X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sjældne spil :)


Svar
QweetixQweetixSkrevet 05/08-08 21:23 
Hey alle... Surfede lige rundt inde på ebay for at finde nogen spil, og så kom jeg til at tænke på hvor mange sjældne spil der egentlig er :) Synes det ville være sjovt at høre hvilke spil i mener er sjældne og hvor meget disse spil er værd...

Starter selv:

Mr Gimmick - Omkring 1000 kr
Secret Of Mana - Omkring 500 kr
Chrono Trigger - Omkring 1000 kr
Sec... Se hele indlægget
139 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
QweetixQweetixSkrevet 05/08-08 21:23 
Hey alle... Surfede lige rundt inde på ebay for at finde nogen spil, og så kom jeg til at tænke på hvor mange sjældne spil der egentlig er :) Synes det ville være sjovt at høre hvilke spil i mener er sjældne og hvor meget disse spil er værd...

Starter selv:

Mr Gimmick - Omkring 1000 kr
Secret Of Mana - Omkring 500 kr
Chrono Trigger - Omkring 1000 kr
Secret Of Evermore - Omkring 500 kr
Sunset Riders - Omkring 600 kr
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/08-08 21:42, rettet 05/08-08 21:49 
Schtroumpfs Autour du Monde, Les (SMS) - Ca. 1000 kr

Også kendt som Smurfs Travel the World eller Smurfs 2. Et af de absolut sidst udgivne spil til Master System og det ubestident mest sjældne til systemet. Det nåede efter sigende kun at komme i butikkerne i et par østeuropæiske lande, og de få eksemplarer, man har fundet i disse lande, er kendt for at have gået for uhyrlige summer til de mest vanvittige af SMS-samlerne...

Er Chrono Trigger egentlig ikke mere eftertragtet end det er sjældent? Lidt li'som Radiant Silvergun til Saturn?
AV Intelligent Terminal
QweetixQweetixSkrevet 05/08-08 21:55 
Killer Bean 2: Så vidt jeg ved er det ret sjældent i USA, i Japan er det vidst mere eftertragtet end det er sjældent :)
seebergseebergSkrevet 05/08-08 22:05 
Primal Rage (32X) og Darxide (32X) i PAL går snildt for 5.000kr. på eBay. Adventures of Batman & Robin og Fatal Fury Special (MCD) i PAL sniger sig også altid over de 2.500kr.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
la0sla0sSkrevet 05/08-08 22:07, rettet 05/08-08 22:10 
Kizuna Encounter (euro) til AES går vist til frygteligt uhyggelige summer. Sådan 10k i dollars, har den vist i følge rygterne været oppe på. Ved ikke om det er sandt.
Hvad sker der?
ElgenElgenSkrevet 05/08-08 22:09 
Sad lige og tænkte på Sin & Punishment (N64) men bliver pludselig i tvivl om hvor sjældent det egentlig er. Det er i hvert fald nok ikke helt lige så eftertragtet efter det kom ud på VC.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HolisticHolisticSkrevet 05/08-08 22:18 
Ellers er der Nintendo World Championship. De går snildt for $12-13.000 :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
silverstarsilverstarSkrevet 05/08-08 22:20, rettet 05/08-08 22:23 
Tetris til Megadrive, 10000 kr eller er det måske mere?

Jo, Kizuna Encounter European version (AES) er oppe i ca. 10.000 US$, der er så vidt jeg ved kun 4 kendte eksemplarer af spillet derude (kig lige en ekstra gang på loftet eller i kælderen om du skulle have det liggende).
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 05/08-08 22:20, rettet 05/08-08 22:22 
la0s>
Kizuna Encounter (euro) til AES går vist til frygteligt uhyggelige summer. Sådan 10k i dollars, har den vist i følge rygterne været oppe på. Ved ikke om det er sandt.

Sygt :-(

Er det egentlig et godt spil og er det ikke sådan en 2d fighter ala tag team battle?
Bashful Neophyte
happyEDhappyEDSkrevet 05/08-08 22:29, rettet 05/08-08 22:30 
Judgment Silversword $200

Omkring 500-1000 stk lavt

http://www.youtube.com/watch?v=NVPL56s-W-U&eurl=http://www.pinkgodzillagames.com/retro_reviews/the_radiant_silvergun_trilogy.php

Nintendo championship cart $15,000
omkring 116 lavt. Udover de der bliver trykt selv idag.

http://www.youtube.com/watch?v=oQH8uNcQ-dI


Snakker vi ikke om sjælnende spil syntes ikke rigtig der bliver nævnt noget om hvor mange der er.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Alf81Alf81Skrevet 05/08-08 22:48 
neros>

Sygt :-(

Er det egentlig et godt spil og er det ikke sådan en 2d fighter ala tag team battle?

Du er også klar på noget retro 2d fight action, så tror du vil finde det ganske underholdende :) Det er en efterfølger til Savage Reign, hvis du kender det?

Til MVS kan man dog nok sagtens finde det til en 150-200 DKR.

Snow Bros. Til MD kan man vel sagtens kalde sjældent... Mener ikke der blev produceret ret meget mere end 2000 eksemplare af det. Faktisk er der ganske mange Tengen udgivelser der er ret sjældne, hvilket måske nok kan skyldes at de havde et ganske selvvalgt syn på rettigheder og den slags :)
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 05/08-08 23:13, rettet 05/08-08 23:16 
Helt sikkert :-)

Savage Reign oh yes! Tror måske egentlig det var det jeg tænkte på men der er da vist ingen tag team? Mener jeg vist brugte mange penge på det engang på færgen mellem Danmark og London haha ;D

Skulle det egentlig ikke være udkommet til PS2?
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/08-08 23:14, rettet 05/08-08 23:15 
Gad vide hvad Giana Sisters koster? (c64 eller amiga)
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 05/08-08 23:17 
Jo, det er allerede ude... Og den har endda ligesom alle de andre SNK udgivelser til PS2, online undertsøttelse. Dog selvfølgelig kun i Japan :/
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 05/08-08 23:18, rettet 05/08-08 23:19 
Jeg skal have det så det er der vist ingen tvivl om. Godt nok kedeligt uden online, men sikkert ret sjovt aligevel.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 05/08-08 23:20 
KroeboCop>
Gad vide hvad Giana Sisters koster? (c64 eller amiga)

Jeg mener det er et af de dyreste spil til de platforme der.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 06/08-08 08:38, rettet 06/08-08 08:39 
Qweetix>
Secret Of Mana - Omkring 500 kr
Secret Of Evermore - Omkring 500 kr
Sunset Riders - Omkring 600 kr

Ja, helt billige er de ikke. Ligesom Chrono Trigger skyldes prisen dog ikke at de er "sjældne", men nok i større grad fordi de er eftertragtede. Spørgsmålet er dog om et spil overhovedet kan regnes for at tilhøre denne liga, når det stadig ikke koster mere end den vejledende udsalgspris, spillet havde som nyt (gerne op mod 700kr for et SNES-spil!)

Mega Man-spillene til SNES ryger vist også lidt opad i pris, men aner ikke hvilket niveau de ligger på nu om dage.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/08-08 08:48, rettet 06/08-08 08:52 
Mega Man 7, X og X2 kan så vidt jeg kan se fås for et sted mellem 20 og 50$. Det er jo ikke så voldsomt, men som jeg regnede med inden jeg startede søgningen så stiger prisen latterligt meget hvis der skal være kasse med (op til 280$ mener jeg). Sådan er det nok med alle Nintendo spil når de ligger i de der papkasser :S

Mega Man X3 gad jeg ikke søge på da det findes til overlegne konsoller :)

Sumez>
(gerne op mod 700kr for et SNES-spil!)

Har det ikke kun været i Danmark? Ved ikke om Bergsala havde Nintendo dengang, men priserne er i hvert fald typisk dem. Havde det været over hele verden havde der nok ikke været nogen der havde gidet Nintendo. Åbenbart kun os danskere der er så dumme :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/08-08 11:47, rettet 06/08-08 11:47 
Konsolkongen>
Mega Man 7, X og X2 kan så vidt jeg kan se fås for et sted mellem 20 og 50$. Det er jo ikke så voldsomt, men som jeg regnede med inden jeg startede søgningen så stiger prisen latterligt meget hvis der skal være kasse med (op til 280$ mener jeg). Sådan er det nok med alle Nintendo spil når de ligger i de der papkasser :S

Jeg snakker selvfølgelig MED æske+manual, hvilket jeg også går ud fra at de andre gør i denne tråd, det andet tæller jo ikke. Vi snakker trods alt spil som samlerobjekter her. Og $280 er sgu en ganske pæn pris, over det dobbelt af sidst jeg tjekkede prisen :S

Har det ikke kun været i Danmark? Ved ikke om Bergsala havde Nintendo dengang, men priserne er i hvert fald typisk dem. Havde det været over hele verden havde der nok ikke været nogen der havde gidet Nintendo. Åbenbart kun os danskere der er så dumme :(

Har ikke styr på priserne i udlandet fra dengang, men det samme gør sig jo gældende i dag, hvor et nyt spil nemt kan koste op til 500kr herhjemme, mens de næppe er over 400 i udlandet, og naturligvis endnu billigere i USA.
Priserne var generelt de par hundrede dyrere dengang spillene kun kom på cartridges, og det gælder både i Bergsalas tid, og under K.E. Mathiasen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/08-08 14:36, rettet 06/08-08 14:36 
Sumez>
Jeg snakker selvfølgelig MED æske+manual

Jeg troede der gjaldt helt andre regler for samlere når det gælder Nintendo. Deres spil har altid ligget i elendige kassetter. Og i næsten alle billeder jeg har set fra samlere har deres Nintendo spil været uden æske :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
QweetixQweetixSkrevet 06/08-08 14:42 
Konsolkongen: Jeg samler selv udelukkende på Nintendo spil/konsoller. Når jeg køber et spil går jeg efter at kasse/manual følger med, men hvis ikke det kan lade sig gøre køber jeg uden. Når jeg så en dag finder dette spil komplet køber jeg det og sælger det jeg har som ikke er komplet :) Men ja, Nintendo kasser/boxe er ikke ligefrem lette at finde i god stand :)
SumezSumezSkrevet 06/08-08 15:18, rettet 06/08-08 15:18 
Jeg forstår det ikke. Alle mine 15 år gamle Nintendo-æsker er stadig i helt fin stand.
Køber man gamle spil fra Japan er der næsten også altid æsker med.

Tror bare mange mennesker i vesten har en eller anden mentalitet om at et cartridgespil ikke behøver at være beskyttet (som de fleste instinktivt tænker ved discs, pga. deres skrøbelige udseende), og derfor smider æsken væk når de får den, ligesom når de køber en konsol, eller de fleste andre forbrugerprodukter.
Men ja, når det gælder SNES-spil køber du MED æske hvis du køber for at eje spillet, og kun uden hvis det eneste du er interesseret i er bare at spille det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 06/08-08 15:24 
Sumez>
Tror bare mange mennesker i vesten har en eller anden mentalitet om at et cartridgespil ikke behøver at være beskyttet (som de fleste instinktivt tænker ved discs, pga. deres skrøbelige udseende), og derfor smider æsken væk når de får den

Men sjovt nok er dette fænomen vel groft sagt ti gange så udbredt på NES-spil som SMS-spil. Ikke helt så slemt på SNES-spil kontra SMD-spil, men stadig en klar forskel.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/08-08 15:32 
Og det er ikke bare fordi de ikke kan lide Nintendo. Sega Game Gear spil kommer næsten altid uden kassetter :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/08-08 15:35, rettet 06/08-08 15:36 
RJK>
Men sjovt nok er dette fænomen vel groft sagt ti gange så udbredt på NES-spil som SMS-spil. Ikke helt så slemt på SNES-spil kontra SMD-spil, men stadig en klar forskel.

Yeah, du har ret. Forklaringen ligger vel i at NES/SNES'ens papæsker minder mere om de æsker man får kaffemaskiner, magickort og mp3-afspillere i.
Til sammenligning har Super Metroid næsten altid æsken med, da det kom i en stor, lækker "special edition" æske.

Det er vel en kombination af dette og opfattelsen af at et cartridge "kan klare sig alene".
Anyway, konklusionen er at jeg mener ikke det skyldes æskernes dårlige kvalitet (den er så ringe som pap nu er - og især de senere SNES-spil stod dårligere til, da de droppede de solide, hvide "bakker"), men derimod at folk smed dem væk allerede da de fik spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 06/08-08 17:49, rettet 06/08-08 18:00 
Pap-æsker og pap-næser :)
De er nu engang ikke ret robuste, og bestemt heller ikke smuds/vand-kompatible. Hvis der én gang enten har været spildt sodavand/mad etc på sådan en pap-æske eller der er blevet trådt på den, så tror jeg i de fleste tilfælde at den er røget ud.
Desuden så har mange NES og SNES spil i deres levetid været forbi børn, og de er ofte meget hårdhændede med den slags. Hvis forældrene (ligesom mine) så også har en slem tendens til at smide alt hvad der ligner emballage ud, så er det ikke noget der gør det nemmere for samlere :)
Både Sega Master System og Megadrive æskerne er langt mere robuste, og de virker mere som "en del af det samlede produkt", set i forhold til pap-æskerne, der er mere emballage/smid væk-agtige.

Jeg tror også at formatet af æskerne spiller en rolle. Især SNES-æsker har IMO en dum størrelse, som ikke passer let ind i et alm. bogreol-system. Her er Master System og Megadrive æskerne langt lettere at have med at gøre, de passer fint ind i de fleste bogreoler og/eller DVD/VHS-reoler. De har den rigtige højde og kan bedre stå op på højkant ligesom en bog.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/08-08 21:04 
RJK>
Men sjovt nok er dette fænomen vel groft sagt ti gange så udbredt på NES-spil som SMS-spil.

Jeg har haft fingrene i et utal af SMS-spilæsker, som forholdsvis nemt kunne "pudses op", så de blev pæne igen, på trods af at de tydeligvis var blevet udsat for nogle ting, en NES-spilæske aldrig ville have overlevet. Men jeg har også fået mindst ligeså mange, der var smadret til atomer, ind ad døren :/

Jeg vil påstå (med fare for at lyde lidt morfar-agtig), at nutidens danske børn og unge har taget brug-og-smid-væk-kulturen lidt for meget til sig. Eller måske er de bare født med en ekstraordinær smadre-mentalitet :D
AV Intelligent Terminal
3of193of19Skrevet 07/08-08 14:59, rettet 07/08-08 15:05 
Sumez>
Konsolkongen>
Mega Man 7, X og X2 kan så vidt jeg kan se fås for et sted mellem 20 og 50$. Det er jo ikke så voldsomt, men som jeg regnede med inden jeg startede søgningen så stiger prisen latterligt meget hvis der skal være kasse med (op til 280$ mener jeg). Sådan er det nok med alle Nintendo spil når de ligger i de der papkasser :S

Jeg snakker selvfølgelig MED æske+manual, hvilket jeg også går ud fra at de andre gør i denne tråd, det andet tæller jo ikke. Vi snakker trods alt spil som samlerobjekter her. Og $280 er sgu en ganske pæn pris, over det dobbelt af sidst jeg tjekkede prisen :S

Har det ikke kun været i Danmark? Ved ikke om Bergsala havde Nintendo dengang, men priserne er i hvert fald typisk dem. Havde det været over hele verden havde der nok ikke været nogen der havde gidet Nintendo. Åbenbart kun os danskere der er så dumme :(

Har ikke styr på priserne i udlandet fra dengang, men det samme gør sig jo gældende i dag, hvor et nyt spil nemt kan koste op til 500kr herhjemme, mens de næppe er over 400 i udlandet, og naturligvis endnu billigere i USA.
Priserne var generelt de par hundrede dyrere dengang spillene kun kom på cartridges, og det gælder både i Bergsalas tid, og under K.E. Mathiasen.

Hvis jeg husker rigtigt lå de tyske priser på Mega Drive spil på 80-120 DM, med undtagelser til "store spil" på udgivelses tidspunktet, som Phantasy Star 2 (180 DM) og PS:EotM (160).
Super Nintendo lå mellem 100 (for Nintendos egne almindelige udgivelser) og 160 (Super Street Fighter II), MKII toppede vist med 180.
TheDukeTheDukeSkrevet 07/08-08 20:05, rettet 07/08-08 20:06 
Jeg kan huske at NES spil kostede 400-550 kr. tilbage i '89-90.

Master System spil var noget billigere, omkring 250-400 kr.

Det var dengang Electronic Fun stod for Nintendo her i landet.
QweetixQweetixSkrevet 07/08-08 21:02 
Jeg har lige fundet mit Menace Beach frem fra mit NES skab, nogen der ved hvilket prisleje det spil ligger på?
WonderboyWonderboySkrevet 07/08-08 21:11 
Er det i NTSC eller PAL version?.
I love monster land
QweetixQweetixSkrevet 07/08-08 21:15 
Wonderboy: Det er PAL - Sort cartridge :)
KamekKamekSkrevet 07/08-08 21:24 
Jeg har også et sort PAL-eksemplar. Tror ikke det er så sjældent som NTSC-udgaven (hvor de fleste Menace Beach-kassetter var lyseblå).
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
WonderboyWonderboySkrevet 07/08-08 21:30, rettet 07/08-08 21:30 
Ja jeg mener også at NTSC udagven er lyseblå, og at den er mere sjælen, men er ikke siker, og pris tør jeg ikke sætte på.
I love monster land
QweetixQweetixSkrevet 07/08-08 21:32 
Okay... Takker for hjælpen :)
silverstarsilverstarSkrevet 08/08-08 18:15 
Efter at der i tråden er nævnt eksempler på nogle af de dyreste spil kom jeg til at tænke på at 10k-15k US$ for nogle spil er ret vildt... og så alligevel.

Hvis man tænker på at langt størstedelen af de spil som kunne kaldes "de hellige graler" til forskellige platforme kan erhverves for max 15k US$ (mange langt billigere), så er det jo egentlig ikke ret slemt set i et større perspektiv?
Der findes masser af andre samler-emner, hvor man ikke kommer i nærheden af "den hellige gral" for et sådant beløb. Eksempler kunne være mønter, frimærker, bøger, kunst, antikviteter etc.
Er vi som spilsamlere i virkeligheden priviligerede, når selv de mest eftertragtede "graler" er indenfor rækkevidde af en almindelig dødelig samler med en ordinær gennemsnitlig månedsløn?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
kimmerkimmerSkrevet 08/08-08 18:37 
Synes du er lidt langt ude, når du nævner kunst, bøger og antikviteter sammen med videospil. I min bog kan videospil og de tre ting slet ikke sammenlignes, når vi taler om at være samler. Burde jo faktisk udvide det til alle fem ting, men lad os nøjes med de tre nævnte. Det skal forståes sådan, at man selvfølgelig kan samle på tingene, men de er langtfra i samme klasse.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
la0sla0sSkrevet 08/08-08 18:57 
Jeg aner ikke om jeg er enig eller uenig Kimmer, men når man kommer med en påstand plejer der så ikke at høre en begrundelse med?

Hvorfor synes du ikke?
Hvad sker der?
kimmerkimmerSkrevet 08/08-08 19:45 
Tjoooee... det gør der vel ^^

For at gøre det kort, meget kort... Mønter, frimærker, kunst (går udfra, der blev tænkt på malerier og skulpture), bøger og antikviteter har en vis værdi, rent pængemæssigt og kulturelt. Pengemæssigt - Sjældent, fra en speciel periode osv.
Kulturelt - De fortæller om udviklingen i et samfund, teknikker osv.

Efter min mening har videospil ikke samme evne.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/08-08 20:10 
Så er vi vel igen ude i spørgsmålet...

...om spil kan være kunst?
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 08/08-08 20:23, rettet 08/08-08 20:25 
kimmer>
Kulturelt - De fortæller om udviklingen i et samfund, teknikker osv.

Efter min mening har videospil ikke samme evne.

Jeg gider ikke rigtigt diskutere kunstbegrebet, da jeg mener det er et gummi-begreb, men jeg synes da, at videospil ret ofte afspejler deres samtid. Bare på en lidt anden måde end statiske genstande som møbler og mønter. Vi er vel lidt hen ad film, bøger og musik.

EDIT: Eller bør vel kalde det _visse_ statiske genstande, der er jo forskel.
kimmerkimmerSkrevet 08/08-08 20:27 
Igen kan jeg kun erklære mig uening. Bøger, film og musik kan betegnes som en form for kunst, synes ikke videospil kan. Hvilke videospil afspejler deres samtid?
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
silverstarsilverstarSkrevet 08/08-08 20:32 
kimmer>
<klip>
Mønter, frimærker, kunst (går udfra, der blev tænkt på malerier og skulpture), bøger og antikviteter har en vis værdi, rent pængemæssigt og kulturelt
<klip>
Efter min mening har videospil ikke samme evne.

Det er så her vi er uenige. Jeg kan ikke se hvorfor videospil ikke har værdi, både rent pengemæssigt og kulturelt.
Pengemæssigt: Videospil som samlerobjekt bliver prissat efter samme mekanismer som så meget andet: udbud/efterspørgsel, sjældenhed, stand, etc.

Kulturelt: Videospil fortæller en historie. Nogle af disse historier er meget simple (Hej EA Sports evigheds-serier) andre er dybe og kan sammenlignes med historier fortalt i film eller bøger. Jeg kan ikke se hvorfor disse historier ikke skulle have en kulturel værdi? Jeg siger ikke at vi taler om Shakespeares samlede værker eller Dødehavsrullerne, men videospillenes historie afspejler da stadig til en vis grad den tid de er blevet til i, og den kultur de er en del af?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
jaesjaesSkrevet 08/08-08 20:43, rettet 08/08-08 20:44 
Well, det er jo svært at diskutere, når vi ikke er enige om kunstbegrebet, som jeg som sagt ikke mener eksisterer i en håndfast form.

Men jeg kan da godt give bud på det andet: De fleste spil :)

Jeg synes i hvert fald mange spil afspejler, det som er oppe i tiden, om det så er de lidt større aspekter som samtidige konflikter/krige, politik, helteopfattelse og kønsforskelle, eller de mindre som trends og tendenser indenfor musik, mode og sprogbrug.

Det er selvfølgelig oftest mere subtilt end i film og bøger, men det kan IMO ikke desto mindre aflæses af mange spil.

EDIT: Der kom lige et indlæg i mellem.
RJKRJKSkrevet 08/08-08 20:59 
Hvorfor blande så mange ting ind i det? Pengeværdi på ethvert samlerobjekt handler da ene og alene om udbud og efterspørgsel. Ikke spor andet.

Fakta er at spil er masseproducerede, billige fra udgivelse (bortset fra arcade, men deres værdi kan altså også sagtens komme langt over den prisramme der nævnes her) og at der ikke findes meget der er over 30 år gammelt.

Hvor mange frimærker, mønter eller bøger findes der måske, som er masseproducerede, billige fra udgivelse, og under 30 år gamle, som i dag koster over 50.000,-? Cirka lige så mange som der findes af spil? :)

Unikke malerier, skulpturer etc. er selvfølgelig ikke sammenligneligt. Der er en verden til forskel i udbud på om noget findes i ét eksempler, eller i 10.000 eksemplarer (de spil der nævnes som "sjældne" her, er jo ofte oppe i det antal).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TheDukeTheDukeSkrevet 09/08-08 15:22 
Jeg vil prøve at sparke os lidt tilbage på topic med et spørgsmål; Hvad for Castlevania spil til PS1'eren er det der er "sjældne"?
kimmerkimmerSkrevet 09/08-08 15:53 
Mener Akumajō Dracula X: Gekka no Yasōkyoku (Symphony of The Night) er det sjældne til PSX / SS.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
TheDukeTheDukeSkrevet 09/08-08 16:05 
kimmer>
Mener Akumajō Dracula X: Gekka no Yasōkyoku (Symphony of The Night) er det sjældne til PSX / SS.

Også i PAL?

Jeg købte 3 PS1 spil for 100 kr. i dag og Symphony of the Night var et af dem.
WonderboyWonderboySkrevet 09/08-08 16:15, rettet 09/08-08 16:17 
Ja Castlevania Symphony of The Night til PSX er det mest sjælne og Spc. i PAL version, NTSC er ikke så sjælen og dyr som PAL versioen, så det er et scop at du har fået det til 33,- cirka, Er den du har fået fat i dobbeltcover med 2 disc?.
I love monster land
TheDukeTheDukeSkrevet 09/08-08 16:20 
Nej, bare standard PSX cover, med 1 disc. CIB i middel stand.
139 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig