X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MC2 eller MM3


Svar
MrCaseMrCaseSkrevet 24/06-03 17:04 
Tja. Det er spørgsmålet. Hvilket online-racer skal man købe?

Jeg søger en solid online-oplevelse hvor man kan blive god. Altså med en god styring og så god grafik, og vigtigst en herlig Live-del...

So, which should it be?
Have you considered sucking less?
KTCKTCSkrevet 24/06-03 17:28 
God styring og god grafik er ikke det, der kendetegner MC2 for mig, ihvertfald...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
StriferStriferSkrevet 24/06-03 17:31 
....Nej men derimod MM3 har utrolig god grafik men gameplayet det ved jeg så ikke men mit første valg ville hel klart være MM3!

Tjek selv.

Screenshot's af MM3...
XBL Gamertag: ZeNtiX
MajorPMajorPSkrevet 24/06-03 17:39 
Jeg fik Midtown Madness ind ad døren i dag. Skal lige danne mig et overblik over spiller før jeg kan udtale mig :p Tilbage til MM3
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
APHAPHSkrevet 24/06-03 18:07 
Bestilte du også spillet i fredags ved dvdcrave?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/06-03 18:20, rettet 24/06-03 18:23 
Som jeg skriver i en anden tråd om mc2, så synes jeg kritikpunkterne i det spil er at det er lidt for arkadey - det minder ikke meget om at køre i rigtig bil.

Til gengæld tror jeg ikke at netop MM3 er mere realistisk i sin kontrol og fysik?

Nu jeg tænker over det så minder det mig faktisk en del om Carmageddon som jeg spillede i LAN en del på et tidspunkt.

Så til MrCase - det er langtfra samme kørefornemmelse som i PGR. Der er ikke fornemmelsen af at man lærer at beherske sit køretøj til perfektion.
Det handler mere om at kende byen og vejene.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
APHAPHSkrevet 24/06-03 18:25 
SeventhSun >
Til gengæld tror jeg ikke at netop MM3 er mere realistisk i sin kontrol og fysik?

Et Midtown madness spil skal overhoved ikke være realistisk eller have en virkelighedstro fysik, det vil ødelægge hele spiloplevelsen
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
MajorPMajorPSkrevet 24/06-03 18:57 
Paasch >
Bestilte du også spillet i fredags ved dvdcrave?

Nej, anmelder udgave ;)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
MajorPMajorPSkrevet 24/06-03 19:51 
Nu har jeg fået spillet lidt... First impression er yderst positivt. Spiller fungerer rigtig godt. Den mangel på fart feeling som andre har påpejet kan jeg ikke finde noget af. Når man sidder i sin dogde viper, og knalder afsted mens man laver et flyve hop over den der store sø i Paris(HVAD ****** er det nu hedder?), så kan jeg intet nikke genkendene til andre folks modsatte meninger om det. Er lige returneret efter mit første besøg på Live. Dette var yderst positivt. Det første der falder en i øjne/ørene, er hvor godt det er opbygget omkring Live. Stemmerne hakkede på intet tidspunkt i de to tre sessions jeg var inde i. Alt kørte uden lag på min 256/256, med en PC stående åben. Der har også været talt meget om at SP delen var for kedelig, hvilket jeg også er uenig i. Synes tværtimod at det var næsten umuligt at lægge fra sig, hvilket også var grunden til at først efter 3-4 timers spilletid, at jeg gik online. Alt dette er pakket ind i et solidt spil indtil videre, med masser af fede biler. Fantastisk grafik, og en dejlig lyd.
Det var lige min hurtige first impression. Spørg endelig hvis der er noget i vil vide.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
APHAPHSkrevet 24/06-03 20:07, rettet 24/06-03 20:10 
Jeg har lige et par spørgsmål..

Du har formenligt ikke unlocket alle biler, men har du oplevet at nogle af bilerne ikke kan køre over fortovet, ligesom RSi Beetlen ikke kunne i MM2??

Hvordan er Aien?

Er Costum Soundtrack buggen rettet i Pal versionen? (At samme sang gentages hver gang)

Kan man spille Checkpoint og Blitz online?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
MajorPMajorPSkrevet 24/06-03 20:21 
øøøhm.. Det med beetlen kender jeg ikke noget til, men lyder da spændende.
Ai'en er svingende. Til tider god, til tider dårligt. Kommer an på hvilket niveau du spiller på, samt hvor langt du er.
Jeg har overhovedet ikke pillet ved soundtrack, såehh :)
Online kan du spille: Fire gamemodes, Cruise og tag kan jeg huske. Ved ikke om man kan spiller Checkpoint og blitz online. Det vil bliver undersøgt i aften :)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
APHAPHSkrevet 24/06-03 20:30 
MajorP >
øøøhm.. Det med beetlen kender jeg ikke noget til, men lyder da spændende.

Det var et irriterende problem der var med beatlen i MM2 og med Panozen i MM1

Online kan du spille: Fire gamemodes, Cruise og tag kan jeg huske. Ved ikke om man kan spiller Checkpoint og blitz online. Det vil bliver undersøgt i aften :)

man kan ihvertfald spille Capture the gold (Cops and robbers), Tag, Hunter, StayAway (Bunny)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
jaesjaesSkrevet 24/06-03 21:54 
MajorP:
Du skriver at lyden er god, gælder det også motorlyden?

Hvordan er styringen?
MajorPMajorPSkrevet 24/06-03 22:03, rettet 24/06-03 23:23 
Vil ikke begynde at gå i for mange detaljer. Så har jeg ikke nogen ord til min anmeldelse :p Men ja, motorlyden er fin synes jeg. Der kommer ikke vildt meget larm, men det kan jo indstilles ;) Styringen skal man lige vænne sig til. Efter ca. fem minutter er den der. Så kører man bare derud af...
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
jaesjaesSkrevet 24/06-03 22:17 
Ok.
Er der vægt bag bilerne, eller føles de som hovercraft-både
APHAPHSkrevet 24/06-03 22:28 
På de screens der er udgivet fra spillet, ser det ud til at der er en del Anti Aliasing problemer, men hvor alvorligt er det?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
MajorPMajorPSkrevet 24/06-03 23:03, rettet 24/06-03 23:04 
jaes-> hmm... Det er meget let at styre og bilerne drejer meget let, selv med stor hastighed :/ Så Det føles ikke som om der er nogen vægt sådan rigtigt :/ Håber det besvarer :)

RedSack-> Synes ikke det er slemt på nogen måde, som nogen først antog.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
jaesjaesSkrevet 24/06-03 23:12 
Jo, tak.

Egentlig er jeg også ligeglad (næsten). Jeg skal bare have det spil :)
juventus champjuventus champSkrevet 25/06-03 05:04 
Jeg har lige købt mc2 og har prøvet det i et par timer.Fed gameplay og styring,men grafikken er ikke den bedste, og nu venter jeg på mm3
Gamertag :Juventus champ+Chazz JcJ
APHAPHSkrevet 25/06-03 06:24 
Prøv at tjecke denne 7 minutter lange ingamefilm..(26,3MB)

Tryk på mig
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
MrCaseMrCaseSkrevet 25/06-03 07:54 
Hm... det lyder jo alt i alt som om det er et klart valg.

Det kan nok lyde lidt overfladisk, men jeg er altså ikke så god til at spille spil med dårlig grafik, når jeg nu ved at jeg sidder med den kraftigste konsol i verden....

Det lyder også rigtig nice med en stor by som man skal kende.

Og så længe det ikke er for arcade-agtigt så er vi kørende! (Jeg skal jo kunne blive verdens bedste!) .... :) ... ja ja
Have you considered sucking less?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/06-03 09:35 
Nu skrev jeg i går at MC2 ikke minder meget om PGR, men der er den samme sværhedsgrad.

Det er nemt nok at styre bilen, men det er straks sværere at kende banen, styre uden om de andre biler, undgå at blive torpederet af modstanderne og politiet osv.
Så man har lidt den samme situation, hvor man virkelig er tvunget til at spille den samme bane igennem MANGE gange.
Det synes nogen måske er irriterende, men det synes jeg var fedt i PGR.

Det der er ekstra sejt, er at AI'en opfører sig forskelligt hver gang.
Selvfølgelig kører de ikke lige pludselig en helt anden vej, men det varierer lidt.
De gælder også for de civile bilister, som heller ikke bare gentager sig selv igen og igen. Med andre ord, når du prøver en bestemt bane hvor du skal slå Dice og blive nr 1 ud af 6 for 20. gang, så er det kun selve byen der er nøjagtig det samme. Man skal altså være opmærksom på omgivelserne konstant.
Dog er der små scriptede sekvenser / sitautioner, som jeg synes virker rigtig fedt.
Eks. er der et tidspunkt hvor man efter et stykke på motovejen i absolut topfart, skal ned af en frakørsel, krydse en vej, og op på motorvejen igen.
Hver gang jeg nåede til det sted, passede det lige med, at der kom en stor lastbil kørende på tværs, ligegyldigt hvilken placering jeg havde.

I forbindelse med AI'en skal det også siges at de bruger sådan en "elastik" effekt.
Det vil sige i modsætning til PGR, så kan man ret nemt indhente de andre når man kommer bagud.
Til gengæld kan du heller ikke rigtigt kører fra de andre.
Det synes jeg i starten var ret irriterende, sådan rent etisk eller moralsk eller hvad det hedder - jeg synes generelt at et race burde være mere realistisk.
Men jeg har ladet mig overvinde af, at det ikke gør noget når man spiller spillet.
For det første er det jo alligevel ikke særlig realistisk at køre sådan, for det andet betyder det også at man som sagt ikke kan slappe af på noget tidspunkt, og man har altid en chance i et løb [ det sidste står i kraftig modsætning til PGR ]
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
MrCaseMrCaseSkrevet 26/06-03 23:41 
Tak for fyldig information, syvende sol...

Jeg var nede og snakke med EBGames-manden på strøget idag. (Ikke fordi han er den mest pålidelige). Han forslog mig at købe mc2. MM3 var noget pjat, og mc2 var en racer...

Det du siger, sol, med elastik (lad os bare kalde en catch-up for en catch-up) er jo ikke det bedste i verden... Men okay. Det giver forhåbentlig noget "gameplay"....

Det lyder dog super med god AI. Det er ved gud en sjællenhed i bilspil...

Også dejligt at spillet er svært. Man skal jo kunne blive til noget...
(bliver helt nostalgisk og tænker tilbage på wipeout 1 der virkede totalt umuligt fordi ingen havde prøvet den slags styring før...)

Nu bliver jeg så bare nød til at se spillet in action så jeg kan bedømme om jeg kan sluge grafikken-...
Have you considered sucking less?
juventus champjuventus champSkrevet 27/06-03 05:55 
Køb begge.De er gode på være deres måde
Gamertag :Juventus champ+Chazz JcJ
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/06-03 09:32 
Jeg er nødt til at advokere lidt mere for MC2.

Det spil er ganske enkelt genialt fedt.
Det siger jeg efter at have spillet 2 baner i Paris i går.
Den ene er lavet sådan at man det meste af tiden kører 180 km/t ned af en 2 sporet vej langs med en flod [ Seinen? ], nogengange mod trafikken.
Vejen er sådan sænket så man kører en etage under "gadeniveau".
Det betyder at der er nogle nedkørsler en gang imellem.
Der er flere checkpoints, der er så djævelsk placeret, at får at nå dem er man tvunget til at køre op ad en nedkørsel - desværre går det ikke ned igen på den anden side, så det er fuld fart på, op ad rampen, snuppe checkpointet og så fortsætter man ellers udover kanten og lander på vejen nedenunder igen.
Flere gange sad jeg og råbte op i glæde over den fuldstændigt overdrevne fornemmelse.

Anden bane havde et stykke på en tresporet motorvej. På et stykke hvor den går under jorden, står der nogle søjler i midten, checkpoints er så placeret sådan at man skal zig zagge imellem søjlerne, og halvdelen af tiden kører man jo så mod trafikken.

Den parisiske motorvej har givet mig lyst til at prøve cruise mode - bare for at se hvor meget motorcyklen kan trække.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
MrCaseMrCaseSkrevet 27/06-03 15:46 
Du taler en god sag, hr. sol.

Jeg kan mærke din oprigtige entusiasme gennem dine beskrivelser... Og et spil der kan vække de der... "nørj-hvor-er-det-koooolt"-følelser er ikke sådan lige at sige skide til.

Jeg må prøve det...

(For faktisk har kæresten også sagt at hun ville være interesseret...)(Helt uden opmundring!) :)
Have you considered sucking less?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/06-03 16:03 
Men hvad bliver det til?

Er der nogen der får købt nogle spil?

Jeg er sådan set ligeglad med hvad folk vælger - jeg vil bare gerne spille noget onlinerace - hvor man gerne må køre ind i hinanden - mod jer andre rødder herindefra.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
MrCaseMrCaseSkrevet 29/06-03 12:39, rettet 29/06-03 12:40 
Nåh, de herrer.

Fortæl mere om MM3. Hvordan var det at spille online? ... var det bedre end MC???
Have you considered sucking less?
StriferStriferSkrevet 29/06-03 13:05 
SeventhSun >
Men hvad bliver det til?

Er der nogen der får købt nogle spil?


Jaaa jeg har købt MM3 får det på tirsdag!
XBL Gamertag: ZeNtiX
APHAPHSkrevet 29/06-03 13:32, rettet 29/06-03 16:49 
MrCase >
Fortæl mere om MM3. Hvordan var det at spille online? ... var det bedre end MC???

Jeg har ikke spillet online i MCII, så jeg kan ikke rigtigt udtale mig om det, men MM3´s onlinedel er noget af det, hvis ikke det, sjoveste jeg har prøvet på live.

Følgende gamemodes syntes jeg er underholdende:

Hunter:

Denne gamemode er min personlige favorit, det går ud på at én starter som politibetjent, så skal vedkommen der er betjent tikke de andre køre, som selvfølgelig forsøger at flygte. Når en person bliver tikket bliver han også en betjent som skal tikke de resterende kører...og sådan forstætter man indtil der ikke er flere kører på flugt. Den person der bliver tikket sidst vinder selvfølgelig spillet (Denne gamemode er sjovest, hvis den bliver spillet med Mini Coopers eller Renault 5)

StayAway:

Her går det ud på at man skal fange en kanin. Når man starter et løb, vil der dukke en kanin op et tilfældigt sted på banen, så gælder det for alle at få fat i kaninen. Hvis man er så heldig af få fingerne i kaninen, begynder et ur at tælle op og det stopper først når man bliver ramt af en konkurent, hvorefter han så er "kaninen"...sådan forsætter man indtil tiden på løbet løber ud. Den person der har haft kaninen i længst tid vinder løbet.

Capture the gold (Cops & roppers)

Gamemode som er kendt fra MM2, hvor det som mange nok ved, går du på at stjæle noget guld og køre det tilbage til ens hideout
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
StriferStriferSkrevet 29/06-03 13:56 
Kan man ikke spille checkpoint over XBL? Hvis jo hvordan er det?
XBL Gamertag: ZeNtiX
MajorPMajorPSkrevet 29/06-03 13:59 
Hvorfor læser ingen af jer de først danske anmeldelser der er? Og ja, man kan selvfølgelig spille checkpoint race over Live i MM3.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
APHAPHSkrevet 29/06-03 15:10, rettet 29/06-03 15:11 
Er der nogle der har gennemført den sidste undercovermission i DC? den er godt nok ved at give mig grå hår på hoved:/
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
MajorPMajorPSkrevet 29/06-03 15:37 
Har gennemført undercover i Paris, men mangler ligesom dig også den sidste i DC.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
APHAPHSkrevet 29/06-03 16:05, rettet 29/06-03 16:09 
Jeg har gennemført alle Checkpoint og Blitz løb og er godt igang med ambulance missionerne i Paris, men i DC mangler jeg kun den sidste mission, dog virker det somom alle har problemer med at klare ligepræcis den mission
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/06-03 16:09, rettet 29/06-03 16:09 
Hvordan er skadeseffekterne egentlig i MM3? De ser lovende ud på screens, men hvad siger I?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
APHAPHSkrevet 29/06-03 16:11 
Det virker meget godt, dog kunne jeg godt tænke mig at bilerne blev mere skadet inden de bliver "damaged out"
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/06-03 16:13 
Damaged out? Så man kan altså ikke bare køre som brækket arm hele tiden?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
APHAPHSkrevet 29/06-03 16:17, rettet 29/06-03 16:19 
Når ens bil bliver skadet så meget at den bliver damaged out (der skal meget til før det sker), kører bilen i frigear i 5 sec. Når de 5 sec er gået kan man give gas igen
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
APHAPHSkrevet 29/06-03 16:24, rettet 29/06-03 16:24 
Er der nogle der ved og man kan ændre hvad der står på ens nummerplade i MP ligesom man kan i SP?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/06-03 09:28 
Kan det virkeligt passe at I alle er faldet for M$ propaganda maskine og købte det sikre? *S*

Det virker som om at den generelle mening er at MM3 er bedre i Live-delen.
Jeg forstår ikke hvorfor.
MC2 er super sjovt - også over Live, og der er også alle de forskellige spil modes.
Største problem er måske, at man skal unlocke bilerne, og der er mange der har unlocket dem allesammen [muligvis med snyd] og dem kan man ikke vinder over.
Dog kan man som i MGP sætte begrænsninger på.

Så hvad siger I - er der snart nogen der er klar på MC2?
Juventus Champ kommer jo aldrig når jeg inviter ham :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
jaesjaesSkrevet 30/06-03 15:01 
Jeg regner med at købe det snart (se indlæg om "næste online-spil" :) )
APHAPHSkrevet 30/06-03 16:43, rettet 30/06-03 16:50 
Jeg har prøvet MCII til Ps2, og jeg må sige at jeg ikke blev specielt imponeret. Hvis jeg skal have et disteret racerspil, vil jeg til hver en tid vælge et spil med et simulations feel ala MotoGP, da man i arcade spil som MC ikke rigtigt kan opbygge nogle færdigheder så man bedre kan håndter bilerne, da enhver idiot fra starten kan håndtere dem perfekt.

Derimod går det i MM3 ikke ud på race (pånær checkpoint), det er mere en slags crazy taxi hvor man skal klare forskellige jobs...og multiplayerdelen og de forskellige gamemodes er lig ud sagt eminente, det er lang tid siden jeg har prøvet noget så underholdende...især hunter
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
olmeolmeSkrevet 30/06-03 16:50 
Jeg har også prøvet MCII på ps2 og var i første omgang heller ikke imponeret. Men efter at være komme igang, syntes jeg at det er lige så godt som burnout, bare meget mere udfordrene. AI opføre sig sjældent på samme måde, og går altid efter dig, hvis den kan. Grafikken stinker lidt, men det kører stærkt. Online på PS2 er også skægt, men meget primitivt.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig