X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Two Towers: Special Edition


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 25/06-03 20:48 
Her er lidt godt nyt til jer som ikke kan få nok af TTT. Der bliver udgivet en Special Edition, forlænget med 40min. Den 18 nov. det er f...king lang tid at vente. Indtil da så kig ind på Laserdisken hjemmeside, der kan man bestille den for 349,-
Hvis i har en lidt dybere pengetank, så kig på Extended 5-disc Gift Set til 699.00 kr. Med en Gollum polystone statue.

Link
80 emne(r).
« < 1 2

Svar
OkottaOkottaSkrevet 19/11-03 14:31 
Min underbo har allerede været oppe for at spørge, om jeg vil skrue lidt ned, når jeg har set Fellowship.

Han havde bl.a et vindue som stod og rystede, pga. bassen, så lyden fejler nok ikke noget.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
AmbyAmbySkrevet 19/11-03 14:55 
Skulle det være et argument ? RJK har aldrig sagt noget om at man ikke kan skrue højt op...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
la0sla0sSkrevet 19/11-03 15:38 
Min kammerat der er en feinschmecker med lyd, og selv er musiker har aldrig oplevet noget på sit B&O topdollar anlæg. Om der er forskel på den danske og den engelsk version ved jeg ikke. Der rent content mæssigt ikke nær så mange undertekster på den engelsk (deriblandt ikke dansk) som på den engelsk. Om det betyder, at noget er blevet komprimeret ved jeg ikke. Men som sagt han og jeg har ikke oplevet nogen fejl på den engelsk R2, som altså ikke er 100% ens med den danske.
Færdig slut. Og folk som kender RJK og betegner ham som en audiofreak, kan rest asured, at jeg i ligeså høj grad vil "praise" miiiin audiogut... hephey!
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 19/11-03 15:41 
Dark-Light >
Skulle det være et argument ? RJK har aldrig sagt noget om at man ikke kan skrue højt op...


Dark-Light... nu vil jeg ikke være politimand, men at slå på okotta for et par fejl hist og her, argumentationsmæssigt er det ikke overkill?!? Der er jo ikke fordi RJK selv, er helt ren og uden fejl. (eksempelvis at henføre at okotta ikke kan vide hvad han snakker om, fordi han mener noget forkert om 30fps kontra 60fps. Den holder heller ikke, men den morede mig).
Hvad sker der?
RJKRJKSkrevet 19/11-03 15:49 
Det er da godt at du kan få underholdning ud af misforstå, hvad jeg skriver... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AmbyAmbySkrevet 19/11-03 15:50, rettet 19/11-03 15:52 
Jo det kan godt være. Men jeg mener jo heller ikke det er rigtigt det Okotta skriver. Og det overnævnte argument han kommer med, synes jeg ikke engang forsørger at påvise sine egne påstande. Det er mere en konstatering af at han har et anlæg der kan spille højt. Men nok om det. Enighed vedrørende R1 Vs. R2 angående lydproblemer, kommer der nok aldrig. Og det var sådan set også det der blev lagt ud med at sige: Nogen hører det, andre gør ikke. Fred være med det. Nyd filmen :)

Noget der til gengæld undrer mig er at hvis din kammerat går så meget op i musikkvalitet, hvorfor i alverden køber han så B&O ? :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RJKRJKSkrevet 19/11-03 15:51 
(Den turde jeg næsten ikke gå i krig med... ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
la0sla0sSkrevet 19/11-03 15:52 
nix du laver bare en dårlig sammenligning...
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 19/11-03 15:54 
Dark-Light >

Noget der til gengæld undrer mig er at hvis din kammerat går så meget op i musikkvalitet, hvorfor i alverden køber han så B&O ? :)

Det er godt det er noget du ved noget om.
Hvad sker der?
RJKRJKSkrevet 19/11-03 16:13 
la0s >
nix du laver bare en dårlig sammenligning...

Det var en sammenligning Okotta burde kunne forstå, da han så ofte selv har brokket over dette. Blandt andet derfor var det en god sammenligning.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 19/11-03 17:04 
Dark-Light >
Og det overnævnte argument han kommer med, synes jeg ikke engang forsørger at påvise sine egne påstande. Det er mere en konstatering af at han har et anlæg der kan spille højt.

Det er en konstatering af, at jeg har et anlæg der kan spille rent, højt og godt, og at det ikke viser underlige audio-dropouts osv osv, som det vistnok-så-vidt-jeg-husker, skulle gøre, på den-hersens DVD vi alle snakker om.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 19/11-03 17:10, rettet 19/11-03 17:50 
Og det konstaterer du ud fra, at din underbos vindue ryster...?

Nå, ja, det er da åbenlys logik for enhver ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 19/11-03 17:27 
Nej, jeg konkluderer det primært fra det jeg selv hører, fra hvor jeg selv sidder.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 19/11-03 17:50 
Så konkluderer jeg for mig selv, at det du skriver ikke giver nogen mening ;)

Men lad nu bare det ligge...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 19/11-03 18:05 
1. Du har testet.

2. Jeg har testet.

3. Du hørte forskel.

4. Jeg hørte ikke forskel.

Og ja - vi bli'r aldrig nogensinde enige, så lad det ligge.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 19/11-03 18:13 
Ah, vær nu ikke så sikker. Det kan jo være at jeg kommer i besiddelse af reg. 2'en engang og sampler begge versioner til sammenligning, så du tydeligt kan høre det ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 19/11-03 18:25, rettet 19/11-03 18:26 
Tja, man kan jo altid argumentere for at NTSC-udgaven er den der bedst gengiver biografudgaven, da de kører med samme hastighed. Næppe noget der betyder noget for de fleste, men det er dog et faktum, at PAL-udgaven kører hurtigere end biografudgaven.
OkottaOkottaSkrevet 19/11-03 18:35 
Korrekt, men det er så det Peter Jackson har rettet på LOTR filmene, på PAL, således lyden og billedet matcher - li'som på NTSC.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 19/11-03 19:29 
Billedet er da ikke rettet? Det kører hurtigere end både biografudgaven og reg. 1 DVD'en. Det er dét, der er skyld i lydproblemerne...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 19/11-03 20:00 
Billede og lyd er rettet, således det ene ikke kører hurtigere end det andet - det er hvad jeg har læst.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 19/11-03 20:06 
Hør nu her:

Film kører 24 fps. PAL-formatet kører 25 fps. Så når man har med en PAL-film at gøre, så kører filmen hurtigere end i biografen. Det kaldes PAL speed up.

Det er ikke at "rette" noget. Sådan gør man med ALLE film.

Modsat NTSC som kører 30 fps, hvor man så gentager hver fjerde frame og dermed bevarer samme hastighed, så er man altså nødt til at gøre noget ved lyden til PAL-udgivelsen, så den kommer til at passe til billederne - ellers ville lyden til sidst være et par minutter bagefter.

Normalt uppitcher man så lyden, så den afspilles hurtigere og dermed får et højere toneleje.

Det har man så forsøgt at undgå ved PAL-udgaven af LOTR, hvor man istedet har klippet små stumper af lyden ud, så længden og tonelejet bliver det samme.

Tilgengæld kommer der så hak i lyden, som nogen af os altså kan høre ved strygere og lignende.

Det er sådan, det er ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 19/11-03 20:53 
Hvad der undrer mig er at det overhovedet er nødvendigt.
Burde man ikke med digital lydediting kunne øge hastigheden uden at ændre tonehøjden?
The BruceThe BruceSkrevet 19/11-03 23:14 
Der kører en lignende tråd på et "Broder-forum"!
De af jer, der ikke har stiftet bekendskab med Hifi4all.dk og som har en lille interesse i hjemmebio/HiFi- gør jer selv den tjeneste at "lure på sagerne"!

DTS eller DD- hvad er bedst?!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
jaesjaesSkrevet 20/11-03 22:41 
3of19 >
Burde man ikke med digital lydediting kunne øge hastigheden uden at ændre tonehøjden?

Jo, det ville jeg også mene, teknikken er der i hvertfald. Men måske bliver kvaliteten ikke høj nok i det færdige resultat(?)...
RJKRJKSkrevet 20/11-03 22:46, rettet 20/11-03 22:46 
Jeg er så ikke ekspert, men hvordan vil I gøre dette?

Tonehøjden er jo netop bestemt at hastigheden af lydsvingningerne. De to ting er ligefrem propotionale.

Hvordan vil I ændre det ene uden at ændre det andet?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 20/11-03 23:11, rettet 21/11-03 02:23 
Jeg er heller ikke ekspert, men har set funktionen beskrevet i et par lydprogrammer til amatørbrug (derfor mit gætteri omkring kvaliteten).
Det må kunne gøres med et realtime digitalt filter, som kompenserer for stigningen i tonelejet, når hastigheden sættes op.

Nu jeg tænker over det, kan min guitar-processor faktisk gøre det, men der er forsinkelse, og det lyder af bæ ;)

EDIT: Det er så ikke hastigheden man kan ændre, men tonelejet, og hastigheden ændrer sig lidt afhængig af hvor på gribebrætet man holder. Men jeg ved med sikkerhed, at det kan lade sig gøre. Faktisk kan nogle CD-afspillere lave tricket. Om det lyder godt aner jeg ikke...
JmogJmogSkrevet 21/11-03 02:02, rettet 21/11-03 02:03 
Okotta >
Billede og lyd er rettet, således det ene ikke kører hurtigere end det andet - det er hvad jeg har læst.

Jada, billede og lyd kører lige hurtigt. Hvad jeg snakkede om var at PAL-billedet (og dermed også lyden) kører hurtigere end biograf- og NTSC-udgaven. Det gælder faktisk alle PAL-film.

Hvis man går meget op i "den originale oplevelse" og altså er komplet filmskør (som jeg er), så er der ingen vej uden om at købe NTSC-film og afspille dem i progressive scan med 2:3 pulldown removal*. Tættere på biografudgaven kommer man ikke.

Min box ankom i dag. 200,- og så tog det kun 3 dage fra Canada. Imponerende. Ved godt hvad jeg skal lave i morgen efter mørkets frembrud.

*: Kort fortalt en proces der fjerner de fejl og minusser som kommer af at vise filmens 24 frames på 30 frames, og afspiller filmen i 24 reelle frames.
MadsMadsSkrevet 23/11-03 23:16 
Jeg købte 4-disc versionen af Two Towers, i den tro at jeg sagtens kunne undvære den femte disc om Gollums skabelse. Men bare de 40 min. der er på disc 3 om netop dette emne, er simpelthen så interessant at jeg bliver nødt til at få fat i 5-disc versionen på et tidspunkt. Omend jeg bliver nødt til at beholde 4-disc versionen, fordi det skal passe ind med de andre (to) ;P

Derfor vil jeg opfordre folk af samme tro som jeg havde i starten, om at købe 5-disc versionen.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 23/11-03 23:34 
Er 5-discen ikke det "Gift Set" med statuen af Gollum?
MadsMadsSkrevet 23/11-03 23:35 
Jo.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
80 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig