X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Eee pc


Svar
heheheheSkrevet 09/08-08 23:06 
hej er for nyligt blevet interraseret i de der Eee pc er som kommer fra asus, da jeg ikke ved mere om dem end at de kører en slags linux. og at de skulle være rimelig gode til skolebrug.

så jeg tænkte at jeg ville forhøre mig herinde om hvad i synes om dem/eventuelle erfaringer.

så alt i alt har jeg 3 spørgsmål

1. hvad synes i om dem generalt
2. vil de... Se hele indlægget
97 emne(r).
1 2 > »

Svar
heheheheSkrevet 09/08-08 23:06 
hej er for nyligt blevet interraseret i de der Eee pc er som kommer fra asus, da jeg ikke ved mere om dem end at de kører en slags linux. og at de skulle være rimelig gode til skolebrug.

så jeg tænkte at jeg ville forhøre mig herinde om hvad i synes om dem/eventuelle erfaringer.

så alt i alt har jeg 3 spørgsmål

1. hvad synes i om dem generalt
2. vil det være klogt at købe mig sådan 1 til skole brug/til skole brug som udvekslingsstudent

3. er der nogle der kender en billig side at skalle den på (må gerne være langt væk)

p.s. hvis der er nogen herinde der ikke ved hvad en Eee pc er så kig her http://en.wikipedia.org/wiki/ASUS_Eee_PC
HeroldHeroldSkrevet 10/08-08 00:48, rettet 10/08-08 00:48 
1: Jeg har ikke en eee, men den lidt større (og IMO federe) MSI Wind. Den er hurtigere, har en lidt større skærm, større harddisk (dog ikke SSD) og mulighed for at opgradere til 2Gb RAM (koster 144 over nettet for 1Gb oveni).

2: Kommer an på hvad det for noget skole. MSI Wind er let og kompakt - opløsningen er på 1024x600, hvilket ikke er så vildt, men det er brugbart til tekstbehandling og fx. messenger og sikkert også nogle ældre spil - jeg aner dog ikke hvad den kan trække, men med 1.6Ghz Intel Atom kan du sikkert godt køre noget af de ældre og ikke for grafikintensive spil.

3: Jeg købte min over Wupti.com til 3500. Aldi har lige haft den samme model, dog Medion-branded til 2999 (de blev revet væk).
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 10/08-08 01:02, rettet 10/08-08 01:02 
Som vi snakkede om i en anden tråd, så er en vertikal opløsning på 600 pixels ikke meget, hvis du skriver længere tekster. Det samme kan siges om skærmstørrelser i den ende, de to computere kan præstere. Men det er i sidste ende subjektivt. Prøv evt. en før køb.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-08 01:02 
I følge wikipedia skulle de være kompatible med både Fedora og OpenSuSE linux. Begge to er meget brugervenlige så det burde ikke afskrække dig. Jeg kører i øvrigt selv Fedora på min pc og det er ubetinget det bedste OS jeg endnu har brugt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 10/08-08 01:36 
MSI Wind kommer iøvrigt udstyret med Windows XP Home.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 10/08-08 01:54 
Herold>
Aldi har lige haft den samme model, dog Medion-branded til 2999 (de blev revet væk).

Som i, udsolgt i din lokale/nogle Aldier, eller samtlige solgt i alle afdelinger?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 10/08-08 01:59 
Eftersom det er en lille uge siden, vil jeg skyde på at de alle er væk - jeg har selvfølgelig ingen mulighed for at vide det, men jeg ved at de forsvandt på fem minutter i en af butikkerne her i Kbh. Der kan være nogen tilbage i de lidt mere afsides butikker, men jeg ville ikke holde vejret.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 10/08-08 02:03, rettet 10/08-08 02:04 
Dog kun tre hverdage siden :)

Men hvorfor så stor rift om den? Hvis de er magen til de MSI Wind, som man kan få til stort set samme pris?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 10/08-08 02:26 
Det er rigtigt - jeg har ingen tidsfornemmelse :(

Jeg tror det er "begrænset antal" og "spotvare", der får dem solgt. Og hvis det er som det plejer, så får hver Aldi sikkert kun 2-3 styks hjem. De har dog også solgt ret godt via fx. Wupti. Den første sending af alle farver røg vist ret hurtigt, men især de hvide skulle være efterspurgte.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BonziniBonziniSkrevet 10/08-08 14:33, rettet 10/08-08 14:34 
1: Jeg har en eee900, og jeg vil mene at den der msi'en overlegen af flere grunde: 1. Den har en ssd disk, hvilket jeg vil mene er et must for en "super portible" 2: Den bliver ikke solgt i Aldi... (indsæt selv argumenter her) 3. Det er 2. generation så man må forvente at indholdet er blevet bedre struktureret. 4. Hvis du har brug for en laptop hvor du har brug for ting ud over: surfe, skrive, præsentere, arbejde (ikke grafisk..) skal du se efter et andet produkt en de ultra bærbare. Asus, har for mig altid stået for "billig" men de har vendt op og ned på markedet med eee serien, hvor mindre er bedre, også indholdsmæssigt, da det er de færreste der har brug for mere end de ovennævte funtioner.

Jeg er glad for min, men den er noget sløv hvis man vælger at smide xp på den (medmindre man laver en skrallet installation, som man kan finde guider til på nettet), så hvis du kan bruge den preinstallerede linux, kørte den for mig perfekt.
HeroldHeroldSkrevet 10/08-08 15:09 
1: Hvorfor gør SSD den mere portabel?
2: Hvis Aldis 'husmærke' Medion kan få lov til brande den som deres egen, så vil den blive solgt. Det er heller ikke noget argument.
3: Gætværk?
4: Der var ingen pointe?

Alt i alt er MSI'en en smule hurtigere, har mere lagerplads, større skærm og har flere muligheder for opgradering (ekstra RAM-slot). Tastaturet er heller ikke helt så kompakt, hvilket gør den nemmere at arbejde med, hvis der skal skrives længere tekster (det er dog stadig ikke helt optimalt).
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 10/08-08 15:27 
SSD'en i Eee 900 er efter sigende meget langsom. Det må være derfor prisen er så lav - SSD er jo ellers ret dyrt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/08-08 16:06, rettet 10/08-08 16:06 
Jeg må give Herold ret i at jeg ikke kan se nogen fordel ved EEE 900 maskinen i forhold til MSI Wind - de nævnte argumenter er hvertfald ret nemme at skyde igennem. Jeg regner med at få min MSI Wind (branded med noget helt tredje, end hvad der er nævnt i denne tråd), og skal nok skrive mine indtryk.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/08-08 16:57 
Jeg har gået og luret på en bærbar i lang tid for "såen at ha en extra maskine til MAME og til at surfe på og såen" og jeg havde lidt tænkt på en MacBook... Men efter at have siddet og kigget på den Asus EEE PC900 på Edbpriser så er det ved at være at jeg tror at det nok er sådan én jeg skal have.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/08-08 17:01 
Må man spørge hvad grunden er at du har valgt EEE 900 frem for MSI Wind?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/08-08 17:24 
Prisen primært.
Samtidig opfylder den også de behov jeg egentlig har for en bærbar:
Den kan bruges som medieafspiller, man kan surfe på nettet på den og den kan trække MAME.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/08-08 17:47 
Jeg spørger ikke for at være fræk, selvom det sagtens kunne være tilfældet :) Jeg har selv haft kig på en mini bærbar siden den første EEE ramte det asiatiske marked, og er siden hen blevet overbevist om, at MSI Wind er det rigtige køb - men det kunne jo være du havde en usædvanlig god grund, der kunne overbevise mig om noget andet. Det virker dog ikke til at være tilfældet ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/08-08 20:01 
Hehe nej det er absolut bare fordi at den passer til mit personlige behov :)
Jeg er sikker på at MSI Wind nok er den rette maskine for andre.
BonziniBonziniSkrevet 10/08-08 22:08 
Herold>
1: Hvorfor gør SSD den mere portabel?
2: Hvis Aldis 'husmærke' Medion kan få lov til brande den som deres egen, så vil den blive solgt. Det er heller ikke noget argument.
3: Gætværk?
4: Der var ingen pointe?

Alt i alt er MSI'en en smule hurtigere, har mere lagerplads, større skærm og har flere muligheder for opgradering (ekstra RAM-slot). Tastaturet er heller ikke helt så kompakt, hvilket gør den nemmere at arbejde med, hvis der skal skrives længere tekster (det er dog stadig ikke helt optimalt).

1. ssd= mindre batteri forbrug, bedre stabilitet (kan tøle at blive tabt) og lydniveau?
2. tja, har bare mange dårlige historier om ali og deres service over for deres medion pc'ere, så jeg personligt aldrig anefaler folk at købe dem..
3. Måske...

Derudover har jeg slet ikke nævnt at der er dual touch, den vejer 30% mindre.

Men som andre også har skrevet, handler det meget om hvad man skal bruge den til..
HeroldHeroldSkrevet 10/08-08 23:16 
1: Såvidt jeg kan læse mig til, er batterilevetiden den samme. SSD'en i EEE'en er langsom, og harddisken er nok dit mindste problem, hvis du taber din bærbare. Lyd er der stor set ingen af, andet end fra køleren, og det er vist ikke harddisken den køler.
2: Det har jo intet med maskinen at gøre...

Jeg ville klart foretrækker den større skærm, en hurtigere processor, det mere behagelige tastatur og muligheden for at smide lidt ekstra grej i den, men sådan er jeg så sær. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BonziniBonziniSkrevet 11/08-08 10:06, rettet 11/08-08 10:08 
Well det er nok en evig kamp mellem disse to maskiner...

Der er flere sammenligninger på nettet og kan lige smide et par links:

Benchmarks of MSI Wind 1.6GHz ATOM 10" notebook versus ASUS Eee PC 900:
http://my.ocworkbench.com/2008/msi/msi-wind-notebook/g4.htm

UMPC Choice: ASUS Eee PC vs. MSI Wind notebook:
http://www.product-reviews.net/2008/04/29/umpc-choice-asus-eee-pc-vs-msi-wind-notebook/

Og omkring selve disken på de to konkurrenter:
In terms of disk speed, the conventional HDD can run with a higher average read as compared to SSD. The major drawback of HDD is that when it comes to random access, it is definitely not a match for SSD which scored 0.5ms against 16.9ms on a conventional 2.5" HDD.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/08-08 11:22, rettet 11/08-08 11:36 
Det første link er en decideret sammenligningen af hardware specs gennem tests, mens teksten man finder gennem det næste link bare nævner de to computeres features, og enkelte af deres specs. Det ser jo ganske vist ud til EEE 900 er konge med hensyn SSD lagringsteknologien - hvilket jeg da også vil medgive er det smarteste at have i en bærbar. Som teknologien er nu (og som den er i EEE 900), skal man dog huske på at man ofrer disk plads. Det er selvfølgelig et spørgsmål om hvad man har tænkt sig at bruge den lille bærbare til.

Dette er dog i mine øjne den eneste fordel EEE 900 har. Grunden til at jeg vælger Wind, er den nye processor-teknologi (og dennes hastighed), der er mere strømbesparende, keyboardet, der er i fuld størrelse, batterilevetiden (der rapporteres om ca. 5 timers batteritid med 6 cellers batteriet) og computerens design. De to UMPC'ere ligner godt nok hinanden, men jeg husker det som om at den EEE 900 jeg så på, havde en meget satin-agtig plasticoverflade, der ikke faldt i min smag (forfængelig har man vel lov til at være :).
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BonziniBonziniSkrevet 11/08-08 13:30 
Mht. batterilevetiden, læste jeg at Wind blev sendt med 3 celle batteri pga. leveranceproblemer med 6 cellers, er det stadig aktuelt?

Der er ingen tvivl om at processoren i Wind er den bedste, og det er vel også derfor den næste eee (901) er med denne processor ;-)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/08-08 14:00 
Det er fuldstændig rigtigt, at der har været leverence problemer med 6 cellers batteriet. Så vidt jeg har kunne læse mig frem til er dette stadig tilfældet. 3 cellers batteriet skulle i gennemsnit holde ca. 3,5 timer. 6 cellers batteriet er selvfølgelig klart at foretrække, man må håbe at dette bliver standard inden længe.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/08-08 20:42 
Jeg smider lige et link med en sammeligning af EEE 1000H (den nyeste model ovre på den anden side), og MSI Wind. Skal man investere i en ny PC er det et godt sted at lede.

MSI Wind vs. EEE 1000H
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 11/08-08 21:16 
Echelon VI>
Det er fuldstændig rigtigt, at der har været leverence problemer med 6 cellers batteriet. Så vidt jeg har kunne læse mig frem til er dette stadig tilfældet. 3 cellers batteriet skulle i gennemsnit holde ca. 3,5 timer. 6 cellers batteriet er selvfølgelig klart at foretrække, man må håbe at dette bliver standard inden længe.

Det er ca. 2 timer med WiFi tændt - ikke specielt vildt. Jeg regner dog med at købe et 6-cellet, når muligheden kommer.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/08-08 23:45 
Det er ikke særlig meget nej - 6 cellers batteriet er et must, specielt når man læser hvilke batteritider anmelderen kan få ud af det.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/08-08 12:55 
Nå... Nu var der en kammerat der fik mig overbevist/lokket til at købe en MSI Wind.
De er i restordre lige nu så nu må vi se hvornår den dukker op.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/08-08 13:01 
Hvad har man ellers venner til? :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/08-08 13:24 
Hvem kan også sige nej til den her reklame ;)

http://www.youtube.com/watch?v=bBKOlXbcVLk

"Sharing happiness with friends whenever you want"
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/08-08 14:07 
Det er lige før jeg afbestiller min oven på den gang sødsuppe... men også kun næsten :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PlaykidPlaykidSkrevet 16/09-08 18:18 
Herold>
Echelon VI>
Det er fuldstændig rigtigt, at der har været leverence problemer med 6 cellers batteriet. Så vidt jeg har kunne læse mig frem til er dette stadig tilfældet. 3 cellers batteriet skulle i gennemsnit holde ca. 3,5 timer. 6 cellers batteriet er selvfølgelig klart at foretrække, man må håbe at dette bliver standard inden længe.

Det er ca. 2 timer med WiFi tændt - ikke specielt vildt. Jeg regner dog med at købe et 6-cellet, når muligheden kommer.

Er der nogen dato på hvornår der kommer? Og evt. pris også?

Har ikke umiddelbart selv kunne finde noget om det.
Spiller nu: Halo 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/09-08 19:28 
Heller ikke jeg. "Problemet" er så vidt jeg kan fornemme, at Wind bliver udsolgt så snart den kommer på lager rundt omkring - jeg har endnu ikke været hurtigt nok. MSI ændre nok ikke på produktionen mens den lille pc sælger så godt. Under alle omstændigheder må man dog forestille sig at batteriet kommer i løs-salg før eller siden.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/09-08 19:42 
Jeg har fået min MSI wind ind af døren forleden selvom den var i restordre hos Getmore. De blev ved med at sende mig opdaterings mails med nye datoer men lige pludselig dukkede den op. Det virker også som én af de nye modeller hvor der ikke er en hjemmebrændt dvd med. Jeg tror bare at det er at bestille den.

Super fed maskine.
PlaykidPlaykidSkrevet 16/09-08 20:18 
Jeg bestilte min på befro.dk i sort, den var på lager tideligere i dag, men det ser den desværre ikke ud til at være mere.

Men jeg er enig i, at løs salg af 6 celle batteriet da må komme i løs salg på et tidspunkt, det ville være meget belejligt.
Spiller nu: Halo 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/09-08 21:26, rettet 24/09-08 21:29 
Så fik jeg endelig min MSI Wind efter lang tids venten. Den er sort som natten og virkelig lækker.

Det første jeg vil fremhæve er tastaturet: Det er ikke fuld størrelse, men så godt som. Man skal lige vende sig til det, layoutet er lidt anderledes pga. af størrelsen. Kvaliteten kan jeg ikke sætte en finger på. Det er dejligt at skrive på, og knapperne giver efter på den helt rigtige måde. Jeg har ikke testet længere skrive sessioner på maskinen endnu, men jeg kunne sagtens forestille mig, at det kunne udholdes.

Skærmen og opløsningen, passer som producenten skriver, godt til at browse. Jeg er endnu ikke støt på en side der gav problemer. Skærmen giver et klart og lysstærkt billede, selv når man skruer ned på ca. halv lysstyrke.

Batteritiden er ikke umiddelbart noget at råbe hurra for. Den er nogenlunde som den er beskrevet tidligere i tråden, selvom den er fin i forhold til den gængse standard. 6 cellers batteriet er altså et must, når det kommer i handlen.

Jeg har ikke forsøgt at presse den lille bærbare yderligere end at streame et par videoer på den fra Gametrailers, hvilket den klare udmærket, selvom den hikker lidt, når man scroll'er.

Jeg er meget tilfreds med mit køb, især når man betragter pris vs. kvalitet. Min gamle bærbare gav jeg ca. 6600,- for, for ca. 2 år siden, og selvom den var udemærket, føler jeg at jeg har fået meget mere PC for mine kontanter denne gang.

PS. Findes der noget webcam software a la det der følger med de fleste Mac Books? Det er eddersparkme kedeligt det der følger med som standard i Windows!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RJKRJKSkrevet 24/09-08 23:54, rettet 24/09-08 23:55 
Da det nu alligevel er blevet til en MSI Wind-tråd, så...

Jeg er OK tilfreds med min - omend batterilevetiden er ringe - og det er rart at kunne transportere den så let, og ikke skulle tænke på at passe på den. Hvis jeg havde en Mac Book ville jeg aldrig få den brugt, tror jeg, fordi jeg ville være bange for at ødelægge den ;)

Men jeg irriteres virkelig over touch pad'et. Jeg kommer konstant til at klikke og dobbelt klikke, når jeg bare vil flytte markøren rundt. Det har allerede ført til mange meget uheldige situationer (filer flytter rundt over alt ;)).

Jeg vil sådan set bare gerne kunne slå klikkeriet fra på touch pad'et - der er jo knapper til samme - men det kan jeg ikke i opsætningen. Jeg kan kun slå knapperne fra, hvilket jo er helt ubrugeligt.

Nogen der har en løsning?

Jeg gad også rigtig godt, at touch pad'et deaktiverede sig i to sekunder efter jeg havde trykket på en tast eller sådan noget. Jeg kommer tit til at ramme touch pad'et når jeg skriver hurtigt, og så farer markøren et andet sted hen og forkludrer min tekst.

Anyone?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/09-08 00:10, rettet 25/09-08 00:11 
Hvilket OS kører den med? Hvis det er Linux så findes der noget der hedder syndaemon som kan slå touchpaddet fra når keyboardet bruges.

syndaemon(1)
NAME


syndaemon - a program that monitors keyboard activity and disables
the touchpad when the keyboard is being used.
SYNTAX


syndaemon [-i idle-time] [-d] [-p pid-file]
[-t] [-k] [-K]
DESCRIPTION


Disabling the touchpad while typing avoids unwanted movements of the
pointer that could lead to giving focus to the wrong window.
This program needs SHMConfig "on" in your XOrg/XFree86 Synaptics
Touchpad configuration.

Hvis du skal disable klik på paddet kan jeg forestille mig at du skal kigge på synaptics indstillingerne.

Desværre ikke noget jeg selv har mod på at pille ved, det hele virker nemlig fint her. Efter opdatering til Fedora 9 virker klik på paddet nemlig ikke mere, og touchpaddet kan slås helt fra på min computer vha en knap der sidder lige oppe over :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 25/09-08 00:29 
Windows.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 25/09-08 00:52, rettet 25/09-08 01:00 
Hvis det er Synaptics, som er producent af padet, så kan det ret sikkert slås fra. Fx under Kontrolpanel > Mus.

Fandt lige dette, der dog tyder på, at du har et Sentelic pad. Ser ud til at man kan få en ny driver ved at kontakte MSI:
http://www.engadget.com/2008/08/15/msi-winds-said-to-be-shipping-without-synaptic-touchpads/

EDIT: De hedder så Sentilic. Google snappede åbenbart en brugerkommentar med den forkerte stavemåde.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/09-08 00:56 
RJK>
Windows.

Ah :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 25/09-08 11:34 
RJK>
Windows.

Ville du ikke foretrække at køre linux på den?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/09-08 11:49, rettet 25/09-08 12:07 
Jeg har det samme problem med touchpadden... Pisse irreterende. Men det kan være en driver update kan fixe det.

*EDIT*
Jeg har fundet nogen drivere hérinde... Ikke like noget til touchpadden umiddelbart

http://global.msi.eu/index.php?func=downloaddetail&type=driver&maincat_no=135&prod_no=1474
RJKRJKSkrevet 25/09-08 18:08 
dRxL>
RJK>
Windows.

Ville du ikke foretrække at køre linux på den?

Nej, jeg bruger den en del til at IE-teste, mens jeg arbejder med kode på Mac'en.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WikzoWikzoSkrevet 25/09-08 20:27 
Du kan godt emulere Internet Explorer på Linux. Pakken hedder IE4Linux og fungerer fint, selvom jeg aldrig bruger andet end Firefox :)
dRxLdRxLSkrevet 25/09-08 23:29 
Der findes sågar en ie4osx som du måske kunne have stor glæde af.

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/09-08 23:33 
Jeg var selv irreteret over det med at man ikke kunne slå touch funktionen fra men jeg har fundet ud af at det er fordi der er installeret Synaptic drivere til den Sentelic pad som der sidder i nogen af modellerne (som min Wind).
De seneste drivere er fjernet fra sentelics FTP men kan fås hér
http://rs529.rapidshare.com/files/141855164/FSP_8332_ALL_WHQL.rar
RJKRJKSkrevet 25/09-08 23:43 
dRxL>
Der findes sågar en ie4osx som du måske kunne have stor glæde af.

Det er nok ikke rigtig brugbart til seriøs testning :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 26/09-08 09:11 
Det er ellers sådan folk bruger det. Hvorfor ville man ellers gøre sig ekstra umage for at komme til at køre IE?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CronossCronossSkrevet 26/09-08 13:22 
Jeg har en Acer Aspire One, som jeg er utroligt glad for.
Men jeg har overvejet at smide Ubuntu over på den, og har derfor fundet nedenstående guide.
Det skal lige siges at mine erfaringer med Linux er begrænset til at installere Yellow Dog på min PS3 (Og efterfølgende aldrig benytte det), så jeg er ikke helt inde i alle detaljerne.

Jeg benytter computeren til tekstbehandling, programmering og mailbrug. Programmering er Java, ActionScript og PHP.

Jeg har dog et par spørgsmål til eksperimentet:

1: Vil det være bedst at få fat i et eksternt cd-drev, eller skal jeg bare bruge en USB-pind? Hvilken type installation er nemmest, og mest smertefri?

2: Er Ubuntu en god løsning til Aceren? Findes der bedre distrubutioner til denne type pc, og er det hele til at få til at virke. Der er en række småproblemer med kompatibiliteten, men det ser ud til at det hele er til at løse ved lidt roden rundt i terminalen.

3: I tilfælde af at jeg skal reinstallere Win XP. Kan dette gøres med det jeg har fået med fra Acer. Der er jo i sagens natur kun en gendannelsesfil på min XP-partition, og ikke en cd. Jeg har dog en anden XP-cd fra en tidligere computer, vil denne kunne installeres uden problemer?

På forhånd tak for hjælpen!
97 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig