recovery-cd af nogen art på nogle af mine egne maskiner, men nu har jeg også relativ nem gratis adgang til alt hvad MS har lavet af OS'er nogen sinde (lige fra DOS til Vista).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KnightrideRKnightrideRSkrevet 16/08-08 22:54 
Nå ok... Så må jeg hellere finde en "ren" installations-cd. Takker mange gange for hjælpen! :)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig