X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SNES-overophedning?


Svar
XiwanaXiwanaSkrevet 10/08-08 13:05, rettet 10/08-08 13:07 
Jeg har et STORT problem med min SNES:

SNES'en begynder at brokke sig, efter at have stået tændt i 30-45 minutter. Lyden går i "overdrive" og afspilles i dobbelt/tredobbelt hastighed og nogle gange fryser maskinen helt. Hvis jeg derefter lader den stå urørt i et stykke tid lader den til at fungere igen i 30-45 minutter, hvorefter problemet vender tilbage.

Kan problemet skyldes overophedning (den bliver ret varm) og i så fald, hvad kan man gøre for at forhindre det?

På forhånd tak!
[inspirational quote here]
silverstarsilverstarSkrevet 10/08-08 16:44 
Er det en umoddet europæisk PAL maskine, der spiller PAL spil? Er det flere forskellige spil, hvor lyden går amok efter noget tid?

Umiddelbart lyder for mig som en maskine, der er ved at stå af. Jeg vil nok sætte spørgsmåltegn ved om det er noget der kan betale sig at forsøge at reparere på, når man tager de lave priser på en SNES maskine i betragtning. Såfremt det overhovedet er noget der kan repareres kommer du hurtigt til at bruge en del tid på at finde reservedele og udbedre skaden, og der er ingen garanti for at det virker.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
XiwanaXiwanaSkrevet 10/08-08 16:58, rettet 10/08-08 17:02 
silverstar>
Er det en umoddet europæisk PAL maskine, der spiller PAL spil?

Min SNES blev købt for et halvt års tid siden af en tysker på eBay. Jeg går ud fra, at maskinen er ganske umoddet.

silverstar>
Er det flere forskellige spil, hvor lyden går amok efter noget tid?

Når lyden går i "overdrive" afspilles der flere forskellige lyde og melodier fra flere forskellige steder i spillet. I Super Mario World spiller den f.eks. temaer fra andre dele (verdner) af spillet og i Killer Instinct afspilles det pågældende levels soundtrack i dobbelt/tredobbelt tempo og alle punches og kicks afspilles også hurtigere (faktisk så hurtigt, at det lyder som noget, man normalt hører i en dårlig kung-fu-film!).

silverstar>
Umiddelbart lyder for mig som en maskine, der er ved at stå af. Jeg vil nok sætte spørgsmåltegn ved om det er noget der kan betale sig at forsøge at reparere på, når man tager de lave priser på en SNES maskine i betragtning. Såfremt det overhovedet er noget der kan repareres kommer du hurtigt til at bruge en del tid på at finde reservedele og udbedre skaden, og der er ingen garanti for at det virker.

Det var også, hvad jeg frygtede. Men nu er det jo også en snart 20 år gammel maskine, man har med at gøre. Det er bare ærgeligt, når jeg nu kun har haft maskinen i et halvt år. Jeg venter og ser tiden an - det kunne jo være, at problemet på mirakuløs vis forsvinder på et tidspunkt.

Jeg havde bare håbet, at der var tale om et meget simpelt problem, der kunne løses med en skruetrækker og lidt fingerfærdighed.
[inspirational quote here]
WonderboyWonderboySkrevet 10/08-08 17:01 
Jeg mener måske jeg har en Dublet af Snes uden psu og tvkabel og joypad, hvis du hva Int?.
I love monster land
XiwanaXiwanaSkrevet 10/08-08 17:04 
Tak for tilbuddet. Jeg vil dog lige lige vente og ser tiden an. Konsollen virker jo stadig, hvis man kun spiller på den i kort tid af gangen.
[inspirational quote here]
WonderboyWonderboySkrevet 10/08-08 17:11 
Bare iorden du siger bare til hvis det er du er Int?.
I love monster land
XiwanaXiwanaSkrevet 10/08-08 17:21 
Jeg skal nok vende tilbage den dag, når SNES'en endeligt stiller træskoene. Men der går forhåbentligt lidt tid endnu.
[inspirational quote here]
XiwanaXiwanaSkrevet 11/08-08 09:01, rettet 11/08-08 09:01 
Jeg har skam allerede prøvet at puste (nærmest blæse) alle de steder, hvor jeg kunne komme til. Jeg har en mistanke om, at problemet kan gemme sig i kontakterne, da de ser godt slidte ud.
[inspirational quote here]
nerosnerosSkrevet 11/08-08 09:43 
Køb dog en ny de koster ingen penge idag ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-08 11:22 
Xiwana>
Jeg har skam allerede prøvet at puste (nærmest blæse) alle de steder, hvor jeg kunne komme til.

Hvorfor ikke bare skille den ad? Det kan der ikke ske noget ved.
Spiller nu: Phantasy Star IV
XiwanaXiwanaSkrevet 11/08-08 19:25, rettet 11/08-08 19:29 
Det havde jeg også overvejet. Er det ikke noget med, at der kræves ikke en eller anden speciel skruetrækker for overhovedet at kunne skille den ad?
[inspirational quote here]
WonderboyWonderboySkrevet 11/08-08 21:39 
Jo du skal bruge en Spc. bit eller skruetrækker som den i linket?.

Snes Bit/skruetrækker.
I love monster land
SumezSumezSkrevet 12/08-08 09:31 
Kan se du bor på Østerbro, så hvis du har brug for at låne sådan en skruetrækker, kan jeg godt være behjælpelig (såfrem jeg kan finde den, mit værelse er godt tilrodet lige nu..)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
XiwanaXiwanaSkrevet 12/08-08 10:39 
Jeg vendte lige bunden i vejret på konsollen og rigtigt nok: Det er vist ikke helt almindelige skruer, man har med at gøre!

Sumez>
Kan se du bor på Østerbro, så hvis du har brug for at låne sådan en skruetrækker, kan jeg godt være behjælpelig (såfrem jeg kan finde den, mit værelse er godt tilrodet lige nu..)

Tak for tilbuddet. Jeg er dog ikke på Østerbro (kollegie) for tiden og kommer først tilbage til semesterstart i september. Jeg skal nok vende tilbage til tilbuddet engang i september. Så har du jo også lidt tid til at få ryddet op ;)
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 12/08-08 10:54 
Hehe. Du skal være velkommen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig