X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Harddiskrecorder?


Svar
la0sla0sSkrevet 14/08-08 19:41 
Så har la0s lige brug for hjælp. Jeg skal hjælpe en kammerat med at finde en fin hdd recorder mellem 2-3000kr.

Jeg var selv, for en 3-4 år siden, interesseret i at købe en men det blev aldrig til noget. Så nu er jeg meget rusty og kunne virkelig godt bruge nogle tips fra folk.

Findes der en maskine til omtalte beløb der kan arbejde med en ekstern harddisk og kan tage formater såsom divx, xvid og mp4?

Jeg har selv fundet en amitech, men hvad jeg har læst om den lyder det til at være noget værre bras.

Hvilket mærke er generelt det bedste? Eller hvilke mærker? Sony og Philips?

Når der ved en 320gb hdd står at den kan optage 455 timer, så er jeg jo godt klar over at der komprimeres en del, men hvor mange timer taler vi, hvis kvaliteten skal holdes på et niveau der matcher et normalt stofa analog-crap signal? Altså lossless.

Mange kan brænde dvd'ere ud, jeg har oplevet at få fat i en dvd fra sådan en dvd-recorder der ikke ville læse i en normal dvdafspiller. Er det en standard beskyttelse som man må leve med?

Jeg kan sige at det vigtigste selvfølgelig er ease of use, optagekvalitet og pålidelighed. Xvid og ekstern harddisk er sekundært men virkelig noget der vil være et hit.

Nåja et slutteligt spørgsmål: I det hypotetiske scenarie hvor recorderen support divx etc. men ikke kan tage ekstern disk, er det så muligt at kopiere videoen over fra en dvd til harddisken, eller supporter den kun afspilning fra dvd?

Håber virkelig I kan hjælpe!
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 15/08-08 09:37, rettet 15/08-08 09:39 
Jeg har haft en Sony HX-510 (160GB) som jeg dog lige har foræret væk da jeg aldrig brugte den (ikke noget på TV jeg gider optage) men afspilleren fungerede rigtigt godt, var nem og intuitiv at betjene og samtidig støjsvag.

Som jeg har forstået markedet laver Sony og Panasonic nogle af de bedste optagere, men kan skifte meget fra generation til generation og model til model.

Jeg vil anbefale du kigger på recordere.dk som har anmeldelser og forum fokuseret på dette.

De fleste (hvis ikke alle) ordenlige recordere i dag kan som minimum brænde optagelser fra HDD til DVD og selvfølgeligt også optage direkte til DVD.

Mht. kvalitet så skal du kigge efter fabrikantens estimere tidsangivelse i HQ eller HQ+ (Sony navne) da dette er mere relevant. Lavere kvaliteter gider man jo ikke have ;)

Vil også anbefale at du måske kigger lidt fremad og undersøger om du kan få en optager med indbygget DVB-T og/eller DVB-C tuner så du kan optage digital TV. Du ryger nok over de 3000,- og måske ikke relevant for dig lige nu men måske om 1-2 år er det noget der bliver aktuelt for dig :)

Og til sidst... støjniveau. Kig efter dette (læs anmeldelser) da det kan være generende med en optager inde i stuen der står og suser når man optager eller ser film.
dchangdchangSkrevet 15/08-08 13:10 
Jeg vil også anbefale Sony's recordere. Og hvis du alligevel er villig til at bruge omkring de 3K så kig på deres 500GB model, RDRHXD1070B. Prisen er reduceret ret kraftigt her på det sidste, så den nu er på omkring 3500,-
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
la0sla0sSkrevet 15/08-08 13:28 
Jeg siger tak for svarene, det er som skrevet ikke til mig, men en god ven så jeg vil lige prøve at høre om han er villig til at smide 500kr mere efter sådan en. Ellers kan man jo også gå ned i plads.

Hvordan synes I at Sony er at bruge?
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 15/08-08 13:55 
Jeg syntes min var nemt at gå til og brugervenlig, men om softwaren er blevet bedre eller ringere siden er svært at sige. Jeg vil anbefale at læse anmeldelser på den specifikke model du kigger på da den slags kan variere meget selv for samme mærke.

Eneste større ting jeg var utilfreds med min gamle 510 optager, var opstartstiden hvis der var DVD skive i maskinen eller man bare bare ville se en DVD film. Det kunne godt tage 20-30 sekunder konstra 7-8 sekunder uden DVD skive. Men om det er blevet bedre/ringere siden på de nye modeller, ved jeg som sagt ikke :)
MrCaseMrCaseSkrevet 15/08-08 14:47 
Sony er rigtig gode at bruge.
Noget det der gør det for mig er at de basale funktioner er nemme at bruge. Hvis du vil optage noget / eller sætte det på pause så trykker du bare optage eller pause på din fjernbetjening... og så enkelt er det!
OG hivs du vil afspille noget, så trykker du på knappen for din harddisk, så kommer der en fin liste med thumbnails og hele piv-tøjet, så bladrer du og trykke vælg!

...og det er jo det man kommer til at bruge 95% af tiden, så at det sidder i skabet, det er det der gør det for mig.

Om man så ikke kan leve uden 500gb... tommelfingeregel: 1gb = 1 times tv (ja okay, jeg ved godt at man kan indstille den højere men helt ærligt... det er tv signaler vi snakker om) , optaget i fin kvalitet. ... 500 timer... det er godt nok meget Lost!
Have you considered sucking less?
la0sla0sSkrevet 15/08-08 17:08 
Det lyder super godt, det gør det noget nemmere at orientere sig. Recordere.dk er ikk lige det mest overskuelige sted længere og fokus er ikke så meget på recordere fornemmer jeg.

Anyway det bliver jo nok en sony jeg anbefaler. Har eksempelvis fundet en fin maskine til 2999kr på wupti.
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 15/08-08 17:41 
Hvis du har et Sony TV også, har du den ekstra bonus at HDD recorder og TV kan "tale sammen" via SmartLink. Dvs. sync'en kanaler, skifte kanal automatisk, etc. :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig